Nowa Corolla na Salonie Samochodowym w Paryżu - motohigh.pl
Nasze social media

Samochody

Nowa Corolla na Salonie Samochodowym w Paryżu

Toyota Corolla jest najpopularniejszym samochodem wszechczasów i światowym bestsellerem. Corolla 12. generacji, wejdzie na rynek w 2019 roku.

Paweł Bartocha

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: Toyota

Nowa Corolla będzie dostępna w Europie nie tylko z nadwoziem sedan, ale także hatchback i kombi (Touring Sports). Model otrzymuje także aż dwa napędy hybrydowe. Nowa Toyota Corolla Touring Sports debiutuje na Salonie Samochodowym w Paryżu i dołącza do pokazanej wiosną tego roku w Genewie Corolli Hatchback.

  • Premiera Corolli Touring Sports na targach w Paryżu;
  • Dynamiczny kompakt o wyrafinowanej stylistyce zbudowany na platformie TNGA;
  • Dwa wyraziste stylistycznie warianty nadwozia – Hatchback i kombi (Touring Sports);
  • Dwa hybrydowe zespoły napędowe o mocy 122 KM i 180 KM oraz silnik benzynowy 1.2 Turbo o mocy 116 KM;
  • Pełne światła LED z technologią Light Guide i opcjonalnym adaptacyjnym systemem dostosowywania strumienia światła;
  • Nowy wyświetlacz TFT z efektem 3D między zegarami, 8-calowy ekran dotykowy i kolorowy Head-up Display na przedniej szybie;
  • Bezdotykowe otwieranie elektrycznej klapy bagażnika i system automatycznego parkowania SIPA.

Toyota Corolla 12. generacji – nowy gracz na rynku kompaktów, to dynamiczny, stylowy samochód, spełniający wszystkie wymogi związane zarówno z codziennymi dojazdami do pracy i domu, jak i z wyjazdami weekendowymi. Łączy przyjemność z jazdy w różnych warunkach drogowych z niskimi kosztami użytkowania, charakterystycznymi dla niewymagającej ładowania z gniazdka, zelektryfikowanej technologii hybrydowej Toyoty.

Nowa Corolla została zaprojektowana zupełnie od nowa na platformie TNGA. Zwarty i dynamiczny Hatchback znacznie różni się pod względem stylistycznym od smukłego, wyrafinowanego wariantu Touring Sports. Zaprojektowana w Europie Corolla Touring Sports będzie kluczowym modelem w ofercie flotowej Toyoty. Nowy model Corolli będzie produkowany w brytyjskiej fabryce firmy w Burnaston.

Dwa napędy hybrydowe
Toyota Corolla będzie dostępna z dwoma napędami hybrydowymi do wyboru. Pierwszy z nich to znany z Priusa czwartej generacji oraz z Toyoty C-HR układ o mocy 122 KM z silnikiem 1,8 l. Drugi to zupełnie nowy napęd hybrydowy z silnikiem 2,0 l o łącznej mocy 180 KM. Tym samym wraz z Corollą Toyota wprowadza nową strategię dwóch napędów hybrydowych o różnej mocy w europejskich modelach.

Od ponad 20 lat firma zajmuje nieprzerwanie niezagrożoną pozycję lidera w dziedzinie produkcji i rozwijania technologii hybrydowych, czego efektem jest łączna sprzedaż 12 milionów aut z takim napędem, w tym 2 milionów w Europie. Nowe układy hybrydowe opracowane w technologii TNGA łączą bardziej bezpośrednią reakcję na działania kierowcy i liniowe przyspieszenie z oszczędnością oraz przyjemnością z prowadzenia.

Napęd hybrydowy 4. generacji opiera się na silniku benzynowym 1,8 l o mocy 98 KM (72 kW) oraz 142 Nm momentu obrotowego. Współpracuje z nim silnik elektryczny o mocy 72 KM (53 kW) i momencie obrotowym 163 Nm, dostępnym w pełnym zakresie prędkości. Układ ten jest cichy i intuicyjny, szybko reaguje na działania kierowcy i nie wymaga doładowywania prądem z zewnętrznego źródła. Zapewnia wyjątkową ekonomiczność i bardzo niską emisję CO2 oraz średnio 50% czasu jazdy w trybie elektrycznym w miejskich warunkach*.

