Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Motorsport

Przygoda Martina Borkowskiego z Multimatic [WYWIAD]

Martin Borkowski jest inżynierem projektu zawieszenia w firmie Multimatic. W przeszłości był zaangażowany w działalność polskiego zespołu FS – PUT Motorsport.

Fot. Martin Borkowski
Poprzednia1 z 5

Martin Borkowski ukończył studia w 2016 roku na kierunku Mechanika i Budowa Maszyn na Politechnice Poznańskiej. W latach 2014-2016 był mocno zaangażowany w tworzenie zespołu PUT Motorsport. Właściwie był jedną z kluczowych osób, dzięki którym ekipa powstała. W okresie jego działalności powstały dwa bolidy: Warta i Wilda.

W PUT Motorsport był liderem technicznym, a także odpowiadał za wiele elementów samochodu. Początkowo był to projekt ramy, a później zawieszenia i układu hamulcowego, potem poważnie zaangażował się w dział struktury nośnej. Cenne doświadczenie zebrane w trakcie działalności w akademickim zespole wyścigowym zaprocentowało i pozwoliło rozwinąć się oraz spełniać marzenia.

Martin zamieszkał w Wielkiej Brytanii i obecnie jest związany z kanadyjską firmą Multimatic. Konsorcjum odpowiedzialne jest za wiele ciekawych projektów podzespołów do samochodów. Jakie stanowisko sprawuje? Inżynier projektu zawieszenia, co jest powiązane w pewien sposób z tym, czym zajmował się jako student.

Dość niesamowite, w jaki sposób kariera zawodowa może się potoczyć. Zapewne niewielu z was wie, że w Porsche 919 Evo były zamontowane amortyzatory od Multimatic. Prototyp klasy LMP1 pobił rekord okrążenia na torze Spa-Francorschamps, ustanowiony w 2017 roku przez Lewisa Hamiltona.

Oczywiście nowe 919 Evo nie brało udziału w tegorocznym sezonie WEC, ponieważ Porsche wycofało się z tej serii po zakończeniu sezonu 2017. Podzespoły od firmy zza Oceanu mają również swoje zastosowanie w wielu wyścigowych i sportowych maszynach.

Multimatic nie podaje wszystkich szczegółów współpracy ze swoimi klientami. Zdarzają się wyjątki, wtedy każdy producent podzespołów chętnie się pochwali. Chociażby Red Bull w Formule 1 zdobył wszystkie cztery tytuły mistrzowskie na amortyzatorach DSSV. Podobnie było w trakcie sukcesów Porsche i Audi w długodystansowych MŚ.

U Martina Borkowskiego decyzja o wyborze drogi inżyniera zaczęła się dość wcześnie. Już w trakcie działań w warsztacie przy motocyklach miał dość dużą satysfakcję z tego, że samemu udało mu się je naprawić. W przeszłości zaliczył on także starty w wyścigach motocyklowych i udawało mu się wielokrotnie kończyć zmagania na podium. Niestety finanse oraz zmiana niektórych priorytetów spowodowały zatrzymanie kariery motocyklisty, ale na pewno Martin nie powiedział jeszcze ostatniego słowa.

Jeśli nadarzyłaby się szansa, to nie wykluczyłby swojego zaangażowania w zespół wyścigowy. Jako specjalista w obszarze układów zawieszenia może pracować w wielu seriach wyścigowych. Jego marzeniem byłby angaż w MotoGP. Z racji wielkiej miłości do motocykli chętnie zadomowiłby się na dobre w świecie motocykli.

Więcej o osobie Martina Borkowskiego i jego historii dowiecie się z wywiadu. Poznacie również ciekawe aspekty towarzyszące pracy dla PUT Motorsport oraz Multimatic.

Poprzednia1 z 5

5/5 (liczba głosów: 1)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama