Nowa generacja systemów JBL w nadchodzących modelach Toyoty
Nasze social media

Biznes

Nowa generacja systemów JBL w nadchodzących modelach Toyoty

Nowe modele Toyoty, które wejdą na polski rynek w 2019 roku, będą wyposażone w indywidualnie zaprojektowane systemy nagłośnienia firmy JBL nowej generacji. Systemy klasy premium marki JBL trafią do nadchodzących generacji modeli Camry, Corolla i RAV4.

Opublikowano

w dniu

źródło inf./fot.: Toyota

Samochód jest miejscem, w którym w największym stopniu spośród wszystkich sytuacji codziennego życia możemy się skupić na słuchaniu muzyki. Dlatego właśnie w samochodzie jakość nagłośnienia jest tak ważna. Systemy JBL, które trafią do nowych modeli Toyoty, to efekt nowego podejścia do ich projektowania. Powstają one indywidualnie dla konkretnego modelu, w ramach trwającej od samego początku ścisłej współpracy z twórcami samochodu.

Jednym z efektów bliskiej kooperacji inżynierów dźwięku JBL i zespołu projektantów Toyoty jest umieszczenie wysokotonowych głośników w słupkach A. Jest to o tyle ważne, że wysokie częstotliwości fal są bardziej ukierunkowane, dlatego warto skierować je bezpośrednio w stronę słuchacza. Takie rozwiązanie z technicznego punktu widzenia jest bardzo skomplikowane, dlatego wymaga odpowiedniego planowania na wczesnym etapie. Wiąże się to m.in. z tym, że głośniki w przednich słupkach powinny być jak najwęższe, co trzeba pogodzić z uzyskaniem optymalnego brzmienia. Jednak dzięki temu, że projektowanie systemu audio do nowych modeli Toyoty stanowi integralną część procesu projektowania samochodu, można uzyskać znacznie więcej.

Dobrym przykładem jest Toyota C-HR, w której głośniki wysokotonowe w słupkach A nie tylko świetnie brzmią, ale mają charakterystyczny dla tego modelu kształt diamentu. Podobny efekt pełnej synchronizacji nagłośnienia z wnętrzem samochodu pod względem technicznym, akustycznym i wizualnym będzie stosowany w nadchodzących modelach Toyoty. Głośniki będą stanowiły element przemyślanej od początku tworzenia koncepcji stylistycznej wnętrza.

Toyota i JBL – wieloletni partnerzy

Firma JBL jest partnerem Toyoty już od ponad 20 lat. W tym czasie zaawansowane systemy nagłośnieniowe z logo JBL trafiły do wielu modeli marki. Był to jeden z pierwszych przypadków ścisłej współpracy między dostawcą systemów nagłośnieniowych i producentem samochodów.

„JBL i Toyota są powiązane od wielu lat, współpracując w zakresie instalowania gotowych systemów w fabrycznie produkowanych modelach Toyoty, sprzedawanych w Europie. Dobrym przykładem jest aktualny RAV4, który ma taki system wbudowany w wyższych wersjach wyposażenia. Obecny na europejskim rynku od 2017 roku crossover Toyota C-HR otworzył nowy rozdział tej współpracy – system nagłośnienia tego modelu powstawał równolegle od początku projektowania samochodu. Zestawy JBL kolejnej generacji, które zadebiutują w przyszłym roku, wnoszą do aut Toyoty jeszcze bardziej zaawansowany sprzęt oraz precyzyjne dopasowanie do kształtów i powierzchni wnętrza auta. Będzie to kolejny kamień milowy w rozwoju systemów JBL w samochodach Toyoty w Europie” – ocenił Robert Mularczyk, Dyrektor PR Toyota Motor Poland.