Te same cechy ma także wariant z silnikiem 2,0 l, który jednocześnie wyróżnia się wyższym komfortem oraz większą dynamiką jazdy. Napęd ten rozwija moc 180 KM (132 kW) i 192 Nm momentu obrotowego. Silnik elektryczny zasilany jest bateriami niklowo-wodorkowymi. Prędkość maksymalną uzyskiwaną w trybie czysto elektrycznym zwiększono do ponad 115 km/h. Większa moc i łatwiejsze sterowanie przełożeniami za pośrednictwem łopatek pod kierownicą pozwoli na bardziej energiczne prowadzenie.

Nowy system hybrydowy z silnikiem 2,0 l to unikalna propozycja w segmencie – żaden inny producent nie oferuje podobnej kombinacji osiągów i niskiego zużycia paliwa oraz emisji spalin, przy wyjątkowo cichej pracy napędu.

Zarówno Corolla Hatchback, jak i Touring Sports będą dostępne także ze 116-konnym silnikiem benzynowym 1.2 Turbo. Będzie to jedyny konwencjonalny napęd w gamie tego modelu.

Nowa Globalna Architektura Toyoty (TNGA)
Toyota New Global Architecture to nowa architektura, w której są obecnie projektowane wszystkie nowe modele Toyoty. Technologia ta obejmuje zarówno platformy i zasady konstruowania nadwozi, jak i układy napędowe.

Platforma GA-C z wielowahaczowym zawieszeniem z tyłu, na której zbudowana jest nowa Corolla, ma o 10 mm niżej położony środek ciężkości oraz nadwozie sztywniejsze o 60%. Przekłada się to na wysoki poziom bezpieczeństwa biernego.

Stylistyka Corolli Touring Sports 
Corolla Touring Sports została wystylizowana w niedawno otwartym European Design Centre w Zaventem pod Brukselą i będzie dostępna tylko w Europie. Dzięki zastosowaniu TNGA, nowe kombi nie jest po prostu odmianą hatchbacka, ale stało się oddzielnym modelem na własnych prawach.

Nowa Corolla kombi (Touring Sports) jest o 58 mm dłuższa od modelu, który zastępuje. Rozstaw osi wzrósł o 100 mm do wartości 2700 mm, a odległość od uśrednionej pozycji przedniego fotela do oparcia kanapy jest większa o 48 mm i wynosi aż 928 mm. Dzięki temu nowy model może się pochwalić największą w segmencie przestrzenią na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu.

Corolla kombi (Touring Sports) ma identycznie stylizowany, dynamiczny przedni pas i jest tak samo jak Corolla Hatchback niższy o 25 mm od poprzednika. Sportowy profil wspierają te same szerokie, mocne nadkola. W tylnej części nadwozia odnajdziemy muskularne błotniki, szeroko rozstawione pełne światła LED oraz szybę w pokrywie bagażnika pochyloną o 12° mocniej niż w poprzedniku.

Corolla kombi (Touring Sports) będzie dostępna z czterema nowymi wzorami kół do wyboru, w tym 18-calowymi polerowanymi felgami aluminiowymi oraz nowym wzorem 17-calowych kół Machined Face Do wyboru będzie 11 kolorów nadwozia, z których cztery – Oxide Bronze Metallic, Emotional Red 2, Precious Silver oraz Phantom Brown – są nowe. Stylistykę auta można podkreślić za pomocą czterech dwukolorowych wariantów z czarnym dachem oraz czarnymi słupkami dachowymi i czarnym obramowaniem grilla.

