Europejski debiut Toyoty Camry Hybrid na Targach w Paryżu - motohigh.pl
Nasze social media

Samochody

Europejski debiut Toyoty Camry Hybrid na Targach w Paryżu

Debiutująca w Europie na tegorocznym Salonie Samochodowym w Paryżu, nowa Toyota Camry Hybrid uzupełnia gamę modeli hybrydowych Toyoty o sedana klasy średniej

Paweł Bartocha

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: Toyota

Debiutująca w Europie na tegorocznym Salonie Samochodowym w Paryżu, nowa Toyota Camry Hybrid uzupełnia gamę modeli hybrydowych Toyoty o sedana klasy średniej. Nowy model jest wyposażony w najnowocześniejszy układ hybrydowy czwartej generacji opracowany w architekturze TNGA.

  • Europejska premiera Toyoty Camry 8. generacji;
  • Najpopularniejszy na świecie sedan klasy średniej powraca do Europy Zachodniej po 14 latach;
  • Dynamiczny napęd hybrydowy z silnikiem 2,5 l o mocy 218 KM;
  • Platforma TNGA – nisko położony środek ciężkości, większa dynamika jazdy dzięki zawieszeniu wielowahaczowemu i przestronność wnętrza;
  • Elegancki, dynamiczny design oraz wnętrze klasy premium;
  • Premiera w pierwszym kwartale 2019 roku.

Nowa Toyota Camry Hybrid jest wyjątkową propozycją w klasie sedanów klasy średniej, która wprowadza do segmentu D niewymagający ładowania z zewnątrz, mocny napęd hybrydowy oraz jakość klasy premium. Camry łączy w sobie stylowy wygląd i najwyższy poziom komfortu ze znakomitymi parametrami hybrydowego układu napędowego najnowszej generacji.

Stopniowa rezygnacja europejskiego rynku motoryzacyjnego z silników wysokoprężnych toruje dla modelu Camry drogę powrotu do Europy Zachodniej po 14-letniej nieobecności. Nowy sedan rozszerza europejską ofertę hybrydowych pojazdów Toyoty do ośmiu modeli.

Zaprojektowana od podstaw Camry to obecnie już ósma generacja modelu, który zadebiutował w 1982 roku i w ciągu 36 lat obecności na rynku zdobył wiele nagród i wyróżnień. Camry jest dostępna w ponad 100 krajach, a jej dotychczasowa łączna sprzedaż przekroczyła 19 milionów egzemplarzy. Co roku salony Toyoty opuszcza ponad 700 000 egzemplarzy, co zapewnia Camry pozycję najpopularniejszego sedana segmentu D na świecie.

Camry zachowała wszystkie cechy, które przez lata stanowiły o popularności tego modelu wśród europejskich kierowców. Trzy najważniejsze z nich to jakość, trwałość i niezawodność. Nowa generacja otrzymała wysokiej klasy design wnętrza i karoserii, nawiązującej do stylu liftbacka. Sedana Toyoty wyróżnia ponadto komfort i przestronność, najnowocześniejsza technologia układu przeniesienia napędu oraz nieustająca przyjemność z jazdy.

Najnowsza generacja Camry została zaprojektowana w technologii Toyota New Global Architecture (TNGA), która wprowadza nowe rozwiązania w każdym detalu pojazdu i jego układu napędowego. TNGA stawia na przyjemność z jazdy oraz kuszącą stylistykę, na równi z doskonałą jakością wykonania, zaawansowaną technologią i przyjaznością dla środowiska.

Dopracowana stylistyka wnętrza
Nowa stylistyka Camry Hybrid jest odważna i wyrazista, płynnie łącząc sportowe akcenty i płynne przetłoczenia karoserii. Przedni pas jest odważną ewolucją języków stylistycznych Keen Look oraz Under Priority Catamaran.

Wąska, górna osłona chłodnicy podkreśla swoim kształtem umieszczony na niej emblemat Toyoty oraz wbudowane w jej końce reflektory Hi-LED. Duża, trapezoidalna dolna osłona chłodnicy zajmuje niemal całą szerokość zderzaka. Wolne zostały tylko jego narożniki, łączące się z osłoną chłodnicy jak dwa kadłuby katamaranu, podkreślając szeroki rozstaw kół i szerokość umieszczonego nisko nad jezdnią nadwozia nowego modelu Camry Hybrid. Osłona chłodnicy ma liczne, mocno zaznaczone i starannie wykonane, poziomie listwy.