Nagłośnienie klasy premium z technologią Clari-Fi

Przykładem systemu nagłośnieniowego nowej generacji, który trafi do salonów Toyoty już na początku przyszłego roku, jest zestaw JBL w Toyocie RAV4 2019. Składają się na niego dwa 25-milimetrowe tubowe głośniki wysokotonowe w lewym i prawym słupku A, dwa 80-milimetrowe i dwa 170-milimetrowe głośniki o szerokiej charakterystyce kierunkowej, dwa 150-milimetrowe głośniki szerokopasmowe oraz nowy 224-milimetrowy subwoofer z tyłu kabiny, którego możliwości są dwa razy większe od poprzedniej generacji. Głośniki są podłączone do 8-kanałowego wzmacniacza stereo o mocy 800 wat, ukrytego w bagażniku.

Nowością w systemach JBL jest technologia Clari-Fi. Rozwiązanie to analizuje zapis dźwięku, rozpoznaje, co zostało w nim zniekształcone, a co usunięte w ramach kompresji, i bardzo trafnie przewiduje, w jaki sposób wzbogacić brzmienie, aby przywrócić mu oryginalne brzmienie. Układ ten dostarcza bogaty, nieskompresowany dźwięk z dowolnego nośnika.

Biznes

ChargeNow startuje w Polsce

ChargeNow to największa na świecie publiczna sieć ładowania pojazdów elektrycznych. Od teraz użytkownicy zelektryfikowanych samochodów BMW i MINI w Polsce mogą korzystać z wielu stacji za pośrednictwem jednej usługi. Do końca tego roku sieć obejmie ponad 110 punktów ładowania w kraju.

Opublikowano

w dniu

źródło inf./fot.: BMW

Od grudnia 2018 r. polscy właściciele samochodów elektrycznych oraz hybryd typu plug-in marek BMW oraz MINI mogą korzystać z ChargeNow. To usługa, która integruje ponad 90 tysięcy stacji ładowania w Europie. W Polsce do końca tego roku obejmie ponad 110 punktów. Pierwszym lokalnym operatorem, który dołączył do ChargeNow jest Greenway Polska. Firma dysponuje największą siecią ładowania ze znacznym udziałem szybkich ładowarek DC o mocy 50 kW+ zlokalizowanych na głównych korytarzach drogowych.

ChargeNow umożliwia korzystanie ze wszystkich partnerskich punktów ładowania w Polsce i Europie. Dostępne stacje wyświetlane są bezpośrednio w zintegrowanej nawigacji pojazdu lub za pośrednictwem aplikacji ChargeNow, BMW Connected lub MINI Connected. Dzięki temu zlokalizowanie najbliższej publicznej stacji ładowania jest łatwe i szybkie. Dodatkowo użytkownicy ChargeNow mają możliwość filtrowania wyników wyszukiwania, by znaleźć punkty spełniające dodatkowe wymagania, takie jak szybkość ładowania czy odpowiedni typ gniazdka.

Karta ChargeNow umożliwia korzystanie z ładowarek, bezgotówkową płatność oraz dostęp do szczegółowego miesięcznego zestawienia kosztów. Usługa dostępna jest dla wszystkich właścicieli samochodów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric.

Kontynuuj czytanie

Biznes

Tytuł: Lider Elektromobilności 2018 dla Nissana

Działania firmy w zakresie promocji czystej motoryzacji zostały docenione na szczycie klimatycznym COP24 w Katowicach, gdzie Nissanowi przyznano zaszczytny tytuł „Lidera Elektromobilności” 2018.

Paweł Bartocha

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: Nissan

Elektromobilność to przyszłość motoryzacji. Przyszłość, która swój początek miała już niemal 10 lat temu, gdy Nissan – prekursor w segmencie aut elektrycznych dla masowego odbiorcy – wprowadził na rynek model LEAF. Od tamtej pory japoński producent angażuje się w wiele działań promujących elektromobilność, która stała się znakiem rozpoznawczym marki.

Grono laureatów „Lidera Elektromobilności 2018” zostało wyłonione przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych i firmę doradczą PwC. Podstawą było badanie rynku e‑mobility w Polsce, w którym wzięło udział 116 firm i instytucji. Nagrodzono sześć z nich. W uzasadnieniu decyzji o przyznaniu tytułu Nissanowi czytamy: za systematyczne działania na rzecz budowy rynku elektromobilności w Polsce, wyniki sprzedaży, technologię przyjazną użytkownikom i konsekwentną promocję inteligentnej mobilności. Statuetkę „Lidera Elektromobilności” odebrał w polskim pawilonie COP24 Paweł Powalski, dyrektor komunikacji Nissan Sales CEE.

