Europejski debiut Toyoty Camry Hybrid na Targach w Paryżu - motohigh.pl
Nasze social media

Samochody

Europejski debiut Toyoty Camry Hybrid na Targach w Paryżu

Debiutująca w Europie na tegorocznym Salonie Samochodowym w Paryżu, nowa Toyota Camry Hybrid uzupełnia gamę modeli hybrydowych Toyoty o sedana klasy średniej

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: Toyota

Debiutująca w Europie na tegorocznym Salonie Samochodowym w Paryżu, nowa Toyota Camry Hybrid uzupełnia gamę modeli hybrydowych Toyoty o sedana klasy średniej. Nowy model jest wyposażony w najnowocześniejszy układ hybrydowy czwartej generacji opracowany w architekturze TNGA.

  • Europejska premiera Toyoty Camry 8. generacji;
  • Najpopularniejszy na świecie sedan klasy średniej powraca do Europy Zachodniej po 14 latach;
  • Dynamiczny napęd hybrydowy z silnikiem 2,5 l o mocy 218 KM;
  • Platforma TNGA – nisko położony środek ciężkości, większa dynamika jazdy dzięki zawieszeniu wielowahaczowemu i przestronność wnętrza;
  • Elegancki, dynamiczny design oraz wnętrze klasy premium;
  • Premiera w pierwszym kwartale 2019 roku.

Nowa Toyota Camry Hybrid jest wyjątkową propozycją w klasie sedanów klasy średniej, która wprowadza do segmentu D niewymagający ładowania z zewnątrz, mocny napęd hybrydowy oraz jakość klasy premium. Camry łączy w sobie stylowy wygląd i najwyższy poziom komfortu ze znakomitymi parametrami hybrydowego układu napędowego najnowszej generacji.

Stopniowa rezygnacja europejskiego rynku motoryzacyjnego z silników wysokoprężnych toruje dla modelu Camry drogę powrotu do Europy Zachodniej po 14-letniej nieobecności. Nowy sedan rozszerza europejską ofertę hybrydowych pojazdów Toyoty do ośmiu modeli.

Zaprojektowana od podstaw Camry to obecnie już ósma generacja modelu, który zadebiutował w 1982 roku i w ciągu 36 lat obecności na rynku zdobył wiele nagród i wyróżnień. Camry jest dostępna w ponad 100 krajach, a jej dotychczasowa łączna sprzedaż przekroczyła 19 milionów egzemplarzy. Co roku salony Toyoty opuszcza ponad 700 000 egzemplarzy, co zapewnia Camry pozycję najpopularniejszego sedana segmentu D na świecie.

Camry zachowała wszystkie cechy, które przez lata stanowiły o popularności tego modelu wśród europejskich kierowców. Trzy najważniejsze z nich to jakość, trwałość i niezawodność. Nowa generacja otrzymała wysokiej klasy design wnętrza i karoserii, nawiązującej do stylu liftbacka. Sedana Toyoty wyróżnia ponadto komfort i przestronność, najnowocześniejsza technologia układu przeniesienia napędu oraz nieustająca przyjemność z jazdy.

Najnowsza generacja Camry została zaprojektowana w technologii Toyota New Global Architecture (TNGA), która wprowadza nowe rozwiązania w każdym detalu pojazdu i jego układu napędowego. TNGA stawia na przyjemność z jazdy oraz kuszącą stylistykę, na równi z doskonałą jakością wykonania, zaawansowaną technologią i przyjaznością dla środowiska.

Dopracowana stylistyka wnętrza
Nowa stylistyka Camry Hybrid jest odważna i wyrazista, płynnie łącząc sportowe akcenty i płynne przetłoczenia karoserii. Przedni pas jest odważną ewolucją języków stylistycznych Keen Look oraz Under Priority Catamaran.

Wąska, górna osłona chłodnicy podkreśla swoim kształtem umieszczony na niej emblemat Toyoty oraz wbudowane w jej końce reflektory Hi-LED. Duża, trapezoidalna dolna osłona chłodnicy zajmuje niemal całą szerokość zderzaka. Wolne zostały tylko jego narożniki, łączące się z osłoną chłodnicy jak dwa kadłuby katamaranu, podkreślając szeroki rozstaw kół i szerokość umieszczonego nisko nad jezdnią nadwozia nowego modelu Camry Hybrid. Osłona chłodnicy ma liczne, mocno zaznaczone i starannie wykonane, poziomie listwy.

Z profilu, nisko poprowadzona linia maski i dachu współgra z niską linią szyb, zdając się ciągnąć kabinę ku dołowi i wizualnie obniżając środek ciężkości nowej Camry. Kabina ma przedłużoną linię dachu, by zapewnić wygodę pasażerom i – dzięki kompaktowemu przeszkleniu bocznemu, które współgra z rozstawem osi – nadając autu stylowy i sportowy wygląd.

Kabina zwęża się ku tyłowi, chowając się między szerokimi tylnymi nadkolami. Znajdujące się poniżej diodowych tylnych lamp atrapy wylotów powietrza, jeszcze mocniej podkreślają nową, dynamiczną linię nowej Camry.

Przestrzeń w kabinie – ergonomia klasy premium
Wnętrze nowej Camry zostało zaprojektowane tak, by oferować starannie przemyślane połączenie funkcjonalności, stylu i prestiżu. Płynne kształty nowej deski rozdzielczej łączą w sobie ergonomiczne, przyjazne kierowcy środowisko kokpitu z przestronnym, wygodnym miejscem dla pasażerów. Spójne rozmieszczenie elementów układu sterowania, starannie wykonane tekstury i konsekwencja w zastosowaniu materiałów tworzą kabinę o wyjątkowej jakości i prestiżu.

System audio, panel sterowania klimatyzacją oraz 8-calowy ekran systemu audio i pokładowego komputera zostały w pełni zintegrowane z całkowicie płaską, pokrytą fortepianową czernią powierzchnią środkowej konsoli. Nowy interfejs użytkownika Human Machine Interface (HMI) w modelu Camry składa się z trzech czytelnych wyświetlaczy, przekazujących najważniejsze informacje: 10-calowego, kolorowego wyświetlacza Head-up Display (HUD), 7-calowego wyświetlacza między zegarami oraz 8-calowego ekranu dotykowego w konsoli centralnej z najnowszą wersją systemu multimedialnego Toyota Touch® 2.

Deska rozdzielcza została całkowicie przeprojektowana dla poprawy funkcjonalności, wyglądu i łatwości obsługi. Wszystkie elementy sterujące, w tym satynowe metalowe przełączniki, zostały starannie ukształtowane i ergonomicznie zoptymalizowane.

Praktycznie każda powierzchnia przestronnej kabiny jest wykończona najwyższej jakości, miękkimi w dotyku wykładzinami, miękką skórą, eleganckimi drewnianymi listwami lub lśniącą, nowo opracowaną warstwą satynowego chromu. Dostępny jest także ornament Tiger Eye, dający wrażenie głębi i blasku, gdy spoglądamy na niego pod różnym kątem. Do wyboru są tapicerki skórzane i materiałowe.

Nowe wnętrze Camry Hybrid jest dostępne w dwóch wersjach kolorystycznych: beżowej (skóra), która łączy ciemnoszare wykładziny i górną część deski rozdzielczej w dwóch odcieniach beżu, oraz czarnej (tkanina lub skóra), który podkreśla akcenty z satynowego chromu.

Przednie siedzenia zostały przeprojektowane, by zapewnić wysoki poziom komfortu i lepsze boczne trzymanie, co przekłada się na mniejsze zmęczenie kierowcy i pasażera.

Dwa rozkładane tylne siedzenia, zaprojektowane w podobny sposób jak przednie fotele, są dostępne w dwóch formatach: ze składaniem oparć w proporcji 60:40 lub 40:20:40 z szerokimi zagłówkami oraz dużym, środkowym podłokietnikiem dla zwiększenia komfortu. Opcjonalnie oferowane są elektrycznie składane oparcia z panelem dotykowym, wbudowanym w przednią część podłokietnika. Panel umożliwia obsługę klimatyzacji, systemu audio i regulację pochylenia oparć tylnych siedzeń.

Zastosowanie nowego tylnego zawieszenia z systemem podwójnych wahaczy pozwoliło ograniczyć miejsce, które w poprzedniej generacji Camry we wnętrzu przestrzeni bagażowej było zajęte przez amortyzatory, i wygospodarować bagażnik o pojemności 524 litrów.

Nowy napęd hybrydowy z silnikiem 2,5 l
Nowy hybrydowy układ napędowy z benzynowym silnikiem o pojemności 2,5 l łączy oszczędność paliwa, niski poziom emisji spalin oraz cichą pracę, przy zwiększonej mocy i lepszej reakcji na pedał przyspieszenia. Camry Hybrid o łącznej mocy napędu 218 KM (160 kW) utrzymuje emisję CO2 na poziomie od 98 g/km, a średnie zużycie paliwa wynosi od 4,2 l/100 km1 (dane wstępne, przed homologacją).

Dostarczający płynnie rozwijanej, wysokiej mocy, dopracowany 2,5-litrowy czterocylindrowy silnik Dynamic Force legitymuje się najwyższą na świecie sprawnością cieplną na poziomie 41 proc. Zastosowano w nim wiele zaawansowanych technologii Toyoty, w tym Dual VVT-i z VVT-iE (inteligentnym systemem zmiennych faz rozrządu ze sterowaniem elektrycznym) i D-4S (czterosuwowy silnik benzynowy z bezpośrednim i pośrednim wtryskiem), aby uzyskać optymalną moc oraz niskie zużycie paliwa i poziom emisji spalin.

Nowy, hybrydowy układ napędowy Toyota Hybrid System II (THS II) zaopatrzono w technologię sekwencyjnej zmiany biegów Shiftmatic, która pozwala kierowcy zmieniać przełożenia za pomocą zamontowanej w centralnej konsoli dźwigni, naśladując pracę szybkiej, sześciostopniowej automatycznej skrzyni biegów, dla zapewnienia budzących emocje osiągów i radości z jazdy.

Dynamika jazdy
Kluczem do nowych, lepszych osiągów modelu Camry i większej radości z jazdy jest całkowicie nowa platforma GA-K w technologii TNGA. Kluczowe elementy, gwarantujące bardziej angażujące prowadzenie, większą przyczepność i sztywność skrętną nadwozia, to nowe tylne zawieszenie z podwójnymi wahaczami i znacznie obniżony środek ciężkości auta.

Lekka karoseria ma o 30 proc. większą sztywność skrętną w stosunku do poprzedniego modelu. Nowy, czteropunktowy system mocowania silnika został zaprojektowany tak, by nie tylko radykalnie zmniejszyć drgania, ale też zwiększyć sztywność karoserii i stabilność prowadzenia Camry.

Nowe zawieszenie, będące konfiguracją kolumn MacPhersona z przodu i nowego układu z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z tyłu, zostało zaprojektowane tak, aby nie tylko zwiększyć stabilność i ograniczyć przechyły nadwozia, ale też wzbudzić zaufanie kierowcy i zapewnić mu jakość jazdy, przewyższającą inne pojazdy w tej klasie.

Platforma GA-K została zaprojektowana z myślą o niskim położeniu środka ciężkości, który przekłada się na większą przyjemność z jazdy i precyzję prowadzenia. W efekcie zmniejszono całkowitą wysokość auta oraz wysokość maski, a podłoga kabiny pasażerskiej została obniżona.

Wyższy poziom bezpieczeństwa
Camry Hybrid wyposażono w szeroki wachlarz technologii czynnego i biernego bezpieczeństwa. Wszystkie modele są standardowo wyposażone w zestaw aktywnych systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense, zaprojektowanych by pomóc w zapobieganiu kolizjom lub łagodzeniu ich skutków w szerokim zakresie sytuacji, które mogą się zdarzyć na drodze.

Pakiet Toyota Safety Sense opiera się na współpracy kamery i czułego radaru, aby zapewnić wysoki poziom wykrywania przeszkód. Składa się na niego układ zapobiegania kolizjom (PCS) z funkcją wykrywania pieszych, adaptacyjny tempomat (ACC), system ostrzegania o opuszczaniu pasa ruchu (LDA) z opcjonalną korekcją toru jazdy, światła drogowe automatycznie przełączające się na światła mijania (AHB) i technologia odczytywania znaków drogowych Road Sign Assist (RSA).

Kolejne systemy wspomagające kierowcę, dostępne w wybranych wersjach wyposażenia, to monitoring martwego pola Blind Spot Monitor (BSM) z układem ostrzegającym o ruchu poprzecznym podczas cofania Rear Cross Traffic Alert (RCTA), czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamera cofania z wyświetlanymi na ekranie liniami wspomagającymi parkowanie oraz kompletny zestaw układów kontrolujących hamowanie i trakcję.

Konstrukcja nadwozia Camry została zaprojektowana tak, by redukować siłę zderzenia z przodu, z boku i z tyłu, rozpraszając energię, aby zapobiec deformacji wzmocnionej kabiny pasażerskiej. Dla zapewnienia najlepszej ochrony pieszych, w nadwoziu Camry zastosowano nowy projekt maski o strukturze tzw. pływającej wyspy oraz absorbującą siłę zderzenia osłonę chłodnicy.

 

Samochody

Nissan Qashqai N-Motion: najlepszy kompaktowy crossover w nowej, ekskluzywnej stylizacji

Nowa, zmodyfikowana stylistycznie wersja trafiła właśnie do sprzedaży. Dodatkowe wyposażenie obejmuje srebrne nakładki na zderzaki, relingi dachowe, nakładki na lusterka oraz specjalne, 19-calowe felgi ze stopu metali lekkich. Ekskluzywność tej wersji podkreślają pomarańczowe boczki foteli i utrzymane w tej samej tonacji przeszycia wewnątrz kabiny. Nowy system NissanConnect zwiększa integrację pomiędzy kierowcą a pojazdem

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: Nissan

Nissan Qashqai N-Motion, specjalna wersja bestsellerowego crossovera Nissana, trafiła właśnie do sprzedaży.

Nowe, ekskluzywne elementy stylizacyjne – zarówno nadwozia jak i wnętrza pojazdu –  umacniają pozycję modelu Qashqai jako najlepszego kompaktowego crossovera, który teraz zyskuje jeszcze korzystniejszy stosunek wartości do ceny.

Qashqai N-Motion, oparty na najczęściej wybieranej wersji wyposażenia N-Connecta, oferuje dodatkowe elementy wyposażenia, które podnoszą jego atrakcyjność dla klientów zainteresowanych zakupem samochodu z segmentu crossoverów.

Z zewnątrz są to srebrne nakładki na przednim i tylnym zderzaku, srebrne nakładki na lusterka boczne, a także relingi dachowe w tym samym kolorze. Do tego dochodzą reflektory Full LED z funkcją doświetlania zakrętów. Uzupełnieniem nowoczesnej stylistyki są specjalne 19‑calowe felgi Ibiscus ze stopu metali lekkich.

Wnętrze modelu Qashqai N-Motion zyskało ekskluzywny wygląd za sprawą na nowo zaprojektowanych foteli przednich. Pomarańczowym wstawkom na boczkach foteli towarzyszą dopasowane kolorystycznieprzeszycia. Takimi samymi szwami ozdobiono wyściełanie tunelu środkowego, z obu stron obudowy dźwigni zmiany biegów. Identyczną stylistykę zyskała tapicerka przednich drzwi oraz górna część schowka pomiędzy przednimi fotelami. Ten sam motyw kolorystyczny znalazł się także na dywanikach.

Do standardowego wyposażenia samochodu należy nowy, zaawansowany system multimedialny NissanConnect. Jako rozwiązanie opracowane zgodnie z koncepcją Nissan Intelligent Mobility, zapewnia on płynną i intuicyjną integrację kierowcy z pojazdem, poprawiającą wrażenia z jazdy. System oferuje między innymi takie funkcje jak: rozpoznawanie mowy, jednozdaniowe polecenia wyszukiwania adresu, lokalizację pojazdu oraz bezprzewodową aktualizację map i oprogramowania. W standardzie są również interfejsy Apple CarPlay i Android Auto oraz usługi TomTom Premium Traffic.