Z profilu, nisko poprowadzona linia maski i dachu współgra z niską linią szyb, zdając się ciągnąć kabinę ku dołowi i wizualnie obniżając środek ciężkości nowej Camry. Kabina ma przedłużoną linię dachu, by zapewnić wygodę pasażerom i – dzięki kompaktowemu przeszkleniu bocznemu, które współgra z rozstawem osi – nadając autu stylowy i sportowy wygląd.

Kabina zwęża się ku tyłowi, chowając się między szerokimi tylnymi nadkolami. Znajdujące się poniżej diodowych tylnych lamp atrapy wylotów powietrza, jeszcze mocniej podkreślają nową, dynamiczną linię nowej Camry.

Przestrzeń w kabinie – ergonomia klasy premium
Wnętrze nowej Camry zostało zaprojektowane tak, by oferować starannie przemyślane połączenie funkcjonalności, stylu i prestiżu. Płynne kształty nowej deski rozdzielczej łączą w sobie ergonomiczne, przyjazne kierowcy środowisko kokpitu z przestronnym, wygodnym miejscem dla pasażerów. Spójne rozmieszczenie elementów układu sterowania, starannie wykonane tekstury i konsekwencja w zastosowaniu materiałów tworzą kabinę o wyjątkowej jakości i prestiżu.

System audio, panel sterowania klimatyzacją oraz 8-calowy ekran systemu audio i pokładowego komputera zostały w pełni zintegrowane z całkowicie płaską, pokrytą fortepianową czernią powierzchnią środkowej konsoli. Nowy interfejs użytkownika Human Machine Interface (HMI) w modelu Camry składa się z trzech czytelnych wyświetlaczy, przekazujących najważniejsze informacje: 10-calowego, kolorowego wyświetlacza Head-up Display (HUD), 7-calowego wyświetlacza między zegarami oraz 8-calowego ekranu dotykowego w konsoli centralnej z najnowszą wersją systemu multimedialnego Toyota Touch® 2.

Deska rozdzielcza została całkowicie przeprojektowana dla poprawy funkcjonalności, wyglądu i łatwości obsługi. Wszystkie elementy sterujące, w tym satynowe metalowe przełączniki, zostały starannie ukształtowane i ergonomicznie zoptymalizowane.

Praktycznie każda powierzchnia przestronnej kabiny jest wykończona najwyższej jakości, miękkimi w dotyku wykładzinami, miękką skórą, eleganckimi drewnianymi listwami lub lśniącą, nowo opracowaną warstwą satynowego chromu. Dostępny jest także ornament Tiger Eye, dający wrażenie głębi i blasku, gdy spoglądamy na niego pod różnym kątem. Do wyboru są tapicerki skórzane i materiałowe.

Nowe wnętrze Camry Hybrid jest dostępne w dwóch wersjach kolorystycznych: beżowej (skóra), która łączy ciemnoszare wykładziny i górną część deski rozdzielczej w dwóch odcieniach beżu, oraz czarnej (tkanina lub skóra), który podkreśla akcenty z satynowego chromu.

Przednie siedzenia zostały przeprojektowane, by zapewnić wysoki poziom komfortu i lepsze boczne trzymanie, co przekłada się na mniejsze zmęczenie kierowcy i pasażera.

Dwa rozkładane tylne siedzenia, zaprojektowane w podobny sposób jak przednie fotele, są dostępne w dwóch formatach: ze składaniem oparć w proporcji 60:40 lub 40:20:40 z szerokimi zagłówkami oraz dużym, środkowym podłokietnikiem dla zwiększenia komfortu. Opcjonalnie oferowane są elektrycznie składane oparcia z panelem dotykowym, wbudowanym w przednią część podłokietnika. Panel umożliwia obsługę klimatyzacji, systemu audio i regulację pochylenia oparć tylnych siedzeń.

