Technologia eAWS w nowym Touaregu - część 3 - motohigh.pl
Nasze social media

Samochody

Technologia eAWS w nowym Touaregu – część 3

Zaawansowane technicznie zawieszenie nowego Touarega wyznacza w segmencie SUV-ów nowy standard pod względem komfortu i zwinności. W najbardziej rozbudowanej wersji układu, którego liczne komponenty wykonano z aluminium, zastosowano innowacyjne zawieszenie pneumatyczne 4 Corner z adaptacyjną regulacją amortyzatorów oraz – jako nowość u Volkswagena – opracowany od podstaw, elektromechaniczny układ zapobiegania przechyłom (eAWS).

Opublikowano

w dniu

eAWS składa się z aktywnych stabilizatorów, które dzięki elektrycznym silnikom i 48-woltowemu układowi elektrycznemu błyskawicznie dopasowują się do sytuacji zapewniając autu zwinność i komfort na poziomie, jaki należy do rzadkości wśród aut klasy SUV.

eAWS – jak działa?

Tak działa nowy system eAWS: najważniejszymi elementami elektromechanicznego systemu zapobiegania przechyłom nadwozia są stabilizatory umieszczone przy przedniej i tylnej osi samochodu. W konwencjonalnym zawieszeniu z przodu i z tyłu auta stosuje się po jednym stalowym stabilizatorze, który sięga do obydwu krańców danej osi. W zakrętach (lub gdy koła z tylko jednej strony samochodu poruszają się po nierównościach) prawa i lewa strona stabilizatora odchylają się w przeciwnych kierunkach. Kinematyka sprawia, że tendencja auta do przechylania się w zakręcie zostaje zmniejszona. W wypadku aktywnego systemu zapobiegania przechyłom działa to jeszcze lepiej, ponieważ utrzymuje on nadwozie w poziomie niemal równolegle do nawierzchni.

W tym celu w eAWS zastosowano po jednym elektromechanicznym stabilizatorze przy przedniej i tylnej osi. Ich działanie koordynuje centralny sterownik. Przeciwległe końce każdego stabilizatora są ze sobą połączone poprzez siłownik. Zależnie od sytuacji na drodze dwie części stabilizatora są odchylane przez silnik elektryczny w przeciwnych kierunkach (usztywniane) lub rozłączane. Potrzebne do tego wysokie napięcie o wartości 48 wolt, które aktywuje mocne silniki elektryczne jest wytwarzane na krótki czas przez tzw. supercabs (kondensatory lub urządzenia magazynujące energię elektryczną, które można niezwykle szybko naładować i rozładować). Dzięki aktywnym stabilizatorom znacznie zmniejsza się skłonność nadwozia Touarega do przechyłów w zakrętach. Samochód staje się zwinniejszy dając kierowcy poczucie naturalnego zachowania auta w zakręcie.

System eAWS znacznie poprawia także komfort jazdy na wprost, gdyż stabilizatory elektromechaniczne – w przeciwieństwie do stalowych – można rozłączyć. Pneumatyczne zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami nie musi w takiej sytuacji przeciwdziałać wychyleniom stabilizatorów. Ma to znaczny wpływ na pracę amortyzatorów i zwiększa komfort jazdy. W terenie z kolei elektromechaniczne rozłączenie stabilizatorów zwiększa wykrzyż osi, a przez to trakcję.

źródło./fot.: Volkswagen

Samochody

Światowa premiera crossovera Škody. Prezentujemy pierwszy szkice nowego modelu

Ofensywa Škody w segmencie SUV-ów trwa! Już w marcu, podczas salonu samochodowego w Genewie, marka zaprezentuje całkowicie nowy model łączący zalety SUV-a z atutami samochodu kompaktowego. Innowacyjny design auta uzupełnią najnowocześniejsze systemy wspomagania kierowcy.

Opublikowano

w dniu

Fot. Škoda

Crossover Škody łączy cechy pojazdów typu SUV. Dumnie prezentuje uniesioną sylwetkę, podwyższoną pozycję siedzącą oraz imponującą przestronność. Do tego umożliwia jeszcze bardziej komfortowy sposób wsiadania do pojazdu. Czerpie również z atutów, z których na co dzień korzystają kierowcy samochodów kompaktowych. Nie brakuje mu zwinności oraz dynamiki.

