2-milionowa hybryda Toyoty sprzedana w Polsce - motohigh.pl
Nasze social media

Biznes

2-milionowa hybryda Toyoty sprzedana w Polsce

Toyota dostarczyła europejskim kierowcom już dwa miliony aut hybrydowych. Jubileuszowy samochód to Toyota C-HR Hybrid, która wyjechała z salonu Toyota Radość w Warszawie.

Paweł Bartocha

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: Toyota

 

  • Już dwa miliony hybryd Toyoty opuściło europejskie salony marki;
  • Jubileuszowy, dwumilionowy samochód to Toyota C-HR Hybrid, sprzedana w Polsce;
  • Samochód odebrała klientka marki w warszawskim salonie Toyota Radość;
  • Popularność hybryd w Europie stale rośnie – obecnie stanowią one 47% całkowitej sprzedaży marki;
  • W Polsce hybrydy to 23% wszystkich nowych Toyot.

Dwumilionowa europejska hybryda kupiona w Polsce

Pani Magdalena Sobolewska-Bereza z Warszawy jest nową właścicielką Toyoty C-HR Hybrid – dwumilionowego auta hybrydowego Toyoty w Europie. Samochód dostarczył autoryzowany dealer Toyota Radość. Jubileuszowa hybryda to wyróżniający się nowoczesnym designem crossover z dwukolorowym nadwoziem w najbogatszej wersji Selection. Pani Magdalena odebrała go razem z upominkową kartą paliwową na rok.

„Wcześniej jeździłam tradycyjnym autem innej marki, ale Toyota C-HR jest unikalna i wyjątkowa. Ma ponadto wiele zalet, takich jak niskoemisyjność i ciekawy design. Jest też bardzo wygodna dla kierowcy. Wśród wielu atutów tego auta doceniam wygodny bagażnik, w którym mogę bez problemu wozić moje psy. Uważam, że hybryda jest przyszłością motoryzacji, szczególnie w mieście. Ma niewielkie zużycie paliwa, więc jest ekonomiczna. Jest też niskoemisyjna, a ponieważ jestem biologiem i myślę o zachowaniu bioróżnorodności dla przyszłych pokoleń, uważam, że jest to bardzo dobry wybór” – stwierdziła pani Magdalena, właścicielka dwumilionowej hybrydy Toyoty w Europie.

Doktor Magdalena Sobolewska-Bereza jest wykładowcą i dyrektorem administracyjnym na Wydziale Biologii Uniwersytetu Warszawskiego. Jest także przedsiębiorcą, właścicielką firmy organizującej szkolenia, wykłady i warsztaty. Zajmuje się również fotografią oraz pisze książki i artykuły do prasy branżowej. Pasjonuje się bioróżnorodnością, szczególnie zachowaniem zróżnicowania biologicznego w miastach, przekazywaniem wiedzy o przyrodzie osobom w każdym wieku oraz zwierzętami. Jest właścicielką dwóch psów, które podróżują razem z nią nową Toyotą C-HR.

„Jest mi niezmiernie miło, że to w Polsce, w salonie Toyota Radość została zakupiona dwumilionowa Toyota hybrydowa. Szczęśliwym nabywcą tego samochodu jest pani Magdalena, dla której ekologia jest szczególnie ważna. Samochód hybrydowy zaproponował pani Magdzie nasz najmłodszy doradca – energiczny młody człowiek, który ma głęboką świadomość potencjału napędu hybrydowego Toyoty” – dodała Maja Kleszczewska, prezes salonu Toyota Radość.

Samochody przyszłości już teraz

Od czasu wprowadzenia na rynek Toyoty Prius w 1997 roku japoński producent sprzedał na całym świecie ponad 12 mln hybryd. To pozwoliło ograniczyć emisję CO2 o ponad 93 mln ton.

Zainteresowanie technologią hybrydową wśród europejskich kierowców systematycznie rośnie. W 2011 roku hybrydy stanowiły w Europie 10% całkowitej sprzedaży samochodów Toyoty. W 2018 roku ich udział wzrósł do 47%. Gama hybryd Toyoty i Lexusa obejmuje obecnie 17 modeli należących do niemal wszystkich segmentów – od miejskiego Yarisa Hybrid po flagowe sportowe coupe Lexus LC 500h. W tym roku ich liczba przekroczy prawdopodobnie 500 000 aut.

„Cieszymy się, że na świecie jest już 12 milionów samochodów hybrydowych Toyoty. Ale jeszcze bardziej nas cieszy, że w Europie udało nam się sprzedać dwa miliony hybryd. Bardzo jesteśmy dumni także z tego, że dostarczyliśmy kierowcom ponad 40 tysięcy samochodów hybrydowych tylko i wyłącznie w Polsce. Klienci w Polsce doceniają samochody hybrydowe, bo są ekonomiczne, ekologiczne i superniezawodne” – podkreśla Witold Nowicki, dyrektor handlowy i członek zarządu Toyota Motor Poland oraz wiceprezes Toyota Central Europe.

Hybrydy kołem zamachowym elektromobilności w Polsce

Toyota jest głównym promotorem elektromobilności w Polsce. Producent ten odpowiada za ponad 90% sprzedaży hybryd na tym rynku. Dzięki pokonywaniu przynajmniej połowy dystansu w mieście z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego hybrydy Toyoty stają się autami półelektrycznymi. Udowodniły to badania niezależnych ośrodków akademickich – Politechniki Krakowskiej i Uniwersytetu Rzymskiego. Częste wykorzystanie silnika elektrycznego przekłada się na znaczący spadek emisji spalin, czyniąc z hybryd idealny etap przejściowy na drodze do zero-emisyjności.

Tabla 1 2 milionowa hybryda Toyoty sprzedana w Polsce

Tabela 2 2 milionowa hybryda Toyoty sprzedana w Polsce

Biznes

ChargeNow startuje w Polsce

ChargeNow to największa na świecie publiczna sieć ładowania pojazdów elektrycznych. Od teraz użytkownicy zelektryfikowanych samochodów BMW i MINI w Polsce mogą korzystać z wielu stacji za pośrednictwem jednej usługi. Do końca tego roku sieć obejmie ponad 110 punktów ładowania w kraju.

Opublikowano

w dniu

źródło inf./fot.: BMW

Od grudnia 2018 r. polscy właściciele samochodów elektrycznych oraz hybryd typu plug-in marek BMW oraz MINI mogą korzystać z ChargeNow. To usługa, która integruje ponad 90 tysięcy stacji ładowania w Europie. W Polsce do końca tego roku obejmie ponad 110 punktów. Pierwszym lokalnym operatorem, który dołączył do ChargeNow jest Greenway Polska. Firma dysponuje największą siecią ładowania ze znacznym udziałem szybkich ładowarek DC o mocy 50 kW+ zlokalizowanych na głównych korytarzach drogowych.

ChargeNow umożliwia korzystanie ze wszystkich partnerskich punktów ładowania w Polsce i Europie. Dostępne stacje wyświetlane są bezpośrednio w zintegrowanej nawigacji pojazdu lub za pośrednictwem aplikacji ChargeNow, BMW Connected lub MINI Connected. Dzięki temu zlokalizowanie najbliższej publicznej stacji ładowania jest łatwe i szybkie. Dodatkowo użytkownicy ChargeNow mają możliwość filtrowania wyników wyszukiwania, by znaleźć punkty spełniające dodatkowe wymagania, takie jak szybkość ładowania czy odpowiedni typ gniazdka.

Karta ChargeNow umożliwia korzystanie z ładowarek, bezgotówkową płatność oraz dostęp do szczegółowego miesięcznego zestawienia kosztów. Usługa dostępna jest dla wszystkich właścicieli samochodów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric.

Kontynuuj czytanie

Biznes

Tytuł: Lider Elektromobilności 2018 dla Nissana

Działania firmy w zakresie promocji czystej motoryzacji zostały docenione na szczycie klimatycznym COP24 w Katowicach, gdzie Nissanowi przyznano zaszczytny tytuł „Lidera Elektromobilności” 2018.

Paweł Bartocha

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: Nissan

Elektromobilność to przyszłość motoryzacji. Przyszłość, która swój początek miała już niemal 10 lat temu, gdy Nissan – prekursor w segmencie aut elektrycznych dla masowego odbiorcy – wprowadził na rynek model LEAF. Od tamtej pory japoński producent angażuje się w wiele działań promujących elektromobilność, która stała się znakiem rozpoznawczym marki.

Grono laureatów „Lidera Elektromobilności 2018” zostało wyłonione przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych i firmę doradczą PwC. Podstawą było badanie rynku e‑mobility w Polsce, w którym wzięło udział 116 firm i instytucji. Nagrodzono sześć z nich. W uzasadnieniu decyzji o przyznaniu tytułu Nissanowi czytamy: za systematyczne działania na rzecz budowy rynku elektromobilności w Polsce, wyniki sprzedaży, technologię przyjazną użytkownikom i konsekwentną promocję inteligentnej mobilności. Statuetkę „Lidera Elektromobilności” odebrał w polskim pawilonie COP24 Paweł Powalski, dyrektor komunikacji Nissan Sales CEE.

„W ciągu ostatnich kilku lat możemy zaobserwować znaczący rozwój elektromobilności, także w Polsce, czego potwierdzeniem jest dynamiczny wzrost zainteresowania samochodami elektrycznymi oraz coraz gęstsza mapa punktów szybkiego i półszybkiego ładowania. A przecież auta zeroemisyjne to dziś dużo więcej, niż sam pojazd. Nasza firma wprowadziła szereg rozwiązań, które składają się na elektryczny ekosystem Nissana, a które już w przyszłym roku będą także dostępne w naszym kraju. Doskonałym tego przykładem jest system Vehicle-to-Grid, który umożliwia np. zasilenie domu lub biura za pośrednictwem energii zmagazynowanej w akumulatorach Nissana LEAF. Wpływa to bezpośrednio na optymalizację wykorzystania energii w gospodarstwie domowym, a co za tym idzie tworzy realną perspektywę obniżenia rachunków. Cieszymy się, że nasze działania są doceniane i nagradzane w tak prestiżowym rankingu” – powiedział Paweł Powalski.

„Polska ma ogromny potencjał w zakresie elektromobilności, ale trzeba jasno powiedzieć, że jesteśmy na początku tej drogi. Badanie „Lider Elektromobilności 2018” ma uhonorować przedsiębiorstwa, które przecierają szlaki, firmy najbardziej zaangażowane w rozwój zrównoważonego transportu, dzięki którym będzie wzrastać innowacyjność i konkurencyjność polskiej gospodarki na świecie” – powiedział podczas wydarzenia Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, współorganizatora badania, które objęte zostało patronatem honorowym Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju oraz Ministerstwa Energii.

W Polsce samochody zeroemisyjne stają się powoli elementem motoryzacyjnego krajobrazu. Do końca listopada 2018 roku sprzedaż Nissana LEAF drugiej generacji stanowiła 40 proc. sprzedaży w segmencie aut stuprocentowo elektrycznych w Polsce. Nabywcy nowego LEAF-a doceniają jego wydłużony zasięg (blisko 400 kilometrów w cyklu miejskim na jednym ładowaniu), komfort i ciszę podróżowania oraz dynamikę jazdy.

Nissan, jako światowy lider w obszarze elektromobilności, koncentruje się nie tylko na działaniach sprzedażowych, ale stara się również odkłamywać mity na temat „elektryków” poprzez działania edukacyjne i projekty specjalne. Przykładem może być zakończona w październiku br. wyprawa podróżnika Marka Kamińskiego, No Trace Expedition, który przejechał z Polski do Japonii i z powrotem za kierownicą w 100% elektrycznego nowego Nissana LEAF.

Kontynuuj czytanie

Biznes

Inżynierowie Seata na Kole Podbiegunowym

Każdego roku 150 techników i inżynierów Seata udaje się do szwedzkiej Laponii. Wszystko po to, by wykonać około 60 testów i pokonać 30 000 km oraz sprawdzić, jak w warunkach ekstremalnego zimna sprawdzają się samochody hiszpańskiej marki.

Opublikowano

w dniu

Każdy poranek na Kole Podbiegunowym dla inżynierów Seata rozpoczyna się od sprawdzenia pogody. Za każdym razem towarzyszy temu oczekiwanie i nadzieja, że dzień będzie słoneczny. Pozwala to utrzymać ekipie dobre nastroje pomimo temperatury spadającej nawet do 25 stopni poniżej zera. Co roku nawet 90 samochodów sprawdzanych jest w ekstremalnych warunkach, aby zagwarantować Klientom, że wszystkie systemy działają poprawnie.