Zastosowanie nowego tylnego zawieszenia z systemem podwójnych wahaczy pozwoliło ograniczyć miejsce, które w poprzedniej generacji Camry we wnętrzu przestrzeni bagażowej było zajęte przez amortyzatory, i wygospodarować bagażnik o pojemności 524 litrów.

Nowy napęd hybrydowy z silnikiem 2,5 l
Nowy hybrydowy układ napędowy z benzynowym silnikiem o pojemności 2,5 l łączy oszczędność paliwa, niski poziom emisji spalin oraz cichą pracę, przy zwiększonej mocy i lepszej reakcji na pedał przyspieszenia. Camry Hybrid o łącznej mocy napędu 218 KM (160 kW) utrzymuje emisję CO2 na poziomie od 98 g/km, a średnie zużycie paliwa wynosi od 4,2 l/100 km1 (dane wstępne, przed homologacją).

Dostarczający płynnie rozwijanej, wysokiej mocy, dopracowany 2,5-litrowy czterocylindrowy silnik Dynamic Force legitymuje się najwyższą na świecie sprawnością cieplną na poziomie 41 proc. Zastosowano w nim wiele zaawansowanych technologii Toyoty, w tym Dual VVT-i z VVT-iE (inteligentnym systemem zmiennych faz rozrządu ze sterowaniem elektrycznym) i D-4S (czterosuwowy silnik benzynowy z bezpośrednim i pośrednim wtryskiem), aby uzyskać optymalną moc oraz niskie zużycie paliwa i poziom emisji spalin.

Nowy, hybrydowy układ napędowy Toyota Hybrid System II (THS II) zaopatrzono w technologię sekwencyjnej zmiany biegów Shiftmatic, która pozwala kierowcy zmieniać przełożenia za pomocą zamontowanej w centralnej konsoli dźwigni, naśladując pracę szybkiej, sześciostopniowej automatycznej skrzyni biegów, dla zapewnienia budzących emocje osiągów i radości z jazdy.

Dynamika jazdy
Kluczem do nowych, lepszych osiągów modelu Camry i większej radości z jazdy jest całkowicie nowa platforma GA-K w technologii TNGA. Kluczowe elementy, gwarantujące bardziej angażujące prowadzenie, większą przyczepność i sztywność skrętną nadwozia, to nowe tylne zawieszenie z podwójnymi wahaczami i znacznie obniżony środek ciężkości auta.

Lekka karoseria ma o 30 proc. większą sztywność skrętną w stosunku do poprzedniego modelu. Nowy, czteropunktowy system mocowania silnika został zaprojektowany tak, by nie tylko radykalnie zmniejszyć drgania, ale też zwiększyć sztywność karoserii i stabilność prowadzenia Camry.

Nowe zawieszenie, będące konfiguracją kolumn MacPhersona z przodu i nowego układu z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z tyłu, zostało zaprojektowane tak, aby nie tylko zwiększyć stabilność i ograniczyć przechyły nadwozia, ale też wzbudzić zaufanie kierowcy i zapewnić mu jakość jazdy, przewyższającą inne pojazdy w tej klasie.

Platforma GA-K została zaprojektowana z myślą o niskim położeniu środka ciężkości, który przekłada się na większą przyjemność z jazdy i precyzję prowadzenia. W efekcie zmniejszono całkowitą wysokość auta oraz wysokość maski, a podłoga kabiny pasażerskiej została obniżona.

Wyższy poziom bezpieczeństwa
Camry Hybrid wyposażono w szeroki wachlarz technologii czynnego i biernego bezpieczeństwa. Wszystkie modele są standardowo wyposażone w zestaw aktywnych systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense, zaprojektowanych by pomóc w zapobieganiu kolizjom lub łagodzeniu ich skutków w szerokim zakresie sytuacji, które mogą się zdarzyć na drodze.

Pakiet Toyota Safety Sense opiera się na współpracy kamery i czułego radaru, aby zapewnić wysoki poziom wykrywania przeszkód. Składa się na niego układ zapobiegania kolizjom (PCS) z funkcją wykrywania pieszych, adaptacyjny tempomat (ACC), system ostrzegania o opuszczaniu pasa ruchu (LDA) z opcjonalną korekcją toru jazdy, światła drogowe automatycznie przełączające się na światła mijania (AHB) i technologia odczytywania znaków drogowych Road Sign Assist (RSA).

