2-milionowa hybryda Toyoty sprzedana w Polsce - motohigh.pl
Nasze social media

Biznes

2-milionowa hybryda Toyoty sprzedana w Polsce

Toyota dostarczyła europejskim kierowcom już dwa miliony aut hybrydowych. Jubileuszowy samochód to Toyota C-HR Hybrid, która wyjechała z salonu Toyota Radość w Warszawie.

Paweł Bartocha

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: Toyota

 

  • Już dwa miliony hybryd Toyoty opuściło europejskie salony marki;
  • Jubileuszowy, dwumilionowy samochód to Toyota C-HR Hybrid, sprzedana w Polsce;
  • Samochód odebrała klientka marki w warszawskim salonie Toyota Radość;
  • Popularność hybryd w Europie stale rośnie – obecnie stanowią one 47% całkowitej sprzedaży marki;
  • W Polsce hybrydy to 23% wszystkich nowych Toyot.

Dwumilionowa europejska hybryda kupiona w Polsce

Pani Magdalena Sobolewska-Bereza z Warszawy jest nową właścicielką Toyoty C-HR Hybrid – dwumilionowego auta hybrydowego Toyoty w Europie. Samochód dostarczył autoryzowany dealer Toyota Radość. Jubileuszowa hybryda to wyróżniający się nowoczesnym designem crossover z dwukolorowym nadwoziem w najbogatszej wersji Selection. Pani Magdalena odebrała go razem z upominkową kartą paliwową na rok.

„Wcześniej jeździłam tradycyjnym autem innej marki, ale Toyota C-HR jest unikalna i wyjątkowa. Ma ponadto wiele zalet, takich jak niskoemisyjność i ciekawy design. Jest też bardzo wygodna dla kierowcy. Wśród wielu atutów tego auta doceniam wygodny bagażnik, w którym mogę bez problemu wozić moje psy. Uważam, że hybryda jest przyszłością motoryzacji, szczególnie w mieście. Ma niewielkie zużycie paliwa, więc jest ekonomiczna. Jest też niskoemisyjna, a ponieważ jestem biologiem i myślę o zachowaniu bioróżnorodności dla przyszłych pokoleń, uważam, że jest to bardzo dobry wybór” – stwierdziła pani Magdalena, właścicielka dwumilionowej hybrydy Toyoty w Europie.

Doktor Magdalena Sobolewska-Bereza jest wykładowcą i dyrektorem administracyjnym na Wydziale Biologii Uniwersytetu Warszawskiego. Jest także przedsiębiorcą, właścicielką firmy organizującej szkolenia, wykłady i warsztaty. Zajmuje się również fotografią oraz pisze książki i artykuły do prasy branżowej. Pasjonuje się bioróżnorodnością, szczególnie zachowaniem zróżnicowania biologicznego w miastach, przekazywaniem wiedzy o przyrodzie osobom w każdym wieku oraz zwierzętami. Jest właścicielką dwóch psów, które podróżują razem z nią nową Toyotą C-HR.

„Jest mi niezmiernie miło, że to w Polsce, w salonie Toyota Radość została zakupiona dwumilionowa Toyota hybrydowa. Szczęśliwym nabywcą tego samochodu jest pani Magdalena, dla której ekologia jest szczególnie ważna. Samochód hybrydowy zaproponował pani Magdzie nasz najmłodszy doradca – energiczny młody człowiek, który ma głęboką świadomość potencjału napędu hybrydowego Toyoty” – dodała Maja Kleszczewska, prezes salonu Toyota Radość.

Samochody przyszłości już teraz

Od czasu wprowadzenia na rynek Toyoty Prius w 1997 roku japoński producent sprzedał na całym świecie ponad 12 mln hybryd. To pozwoliło ograniczyć emisję CO2 o ponad 93 mln ton.

Zainteresowanie technologią hybrydową wśród europejskich kierowców systematycznie rośnie. W 2011 roku hybrydy stanowiły w Europie 10% całkowitej sprzedaży samochodów Toyoty. W 2018 roku ich udział wzrósł do 47%. Gama hybryd Toyoty i Lexusa obejmuje obecnie 17 modeli należących do niemal wszystkich segmentów – od miejskiego Yarisa Hybrid po flagowe sportowe coupe Lexus LC 500h. W tym roku ich liczba przekroczy prawdopodobnie 500 000 aut.

„Cieszymy się, że na świecie jest już 12 milionów samochodów hybrydowych Toyoty. Ale jeszcze bardziej nas cieszy, że w Europie udało nam się sprzedać dwa miliony hybryd. Bardzo jesteśmy dumni także z tego, że dostarczyliśmy kierowcom ponad 40 tysięcy samochodów hybrydowych tylko i wyłącznie w Polsce. Klienci w Polsce doceniają samochody hybrydowe, bo są ekonomiczne, ekologiczne i superniezawodne” – podkreśla Witold Nowicki, dyrektor handlowy i członek zarządu Toyota Motor Poland oraz wiceprezes Toyota Central Europe.

Hybrydy kołem zamachowym elektromobilności w Polsce

Toyota jest głównym promotorem elektromobilności w Polsce. Producent ten odpowiada za ponad 90% sprzedaży hybryd na tym rynku. Dzięki pokonywaniu przynajmniej połowy dystansu w mieście z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego hybrydy Toyoty stają się autami półelektrycznymi. Udowodniły to badania niezależnych ośrodków akademickich – Politechniki Krakowskiej i Uniwersytetu Rzymskiego. Częste wykorzystanie silnika elektrycznego przekłada się na znaczący spadek emisji spalin, czyniąc z hybryd idealny etap przejściowy na drodze do zero-emisyjności.

Tabla 1 2 milionowa hybryda Toyoty sprzedana w Polsce

Tabela 2 2 milionowa hybryda Toyoty sprzedana w Polsce

Biznes

Toyota po raz 15. najcenniejszą marką motoryzacyjną w rankingu Interbrand

Toyota zajmuje pierwsze miejsce w rankingu najbardziej wartościowych marek motoryzacyjnych według Interbrand. W rankingu Best Global Brands 2018 firma zajęła 7. miejsce, zyskując w tym zestawieniu w ciągu roku 6%. Wartości marki Toyota wzrosła do 53,4 mld dolarów.

Paweł Bartocha

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: Toyota

W ocenie marki eksperci Interbrand podkreślili zróżnicowaną gamę modelową Toyoty, jej globalny zasięg oraz skoncentrowanie na samochodach zelektryfikowanych, które Toyota rozwija zgodnie z wizją społeczeństwa niskoemisyjnego. Zdaniem Interbrand marka Toyoty odpowiada na potrzeby i upodobania swoich klientów, jej renoma jest oparta na autentycznych wartościach – ugruntowanych i znajdujących odzwierciedlenie w jej polityce i produktach, oraz spełnia bardzo wysokie oczekiwania swoich klientów. Jest przy tym pozytywnie postrzegana zarówno przez swoich klientów, jak i opinię publiczną.

„Jakość aut Toyoty to efekt bardzo wytężonej, wieloletniej pracy ponad 1000 inżynierów rozlokowanych w centrach jakości marki. Elementy o niewystarczającej jakości technicznej staramy się usuwać nie tylko na etapie produkcji, ale także w już używanych samochodach. Stąd bierze się w naszej marce tak znaczna liczba akcji serwisowych wyprzedzająca wystąpienie ewentualnych problemów technicznych. To zapobieganie wynikające z troski o naszych Klientów połączone z pilnowaniem standardów jakości w salonach i serwisach Toyoty procentuje później wysokimi miejscami w rankingach jakości i wartości. Ale zdajemy sobie sprawę, że tak wysoką pozycję można bardzo łatwo stracić. Dlatego m.in. rodzima Akademia Toyoty, kształcąca kadry sprzedażowe oraz techniczne dla polskiej Toyoty, szkoli w roku około 2500 osób, wydając 500 certyfikatów” – powiedział Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland.

Już kolejny rok z rzędu Toyota należy do pierwszej dziesiątki najcenniejszych marek na świecie, sytuując się w gronie technologicznych potentatów obok Apple, Google, Amazona, Microsoftu czy Samsunga. Wartość marki największego producenta zelektryfikowanych samochodów przewyższa takie marki jak Facebook, Intel czy IBM. Dominującą pozycję Toyoty w branży motoryzacyjnej potwierdzają także inne rankingi wartości marek.

 

 

Kontynuuj czytanie

Biznes

Volkswagen Group Polska umacnia się na pozycji lidera sprzedaży nowych samochodów w Polsce

Po wrześniowych wynikach rejestracji samochodów Volkswagen Group Polska utrzymuje pozycję lidera rynku samochodów nowych w Polsce. W ciągu dziewięciu miesięcy tego roku VGP odnotowała wzrost udziału w rynku do 29 procent

Paweł Bartocha

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: Volkswagen

 Jest to wzrost o 1,3 procenta w stosunku do wyniku w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wrześniowe wyniki rejestracji nowych samochodów w Polsce potwierdziły przewidywania ekspertów. Znaczący spadek całej branży w tym miesiącu jest związany z wejściem w życie nowej procedury homologacji WLTP.