„W ciągu ostatnich kilku lat możemy zaobserwować znaczący rozwój elektromobilności, także w Polsce, czego potwierdzeniem jest dynamiczny wzrost zainteresowania samochodami elektrycznymi oraz coraz gęstsza mapa punktów szybkiego i półszybkiego ładowania. A przecież auta zeroemisyjne to dziś dużo więcej, niż sam pojazd. Nasza firma wprowadziła szereg rozwiązań, które składają się na elektryczny ekosystem Nissana, a które już w przyszłym roku będą także dostępne w naszym kraju. Doskonałym tego przykładem jest system Vehicle-to-Grid, który umożliwia np. zasilenie domu lub biura za pośrednictwem energii zmagazynowanej w akumulatorach Nissana LEAF. Wpływa to bezpośrednio na optymalizację wykorzystania energii w gospodarstwie domowym, a co za tym idzie tworzy realną perspektywę obniżenia rachunków. Cieszymy się, że nasze działania są doceniane i nagradzane w tak prestiżowym rankingu” – powiedział Paweł Powalski.

„Polska ma ogromny potencjał w zakresie elektromobilności, ale trzeba jasno powiedzieć, że jesteśmy na początku tej drogi. Badanie „Lider Elektromobilności 2018” ma uhonorować przedsiębiorstwa, które przecierają szlaki, firmy najbardziej zaangażowane w rozwój zrównoważonego transportu, dzięki którym będzie wzrastać innowacyjność i konkurencyjność polskiej gospodarki na świecie” – powiedział podczas wydarzenia Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, współorganizatora badania, które objęte zostało patronatem honorowym Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju oraz Ministerstwa Energii.

W Polsce samochody zeroemisyjne stają się powoli elementem motoryzacyjnego krajobrazu. Do końca listopada 2018 roku sprzedaż Nissana LEAF drugiej generacji stanowiła 40 proc. sprzedaży w segmencie aut stuprocentowo elektrycznych w Polsce. Nabywcy nowego LEAF-a doceniają jego wydłużony zasięg (blisko 400 kilometrów w cyklu miejskim na jednym ładowaniu), komfort i ciszę podróżowania oraz dynamikę jazdy.

Nissan, jako światowy lider w obszarze elektromobilności, koncentruje się nie tylko na działaniach sprzedażowych, ale stara się również odkłamywać mity na temat „elektryków” poprzez działania edukacyjne i projekty specjalne. Przykładem może być zakończona w październiku br. wyprawa podróżnika Marka Kamińskiego, No Trace Expedition, który przejechał z Polski do Japonii i z powrotem za kierownicą w 100% elektrycznego nowego Nissana LEAF.

Kontynuuj czytanie

Biznes

Inżynierowie Seata na Kole Podbiegunowym

Każdego roku 150 techników i inżynierów Seata udaje się do szwedzkiej Laponii. Wszystko po to, by wykonać około 60 testów i pokonać 30 000 km oraz sprawdzić, jak w warunkach ekstremalnego zimna sprawdzają się samochody hiszpańskiej marki.

Opublikowano

w dniu

Każdy poranek na Kole Podbiegunowym dla inżynierów Seata rozpoczyna się od sprawdzenia pogody. Za każdym razem towarzyszy temu oczekiwanie i nadzieja, że dzień będzie słoneczny. Pozwala to utrzymać ekipie dobre nastroje pomimo temperatury spadającej nawet do 25 stopni poniżej zera. Co roku nawet 90 samochodów sprawdzanych jest w ekstremalnych warunkach, aby zagwarantować Klientom, że wszystkie systemy działają poprawnie.