Na uwagę zasługują również charakterystyczne reflektory LED z oddzielnymi światłami do jazdy dziennej i zintegrowanymi kierunkowskazami o dynamicznej linii.

Nowy model wyposażony będzie w innowacyjne, stale rozwijane przez markę, systemy wspomagania kierowcy oraz rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo i komfort jazdy. Te funkcjonalności sprawiają, że ​​miejski model crossovera Škody sprawdzi się zarówno podczas miejskiej jazdy, jak i w dalszych podróżach.

Nowy crossover to kolejny model Škody, który obok odnoszących sukcesy Kodiaq i Karoq, uzupełni portfolio SUV-ów marki. Oficjalna premiera samochodu odbędzie się podczas Geneva Motor Show, ale już teraz Škoda ujawnia pierwsze zdjęcia sylwetki pojazdu.

Kontynuuj czytanie

Samochody

Znamy polskie ceny nowego Renault Megane R.S. Trophy

W sieci salonów Renault można już składać zamówienia na Nowe Renault Megane R.S Trophy.

Opublikowano

w dniu

źródło inf./fot.: Renault

Nowe Renault Megane R.S. Trophy z silnikiem benzynowym TCe 300 jest dostępne w cenie 142 900 zł. Wersja z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią EDC wyceniona została na 7000 zł więcej. Wersje R.S. Trophy to jedne z najbardziej znanych ze swoich świetnych osiągów aut, będących połączeniem wydajnych silników i gwarancji precyzji prowadzenia.

Nowe Renault Megane R.S. Trophy, gwarantujące sportowe doznania i najlepsze osiągi, dostępne jest w wersji ze skrzynią manualną oraz automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC. Dzięki modyfikacjom układu turbo oraz układu wydechowego uzyskano dodatkowe 20 KM w porównaniu do wersji R.S. Oznacza to, ze Nowy Megane R.S. Trophy oferuje pod maską okrągłe 300 KM, co wynosi jego osiągi na najwyższy poziom. Zastosowana technologia pochodzi bezpośrednio z Formuły 1®.

Oprócz świetnych osiągów, Nowy Megane R.S. Trophy zapewnia również bogate i komfortowe wyposażenie. Wersja R.S. zawiera między innymi:

  • System 4 kół skrętnych 4CONTROL
  • Zawieszenie Sport z 4 hydraulicznymi odbojnikami
  • Funkcję Launch Control i Multi Change Down (dostępne wyłącznie dla wersji z automatyczną skrzynią biegów EDC)
  • System wspomagania przy ruszaniu pod górę (HSA)
  • System kontroli pasa ruchu
  • System ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
  • Ręczny hamulec postojowy (skrzynia manualna) lub automatyczny hamulec postojowy elektromechaniczny (skrzynia EDC)
  • Czołowe i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz poduszki kurtynowe
  • Regulator-ogranicznik prędkości
  • Klimatyzację automatyczną dwustrefową
  • Wycieraczki przedniej szyby o zmiennej częstotliwości pracy, czujnik deszczu i światła
  • Kartę Renault Hands Free
  • System wspomagania parkowania tyłem
  • System multimedialny R-LINK 2 z nawigacją, mapą Europy w wersji rozszerzonej, radioodtwarzaczem cyfrowym (DAB) z Bluetooth®, USB/jack, z ekranem dotykowym 7”
  • System MULTI-SENSE
  • Lusterka boczne elektrycznie sterowane i składane oraz podgrzewane
  • Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
  • Zespół zegarów i wskaźników z kolorowym ekranem TFT 7”
  • Konsolę centralną z podłokietnikiem regulowanym wzdłużnie, schowkiem w podłokietniku i dwoma miejscami na kubki (skrzynia manualna) lub schowkiem z roletą (skrzynia EDC)
  • Kierownicę z regulacją wysokości i głębokości, pokrytą skórą
  • Fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego
  • Fotel pasażera z regulacją wysokości
  • Tylną kanapę dzieloną w układzie 1/3-2/3, z podłokietnikiem
  • Przedni zderzak z wlotem powietrza o strukturze plastra miodu, z wbudowaną aerodynamiczną listwą F1 i logo „R.S.”
  • Zewnętrzne klamki drzwi i obudowy lusterek bocznych w kolorze lśniącej czerni
  • Ozdobne wstawki w kolorze chromu z oznakowaniem Renault Sport
  • Tylny dyfuzor z centralnie umieszczoną końcówką wydechu
  • Sportowe fotele przednie z logo „R.S.” na zagłówkach – zagłówki wbudowane w fotele
  • Specjalną kierownicę pokrytą skórą typu Nappa, z funkcjami sterowania i zaznaczonym punktem środkowym, z logo „R.S.”
  • Aluminiowe nakładki na pedały i podpórkę pod stopę
  • Światła przednie Full LED Pure Vision
  • Światła do jazdy dziennej LED Edge Light
  • System wielofunkcyjnych świateł R.S. Vision
  • Tylne światła LED 3D Edge Light (włączone na stałe)
  • Szyby tylne przyciemniane
  • Obręcze kół ze stopu metali lekkich 18”