W wyposażeniu dostępnym za dopłatą oferowany jest pakiet zimowy, czyli podgrzewane przednie fotele oraz podgrzewana przednia szyba.

Ceny modelu Qashqai w limitowanej wersji N-Motion rozpoczynają się od 110 890 zł za egzemplarze wyposażone w nowy benzynowy silnik m 1.3 o mocy 140 KM.

Nissan Qashqai N-Motion jest dostępny ze wszystkimi zespołami napędowymi oferowanymi w tym modelu, poza wersjami z napędem 4WD.

Kontynuuj czytanie

Samochody

Szybsze i mocniejsze niż kiedykolwiek dotąd: nowe MINI John Cooper Works GP

Brytyjska marka premium zapowiada nową wersję ekstremalnie sportowego małego samochodu, która ukaże się w 2020 roku – 4-cylindrowy silnik turbo o mocy ponad 220 kW (300 KM) oraz rozwiązania z motorsportu spod znaku John Cooper Works zapowiadają zupełnie nowy wymiar osiągów i frajdy z jazdy.

Opublikowano

w dniu

źródło inf./fot.: BMW

Skrót GP w połączeniu z MINI regularnie wzbudza zainteresowanie entuzjastów szybkiej jazdy i fanów brytyjskiej marki premium. W tym kontekście zawsze pojawia się też nazwa John Cooper Works więc zapowiedź tego wyjątkowego modelu budzi ekscytację. To zrozumiałe: w przyszłym roku nowe MINI John Cooper Works GP ruszy na podbój dróg na całym świecie – oraz serc i umysłów odbiorców ceniących sobie nieprzeciętne osiągi. Nowa edycja topowego modelu jest napędzana 4-cylindrowym silnikiem o mocy ponad 220 kW (300 KM), wyposażonym w technologię MINI TwinPower Turbo i jest zdecydowanie najszybszym i najmocniejszym MINI, jakie zostało dopuszczone do ruchu drogowego. Równie szybko trzeba będzie się na nie decydować: nowe MINI John Cooper Works GP wyprodukowane zostanie w limitowanej edycji liczącej zaledwie 3000 egzemplarzy.

Każdy, kto będzie miał szansę zająć miejsce w jednym z tych ekskluzywnych, niezwykle atletycznych samochodów, może liczyć na niesamowitą frajdę z jazdy i bezkompromisowy wyścigowy klimat. Tak brzmiała obietnica złożona na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie we wrześniu 2017 r., kiedy po raz pierwszy zaprezentowano MINI John Cooper Works GP Concept o mocnym, emocjonującym wyglądzie. Duże zderzaki, charakterystyczny spojler dachowy i szerokie zastosowanie lekkich materiałów nie pozostawiały wątpliwości co do sportowych ambicji tego modelu studyjnego.

Przygotowanie seryjnej produkcji nowego MINI John Cooper Works GP wchodzi obecnie w decydującą fazę – na tor wyścigowy, gdzie w ciągu najbliższych kilku miesięcy mają być przeprowadzone testy całego pojazdu. Bazujące na tradycjach John Cooper Works zawieszenie opracowane specjalnie dla tego modelu będzie precyzyjnie dostosowane do bardzo wysokiej mocy nowego silnika. Rygorystycznie zdefiniowane właściwości aerodynamiczne i zoptymalizowana masa idą w parze z technologią napędu i zawieszenia, tworząc optymalny pakiet zapewniający fenomenalne osiągi.

Odpowiednie zastosowanie technologii i fachowej wiedzy z motorsportu stanowi podstawę do bicia nowych rekordów w walce z czasem. Punktem odniesienia jest tu topowy model ostatniej generacji MINI. Czas okrążenia na Pętli Północnej Nürburgring osiągnięty przez poprzednika nowego MINI John Cooper Works GP wynosił 8:23 – to lepszy wynik niż w przypadku wielu samochodów sportowych z wyższych segmentów. W rękach projektanta Formuły 1 Johna Coopera klasyczne Mini stało się małą, ale szybką maszyną wyścigową, która regularnie pokonywała mocnych zawodników w ich własnej dyscyplinie, co pokazały choćby trzy zwycięstwa w rajdzie Monte Carlo.

Nowe MINI John Cooper Works GP bazujące na zasadzie wykorzystania sportowych genów MINI w celu stworzenia doskonałej maszyny wyścigowej jest doskonałym przykładem realizacji tej koncepcji. Jego poprzednik został wyprodukowany w limitowanej edycji 2000 egzemplarzy, podobnie jak MINI Cooper S z zestawem John Cooper Works GP Kit, które pojawiło się w 2006 roku. Oba modele są teraz bardzo pożądanymi przedmiotami kolekcjonerskimi. Miłośnicy marek MINI i John Cooper Works z niecierpliwością czekają już na nowy model.

“Najszybsze MINI w historii naszej marki – mające już 60 lat – jest wyrazem czystej wyścigowej pasji”, mówi Thomas Giuliani, wiceprezes ds. produktów i premier. „Jesteśmy świadomi ogromnej fascynacji, jaką budzi MINI John Cooper Works GP, nie tylko z euforycznych reakcji na model studyjny, ale również z dotychczasowych doświadczeń: każdy z jego poprzedników został całkowicie wyprzedany jeszcze przed oficjalnym wprowadzeniem na rynek.”

Kontynuuj czytanie

Samochody

Nowy Opel Corsa z rewolucyjną technologią oświetlenia

W tym roku na rynku zadebiutuje szósta generacja Opla Corsy. Od premiery pierwszej generacji w 1982 roku sprzedano już ponad 13,5 miliona egzemplarzy tego modelu. Następna generacja wprowadzi rewolucyjną technologię oświetlenia do segmentu małych samochodów: obsypane nagrodami matrycowe reflektory IntelliLux LED.

Opublikowano

w dniu

źródło inf./fot.: Opel

Nowo opracowana Corsa po raz pierwszy będzie wyposażona w adaptacyjne, nieoślepiające, w pełni diodowe reflektory, cenione przez ekspertów i klientów od czasu ich zaoferowana w obecnym Oplu Astrze (Europejskim Samochodzie Roku 2016). Po wprowadzeniu w klasie kompaktowej, reflektory matrycowe (spotykane zazwyczaj tylko w droższych samochodach klasy premium) pojawią się po raz pierwszy także w bardzo popularnym masowym segmencie B — największym w Europie. To kolejny przykład demokratyzacji technologii przez Opla — emocjonującą i przystępną niemiecką markę.

„W tym roku obchodzimy 120‑lecie produkcji pojazdów — od 120 lat firma oferuje liczne innowacje dla każdego” — powiedział dyrektor generalny firmy Opel, Michael Lohscheller. „Zawsze staraliśmy się, aby najlepsze technologie były dostępne dla wszystkich. To jest nasza misja i motywacja, które realizujemy zwłaszcza w odniesieniu do tak popularnego modelu, jak Opel Corsa. Dlatego następną generację naszego bestsellera wyposażymy w najlepszą technologię oświetlenia: reflektory matrycowe IntelliLux LED”.

Klienci i eksperci z uznaniem wypowiadają się o reflektorach matrycowych IntelliLux LED we flagowym Oplu Insignii oraz kompaktowej Astrze. W Europie 20 procent nabywców Astry i 60 procent klientów wybierających Insignię decyduje się na ten innowacyjny system. Tym samym na europejskim rynku sprzedawanych jest około 90 000 samochodów marki Opel wyposażonych w matrycowe oświetlenie. Nieoślepiające reflektory automatycznie i przez cały czas dostosowują wiązkę światła do sytuacji w ruchu drogowym i warunków otoczenia. Fragment wiązki światła padającej na pojazdy nadjeżdżające z przeciwka lub poprzedzające jest po prostu wygaszany, a cała reszta obszaru w zasięgu reflektorów pozostaje oświetlona. Efekt oślepiania jest ograniczony do minimum, a kierowcy mają zapewnioną optymalną widoczność — wkrótce będzie to możliwe także w przypadku użytkowników Opla Corsy nowej generacji.