Miejsce, które na dziesięć tygodni w roku staje się biurem dla zespołu 16 inżynierów i eksperymentatorów to jezioro o długości sześciu kilometrów. Pokrywa je 60-centrymetrowa warstwa lodu, dzięki czemu miejsce to gwarantuje idealne warunki do ekstremalnej jazdy.

Samochody Seata poddawane są 60 różnym testom. Pierwszy z nich polega na stopniowym wyłączaniu systemu kontroli stabilności ESC. Pozwala to sprawdzić, czy w momencie, gdy samochód zboczy z toru jazdy, system ustabilizuje koła.

Hamulce w modelach SEAT-a sprawdzane są na 200-metrowym torze, który w połowie pokrywa asfalt a w połowie lód. Umożliwia to testowanie aut zarówno w warunkach wysokiej, jak i niskiej przyczepności kół oraz zachowania w krytycznej sytuacji drogowej. Testerzy przemierzają trasę tam i z powrotem, hamując na obydwu powierzchniach. W ten sposób udoskonala się system ABS, który na co dzień pozwala kierowcy kontrolować stabilność samochodu.

Po zakończeniu każdego dnia zaawansowane systemy technologiczne, które są coraz potężniejsze i szybsze, analizują dane, które uzyskaliśmy w trakcie testów. Wyniki pozwalają wprowadzać nam poprawki i udoskonalać poszczególne systemy – mówi Gimenez Gonzalo, Kierownik ds. Hamulców i Aktywnych Systemów Bezpieczeństwa Seata.

Testy Seata przeprowadzane są na całym świecie. Proces ten rozpoczyna się latem, kiedy inżynierowie z Centrum Technicznego podróżują na pustynie i spędzają tam ponad trzy tygodnie. Przez 365 dni pracownicy Seata przemierzają wszystkie pięć kontynentów, sprawdzając prototypy w różnych warunkach pogodowych i na wszystkich rodzajach nawierzchni. W rezultacie kierowcy mogą mieć pewność, że będą bezpiecznie jeździć po każdej drodze i we wszystkich sytuacjach. Gonzalo przyznaje, że do pracy w tak wymagających warunkach konieczna jest pasja do samochodów, elastyczność i dobre nastawienie wobec częstych podróży oraz umiejętność dostosowania się do każdej sytuacji.

Kontynuuj czytanie

Biznes

Lexus wkracza do Argentyny

Lexus otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w Argentynie. Nowe przedstawicielstwo nosi nazwę Takumi i mieści się przy Avenida Libertador, jednej z najbardziej ekskluzywnych ulic w Buenos Aires w prestiżowej dzielnicy Recoleta.

Opublikowano

w dniu

źródło inf./fot.: Lexus

Centrum sprzedaży o powierzchni 2400 m2 to największy salon Lexusa w Ameryce Łacińskiej.

Nazwa Takumi odnosi się do mistrzów rzemiosła Lexusa, którzy przynajmniej od 25 lat doskonalą swoje umiejętności. To za ich sprawą Lexus wyróżnia się na rynku pod względem jakości.

Gama modeli Lexusa w Argentynie jest skoncentrowana na technologii hybrydowej. Marka rozpoczyna działalność w Argentynie z gamą trzech modeli w prestiżowych wersjach wyposażenia Luxury, Executive i F SPORT. Są to hybrydowa limuzyna LS, średniej wielkości sedan GS oraz crossover NX.

Sedany:

  • GS 350 F SPORT (benzynowy)
  • GS 450h Luxury (hybrydowy)
  • GS 450h F SPORT (hybrydowy)
  • LS 500h Executive (hybrydowy)
  • LS 500h F SPORT (hybrydowy)

Crossovery:

  • NX 300h Luxury (hybrydowy)
  • NX 300 F SPORT (benzynowy)

Otwarcie nowego salonu w Argentynie zwiększyło do 92 liczbę krajów, w których obecny jest Lexus. W tej liczbie mieści się 9 państw Ameryki Łacińskiej.

Kontynuuj czytanie
Reklama

Facebook

Reklama
Reklama

Popularne