Stylistyka nadwozia Hatchback 
Nowa Corolla Hatchback odznacza się zdecydowanie bardziej sportową, dynamiczną i wyrazistą stylistyką, z wydatnym designem przedniego pasa. Całkowita długość auta wzrosła o 40 mm, co wraz ze zwiększeniem rozstawu osi podnosi poziom bezpieczeństwa. Wysokość nowego hatchbacka została zmniejszona o 25 mm. Dzięki temu linia auta jest smuklejsza, a maska przebiega niżej o 47 mm, co przekłada się także na lepszą widoczność dla kierowcy.

Z przodu wąski grill zintegrowano z nowymi, pełnymi światłami LED – zarówno głównymi, jak i do jazdy dziennej. Przy krawędziach przedniego spoilera mieszczą nowe lampy przeciwmgłowe LED. Nowe tylne lampy zespolone są w pełni wykonane w technologii LED z wykorzystaniem Light Guide. Pochylenie szyby w pokrywie bagażnika o 14° oraz bardziej muskularny tylny błotnik łącznie sprawiają, że tył auta stał się bardziej zwarty. Spoiler na końcu dachu zintegrowano z górną krawędzią pokrywy bagażnika, zaś na samym dachu we wszystkich wersjach modelowych zamontowano antenę w kształcie płetwy rekina.

Design wnętrza Corolli Touring Sports i Hatchback 
Gama modelowa nowej Corolli w wersjach Touring Sports i Hatchback wyposażona jest w zupełnie nowe wnętrze, w którym nowe faktury, kolory i materiały łączą się w całość, współtworząc najwyższy poziom jakości wizualnej i sensorycznej. Szczególnie wiele uwagi poświęcono wnętrzu modelu Touring Sports, który powstał z myślą o europejskim rynku i do jego wymogów był dostosowywany.

Design wnętrza jest jeszcze bardziej spójny dzięki zastosowaniu szeregu materiałów wysokiej jakości wizualnej i sensorycznej, w tym satynowych wykończeń, wstawek w kolorze Piano Black, naturalnej i sztucznej skóry oraz charakterystycznych przeszyć. Wrażenie przestronności wnętrza podkreśla nowa, smuklejsza o 24 mm deska rozdzielcza o obniżonej górnej krawędzi, która poprawia widoczność do przodu. Nowe fotele zapewniające lepszą pozycję za kierownicą i lepsze podparcie pleców mogą być pokryte eleganckimi tkaninami, alcantarą lub skórą.

Nowa Corolla Touring Sports ma zwiększoną o 48 mm (do 928) odległość uśrednioną od przedniego fotela do oparcia kanapy oraz 598-litrowy bagażnik (VDA). Do elektrycznie unoszonej klapy bagażnika można teraz zamówić funkcję bezdotykowej aktywacji przez przesunięcie stopy pod tylnym zderzakiem. Sama klapa unosi się teraz o 10 mm wyżej.

Technologia zapewniająca komfort klasy premium
W wyższych wersjach wyposażenia zastosowano wiele rozwiązań podnoszących komfort zarówno kierowcy, jak i pasażerów. Szczególną uwagę zwrócono na komfort użytkowania przestrzeni bagażowej w modelu Touring Sports, gdzie standardem jest odwracalna podłoga, którą można zamocować na dwóch poziomach, pierwsze na świecie dwustronne oświetlenie LED, zaś w wyższych wersjach wyposażenia – także aluminiowe szyny umożliwiające mocowanie ładunku.

W zależności od wersji, Corolla może być wyposażona w jeden z trzech rodzajów lamp głównych LED – trójdiodową lampę paraboliczną LED, lampę główną Bi-LED z automatycznym przełączaniem między światłami mijania i drogowymi AHB oraz lampę główną LED z adaptacyjnym systemem dostosowywania strumienia światła (AHS) znaną z modelu Prius Plug-in.

Na tablicy rozdzielczej, między zegarami znalazł się pierwszy na świecie wyświetlacz 3D. 7-calowy ekran Multi-information Display oferuje wybór między trybami cyfrowym i analogowym. Panel ten można też przełączyć w tryb wyświetlania trójwymiarowego.