Elektryzujący: nowy Opel Corsa będzie prawdziwym samochodem elektrycznym dla mas

Już w pierwszej połowie 2019 roku Opel rozpocznie przyjmowanie zamówień na dwa zelektryfikowane modele: nową Corsę z zasilaniem akumulatorowym oraz sportowo-użytkowego Grandlanda X z napędem hybrydowym i funkcją ładowania ze źródła zewnętrznego. „Opel się elektryfikuje!” — powiedział Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy. „Taką deklarację ogłosiliśmy w listopadzie 2017 roku przy okazji prezentacji naszego strategicznego planu PACE!, a teraz ją realizujemy”.

W szczególności nowa Corsa przysporzy dodatkowej popularności marce Opel w bieżącym roku. Bestseller, którego pierwsza generacja debiutowała na rynku 37 lat temu, po raz pierwszy będzie dostępny także w wersji elektrycznej. Michael Lohscheller obiecuje konkurencyjną cenę: „Nowa Corsa sprawi, że elektryczna motoryzacja stanie się dostępna dla wielu klientów — to będzie prawdziwy samochód elektryczny dla mas”.

Kontynuuj czytanie

Samochody

Nowe BMW X3 M i nowe BMW X4 M

BMW M GmbH rozszerza ofertę modeli nastawionych na fenomenalne osiągi o nowe propozycje w średniej klasie pojazdów SAV (Sports Activity Vehicle) i SAC (Sports Activity Coupé). BMW X3 i BMW X4 M wyznaczają standardy dynamiki, zwinności i precyzji w swoich klasach.

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: BMW

Nowoczesny 6-cylindrowy silnik rzędowy o bezkonkurencyjnych osiągach.

Najmocniejszy 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy w historii BMW jest prawdziwą fabryką mocy, która gwarantuje spektakularne osiągi. Nowa, wysokoobrotowa jednostka napędowa w technologii M TwinPower Turbo generuje maksymalną moc 353 kW (480 KM) przy pojemności 3,0 litra i momencie obrotowym 600 Nm. W wersji z dwoma turbosprężarkami opracowanej specjalnie do BMW X3 M Competition i BMW X4 M Competition osiągi zwiększono o dodatkowe 22 kW (30 KM) do 375 kW (510 KM).

Optymalny rozdział mocy: M xDrive, aktywny mechanizm różnicowy M. 

Nowoczesny silnik o znakomitych osiągach idealnie współgra z 8-stopniową skrzynią biegów M Steptronic z układem Drivelogic. Sprawne przenoszenie wytwarzanej mocy na drogę zapewnia system napędu na cztery koła M xDrive, który zadebiutował w BMW M5. System przekazuje większość momentu obrotowego na tylną oś oraz zapewnia właścicielom BMW X3 M i BMW X4 M dwa tryby jazdy z napędem na cztery koła. Centralne sterowanie interakcją między M xDrive a aktywnym mechanizmem różnicowym M na osi tylnej umożliwia układowi napędowemu na cztery koła rozdzielanie mocy silnika na poszczególne koła w taki sposób, aby osiągnąć optymalną przyczepność, zwinność i stabilność kierunkową. BMW X3 M i BMW X4 M przyspieszają od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, natomiast warianty Competition osiągają 100 km/h na prędkościomierzu ze startu zatrzymanego w zaledwie 4,1 sekundy.

 

The all-new BMW X4 M Competition (02/2019).

Unikatowa dla M technologia układu jezdnego zapewnia niedoścignioną dynamikę.

