PolSl Racing – początki
Historia zaczęła się w 2012 roku, gdy po raz pierwszy w głowach paru osób zrodziła się idea rywalizacji oraz budowy samochodu od zera. W 2013 roku powstało Studencie Koło Naukowe PolSl Racing, którego działacze od razu zabrali się do pracy. Rozpoczęły się walka z czasem oraz proces pozyskiwania sponsorów. Rok później we Włoszech podczas oficjalnych zawodów udało się wziąć udział w klasie 3 z projektem pojazdu, którego z powodu niewystarczających środków finansowych i małej ilości czasu nie udało się dokończyć. Mimo to wyjazd do kraju Tifosi był bardzo udany i pomógł poczynić progres. Młodzi inżynierowie otrzymali cenne wskazówki oraz rady od sędziów oceniających wspomnianą konkurencję. Również rozmowy z członkami innych zespołów, które dysponowały większym doświadczeniem okazały się pomocne.
Sezon 2015 to rozwój projektu i kształtowanie się profesjonalnej struktury zespołu. Ostatecznie w 2016 roku udało się wystartować na zawodach FS East – wówczas udało się pokazać im z dobrej strony. Na pewno 18. miejsce na 50 sklasyfikowanych ekip to sukces jak na debiut. W rywalizacji uczestniczył bolid oznaczony symbolem SW-01. Skrót SW nie oznacza nic innego jak Samochód Wyścigowy. Była to pierwsza konstrukcja zbudowana w Gliwicach przez studentów Politechniki Śląskiej. Konstrukcja ważyła 290 kg, a “od zera do setki” przyspieszała w czasie ok. 4-4,5 s. Podobnie jak w przypadku innych zespołów z Polski sercem była jednostka z Hondy CBR 600 RR (PC41). Wcześniej rozwijania projektu z sezonu 2014 po prostu zaniechano.
Konstruckcja po modyfikacjach
W zakończonym sezonie 2017 udział brała konstrukcja z poprzedniego samochodu po lekkich modyfikacjach. Takie założenie pozwoliło kontynuować starty w FS i zdobywać kolejne cenne doświadczenia podczas rywalizacji we Włoszech oraz w Czechach.
Na ten moment zespół wyścigowy z Gliwic pracuje nad projektowaniem całkowicie nowego bolidu SW-02. Ta maszyna powinna zyskać już kolejne ważne elementy pakietu aerodynamicznego. Oprócz tego ma zostać znacznie zredukowana masa względem poprzednika, nieco zmian czeka również elementy zawieszenia oraz układu napędowego. Znaczący wpływ na przygotowania samochodu będą miały wsparcie partnerów oraz odpowiednia organizacja działu technicznego.
Jeśli chodzi o konkurencje, w jakich PolSl Racing wzięło udział, to najlepiej wypadły Cost Event oraz Bussiness Presentation w minionym sezonie. Znacznie więcej do nadrobienia jest w kategoriach dynamicznych. Dlatego szefowie polskiej ekipy kładą większy nacisk na budowę niezawodnego bolidu oraz odpowiednie przygotowanie kierowców. Jakby udało się zrealizować ten plan, to na pewno wyniki będą znacznie lepsze.
Z kim współpracuje PolSl Racing?
Na pewno jesteście ciekawi ich początków ze współpracą z firmami. Jedną z pierwszych, która zainteresowała się w 2013 roku ich projektem była Ecumaster z Krakowa. Wówczas inżynierowie z Górnego Śląska zyskali komputer sterujący pracą silnika EMU. Natomiast narzędzia zapewnił Facom. Za układem dolotowy oraz fotelem stało GP Composites. Stolmet i Rotametr zajęły się obróbką mechaniczną. Gdyby nie wsparcie tych firm oraz wielu innych na pewno byłoby o wiele trudniej. Dlatego tak ważne w przypadku polskich zespołów Formuły Student w ogóle jest kwestia sponsoringu, za który odpowiada dział Marketing&Organisation.
Najważniejszym celem zespołu z Politechniki Śląskiej w Gliwicach jest ukończenie bolidu SW-02 na czas, czyli na początek sezonu 2018. Jeśli chodzi o konkretne rundy, to te jeszcze nie zostały wybrane. Wszystko zależy od ukończenia pojazdu. Jednak najbardziej prawdopodobne wydają się europejskie edycje: we Włoszech, w Czechach i na Węgrzech. Wyniki w jakie celują, to TOP5 w konkurencjach statycznych i TOP10 w dynamicznych.
Więcej informacji o zespole PolSl Racing znajdziecie na ich stronie internetowej www.racing.polsl.pl
Warto również śledzić ich profil na Facebooku.