    Dodatkowo wersja R.S. Trophy zawiera:

  • Kierownicę pokrytą Alcantarą
  • Zawieszenie Cup
  • Samoblokujący mechanizm różnicowy typu Torsen®
  • Dwumateriałowe tarcze hamulcowe (aluminiowo-żeliwne)
  • Zaciski hamulcowe w kolorze czerwonym
  • System R.S. Monitor
  • Układ wydechowy z elektryczną przepustnicą
  • Obręcze kół ze stopu metali lekkich 19”

Ceny Nowego Megane R.S. i Nowego Megane R.S. Trophy

R.S. TCe 280 FAP 124 900,00 zł

R.S. TCe 280 EDC FAP 131 900,00 zł

R.S. TROPHY TCe 300 FAP 142 900,00 zł

R.S. TROPHY TCe 300 EDC FAP 149 900,00 zł

Kontynuuj czytanie

Samochody

W 2018 roku Škoda dostarczyła 1,25 mln pojazdów do klientów na całym świecie

Škoda zakończyła 2018 rok z kolejnymi rekordami na swoim koncie. Marka dostarczyła największą w historii liczbę pojazdów do klientów na całym świecie, zaliczyła spektakularny wzrost na rynku rosyjskim, a także osiągnęła jeszcze lepsze wyniki w Europie i na największym rynku w Chinach.

Opublikowano

w dniu

Fot. Škoda | Informacja prasowa

Modelem najchętniej wybieranym przez klientów jest niezmiennie Škoda Octavia. W świetnych wynikach marki dużą rolę odegrała także szeroko zakrojona ofensywa w segmencie SUV-ów.

W 2018 r. dostarczyliśmy 1,25 mln pojazdów do klientów na całym świecie, osiągając najlepszy wynik w historii marki. Dowodzi to skuteczności obranej przez nas strategii, nazywanej „Strategią 2025”. Liczne wyzwania, które pojawiły się w branży motoryzacyjnej w 2018 roku, nie przeszkodziły marce Škoda w zrównoważonym rozwoju. W 2019 roku będziemy kontynuować naszą ofensywę produktową z kilkoma nowymi modelami, w tym ze Škodą Scala oraz wersją produkcyjną modelu koncepcyjnego Vision X. W tym samym czasie planujemy rozwój w obszarze elektromobilności, wypuszczając na rynek naszą pierwszą hybrydę typu plug-in i pierwszy w pełni elektryczny samochód. Przewidujemy kluczowy rok dla rozwoju marki – komentuje Prezes Škoda Auto, Bernhard Maier.

Rekordowa sprzedaż w 2018 roku pokazała, że Škoda to globalna marka oferująca szeroką gamę modeli wychodzących naprzeciw potrzebom klientów na całym świecie i odpowiadająca na aktualne trendy w branży motoryzacyjnej – dodaje Alain Favey, Członek Zarządu Škoda Auto ds. sprzedaży i marketingu.

W Europie Zachodniej dostawy do klientów wzrosły o 1,8 proc. w stosunku do 2017 roku, do 486 400 pojazdów. W Niemczech, Škoda ugruntowała swoją pozycję lidera rynku samochodów osobowych dostarczając 176 600 aut. Marka zaliczyła dwucyfrowy wzrost we Francji (o 17,5 proc.), Hiszpanii (o 11,5 proc.), Holandii (o 11,6 proc.) i w Grecji (o 17,6 proc.).