Kolejne systemy wspomagające kierowcę, dostępne w wybranych wersjach wyposażenia, to monitoring martwego pola Blind Spot Monitor (BSM) z układem ostrzegającym o ruchu poprzecznym podczas cofania Rear Cross Traffic Alert (RCTA), czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamera cofania z wyświetlanymi na ekranie liniami wspomagającymi parkowanie oraz kompletny zestaw układów kontrolujących hamowanie i trakcję.

Konstrukcja nadwozia Camry została zaprojektowana tak, by redukować siłę zderzenia z przodu, z boku i z tyłu, rozpraszając energię, aby zapobiec deformacji wzmocnionej kabiny pasażerskiej. Dla zapewnienia najlepszej ochrony pieszych, w nadwoziu Camry zastosowano nowy projekt maski o strukturze tzw. pływającej wyspy oraz absorbującą siłę zderzenia osłonę chłodnicy.

 

Targi

Czy grozi nam upadek targów?

W branży motoryzacyjnej pojawił się nowy trend. Producenci aut stawiają na prywatne pokazy nowych modeli, w tym także online, przez co przyszłość targów motoryzacyjnych staje się niepewna.

Paweł Bartocha

Opublikowano

w dniu

Fot. Alfa Romeo / Alfa Romeo na targach w Pekinie 2018

To najsłabszy duży salon samochodowy tego stulecia – właśnie tak zaczyna się relacja z tegorocznych targów w Paryżu, przygotowana przez redaktora jednego z czołowych czasopism motoryzacyjnych w Polsce. Następnie autor przytacza nazwy wielu liczących się w świecie motoryzacji marek, których zabrakło podczas wystawy. Wśród nich znalazły się m.in. Abarth, Bentley, Alfa Romeo, Fiat, Ford, Jeep, Lancia, Mazda, McLaren, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Rolls-Royce, Subaru, Volvo, a nawet Volkswagen.

Fot. Daniel Mirkiewicz / premiera Kii Ceed na targach w Poznaniu 2018

 

 

 

 Według JATO Dynamics wszystkie te marki generują blisko 40 % całkowitej sprzedaży nowych samochodów w Europe. Zanim zacznę omawiać przyczyny tego zjawiska, wspomnę o samej idei targów motoryzacyjnych.

Poznań wśród największych wystaw

Otóż tego typu wydarzenia uchodzą za najbardziej prestiżowe w świecie motoryzacji. Salony motoryzacyjne odbywają się w różnych miejscach świata praktycznie przez cały rok, z większym bądź mniejszym rozmachem. Do 4 największych targów należą marcowe targi w Genewie, kwietniowe targi w Poznaniu oraz odbywające się na przemian co 2 lata targi we Frankfurcie (we wrześniu) oraz w Paryżu (w październiku). Zaczynają się one zawsze dniami branżowymi (dla mediów  i osób z branży), a następnie są dni otwarte dla wszystkich. Najdłuższe targi, np. we Frankfurcie trwają blisko 2 tygodnie, a najkrótsze z ok. 2,3 dni (np. lokalna wystawa w Krakowie).

Fot. Adrian Drozdek / Mazda RX-8 po tuningu na targach w Krakowie 2018

Salony samochodowe są okazją dla producentów do zaprezentowania swoich seryjnych i koncepcyjnych modeli w świetle reflektorów. Wydarzenia te przyciągają istne tłumy. Wszędzie widać aparaty robiące zdjęcia i pasjonatów aut. Wiele z prezentowanych pojazdów bardzo ciężko potem zobaczyć na ulicy. Targi to także okazja do szczegółowego obejrzenia, także od środka najnowszych samochodów, na długo przed ich pojawieniem się w salonach sprzedaży.

Targi sporo kosztują

Dlaczego więc targi tracą na znaczeniu i coraz więcej firm z nich rezygnuje? Powody wydają się błahe, ale mimo to ważne. Najważniejszym z nich są oczywiści finanse. Zorganizowanie prywatnej prezentacji i zaproszenie tylko najważniejszych osób z branży jest tańsze dla producenta niż wynajmowanie od właścicieli hal sporych powierzchni wystawowych.