Połączenie energii i precyzji, z której słyną samochody BMW M, opiera się na specyficznych dla modelu elementach wzmacniających nadwozie oraz wyrafinowanej technologii układu jezdnego, precyzyjnie dostrojonej pod kątem wykorzystania mocy silnika. Dzięki trzem ustawieniom, które można wybierać poprzez naciśnięcie przycisku, elektronicznie sterowane amortyzatory zawieszenia M zapewniają nie tylko doskonały komfort codziennej jazdy, ale także bezpośredni kontakt z drogą przy minimalizacji ruchów kół i karoserii. Kinematyka i elastokinematyka układu jezdnego M – obejmującego dwuprzegubową oś przednią z kolumnami amortyzującymi oraz pięciowahaczową oś tylną – gwarantują precyzyjne położenie kół i stabilność kierunkową. Uzupełnieniem technologii układu jezdnego, który został zaprojektowany pod kątem precyzyjnych właściwości jezdnych, jest charakterystyczny dla M układ kierowniczy (obejmujący układ M Servotronic i zmienne przełożenie) i mocne hamulce kompozytowe M. Oprócz tego w standardowej specyfikacji znalazły się także 20-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich.

Podobnie jak w przypadku układów sterowania amortyzatorami i trybów M xDrive naciśnięciem przycisku można także regulować charakterystykę i konfigurację sterowania silnikiem i przekładnią. Układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) pozwala na kontrolowany poślizg kół w trybie M Dynamic. Opcję można również wyłączyć. Za pośrednictwem menu iDrive możliwy jest wybór treści, jakie mają być pokazywane na opcjonalnym wyświetlaczu HeadUp. Kierowca może zapisać dwie opcje konfiguracyjne powyższych parametrów według własnych preferencji w menu iDrive oraz włączać je w razie potrzeby, korzystając z dwóch przycisków M na kierownicy.

The all-new BMW X3 M Competition (02/2019).

Sztandarowe dla M zewnętrzne i wewnętrzne elementy stylistyczne.

Specjalne elementy stylistyczne M optymalizują dostarczanie powietrza chłodzącego w BMW X3 M, BMW X4 M i Competition, a także aerodynamikę tych modeli. We wnętrzu samochodów sportowy klimat łączy się z luksusem dzięki elektrycznie regulowanym fotelom sportowym, tapicerce ze skóry Vernasca, unikatowemu dla M kokpitowi, skórzanej kierownicy M oraz drążkowi dźwigni zmiany biegów M.

Jeszcze bardziej ekskluzywne akcenty zastosowano we wnętrzu BMW X3 M Competition i BMW X4 M Competition: błyszczące, czarne obramowanie atrapy chłodnicy BMW w kształcie nerki, a także wykończenia lusterek zewnętrznych i skrzeli M oraz spojlera tylnego SAC. W skład wyposażenia standardowego wchodzą także 21-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich w kolorze polerowanej czerni oraz układ wydechowy M Sport. Efektowny klimat wnętrza tworzą z kolei fotele sportowe M z tapicerką i dodatkowymi wykończeniami ze skóry Merino, unikatowe dla modelu listwy progowe oraz tabliczka z nazwą modelu w konsoli środkowej. W ramach wyposażenia opcjonalnego do modeli Competition zaprojektowano specjalne dwukolorowe wzory tapicerki z aplikacjami z alcantary.

Dodatkową indywidualizację zapewnia opcjonalny pakiet karbonowych elementów zewnętrznych M Carbon z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknami węglowymi (karbonu) (dostępny najprawdopodobniej od sierpnia 2019 roku), zawierający wykończenia przednich wlotów powietrza, lotki umieszczone w pasie przednim, dyfuzor tylny i obudowy lusterek zewnętrznych. W modelach BMW X4 M i BMW X4 M Competition przewidziano dodatkowo spojler tylny wykonany z karbonu.

The all-new BMW X3 M Competition (02/2019).

W ramach wyposażenia standardowego w modelach BMW X3 M, BMW X4 M i Competition oferowane są reflektory diodowe, system głośników hi-fi oraz pakiet nawigacyjny ConnectedDrive z systemem nawigacyjnym Professional. Więcej możliwości indywidualizacji gwarantuje wyposażenie dodatkowe BMW X3 i BMW X4, w skład którego wchodzą najnowocześniejsze systemy wspomagające kierowcę i usługi cyfrowe objęte pakietami BMW Connected i BMW ConnectedDrive.

Kontynuuj czytanie

Facebook

Reklama
Reklama

Popularne