Ponad 200 tys. dostarczonych pojazdów to wynik, który Škoda osiągnęła w 2018 roku w Europie Środkowej. Firma zanotowała świetne rezultaty w Słowenii, zwiększając dostawy o 2,4 proc. w stosunku do analogicznego okresu w poprzednim roku, Chorwacji (o 11,5 proc.) oraz na Węgrzech (o 9,1 proc.). Wzrost odnotowano także w Rumunii (o 13,4 proc.), w krajach bałtyckich (o 7,4 proc.), Serbii (o 10,2 proc.), Bułgarii (o 21,9 proc.), Bośni (o 13,7 proc.) oraz w Kazachstanie (o 105 proc.).

Rekordowe wyniki Škoda zanotowała na rynku rosyjskim odnotowując imponujący wzrost rzędu 30,1 proc. Natomiast na największym rynku w Chinach liczba samochodów dostarczonych do klientów wzrosła o 4,9 proc. do 341 tys. pojazdów.

Kontynuuj czytanie

Samochody

Nissan ogłasza premierę modeli Leaf 3.Zero oraz Leaf 3.Zero e+ Limited Edition o większej mocy i zasięgu

Po sukcesie sprzedaży nowego Nissana Leaf Nissan prezentuje model Leaf 3.Zero. Wersja limitowana Leaf 3.Zero e+ oferuje większą moc (217 KM) i zasięg 385 km* na jednym ładowaniu.

Opublikowano

w dniu

Fot. Nissan | Informacja prasowa
  • Klienci mogą składać zamówienia od 10 stycznia, a pierwsze dostawy zaplanowano na maj 2019 roku w przypadku modelu Leaf 3.Zero oraz lato tego roku dla wersji
    Leaf 3.Zero e+ 
    Limited Edition
  • Nissan Leaf był najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Europie
    w 2018 roku

Nissan potwierdził ewolucję odnoszącego sukcesy elektrycznego modelu Leaf, ogłaszając wprowadzenie na rynek dwóch wersji Leaf 3.Zero. Nowa oferta przypadnie do gustu szerszemu gronu nabywców samochodów elektrycznych, a oba modele będzie można zamawiać już od 10 stycznia 2019 roku.

Po rekordowym roku dla samochodów elektrycznych Nissana model Leaf 3.Zero wprowadza do najpopularniejszego samochodu elektrycznego w Europie 8-calowy ekran multimedialny z możliwością korzystania z dodatkowych opcji łączności. Nowa, udoskonalona wersja aplikacji NissanConnect EV zostanie udostępniona wraz z wejściem wersji Leaf 3.Zero na rynek europejski.

Leaf 3.Zero jest wyposażony w akumulator 40 kWh, analogicznie do standardowego Nissana Leaf drugiej generacji, który odniósł duży sukces w 2018 roku. Ofertę wzbogacą nowe kolory nadwozia oraz nowe kombinacje nadwozia dwukolorowego.

Zamówienia na Nissana Leaf 3. Zero e+ Limited Edition również będzie można składać już od 10 stycznia. W tej limitowanej wersji – liczącej zaledwie 5000 egzemplarzy przeznaczonych na rynek europejski – silnik zyskał większą moc, wynoszącą 160 kW (217 KM), oraz większy zasięg na jednym ładowaniu – do 385 km*.

Limitowana wersja Leaf 3.Zero e+ została zaprezentowana w Japonii, a następnie pojawiła się na targach Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas w USA. Oba modele, Nissan Leaf 3.Zero i Leaf 3.Zero e+ Limited Edition, swoją atrakcyjnością potwierdzają status modelu Leaf jako ikony wizji inteligentnej mobilności Nissana.

Sercem modelu Leaf 3.Zero e+ Limited Edition jest akumulator oferujący o 25% większą gęstość energii i o 55% większą pojemność w porównaniu ze standardową wersją modelu. Innowacyjny projekt i inteligentna inżynieria umożliwiły umieszczenie w nowym, mocniejszym akumulatorze 288 ogniw w porównaniu ze 192 ogniwami w wersji o pojemności 40 kWh.

Podczas jazdy akumulator o pojemności 62 kWh w Nissanie Leaf 3.Zero e+ zapewnia zwiększenie zasięgu na jednym ładowaniu o 40% w porównaniu z wersją Leaf 3.Zero, która jest wyposażona w akumulator 40 kWh. To przekłada się na dodatkowe ponad 100 km jazdy, stanowiąc znaczącą ewolucję modelu Leaf.

