Nasze profile w mediach społecznościowych

Motorsport

Red Bull wraz z Hondą od 2019 roku

Stajnia Aston Martin Red Bull Racing potwierdziła dziś rano oficjalnie swoje partnerstwo z Hondą. Oznacza to zakończenie dwunastoletniej współpracy z Renault. Od sezonu 2019 bolidy austriackiej ekipy będą zaopatrzone w silnik japońskiego producenta, podobnie jak od tego roku ich siostrzany zespół Toro Rosso.

Opublikowano

w dniu

Fot. Red Bull Racing | Źródło: redbullracing.redbull.com

Ostatnio wiele spekulacji krążyło wokół decyzji dotyczącej dostawcy jednostek napędowych dla Red Bulla. Renault początkowo miało znać ich decyzję w połowie maja, ale ostatecznie wydłużyli termin. Później w mediach przekomarzali się jakoby mieli odmówić współpracy stajni z Milton Keynes, z którą zdobyli 4 tytuły mistrzowskie wśród kierowców i konstruktorów w latach 2010-2013. Jednak wiadome było, że dopóki fabryczny zespół się nie rozwinie Francuzi przedłużyliby dostawę na kolejne dwa lata. Stało się inaczej i 19 czerwca można uznać za istotną datę.

Honda, która związała się z Toro Rosso rok temu i w tym sezonie dostarcza zdecydowanie bardziej wydajne i niezawodne jednostki miała na celu pozyskanie klienta w postaci seniorskiego Red Bulla. Udało im się to i na pewno kluczowym aspektem przy podjęciu decyzji przez zespół było posiadanie dostawcy na wyłączność. Japoński producent będzie dostarczał układy napędowe tylko im oraz ich juniorskiej ekipie. Póki co Honda nie zamierza tworzyć fabrycznego zespołu, tak jak zdecydowało się Renault w 2016 roku przejmując Lotusa. Konfliktu interesów zatem nie będzie, a jedynie wspólne cele.

Zwycięstwa i walka o mistrzowskie tytuły, jeśli trend wznoszący zostanie utrzymany może zapowiadać się jeszcze ciekawiej. Aktualnie przewaga Ferrari, Mercedesa i Red Bulla nad resztą stawki jest ogromna. Zatem jeśli silniki Renault byłby nadal minimalnie bardziej konkurencyjne w przyszłym sezonie, to ekipa z Milton Keynes nie wypadnie z czołówki. Jedynie mogą zyskać i przy dużym kroku naprzód w wykonaniu Japończyków mogliby w końcu równorzędnie walczyć ze Srebrnymi Strzałami oraz Czerwonymi.

Na pewno Renault będzie w Milton Keynes wspominane dość dobrze. Wspomniane przeze mnie 4 tytuły i dominacja w latach 2010-2013, a także 57 zwycięstw, 59 pole position oraz 151 podiów. Licznik jeszcze w tym sezonie powinien nabić jeszcze więcej w statystykach podiów zwłaszcza.

Aktualnie nie znamy szczegółów współpracy. McLaren w latach 2015-2017 dostawał od Hondy spore wsparcie finansowe oraz darmowe jednostki napędowe. Mówiło się nawet o 150 mln funtów. W przypadku Red Bulla może to wyglądać inaczej, ponieważ nazwa zespołu nie zmieni się i nadal będzie kontynuowana współpraca technologiczna z Astonem Martinem. Jednak wkrótce powinniśmy dowiedzieć się więcej. Poniżej wypowiedzi związane z podpisaniem umowy między Red Bullem a Hondą.

Wieloletnia umowa z Hondą sygnalizuje początek ekscytującej nowej fazy starań Aston Martina Red Bull Racing o rywalizację nie tylko o wygrane w Grand Prix, ale także o to, co zawsze jest naszym celem – czyli tytuły mistrzowskie – powiedział Christian Horner, szef zespołu.

Po dokładnym rozważeniu i ocenie jesteśmy przekonani, że partnerstwo z Hondą jest właściwym kierunkiem dla zespołu.

Jesteśmy pod wrażeniem zaangażowania Hondy w F1. Dzięki szybkim krokom, jakie podjęli ostatnio wraz z naszym siostrzanym zespołem Scuderia Toro Rosso. Zakres ich ambicji, który pasuje do naszego. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z Hondą w nadchodzących latach i wspólne wyścigi w pogoni za największymi nagrodami w Formule 1.

– Nawiązując dobre relacje z Scuderia Toro Rosso, zdecydowaliśmy się rozszerzyć nasze zaangażowanie w Formułę 1 na drugi zespół z rodziny Red Bull – Aston Martin Red Bull Racing od sezonu 2019. Posiadanie dwóch zespołów oznacza, że ​​możemy uzyskać dostęp do większej liczby danych niż poprzednio. Wierzymy, że współpraca z Toro Rosso i Red Bull Racing pozwoli nam zbliżyć się do naszego celu, jakim jest wygrywanie wyścigów i mistrzostw, budując dwa silne partnerstwa. Dyskusje przebiegały bardzo szybko, dzięki otwartemu i szacunkowemu podejściu Red Bulla do Hondy, co doprowadziło do uczciwej i sprawiedliwej transakcji dla wszystkich stron – powiedział Takahiro Hachigo, przedstawiciel działu silnikowego Hondy.

– Dopasowanie Hondy do obu zespołów Formuły 1 Red Bull daje ogromny potencjał. Honda będzie miała dostęp do wielu danych z obu zestawów, a Aston Martin Red Bull Racing będzie liderem. Zaś możliwości szybszego, bardziej efektywnego i bardziej konkurencyjnego rozwoju zostaną podwojone – rzekł szef Red Bulla.

Chcielibyśmy podziękować Renault za ostatnie 12 lat, w których przeżywaliśmy wspólnie niesamowite chwile. Czasami mieliśmy różnice zdań, ale Renault zawsze pracowało niestrudzenie i jak najlepiej, aby zapewnić nam konkurencyjną jednostkę napędową. Tak jest nadal również obecnie i chcielibyśmy podziękować zespołowi Renault, a szczególnie facetom z naszego garażu w każdym wyścigu, za ich niezłomne zaangażowanie. I cieszymy się, że zakończymy nasze partnerstwo po bardzo długim końcówce tego sezonu. Naszym celem przez resztę tego roku jest nadal dostarczanie najlepszych możliwych wyników w mistrzostwach 2018. Pragniemy życzyć Renault Sport wszystkiego najlepszego w przyszłości – dodał Christian Horner.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama