Nowa Corolla na Salonie Samochodowym w Paryżu - motohigh.pl
Nasze social media

Samochody

Nowa Corolla na Salonie Samochodowym w Paryżu

Toyota Corolla jest najpopularniejszym samochodem wszechczasów i światowym bestsellerem. Corolla 12. generacji, wejdzie na rynek w 2019 roku.

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: Toyota

Nowa Corolla będzie dostępna w Europie nie tylko z nadwoziem sedan, ale także hatchback i kombi (Touring Sports). Model otrzymuje także aż dwa napędy hybrydowe. Nowa Toyota Corolla Touring Sports debiutuje na Salonie Samochodowym w Paryżu i dołącza do pokazanej wiosną tego roku w Genewie Corolli Hatchback.

  • Premiera Corolli Touring Sports na targach w Paryżu;
  • Dynamiczny kompakt o wyrafinowanej stylistyce zbudowany na platformie TNGA;
  • Dwa wyraziste stylistycznie warianty nadwozia – Hatchback i kombi (Touring Sports);
  • Dwa hybrydowe zespoły napędowe o mocy 122 KM i 180 KM oraz silnik benzynowy 1.2 Turbo o mocy 116 KM;
  • Pełne światła LED z technologią Light Guide i opcjonalnym adaptacyjnym systemem dostosowywania strumienia światła;
  • Nowy wyświetlacz TFT z efektem 3D między zegarami, 8-calowy ekran dotykowy i kolorowy Head-up Display na przedniej szybie;
  • Bezdotykowe otwieranie elektrycznej klapy bagażnika i system automatycznego parkowania SIPA.

Toyota Corolla 12. generacji – nowy gracz na rynku kompaktów, to dynamiczny, stylowy samochód, spełniający wszystkie wymogi związane zarówno z codziennymi dojazdami do pracy i domu, jak i z wyjazdami weekendowymi. Łączy przyjemność z jazdy w różnych warunkach drogowych z niskimi kosztami użytkowania, charakterystycznymi dla niewymagającej ładowania z gniazdka, zelektryfikowanej technologii hybrydowej Toyoty.

Nowa Corolla została zaprojektowana zupełnie od nowa na platformie TNGA. Zwarty i dynamiczny Hatchback znacznie różni się pod względem stylistycznym od smukłego, wyrafinowanego wariantu Touring Sports. Zaprojektowana w Europie Corolla Touring Sports będzie kluczowym modelem w ofercie flotowej Toyoty. Nowy model Corolli będzie produkowany w brytyjskiej fabryce firmy w Burnaston.

Dwa napędy hybrydowe
Toyota Corolla będzie dostępna z dwoma napędami hybrydowymi do wyboru. Pierwszy z nich to znany z Priusa czwartej generacji oraz z Toyoty C-HR układ o mocy 122 KM z silnikiem 1,8 l. Drugi to zupełnie nowy napęd hybrydowy z silnikiem 2,0 l o łącznej mocy 180 KM. Tym samym wraz z Corollą Toyota wprowadza nową strategię dwóch napędów hybrydowych o różnej mocy w europejskich modelach.

Od ponad 20 lat firma zajmuje nieprzerwanie niezagrożoną pozycję lidera w dziedzinie produkcji i rozwijania technologii hybrydowych, czego efektem jest łączna sprzedaż 12 milionów aut z takim napędem, w tym 2 milionów w Europie. Nowe układy hybrydowe opracowane w technologii TNGA łączą bardziej bezpośrednią reakcję na działania kierowcy i liniowe przyspieszenie z oszczędnością oraz przyjemnością z prowadzenia.

Napęd hybrydowy 4. generacji opiera się na silniku benzynowym 1,8 l o mocy 98 KM (72 kW) oraz 142 Nm momentu obrotowego. Współpracuje z nim silnik elektryczny o mocy 72 KM (53 kW) i momencie obrotowym 163 Nm, dostępnym w pełnym zakresie prędkości. Układ ten jest cichy i intuicyjny, szybko reaguje na działania kierowcy i nie wymaga doładowywania prądem z zewnętrznego źródła. Zapewnia wyjątkową ekonomiczność i bardzo niską emisję CO2 oraz średnio 50% czasu jazdy w trybie elektrycznym w miejskich warunkach*.

Te same cechy ma także wariant z silnikiem 2,0 l, który jednocześnie wyróżnia się wyższym komfortem oraz większą dynamiką jazdy. Napęd ten rozwija moc 180 KM (132 kW) i 192 Nm momentu obrotowego. Silnik elektryczny zasilany jest bateriami niklowo-wodorkowymi. Prędkość maksymalną uzyskiwaną w trybie czysto elektrycznym zwiększono do ponad 115 km/h. Większa moc i łatwiejsze sterowanie przełożeniami za pośrednictwem łopatek pod kierownicą pozwoli na bardziej energiczne prowadzenie.

Nowy system hybrydowy z silnikiem 2,0 l to unikalna propozycja w segmencie – żaden inny producent nie oferuje podobnej kombinacji osiągów i niskiego zużycia paliwa oraz emisji spalin, przy wyjątkowo cichej pracy napędu.

Zarówno Corolla Hatchback, jak i Touring Sports będą dostępne także ze 116-konnym silnikiem benzynowym 1.2 Turbo. Będzie to jedyny konwencjonalny napęd w gamie tego modelu.

Nowa Globalna Architektura Toyoty (TNGA)
Toyota New Global Architecture to nowa architektura, w której są obecnie projektowane wszystkie nowe modele Toyoty. Technologia ta obejmuje zarówno platformy i zasady konstruowania nadwozi, jak i układy napędowe.

Platforma GA-C z wielowahaczowym zawieszeniem z tyłu, na której zbudowana jest nowa Corolla, ma o 10 mm niżej położony środek ciężkości oraz nadwozie sztywniejsze o 60%. Przekłada się to na wysoki poziom bezpieczeństwa biernego.

Stylistyka Corolli Touring Sports 
Corolla Touring Sports została wystylizowana w niedawno otwartym European Design Centre w Zaventem pod Brukselą i będzie dostępna tylko w Europie. Dzięki zastosowaniu TNGA, nowe kombi nie jest po prostu odmianą hatchbacka, ale stało się oddzielnym modelem na własnych prawach.

Nowa Corolla kombi (Touring Sports) jest o 58 mm dłuższa od modelu, który zastępuje. Rozstaw osi wzrósł o 100 mm do wartości 2700 mm, a odległość od uśrednionej pozycji przedniego fotela do oparcia kanapy jest większa o 48 mm i wynosi aż 928 mm. Dzięki temu nowy model może się pochwalić największą w segmencie przestrzenią na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu.

Corolla kombi (Touring Sports) ma identycznie stylizowany, dynamiczny przedni pas i jest tak samo jak Corolla Hatchback niższy o 25 mm od poprzednika. Sportowy profil wspierają te same szerokie, mocne nadkola. W tylnej części nadwozia odnajdziemy muskularne błotniki, szeroko rozstawione pełne światła LED oraz szybę w pokrywie bagażnika pochyloną o 12° mocniej niż w poprzedniku.

Corolla kombi (Touring Sports) będzie dostępna z czterema nowymi wzorami kół do wyboru, w tym 18-calowymi polerowanymi felgami aluminiowymi oraz nowym wzorem 17-calowych kół Machined Face Do wyboru będzie 11 kolorów nadwozia, z których cztery – Oxide Bronze Metallic, Emotional Red 2, Precious Silver oraz Phantom Brown – są nowe. Stylistykę auta można podkreślić za pomocą czterech dwukolorowych wariantów z czarnym dachem oraz czarnymi słupkami dachowymi i czarnym obramowaniem grilla.

Stylistyka nadwozia Hatchback 
Nowa Corolla Hatchback odznacza się zdecydowanie bardziej sportową, dynamiczną i wyrazistą stylistyką, z wydatnym designem przedniego pasa. Całkowita długość auta wzrosła o 40 mm, co wraz ze zwiększeniem rozstawu osi podnosi poziom bezpieczeństwa. Wysokość nowego hatchbacka została zmniejszona o 25 mm. Dzięki temu linia auta jest smuklejsza, a maska przebiega niżej o 47 mm, co przekłada się także na lepszą widoczność dla kierowcy.

Z przodu wąski grill zintegrowano z nowymi, pełnymi światłami LED – zarówno głównymi, jak i do jazdy dziennej. Przy krawędziach przedniego spoilera mieszczą nowe lampy przeciwmgłowe LED. Nowe tylne lampy zespolone są w pełni wykonane w technologii LED z wykorzystaniem Light Guide. Pochylenie szyby w pokrywie bagażnika o 14° oraz bardziej muskularny tylny błotnik łącznie sprawiają, że tył auta stał się bardziej zwarty. Spoiler na końcu dachu zintegrowano z górną krawędzią pokrywy bagażnika, zaś na samym dachu we wszystkich wersjach modelowych zamontowano antenę w kształcie płetwy rekina.

Design wnętrza Corolli Touring Sports i Hatchback 
Gama modelowa nowej Corolli w wersjach Touring Sports i Hatchback wyposażona jest w zupełnie nowe wnętrze, w którym nowe faktury, kolory i materiały łączą się w całość, współtworząc najwyższy poziom jakości wizualnej i sensorycznej. Szczególnie wiele uwagi poświęcono wnętrzu modelu Touring Sports, który powstał z myślą o europejskim rynku i do jego wymogów był dostosowywany.

Design wnętrza jest jeszcze bardziej spójny dzięki zastosowaniu szeregu materiałów wysokiej jakości wizualnej i sensorycznej, w tym satynowych wykończeń, wstawek w kolorze Piano Black, naturalnej i sztucznej skóry oraz charakterystycznych przeszyć. Wrażenie przestronności wnętrza podkreśla nowa, smuklejsza o 24 mm deska rozdzielcza o obniżonej górnej krawędzi, która poprawia widoczność do przodu. Nowe fotele zapewniające lepszą pozycję za kierownicą i lepsze podparcie pleców mogą być pokryte eleganckimi tkaninami, alcantarą lub skórą.

Nowa Corolla Touring Sports ma zwiększoną o 48 mm (do 928) odległość uśrednioną od przedniego fotela do oparcia kanapy oraz 598-litrowy bagażnik (VDA). Do elektrycznie unoszonej klapy bagażnika można teraz zamówić funkcję bezdotykowej aktywacji przez przesunięcie stopy pod tylnym zderzakiem. Sama klapa unosi się teraz o 10 mm wyżej.

Technologia zapewniająca komfort klasy premium
W wyższych wersjach wyposażenia zastosowano wiele rozwiązań podnoszących komfort zarówno kierowcy, jak i pasażerów. Szczególną uwagę zwrócono na komfort użytkowania przestrzeni bagażowej w modelu Touring Sports, gdzie standardem jest odwracalna podłoga, którą można zamocować na dwóch poziomach, pierwsze na świecie dwustronne oświetlenie LED, zaś w wyższych wersjach wyposażenia – także aluminiowe szyny umożliwiające mocowanie ładunku.

W zależności od wersji, Corolla może być wyposażona w jeden z trzech rodzajów lamp głównych LED – trójdiodową lampę paraboliczną LED, lampę główną Bi-LED z automatycznym przełączaniem między światłami mijania i drogowymi AHB oraz lampę główną LED z adaptacyjnym systemem dostosowywania strumienia światła (AHS) znaną z modelu Prius Plug-in.

Na tablicy rozdzielczej, między zegarami znalazł się pierwszy na świecie wyświetlacz 3D. 7-calowy ekran Multi-information Display oferuje wybór między trybami cyfrowym i analogowym. Panel ten można też przełączyć w tryb wyświetlania trójwymiarowego.

Położenie i jasność wyświetlacza Head-up Display (HUD) można regulować poprzez przełączniki na kierownicy. Opcjonalny, kolorowy wyświetlacz o przekątnej 10 cali prezentuje na szybie różne informacje i ostrzeżenia w polu widzenia kierowcy – jak ograniczenia prędkości, polecenia nawigacyjne czy wskazania komputera pokładowego.

System multimedialny Toyota Touch 2, dostępny także z nawigacją (with Go), otrzymał nowy, kolorowy, 8-calowy ekran dotykowy w konsoli środkowej. Użytkowanie systemu usprawnia nowe multikontekstowe wyszukiwanie „One Box Search”.

eCall to wsparcie kierowcy w sytuacji, kiedy podczas wypadku uruchomione zostają poduszki powietrzne. Samochód automatycznie kontaktuje się z krajowym systemem ratunkowym, dostarczając najważniejszych informacji i umożliwiając pasażerom kontakt ze służbami ratunkowymi, nawet jeśli są unieruchomieni. Do nawiązania kontaktu z dyspozytornią służy także specjalny przycisk. Połączenia alarmowe odbywają się poprzez wbudowaną kartę SIM bez opłat za połączenie.