Obie wersje modelu Leaf 3.Zero będą wyposażone w systemy e-Pedal oraz ProPILOT. Te uznane technologie inteligentnej jazdy w odczuwalnym stopniu zmieniają sposób prowadzenia samochodu.

Technologia e-Pedal to dla wielu kierowców zupełna nowość. Rozwiązanie to umożliwia przyspieszanie, zwalnianie i zatrzymywanie samochodu jedynie przy użyciu pedału przyspieszenia. Dzięki temu jazda staje się niezwykle płynna i komfortowa, jednocześnie zapewniając kierowcy maksymalną kontrolę nad pojazdem.

ProPILOT jest zaawansowanym systemem wspomagania jazdy, działającym w ramach obranego pasa ruchu na autostradzie. System zapewnia utrzymywanie zadanej prędkości i odległości od poprzedzającego pojazdu, a ponadto umożliwia zatrzymywanie i ponowne ruszanie oraz utrzymywanie samochodu pośrodku pasa ruchu podczas jazdy zarówno z większą prędkością, jak i przy dużym natężeniu ruchu. Technologia ta znacznie ogranicza stres i zmęczenie podczas jazdy, zwiększając komfort i pewność kierowcy za kółkiem. Jednocześnie ProPILOT nie zwalnia kierowcy z obowiązku skupiania uwagi na drodze oraz trzymania dłoni na kierownicy.

Aby dodatkowo zwiększyć poczucie bezpieczeństwa klientów, akumulatory w modelach Leaf 3.Zero i Leaf 3.Zero e+ Limited Edition są objęte taką samą gwarancją na 8 lat/160 000 km, jak w innych wersjach modelu Leaf.

Premiera Nissana Leaf 3.Zero następuje tuż po zakończeniu historycznego roku dla samochodów elektrycznych Nissana. Z wynikiem 40 000 sprzedanych egzemplarzy nowy Leaf był najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Europie w 2018 roku. Model ten pozostaje najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym wszech czasów – od premiery jego pierwszej generacji w 2010 roku na całym świecie sprzedano go już w liczbie ponad 380 000 egzemplarzy.

Gareth Dunsmore, dyrektor działu pojazdów elektrycznych i usług połączonych Nissan Europe, powiedział: – Nissan Leaf 3.Zero e+ Limited Edition jeszcze bardziej podnosi atrakcyjność modelu LEAF poprzez zwiększenie zasięgu tego wielokrotnie nagradzanego pojazdu, który doskonale się prowadzi i eksploatuje na co dzień.

– Od chwili premiery nowy Nissan Leaf cieszy się niesłabnącą popularnością wśród klientów. Na stale rozwijającym się rynku samochodów elektrycznych utrzymanie przez model Leaf statusu najpopularniejszego samochodu elektrycznego w Europie w 2018 roku świadczy o renomie tego produktu. Wierzymy, że modele Leaf 3.Zero pomogą kontynuować ten niesamowity wzrost również w 2019 roku.

Ceny modelu Leaf 3.Zero zaczynają się od 175 700 zł, natomiast Leaf 3.Zero e+ Limited Edition będzie dostępny w cenie od 201 200 zł. Obie wersje powstały w oparciu o poziom wyposażenia Tekna, oferują zatem bogate wyposażenie standardowe.

Klienci w Polsce, zainteresowani uzyskaniem więcej informacji lub zakupem któregoś z modeli Leaf3.Zero, mogą od 10 stycznia 2019 roku zarejestrować się na stronie https://www.nissan.pl/pojazdy/nowe-pojazdy/leaf/pozostanmy-w-kontakcie.html lub zgłosić się do jednego z autoryzowanych dealerów marki.

Pierwsze dostawy modelu LEAF 3.ZERO spodziewane są w maju, natomiast pierwsi nabywcy Leaf3.Zero e+ Limited Edition otrzymają swoje pojazdy latem.

###

* Zasięg prognozowany przez Nissana na podstawie testów w cyklu mieszanym według standardu WLTP. Ostateczne, oficjalne dane dotyczące zasięgu dla wersji limitowanej Leaf 3.Zero e+ zostaną podane w terminie późniejszym.

Kontynuuj czytanie
Reklama

Facebook

Reklama
Reklama

Popularne