Mimo zmniejszonych dostaw do klientów we wrześniu, Grupa może uznać pierwsze dziewięć miesięcy 2018 roku za udane. W tym okresie zarejestrowano 117.201 samochodów marek koncernu Volkswagen w Polsce (wzrost o 18,7 procenta). Również udział w rynku pozostaje na satysfakcjonującym poziomie, wynoszącym 29 procent (wzrost o 1,3 procenta rok do roku). 

„Wprowadzenie nowej normy homologacji samochodów WLTP wpłynęło na sprzedaż samochodów wszystkich producentów praktycznie w całej Europie” – tłumaczy Dr Wolf-Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska. „Nadchodzące miesiące będą okresem ciężkiej pracy dla nas. Mimo to wierzę, że ten rok zakończymy kolejnym sukcesem i rekordową liczbą dostaw w Polsce”. 

Jak cała branża w Europie, Volkswagen Group Polska odczuwa wprowadzenie nowej procedury homologacji samochodów WLTP. Po bardzo dobrych wynikach w lipcu i w sierpniu spółka odnotowała spowolnienie we wrześniu. We wspomnianym miesiącu zarejestrowano 6.940 samochodów osobowych pochodzących od importera. To o 3.326 samochodów mniej niż we wrześniu 2017 roku (spadek o 32,4 procenta). 

Spadek liczby rejestracji odnotowały wszystkie marki osobowe wchodzące w skład Volkswagen Group Polska. 11-procentowym wzrostem może za to pochwalić się Volkswagen Samochody Użytkowe. 

Z 29-cio procentowym udziałem w rynku Volkswagen Group Polska pozostaje niekwestionowanym liderem rynku nowych samochodów w Polsce. Niemal co trzecie auto opuszczające polskie salony należy do jednej z marek wchodzących w skład koncernu Volkswagen. 

 

Kontynuuj czytanie

Biznes

Volkswagen i Microsoft zawierają strategiczne partnerstwo

Volkswagen i Microsoft zawierają partnerstwo strategiczne w celu wspólnej budowy Volkswagen Automotive Cloud. Ta wielka przemysłowa chmura danych będzie służyć do obsługi wszystkich przyszłych pojazdów oraz usług cyfrowych Volkswagena.

Paweł Bartocha

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: Volkswagen

Rada Nadzorcza Volkswagen AG zezwoliła na zawarcie odpowiedniego porozumienia między Volkswagenem a Microsoftem 28. września 2018 roku. Umożliwi ono Volkswagenowi szybką kontynuację przemian w dziedzinie cyfryzacji. Podejmując współpracę strategiczną z firmą Microsoft Volkswagen stawia decydujący krok w transformacji w przedsiębiorstwo usług z dziedziny mobilności, dysponujące flotą pojazdów komunikujących się z otoczeniem i działających w cyfrowym ekosystemie „Volkswagen We”.

„Strategiczne partnerstwo z firmą Microsoft ogromnie przyspieszy zmiany jakie wprowadzamy w dziedzinie cyfryzacji” – powiedział dr Herbert Diess, Prezes Zarządu Volkswagen AG. „Volkswagen – jeden z największych producentów samochodów na świecie – i Microsoft z jego niepodważalnymi kompetencjami w zakresie technologii doskonale do siebie pasują. Wspólnie będziemy grać główną rolę w kształtowaniu przyszłych rozwiązań z dziedziny mobilności”.

Dyrektor Microsoft Satya Nadella stwierdził: „Volkswagen stawia na technologie cyfrowe, żeby zmienić swój własny biznes i dostarczać klientom innowacyjne usługi oraz pojazdy komunikujące się z otoczeniem. Wiodące światowe firmy wybierają Microsoft, jesteśmy zachwyceni, że Volkswagen zdecydował się na naszą firmę. Wspólnie damy ludziom na całym świecie możliwość całkowicie nowego doświadczania mobilności”. 

Usługi dostępne w aucie oraz platforma na bazie technologii MicrosoftOd 2020 roku na rynku każdego roku będzie pojawiać się ponad 5 milionów nowych samochodów marki Volkswagen komunikujących się w ramach sieci, a przez to będących elementem tzw. „Internet of Things” (IoT) w chmurze danych. Głęboka współpraca między obydwoma przedsiębiorstwami daje możliwość połączenia globalnej wiedzy Microsoftu w dziedzinie technologii danych gromadzonych w chmurze z doświadczeniem Volkswagena jako producenta samochodów. 