Usługi Connected Services również będą oferowane w nowej Corolli. Ta zupełnie nowa aplikacja udostępnia klientom wiele różnych usług, w tym prowadzenie do celu Last Mile guidance, nawigację Send to Car oraz aplikacje Find my Car, Driving analytics i Maintenance Reminder.

JBL GreenEdge Premium Sound System. Hybrydowe wersje nowej Corolli mogą być wyposażone w 8-głośnikowy system audio JBL Premium Sound System. Głośniki – w tym opracowany niedawno przez JBL głośnik wysokotonowy w słupkach przednich – zostały specjalnie dostosowane do akustyki wyjątkowo wyciszonej kabiny Corolli. System obejmuje technologię Clari-Fi™ dopełniającą częstotliwości utracone w skompresowanych plikach audio – takich jak MP3 czy nagrania przesyłane w streamingu – robiąc to w czasie rzeczywistym i odbudowując w maksymalnym stopniu oryginalną jakość dźwięku.

Indukcyjny system ładowania baterii smartfonów pozwala pasażerom ładować telefony zgodne ze standardem WPC przez położenie ich na specjalnej półce przed lewarkiem skrzyni biegów.

Panoramiczny dach Skyview składa się z dwóch szklanych paneli, z których pierwszy można odsunąć, zyskując otwartą przestrzeń o długości prawie 30 centymetrów. Dach jest wyposażony w elektrycznie przesuwaną roletę.

System autonomicznego parkowania Simple Intelligent Park Assist with Intelligent Clearance Sonar (SIPA+ICS) wykorzystuje tylną kamerę i ultradźwiękowe czujniki na przednim zderzaku, by zidentyfikować miejsca parkingowe prostopadłe lub równoległe. Po zatwierdzeniu manewru, system automatycznie wykonuje niezbędną sekwencję obrotów kierownicy, by wprowadzić auto na wybrane miejsce. Kierowca musi tylko kontrolować prędkość auta. SIPA automatycznie aktywuje inteligentny sonar odległości (ICS), by zapewnić bezpieczeństwo manewrowania.

Samochody

Nissan Qashqai N-Motion: najlepszy kompaktowy crossover w nowej, ekskluzywnej stylizacji

Nowa, zmodyfikowana stylistycznie wersja trafiła właśnie do sprzedaży. Dodatkowe wyposażenie obejmuje srebrne nakładki na zderzaki, relingi dachowe, nakładki na lusterka oraz specjalne, 19-calowe felgi ze stopu metali lekkich. Ekskluzywność tej wersji podkreślają pomarańczowe boczki foteli i utrzymane w tej samej tonacji przeszycia wewnątrz kabiny. Nowy system NissanConnect zwiększa integrację pomiędzy kierowcą a pojazdem

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: Nissan

Nissan Qashqai N-Motion, specjalna wersja bestsellerowego crossovera Nissana, trafiła właśnie do sprzedaży.

Nowe, ekskluzywne elementy stylizacyjne – zarówno nadwozia jak i wnętrza pojazdu –  umacniają pozycję modelu Qashqai jako najlepszego kompaktowego crossovera, który teraz zyskuje jeszcze korzystniejszy stosunek wartości do ceny.

Qashqai N-Motion, oparty na najczęściej wybieranej wersji wyposażenia N-Connecta, oferuje dodatkowe elementy wyposażenia, które podnoszą jego atrakcyjność dla klientów zainteresowanych zakupem samochodu z segmentu crossoverów.

Z zewnątrz są to srebrne nakładki na przednim i tylnym zderzaku, srebrne nakładki na lusterka boczne, a także relingi dachowe w tym samym kolorze. Do tego dochodzą reflektory Full LED z funkcją doświetlania zakrętów. Uzupełnieniem nowoczesnej stylistyki są specjalne 19‑calowe felgi Ibiscus ze stopu metali lekkich.

Wnętrze modelu Qashqai N-Motion zyskało ekskluzywny wygląd za sprawą na nowo zaprojektowanych foteli przednich. Pomarańczowym wstawkom na boczkach foteli towarzyszą dopasowane kolorystycznieprzeszycia. Takimi samymi szwami ozdobiono wyściełanie tunelu środkowego, z obu stron obudowy dźwigni zmiany biegów. Identyczną stylistykę zyskała tapicerka przednich drzwi oraz górna część schowka pomiędzy przednimi fotelami. Ten sam motyw kolorystyczny znalazł się także na dywanikach.

Do standardowego wyposażenia samochodu należy nowy, zaawansowany system multimedialny NissanConnect. Jako rozwiązanie opracowane zgodnie z koncepcją Nissan Intelligent Mobility, zapewnia on płynną i intuicyjną integrację kierowcy z pojazdem, poprawiającą wrażenia z jazdy. System oferuje między innymi takie funkcje jak: rozpoznawanie mowy, jednozdaniowe polecenia wyszukiwania adresu, lokalizację pojazdu oraz bezprzewodową aktualizację map i oprogramowania. W standardzie są również interfejsy Apple CarPlay i Android Auto oraz usługi TomTom Premium Traffic.

W wyposażeniu dostępnym za dopłatą oferowany jest pakiet zimowy, czyli podgrzewane przednie fotele oraz podgrzewana przednia szyba.

Ceny modelu Qashqai w limitowanej wersji N-Motion rozpoczynają się od 110 890 zł za egzemplarze wyposażone w nowy benzynowy silnik m 1.3 o mocy 140 KM.

Nissan Qashqai N-Motion jest dostępny ze wszystkimi zespołami napędowymi oferowanymi w tym modelu, poza wersjami z napędem 4WD.

Kontynuuj czytanie

Samochody

Szybsze i mocniejsze niż kiedykolwiek dotąd: nowe MINI John Cooper Works GP

Brytyjska marka premium zapowiada nową wersję ekstremalnie sportowego małego samochodu, która ukaże się w 2020 roku – 4-cylindrowy silnik turbo o mocy ponad 220 kW (300 KM) oraz rozwiązania z motorsportu spod znaku John Cooper Works zapowiadają zupełnie nowy wymiar osiągów i frajdy z jazdy.

Opublikowano

w dniu

źródło inf./fot.: BMW

Skrót GP w połączeniu z MINI regularnie wzbudza zainteresowanie entuzjastów szybkiej jazdy i fanów brytyjskiej marki premium. W tym kontekście zawsze pojawia się też nazwa John Cooper Works więc zapowiedź tego wyjątkowego modelu budzi ekscytację. To zrozumiałe: w przyszłym roku nowe MINI John Cooper Works GP ruszy na podbój dróg na całym świecie – oraz serc i umysłów odbiorców ceniących sobie nieprzeciętne osiągi. Nowa edycja topowego modelu jest napędzana 4-cylindrowym silnikiem o mocy ponad 220 kW (300 KM), wyposażonym w technologię MINI TwinPower Turbo i jest zdecydowanie najszybszym i najmocniejszym MINI, jakie zostało dopuszczone do ruchu drogowego. Równie szybko trzeba będzie się na nie decydować: nowe MINI John Cooper Works GP wyprodukowane zostanie w limitowanej edycji liczącej zaledwie 3000 egzemplarzy.

Każdy, kto będzie miał szansę zająć miejsce w jednym z tych ekskluzywnych, niezwykle atletycznych samochodów, może liczyć na niesamowitą frajdę z jazdy i bezkompromisowy wyścigowy klimat. Tak brzmiała obietnica złożona na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie we wrześniu 2017 r., kiedy po raz pierwszy zaprezentowano MINI John Cooper Works GP Concept o mocnym, emocjonującym wyglądzie. Duże zderzaki, charakterystyczny spojler dachowy i szerokie zastosowanie lekkich materiałów nie pozostawiały wątpliwości co do sportowych ambicji tego modelu studyjnego.

Przygotowanie seryjnej produkcji nowego MINI John Cooper Works GP wchodzi obecnie w decydującą fazę – na tor wyścigowy, gdzie w ciągu najbliższych kilku miesięcy mają być przeprowadzone testy całego pojazdu. Bazujące na tradycjach John Cooper Works zawieszenie opracowane specjalnie dla tego modelu będzie precyzyjnie dostosowane do bardzo wysokiej mocy nowego silnika. Rygorystycznie zdefiniowane właściwości aerodynamiczne i zoptymalizowana masa idą w parze z technologią napędu i zawieszenia, tworząc optymalny pakiet zapewniający fenomenalne osiągi.