Miejsce, które na dziesięć tygodni w roku staje się biurem dla zespołu 16 inżynierów i eksperymentatorów to jezioro o długości sześciu kilometrów. Pokrywa je 60-centrymetrowa warstwa lodu, dzięki czemu miejsce to gwarantuje idealne warunki do ekstremalnej jazdy.

Samochody Seata poddawane są 60 różnym testom. Pierwszy z nich polega na stopniowym wyłączaniu systemu kontroli stabilności ESC. Pozwala to sprawdzić, czy w momencie, gdy samochód zboczy z toru jazdy, system ustabilizuje koła.

Hamulce w modelach SEAT-a sprawdzane są na 200-metrowym torze, który w połowie pokrywa asfalt a w połowie lód. Umożliwia to testowanie aut zarówno w warunkach wysokiej, jak i niskiej przyczepności kół oraz zachowania w krytycznej sytuacji drogowej. Testerzy przemierzają trasę tam i z powrotem, hamując na obydwu powierzchniach. W ten sposób udoskonala się system ABS, który na co dzień pozwala kierowcy kontrolować stabilność samochodu.

Po zakończeniu każdego dnia zaawansowane systemy technologiczne, które są coraz potężniejsze i szybsze, analizują dane, które uzyskaliśmy w trakcie testów. Wyniki pozwalają wprowadzać nam poprawki i udoskonalać poszczególne systemy – mówi Gimenez Gonzalo, Kierownik ds. Hamulców i Aktywnych Systemów Bezpieczeństwa Seata.

Testy Seata przeprowadzane są na całym świecie. Proces ten rozpoczyna się latem, kiedy inżynierowie z Centrum Technicznego podróżują na pustynie i spędzają tam ponad trzy tygodnie. Przez 365 dni pracownicy Seata przemierzają wszystkie pięć kontynentów, sprawdzając prototypy w różnych warunkach pogodowych i na wszystkich rodzajach nawierzchni. W rezultacie kierowcy mogą mieć pewność, że będą bezpiecznie jeździć po każdej drodze i we wszystkich sytuacjach. Gonzalo przyznaje, że do pracy w tak wymagających warunkach konieczna jest pasja do samochodów, elastyczność i dobre nastawienie wobec częstych podróży oraz umiejętność dostosowania się do każdej sytuacji.

Kontynuuj czytanie

Biznes

Lexus wkracza do Argentyny

Lexus otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w Argentynie. Nowe przedstawicielstwo nosi nazwę Takumi i mieści się przy Avenida Libertador, jednej z najbardziej ekskluzywnych ulic w Buenos Aires w prestiżowej dzielnicy Recoleta.

Opublikowano

w dniu

źródło inf./fot.: Lexus

Centrum sprzedaży o powierzchni 2400 m2 to największy salon Lexusa w Ameryce Łacińskiej.

Nazwa Takumi odnosi się do mistrzów rzemiosła Lexusa, którzy przynajmniej od 25 lat doskonalą swoje umiejętności. To za ich sprawą Lexus wyróżnia się na rynku pod względem jakości.

Gama modeli Lexusa w Argentynie jest skoncentrowana na technologii hybrydowej. Marka rozpoczyna działalność w Argentynie z gamą trzech modeli w prestiżowych wersjach wyposażenia Luxury, Executive i F SPORT. Są to hybrydowa limuzyna LS, średniej wielkości sedan GS oraz crossover NX.

Sedany:

  • GS 350 F SPORT (benzynowy)
  • GS 450h Luxury (hybrydowy)
  • GS 450h F SPORT (hybrydowy)
  • LS 500h Executive (hybrydowy)
  • LS 500h F SPORT (hybrydowy)

Crossovery:

  • NX 300h Luxury (hybrydowy)
  • NX 300 F SPORT (benzynowy)

Otwarcie nowego salonu w Argentynie zwiększyło do 92 liczbę krajów, w których obecny jest Lexus. W tej liczbie mieści się 9 państw Ameryki Łacińskiej.

Kontynuuj czytanie
Reklama

Facebook

Reklama
Reklama

Popularne