Partnerzy stworzą wspólnie podstawę technologiczną dla Automotive Cloud. W przyszłości wszelkie usługi dostępne w samochodach marki Volkswagen oraz cała bazująca na chmurze cyfrowa architektura One Digital Platform (ODP) koncernu będą tworzone na platformie Azure firmy Microsoft, wykorzystywane będą również usługi związane z tą platformą, jak Azure IoT Edge. 

Dzięki Volkswagen Automotive Cloud marka Volkswagen jeszcze mocniej zintegruje pojazd z platformą bazującą na danych w chmurze oraz z usługami dla klientów wszystkich marek, które współdziałają np. w ramach ekosystemu „Volkswagen We”. 

Tworząc Volkswagen Automotive Cloud marka Volkswagen będzie mogła w przyszłości rozszerzyć zakres cyfrowych usług na wszystkie swoje samochody. Ponadto będzie mogła opracować i szybko wdrożyć nowe usługi i rozwiązania służące klientom korzystającym z samochodów, rozwiązania z dziedziny telematyki oraz zapewniające szybką wymianę informacji pomiędzy pojazdem a chmurą danych. 

Utworzenie nowego centrum rozwoju 

W ramach partnerstwa Volkswagen utworzy nowe centrum rozwoju na potrzeby Automotive Cloud w Ameryce Północnej, niedaleko siedziby firmy Microsoft. Microsoft będzie mocno wspierał tworzenie tego centrum, między innymi poprzez rekrutację nowych pracowników oraz zarządzanie projektem. W niedalekiej przyszłości w centrum znajdzie prace około 300 specjalistów z dziedziny IT. 

Ponadto Microsoft udostępni zespołowi Volkswagena swoją wiedzę z zakresu technologii danych w chmurze. Specjaliści IT Volkswagena będą mogli skorzystać z kultury pracy zespołowej rozwiniętej przez Microsoft i przenieść te doświadczenia do systemu organizacyjnego w Volkswagenie. 

Rozwój największego cyfrowego ekosystemu w branży samochodowej 

Rozwiązania, które powstaną w wyniku partnerstwa strategicznego znajdą w przyszłości zastosowanie także w innych markach koncernu i we wszystkich regionach świata. Volkswagen Automotive Cloud stanie się bazą usług cyfrowych oferowanych przez marki koncernu. 

Dotyczy to także przyszłych modeli elektrycznych Volkswagena z rodziny I.D., a także aut z napędem konwencjonalnym. Samochody Volkswagena staną się w ten sposób w przyszłości mobilnymi centrami „Internetu rzeczy”, powiązanymi ze sobą za pośrednictwem platformy Microsoft Azure.

Kontynuuj czytanie

Biznes

Citroen C3 – 400 000 sprzedanych egzemplarzy w niecałe dwa lata!

d wprowadzenia na rynek w listopadzie 2016 roku Nowy C3 sprzedał się w liczbie 400 000 egzemplarzy. Tylko od początku tego roku sprzedano 160 000 sztuk, co czyni C3 najlepiej sprzedającym się modelem Citroëna.
W pierwszym półroczu liczba zamówień w Europie wzrosła o 12%, a to plasuje nowego C3 w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się modeli w tym segmencie.

Paweł Bartocha

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: Citroen

Zaprezentowany niespełna dwa lata temu nowy C3 sprzedał się już w liczbie 400 000 sztuk. Tylko od początku tego roku sprzedano 160 000 sztuk. Trzecia generacja wszechstronnego samochodu miejskiego Citroëna odnosi oszałamiający sukces. W pierwszym półroczu 2018 sprzedaż C3 w Europie wzrosła o 12%, co sprawia, że C3 znalazł się wśród 5 najlepiej sprzedających się w modeli w swoim segmencie.

Nowy C3 jest bestsellerem w gamie Citroëna i pierwszym samochodem, który w nowej ofensywie sprzedażowej firmy – tylko w pierwszym półroczu 2018 r. Citroën odnotował 9-procentowy wzrost sprzedaży na rynkach pozaeuropejskich (w porównaniu do analogicznego okresu w 2017 r.) oraz odnotował największy wolumen sprzedaży w Europie od siedmiu lat.

 

Kontynuuj czytanie
Reklama

Facebook

Reklama
Reklama

Popularne