Odpowiednie zastosowanie technologii i fachowej wiedzy z motorsportu stanowi podstawę do bicia nowych rekordów w walce z czasem. Punktem odniesienia jest tu topowy model ostatniej generacji MINI. Czas okrążenia na Pętli Północnej Nürburgring osiągnięty przez poprzednika nowego MINI John Cooper Works GP wynosił 8:23 – to lepszy wynik niż w przypadku wielu samochodów sportowych z wyższych segmentów. W rękach projektanta Formuły 1 Johna Coopera klasyczne Mini stało się małą, ale szybką maszyną wyścigową, która regularnie pokonywała mocnych zawodników w ich własnej dyscyplinie, co pokazały choćby trzy zwycięstwa w rajdzie Monte Carlo.

Nowe MINI John Cooper Works GP bazujące na zasadzie wykorzystania sportowych genów MINI w celu stworzenia doskonałej maszyny wyścigowej jest doskonałym przykładem realizacji tej koncepcji. Jego poprzednik został wyprodukowany w limitowanej edycji 2000 egzemplarzy, podobnie jak MINI Cooper S z zestawem John Cooper Works GP Kit, które pojawiło się w 2006 roku. Oba modele są teraz bardzo pożądanymi przedmiotami kolekcjonerskimi. Miłośnicy marek MINI i John Cooper Works z niecierpliwością czekają już na nowy model.

“Najszybsze MINI w historii naszej marki – mające już 60 lat – jest wyrazem czystej wyścigowej pasji”, mówi Thomas Giuliani, wiceprezes ds. produktów i premier. „Jesteśmy świadomi ogromnej fascynacji, jaką budzi MINI John Cooper Works GP, nie tylko z euforycznych reakcji na model studyjny, ale również z dotychczasowych doświadczeń: każdy z jego poprzedników został całkowicie wyprzedany jeszcze przed oficjalnym wprowadzeniem na rynek.”

Kontynuuj czytanie

Samochody

Nowy Opel Corsa z rewolucyjną technologią oświetlenia

W tym roku na rynku zadebiutuje szósta generacja Opla Corsy. Od premiery pierwszej generacji w 1982 roku sprzedano już ponad 13,5 miliona egzemplarzy tego modelu. Następna generacja wprowadzi rewolucyjną technologię oświetlenia do segmentu małych samochodów: obsypane nagrodami matrycowe reflektory IntelliLux LED.

Opublikowano

w dniu

źródło inf./fot.: Opel

Nowo opracowana Corsa po raz pierwszy będzie wyposażona w adaptacyjne, nieoślepiające, w pełni diodowe reflektory, cenione przez ekspertów i klientów od czasu ich zaoferowana w obecnym Oplu Astrze (Europejskim Samochodzie Roku 2016). Po wprowadzeniu w klasie kompaktowej, reflektory matrycowe (spotykane zazwyczaj tylko w droższych samochodach klasy premium) pojawią się po raz pierwszy także w bardzo popularnym masowym segmencie B — największym w Europie. To kolejny przykład demokratyzacji technologii przez Opla — emocjonującą i przystępną niemiecką markę.

„W tym roku obchodzimy 120‑lecie produkcji pojazdów — od 120 lat firma oferuje liczne innowacje dla każdego” — powiedział dyrektor generalny firmy Opel, Michael Lohscheller. „Zawsze staraliśmy się, aby najlepsze technologie były dostępne dla wszystkich. To jest nasza misja i motywacja, które realizujemy zwłaszcza w odniesieniu do tak popularnego modelu, jak Opel Corsa. Dlatego następną generację naszego bestsellera wyposażymy w najlepszą technologię oświetlenia: reflektory matrycowe IntelliLux LED”.

Klienci i eksperci z uznaniem wypowiadają się o reflektorach matrycowych IntelliLux LED we flagowym Oplu Insignii oraz kompaktowej Astrze. W Europie 20 procent nabywców Astry i 60 procent klientów wybierających Insignię decyduje się na ten innowacyjny system. Tym samym na europejskim rynku sprzedawanych jest około 90 000 samochodów marki Opel wyposażonych w matrycowe oświetlenie. Nieoślepiające reflektory automatycznie i przez cały czas dostosowują wiązkę światła do sytuacji w ruchu drogowym i warunków otoczenia. Fragment wiązki światła padającej na pojazdy nadjeżdżające z przeciwka lub poprzedzające jest po prostu wygaszany, a cała reszta obszaru w zasięgu reflektorów pozostaje oświetlona. Efekt oślepiania jest ograniczony do minimum, a kierowcy mają zapewnioną optymalną widoczność — wkrótce będzie to możliwe także w przypadku użytkowników Opla Corsy nowej generacji.

Elektryzujący: nowy Opel Corsa będzie prawdziwym samochodem elektrycznym dla mas

Już w pierwszej połowie 2019 roku Opel rozpocznie przyjmowanie zamówień na dwa zelektryfikowane modele: nową Corsę z zasilaniem akumulatorowym oraz sportowo-użytkowego Grandlanda X z napędem hybrydowym i funkcją ładowania ze źródła zewnętrznego. „Opel się elektryfikuje!” — powiedział Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy. „Taką deklarację ogłosiliśmy w listopadzie 2017 roku przy okazji prezentacji naszego strategicznego planu PACE!, a teraz ją realizujemy”.

W szczególności nowa Corsa przysporzy dodatkowej popularności marce Opel w bieżącym roku. Bestseller, którego pierwsza generacja debiutowała na rynku 37 lat temu, po raz pierwszy będzie dostępny także w wersji elektrycznej. Michael Lohscheller obiecuje konkurencyjną cenę: „Nowa Corsa sprawi, że elektryczna motoryzacja stanie się dostępna dla wielu klientów — to będzie prawdziwy samochód elektryczny dla mas”.

Kontynuuj czytanie

Samochody

Nowe BMW X3 M i nowe BMW X4 M

BMW M GmbH rozszerza ofertę modeli nastawionych na fenomenalne osiągi o nowe propozycje w średniej klasie pojazdów SAV (Sports Activity Vehicle) i SAC (Sports Activity Coupé). BMW X3 i BMW X4 M wyznaczają standardy dynamiki, zwinności i precyzji w swoich klasach.

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: BMW

Nowoczesny 6-cylindrowy silnik rzędowy o bezkonkurencyjnych osiągach.

Najmocniejszy 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy w historii BMW jest prawdziwą fabryką mocy, która gwarantuje spektakularne osiągi. Nowa, wysokoobrotowa jednostka napędowa w technologii M TwinPower Turbo generuje maksymalną moc 353 kW (480 KM) przy pojemności 3,0 litra i momencie obrotowym 600 Nm. W wersji z dwoma turbosprężarkami opracowanej specjalnie do BMW X3 M Competition i BMW X4 M Competition osiągi zwiększono o dodatkowe 22 kW (30 KM) do 375 kW (510 KM).

Optymalny rozdział mocy: M xDrive, aktywny mechanizm różnicowy M. 

Nowoczesny silnik o znakomitych osiągach idealnie współgra z 8-stopniową skrzynią biegów M Steptronic z układem Drivelogic. Sprawne przenoszenie wytwarzanej mocy na drogę zapewnia system napędu na cztery koła M xDrive, który zadebiutował w BMW M5. System przekazuje większość momentu obrotowego na tylną oś oraz zapewnia właścicielom BMW X3 M i BMW X4 M dwa tryby jazdy z napędem na cztery koła. Centralne sterowanie interakcją między M xDrive a aktywnym mechanizmem różnicowym M na osi tylnej umożliwia układowi napędowemu na cztery koła rozdzielanie mocy silnika na poszczególne koła w taki sposób, aby osiągnąć optymalną przyczepność, zwinność i stabilność kierunkową. BMW X3 M i BMW X4 M przyspieszają od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, natomiast warianty Competition osiągają 100 km/h na prędkościomierzu ze startu zatrzymanego w zaledwie 4,1 sekundy.

 

The all-new BMW X4 M Competition (02/2019).

Unikatowa dla M technologia układu jezdnego zapewnia niedoścignioną dynamikę.