Położenie i jasność wyświetlacza Head-up Display (HUD) można regulować poprzez przełączniki na kierownicy. Opcjonalny, kolorowy wyświetlacz o przekątnej 10 cali prezentuje na szybie różne informacje i ostrzeżenia w polu widzenia kierowcy – jak ograniczenia prędkości, polecenia nawigacyjne czy wskazania komputera pokładowego.

System multimedialny Toyota Touch 2, dostępny także z nawigacją (with Go), otrzymał nowy, kolorowy, 8-calowy ekran dotykowy w konsoli środkowej. Użytkowanie systemu usprawnia nowe multikontekstowe wyszukiwanie „One Box Search”.

eCall to wsparcie kierowcy w sytuacji, kiedy podczas wypadku uruchomione zostają poduszki powietrzne. Samochód automatycznie kontaktuje się z krajowym systemem ratunkowym, dostarczając najważniejszych informacji i umożliwiając pasażerom kontakt ze służbami ratunkowymi, nawet jeśli są unieruchomieni. Do nawiązania kontaktu z dyspozytornią służy także specjalny przycisk. Połączenia alarmowe odbywają się poprzez wbudowaną kartę SIM bez opłat za połączenie.

Usługi Connected Services również będą oferowane w nowej Corolli. Ta zupełnie nowa aplikacja udostępnia klientom wiele różnych usług, w tym prowadzenie do celu Last Mile guidance, nawigację Send to Car oraz aplikacje Find my Car, Driving analytics i Maintenance Reminder.

JBL GreenEdge Premium Sound System. Hybrydowe wersje nowej Corolli mogą być wyposażone w 8-głośnikowy system audio JBL Premium Sound System. Głośniki – w tym opracowany niedawno przez JBL głośnik wysokotonowy w słupkach przednich – zostały specjalnie dostosowane do akustyki wyjątkowo wyciszonej kabiny Corolli. System obejmuje technologię Clari-Fi™ dopełniającą częstotliwości utracone w skompresowanych plikach audio – takich jak MP3 czy nagrania przesyłane w streamingu – robiąc to w czasie rzeczywistym i odbudowując w maksymalnym stopniu oryginalną jakość dźwięku.

Indukcyjny system ładowania baterii smartfonów pozwala pasażerom ładować telefony zgodne ze standardem WPC przez położenie ich na specjalnej półce przed lewarkiem skrzyni biegów.

Panoramiczny dach Skyview składa się z dwóch szklanych paneli, z których pierwszy można odsunąć, zyskując otwartą przestrzeń o długości prawie 30 centymetrów. Dach jest wyposażony w elektrycznie przesuwaną roletę.

System autonomicznego parkowania Simple Intelligent Park Assist with Intelligent Clearance Sonar (SIPA+ICS) wykorzystuje tylną kamerę i ultradźwiękowe czujniki na przednim zderzaku, by zidentyfikować miejsca parkingowe prostopadłe lub równoległe. Po zatwierdzeniu manewru, system automatycznie wykonuje niezbędną sekwencję obrotów kierownicy, by wprowadzić auto na wybrane miejsce. Kierowca musi tylko kontrolować prędkość auta. SIPA automatycznie aktywuje inteligentny sonar odległości (ICS), by zapewnić bezpieczeństwo manewrowania.

Samochody

Nowe Audi A1 Sportback już dostępne na polskim rynku

W sieci salonów sprzedaży Audi na terenie całego kraju można już składać zamówienia na nowe Audi A1 Sportback. Ceny nowego modelu rozpoczynają się od 91 000 złotych.

Paweł Bartocha

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: Audi

Druga generacja kompaktowego modelu rodem z Ingolstadt zaskakuje jeszcze bardziej dynamiczną stylistyką, rozbudowaną gamą systemów infotainment i wspomagania kierowcy oraz zróżnicowaniem linii wyposażeniowych, dających ogromne możliwości indywidualizacji. 

Na początek nowe Audi A1 Sportback dostępne będzie z benzynowym silnikiem 30 TFSI o mocy 85 kW (116 KM) i z dwiema skrzyniami biegów do wyboru – 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną skrzynią S tronic. Do wyboru są również trzy wersje wyposażenia – Basic, Advanced i S line

Nowością jest tu modułowa struktura linii wyposażeniowych. Zapewnia ona dużą elastyczność. Po raz pierwszy klienci mogą teraz dowolnie łączyć poszczególne linie zewnętrzne i wewnętrzne. W zależności od wersji wyposażenia, dodatki zewnętrzne dostępne są w różnych konfiguracjach. Oferując pakiety wyposażenia wnętrza –advanced, design selection i S line, Audi dodatkowo daje klientom wiele możliwości odpowiedniego doboru kolorów i materiałów.

Mocną stroną Audi A1 Sportback jest gama systemów wsparcia kierowcy pochodząca wprost z modeli klasy wyższej. Standardowy system ostrzegający o zjeżdżaniu ze swojego pasa ruchu wspomaga kierowcę w utrzymaniu się na prawidłowym pasie przy prędkościach powyżej 65 km/h. Standardem jest też system Audi pre sense front. Czujnik radarowy rozpoznaje tu sytuacje krytyczne z udziałem innych pojazdów, pieszych, czy rowerzystów znajdujących się przed samochodem nawet wtedy, gdy widoczność jest zła, np. we mgle. System daje wtedy kierowcy akustyczne i wizualne ostrzeżenie. Jednocześnie przygotowuje pojazd i wszystkie układy do prawdopodobnego ostrego hamowania, a jeśli to konieczne, sam takie awaryjne hamowanie aplikuje. W standardzie znajdziemy również ogranicznik prędkości zapobiegający przekroczeniu przez A1 Sportback wybranej prędkości maksymalnej. Dodatkowo dostępny jest wachlarz opcjonalnych systemów wsparcia.

Kontynuuj czytanie

Samochody

Znamy ceny nowej Mazdy 3

Dwa dni po polskiej premierze Nowej Mazdy 3 podczas uroczystości podsumowującej 10-lecie Mazdy Motor Poland, firma ujawnia wyposażenie i ceny nowego modelu.

Paweł Bartocha

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: Mazda

Przedsprzedaż wersji hatchback z silnikiem 2.0 SKYACTIV-G rozpocznie się jeszcze przed Bożym Narodzeniem, pierwsze samochody trafią do klientów w marcu 2019 r. 

Nowa Mazda3, która zadebiutowała pod koniec listopada podczas Los Angeles Auto Show to model nowej generacji, który otwiera kolejny rozdział w historii marki i przybliża ją do realizacji wizji Mazda Premium. 

Nowa Mazda3 to model zaprojektowany od podstaw z naciskiem na zapewnienie idealnego komfortu akustycznego. Dotyczy to zarówno wyciszenia wnętrza, jak i zapewnienia doskonałych wrażeń dźwiękowych podczas korzystania z opcjonalnego systemu przestrzennego systemu nagłośnieniowego opracowanego wspólnie z firmą BOSE®. Szczególną uwagę poświęcono także wykończeniu wnętrza przy użyciu materiałów najwyższej jakości, które w dotyku dają poczucie solidności wykonania.

Celując w klasę wyższą, Nowa Mazda3 będzie konkurować nie tylko z kompaktami marek popularnych w wyższych wersjach wyposażenia, ale także z uznanymi graczami marek premium. Segment premium w Europie stanowi już 22% ogólnej sprzedaży samochodów. W Polsce to zaledwie 13%, ale w ciągu ostatnich 7 lat liczba nowych samochodów premium sprzedawanych rocznie w naszym kraju wzrosła ponad dwukrotnie, a segment rozwija się szybciej od rynku.

Niezaprzeczalnym atutem Nowej Mazdy 3 jest najbogatsze w klasie wyposażenie standardowe, które obejmuje m.in. kolorowy wyświetlacz head-up, cyfrowe zegary, nowy system multimedialny MZD Connect z ekranem o przekątnej 8,8 cala z nawigacją satelitarną i systemem Apple Carplay/Android Auto, adaptacyjny tempomat, system monitorujący martwe pole w lusterkach czy reflektory i światła wykonane w technologii LED.

Gama jednostek napędowych Nowej Mazdy 3 w Polsce będzie obejmować dwa silniki benzynowe:

  • 2.0 SKYACTIV-G – nowa jednostka o mocy 122 KM, bazująca na sprawdzonej konstrukcji, wyposażona została w system dezaktywacji cylindrów, zmodyfikowane porty dolotowe
    i dzielony system wtrysku paliwa. Dodatkowo, silnik współpracuje z technologią M-Hybrid (mild hybrid), która pomaga obniżyć zużycie paliwa, wykorzystując energię odzyskaną podczas hamowania do zasilania pokładowego sprzętu elektrycznego. Dodatkowo, M-Hybrid przyspiesza i usprawnia pracę systemu
    i-stop, a także wspiera pracę układu napędowego;
  • 2.0 SKYACTIV-X – jest to silnik spalinowy nowego typu, który łączy w sobie zalety silników benzynowego i Diesla. Jego nowatorski układ zapłonowy SCCI (Spark-Controlled Compression Ignition – zapłon samoczynny sprężonej mieszanki sterowany świecą) umożliwia dobranie takich przełożeń skrzyni biegów, które podnoszą osiągi bez zwiększania spalania i emisji. Silnik ten cechuje się szybkością reagowania i sprzyja czystej, płynnej jeździe, której towarzyszy poczucie pełnego panowania nad pojazdem.

Kolejną nowością w ofercie Nowej Mazdy 3 w nadwoziu hatchback jest napęd na wszystkie koła i-Activ AWD (dostępny z silnikiem Skyactiv-X), który wykorzystuje czujniki wykrywające „obciążenie pionowe czterech kół” i spójnie współpracuje z zaawansowanym systemem zwiększania przyczepności pojazdu (G-Vectoring Control+). Obydwa systemy wspólnie odpowiadają za rozdzielanie momentu obrotowego pomiędzy koła osi przedniej i tylnej. Dzięki temu samochód w każdych warunkach jazdy jest w stanie reagować w sposób wiernie odzwierciedlający intencje kierowcy. Ponadto, udoskonalony system i-Activ AWD zdecydowanie zmniejsza ogólne straty ponoszone na oporach mechanicznych – są one o około 60% mniejsze niż dotychczas, co przyczynia się do jeszcze lepszych wyników w zakresie zużycia paliwa.

Ceny wersji Kai:

Hatchback i Sedan

2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT                          94 900

2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT                         102 900

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT                        112 900

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT             120 900

Hatchback

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT AWD   122 900

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT AWD    130 900

Ceny wersji Kanjo:

Hatchback i Sedan

2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT                          99 900

2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT                         107 900

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT                        117 900

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT             125 900

Hatchback

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT AWD   127 900

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT AWD    135 900

Ceny wersji Hikari:

Hatchback i Sedan

2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT                        109 900

2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT                         117 900

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT                        123 900

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT             131 900

Hatchback

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT AWD   133 900

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT AWD    141 900

Ceny wersji Enso:

Hatchback i Sedan

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT                        130 900

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT             138 900

Hatchback

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT AWD   140 900

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT AWD    148 900

Polscy dealerzy Mazdy rozpoczną przedsprzedaż Nowej Mazdy3 z produkcji styczniowej jeszcze przed Bożym Narodzeniem. W pierwszej kolejności można będzie zamawiać wersję hatchback z silnikiem 2.0 SKYACTIV-G, a pierwsze samochody w salonach pojawią się w marcu 2019 r.

Kontynuuj czytanie

Samochody

Nissan GT-R50 by Italdesign – potwierdzenie produkcji

Nissan potwierdził wersję produkcyjną GT-R50 by Italdesign — najbardziej ekskluzywnej wersji modelu GT-R. Japońska marka oficjalnie rozpoczęła przyjmowanie zamówień na samochody z liczącej 50 egzemplarzy limitowanej edycji.