Połączenie energii i precyzji, z której słyną samochody BMW M, opiera się na specyficznych dla modelu elementach wzmacniających nadwozie oraz wyrafinowanej technologii układu jezdnego, precyzyjnie dostrojonej pod kątem wykorzystania mocy silnika. Dzięki trzem ustawieniom, które można wybierać poprzez naciśnięcie przycisku, elektronicznie sterowane amortyzatory zawieszenia M zapewniają nie tylko doskonały komfort codziennej jazdy, ale także bezpośredni kontakt z drogą przy minimalizacji ruchów kół i karoserii. Kinematyka i elastokinematyka układu jezdnego M – obejmującego dwuprzegubową oś przednią z kolumnami amortyzującymi oraz pięciowahaczową oś tylną – gwarantują precyzyjne położenie kół i stabilność kierunkową. Uzupełnieniem technologii układu jezdnego, który został zaprojektowany pod kątem precyzyjnych właściwości jezdnych, jest charakterystyczny dla M układ kierowniczy (obejmujący układ M Servotronic i zmienne przełożenie) i mocne hamulce kompozytowe M. Oprócz tego w standardowej specyfikacji znalazły się także 20-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich.

Podobnie jak w przypadku układów sterowania amortyzatorami i trybów M xDrive naciśnięciem przycisku można także regulować charakterystykę i konfigurację sterowania silnikiem i przekładnią. Układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) pozwala na kontrolowany poślizg kół w trybie M Dynamic. Opcję można również wyłączyć. Za pośrednictwem menu iDrive możliwy jest wybór treści, jakie mają być pokazywane na opcjonalnym wyświetlaczu HeadUp. Kierowca może zapisać dwie opcje konfiguracyjne powyższych parametrów według własnych preferencji w menu iDrive oraz włączać je w razie potrzeby, korzystając z dwóch przycisków M na kierownicy.

The all-new BMW X3 M Competition (02/2019).

Sztandarowe dla M zewnętrzne i wewnętrzne elementy stylistyczne.

Specjalne elementy stylistyczne M optymalizują dostarczanie powietrza chłodzącego w BMW X3 M, BMW X4 M i Competition, a także aerodynamikę tych modeli. We wnętrzu samochodów sportowy klimat łączy się z luksusem dzięki elektrycznie regulowanym fotelom sportowym, tapicerce ze skóry Vernasca, unikatowemu dla M kokpitowi, skórzanej kierownicy M oraz drążkowi dźwigni zmiany biegów M.

Jeszcze bardziej ekskluzywne akcenty zastosowano we wnętrzu BMW X3 M Competition i BMW X4 M Competition: błyszczące, czarne obramowanie atrapy chłodnicy BMW w kształcie nerki, a także wykończenia lusterek zewnętrznych i skrzeli M oraz spojlera tylnego SAC. W skład wyposażenia standardowego wchodzą także 21-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich w kolorze polerowanej czerni oraz układ wydechowy M Sport. Efektowny klimat wnętrza tworzą z kolei fotele sportowe M z tapicerką i dodatkowymi wykończeniami ze skóry Merino, unikatowe dla modelu listwy progowe oraz tabliczka z nazwą modelu w konsoli środkowej. W ramach wyposażenia opcjonalnego do modeli Competition zaprojektowano specjalne dwukolorowe wzory tapicerki z aplikacjami z alcantary.

Dodatkową indywidualizację zapewnia opcjonalny pakiet karbonowych elementów zewnętrznych M Carbon z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknami węglowymi (karbonu) (dostępny najprawdopodobniej od sierpnia 2019 roku), zawierający wykończenia przednich wlotów powietrza, lotki umieszczone w pasie przednim, dyfuzor tylny i obudowy lusterek zewnętrznych. W modelach BMW X4 M i BMW X4 M Competition przewidziano dodatkowo spojler tylny wykonany z karbonu.

The all-new BMW X3 M Competition (02/2019).

W ramach wyposażenia standardowego w modelach BMW X3 M, BMW X4 M i Competition oferowane są reflektory diodowe, system głośników hi-fi oraz pakiet nawigacyjny ConnectedDrive z systemem nawigacyjnym Professional. Więcej możliwości indywidualizacji gwarantuje wyposażenie dodatkowe BMW X3 i BMW X4, w skład którego wchodzą najnowocześniejsze systemy wspomagające kierowcę i usługi cyfrowe objęte pakietami BMW Connected i BMW ConnectedDrive.

Kontynuuj czytanie

Facebook

Reklama
Reklama

Popularne