Opublikowano

w dniu

Fot. Nissan | Informacja prasowa

Wnętrze samochodu praktycznie nie różni się od prototypu zaprezentowanego w lipcu na Festiwalu Szybkości w Goodwood w Anglii. Ceny 720‑konnego GT-R50 by Italdesign, poddanego tuningowi NISMO, rozpoczynają się od 990 000 euro, nie licząc podatków i opcji.

Nissan nawiązał współpracę z turyńską pracownią Italdesign, aby w oparciu o najnowszego Nissana GT‑R NISMO stworzyć model upamiętniający 50‑lecie zarówno modelu GT‑R (przypadające w 2019 r.), jak i Italdesign (2018 r.). Dla prototypowego egzemplarza wybrano specjalny odcień szarości urozmaicony złotymi akcentami, natomiast nabywcy wersji produkcyjnej będą mogli określić preferowaną kombinację kolorystyczną. Przewidziano także możliwość wyboru pakietów wyposażenia* oraz kolorów wnętrza.

[Modula id=”74″]

Poza Goodwood prototypowy GT‑R50 był prezentowany także na Spa-Francorchamps w Belgii, na Rolex Monterey Motorsports Reunion w USA oraz w Nissan Crossing w tokijskiej dzielnicy Ginza. Od 7 grudnia można go oglądać w Galerii Nissana w Jokohamie.

Reakcje fanów Nissana z całego świata oraz potencjalnych nabywców GT‑R50 w znacznym stopniu przekroczyły nasze oczekiwania — powiedział Bob Laishley, globalny dyrektor programu samochodów sportowych w firmie Nissan. – 50 samochodów na 50‑lecie modelu GT‑R oraz pracowni Italdesign przez wiele lat będzie namacalnym wyrazem uznania dla pozycji Nissana jako lidera myśli technicznej oraz bogatych sportowych tradycji marki.

Klienci zainteresowani zakupem GT‑R50 mogą już odwiedzać stronę www.GT-R50.nissan i kontaktować się z Italdesign w sprawie przygotowania własnego, niepowtarzalnego egzemplarza. Wydawanie samochodów rozpocznie się w 2019 roku i potrwa przez 2020 rok.

* Z zastrzeżeniem zasad homologacji w kraju, w którym pojazd ma być eksploatowany.

Kontynuuj czytanie

Samochody

Jak testowane są silniki Škody?

Marka Škoda Auto skupia się nie tylko na produkcji samochodów, ale także wytwarza i rozwija ich najważniejsze komponenty. Przedstawiamy jak wygląda praca w Centrum Silników Škody.

Opublikowano

w dniu

Fot. Škoda | Informacja prasowa

Škoda odpowiada za opracowywanie silników MPI, stosowanych w wielu modelach koncernu Volkswagen występujących praktycznie na całym świecie. Wśród nich znajduje się 3-cylindrowa jednostka 1.0 MPI oraz 4-cylindrowe silniki 1.5 MPI i 1.6 MPI.

Trzeba pamiętać, że w różnych zakątkach świata obowiązują nie tylko inne przepisy, ale i odmienne warunki pogodowe. Nasze silniki muszą spełniać różne normy emisji spalin i być przygotowane na różne temperatury, wysokość terenu, parametry jakości paliwa, a także na stosowanie komponentów pochodzących od różnych dostawców – mówi Martin Hrdlička, dyrektor ds. rozwoju podwozi i silników Škoda Auto.

Inżynierowie z Centrum Silników dbają również o to, aby stosowane w ramach Grupy silniki mogły być bez przeszkód montowane w samochodach Škody. Ponieważ trafiają one do wielu różnych modeli, przed rozpoczęciem produkcji seryjnej muszą zostać precyzyjnie dostrojone. W tym przypadku zakres prac obejmuje optymalizację jednostki sterującej, układu chłodzenia i układu wydechowego oraz koordynację wszystkich badań funkcjonalności i testów homologacyjnych.

Trzecim zadaniem Centrum Silników jest koordynowanie aktualnej palety jednostek napędowych wykorzystywanych w samochodach Škody. Nasi specjaliści od silników muszą dbać o to, aby jednostki stosowane we wszystkich modelach przez cały okres produkcji danej linii modelowej spełniały obowiązujące przepisy i były zgodne z globalnymi trendami – kontynuuje Martin Hrdlička.

Jak przebiega testowanie?

Do badania silników wykorzystuje się 15 stanowisk testowych, które mogą obsłużyć jednostki o mocy nawet 400 kW (544 KM) oraz maksymalnym momencie obrotowym sięgającym 750 Nm. Najwyższe parametry osiągają silniki stosowane w wyścigowych samochodach Škoda Motorsport. Każde stanowisko badawcze znajduje się w oddzielnym pomieszczeniu, kompleksowo wyciszonym i zabezpieczonym przed pożarem. Cała instalacja badawcza wraz z silnikiem zamontowana jest na żeliwnych płytach z pneumatyczną amortyzacją, a jej masa dochodzi nawet do 40 ton. Zapobiega to przenoszeniu wibracji na cały budynek Centrum Silników.

System wentylacyjny natychmiast odprowadza generowane spaliny, a pomiędzy każdą stacją znajdują się analizatory ich składu. Ze względów akustycznych i bezpieczeństwa testowany silnik oddziela od operatorów panel z „kuloodpornego” szkła. Wchodzenie do pomieszczenia, w którym odbywa się badanie, jest niedozwolone. Aby zwiększyć skuteczność procesu monitorowania, jednostka jest obserwowana za pośrednictwem kamer – wyjaśnia Martin Hrdlička.

Przed rozpoczęciem testów silnik zostaje przymocowany do specjalnej palety. Przygotowanie jednostki do badania – w tym montaż, dopasowanie do palety zajmuje kilkadziesiąt godzin, ale już samo umieszczenie jej na stanowisku to zaledwie kilka minut. Inżynierowie „podpinają” silnik do elektrycznego hamulca silnikowego i podłączają go do potrzebnych urządzeń pomiarowych oraz układów zasilania i chłodzenia. Test silnika odbywa się w zautomatyzowany sposób, nadzorowany przez specjalny system.

Kolejnym obszarem działalności inżynierów z Centrum Silników Škody jest opracowywanie i testowanie skrzyń biegów. W tym celu na początku 2018 roku otwarto tu nowe laboratorium testowe, składające się z pięciu supernowoczesnych stanowisk badawczych. Można realizować na nich skomplikowane, trudne zadania – od testowania nowych przekładni i ich komponentów aż po kontrole jakości seryjnych skrzyń. Jedno ze stanowisk wyposażono w unikalną kabinę kierowcy, która służy do analiz akustycznych, jak również do testowania funkcjonalności skrzyń biegów. Kolejne stanowisko wykorzystuje się do kompleksowych, wymagających testów żywotności – zarówno samych przekładni, jak i całych zespołów napędowych.

Do sprawnego działania wszystkich stanowisk badawczych wymagane jest pokaźne zaplecze techniczne. Ponieważ Centrum Silników zaprojektowano pod kątem testowania jednostek na szerokiej gamie paliw (benzyna, olej napędowy, CNG, LPG, etanol i paliwa do silników wyścigowych), obok głównego budynku znajdują się zbiorniki na paliwo o pojemności 50 000 litrów. Każde stanowisko testowe ma własne układy: zasilania w paliwo oraz chłodzenia cieczą. Temperatura wody wykorzystywanej do chłodzenia waha się od 30° C (chłodzenie silnika) do 6° C (chłodnice powietrza doładowującego i inne komponenty). System wentylacji budynku potrafi przefiltrować nawet 136 000 metrów sześciennych powietrza na godzinę.

Kontynuuj czytanie
Reklama

Facebook

Reklama
Reklama

Popularne