Fot. Daniel Mirkiewicz / prezentacja Mercedesa AMG Project One na targach w Poznaniu 2018

Drugim powodem jest większa szansa na dostrzeżenie najnowszego modelu przez jego prezentację w internecie niż pokazywanie auta dopiero podczas wystawy, gdzie potrafi umknąć publiczności w gąszczu innych premier. Właśnie z tego powodu na parę tygodni przed rozpoczęciem jakichkolwiek targów pojawia się w Internecie wręcz zagęszczenie informacji o wielu nowych modelach aut.

Szykuje się “mała” rewolucja

Jaka więc przyszłość czeka salony? Czy znikną one z kalendarza wydarzeń motoryzacyjnych? Najprawdopodobniej nie, ale czeka je duża metamorfoza. Z dużych i prestiżowych imprez mogą się przeistoczyć w mniejsze, lokalne eventy, które zdominowane będą przez rodzimych producentów i ewentualnie modele zagranicznych firm, produkujących auta w danym kraju. Mimo wielu obaw uważam, że targi motoryzacyjne w nowej formie mogą być równie ciekawe co dotychczas, a brak wielu światowych marek zastąpić mogą wystawy prywatnych samochodów, np. po tuningu i różne efektowne pokazy.

Kontynuuj czytanie

Samochody

Hyundai i40 z odświeżonym designem i nowymi systemami bezpieczeństwa

Modele Hyundaia z segmentu D i40 sedan oraz wagon zostały zmodernizowane pod kątem wyglądu oraz bezpieczeństwa
Odświeżony został wygląd przodu, który teraz cechuje się charakterystycznym dla marki kaskadowym grillem
Uaktualniony pakiet bezpieczeństwa zawiera system zapobiegania zderzeniu czołowemu (FCA)
i40 dostępny jest teraz z nowym silnikiem Diesla o pojemości 1.6 litra Smartstream, a cała gama silników spełnia wymagania normy Euro 6D-Temp

Paweł Bartocha

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: Hyundai

Hyundai Motor zmodernizował model i40 udoskonalając wygląd i układy napędowe oraz dodając nowe systemy bezpieczeństwa. Odświeżony design i ulepszona specyfikacja mają na celu utrzymanie atrakcyjności modelu i40 wśród europejskich klientów, a nowe silniki spełniają najnowsze normy emisji spalin Euro 6D-Temp. Udoskonalony i40 oferowany będzie jak dotychczas w dwóch wersjach nadwozia – sedan oraz wagon.

Elegancki styl i świeży wygląd

Hyundai i40 charakteryzuje się komfortową przestrzenią dla pasażerów i bagażu. Dynamiczny i elegancki wygląd został podkreślony przez nowy przód z charakterystycznym dla marki kaskadowym grillem oraz nowe 18-calowe felgi ze stopów lekkich. W celu zwiększenia wyboru dla klientów dostępne będą również znane z poprzednika 16- i 17-calowe felgi aluminiowe.

i40 oferowane będzie z całkowicie nową paletą lakierów, które znane są z nowej generacji modelu SANTA FE. Wykończenia wnętrza będzie natomiast dostępne w tonacji czarnej lub beżowej zarówno z materiałową jak i skórzaną tapicerką siedzeń. Dopełnieniem eleganckiej i spokojnej stylistyki wnętrza samochodu są boczki drzwi z elementami w kolorze tapicerki oraz deska rozdzielcza ozdobiona stylową listwą.

Nowe aktywne systemy bezpieczeństwa

Dla zapewnienia komfortowej i bezpiecznej jazdy i40 jest wyposażone w systemy aktywnego bezpieczeństwa SmartSense. Wprowadzony system zapobiegania zderzeniu czołowemu (FCA) działa trzy etapowo, najpierw ostrzega wizualnie i akustycznie kierowców o sytuacjach awaryjnych, następnie autonomicznie hamuje dozując siłę, a w ostateczności hamuje z maksymalną siłą w celu uniknięcia kolizji lub zminimalizowania uszkodzeń, gdy kolizja jest nieunikniona. System aktywuje się przy prędkości 10 km/h lub większej, gdy wykryty zostanie inny pojazd przed samochodem.

Nowy wydajny układ napędowy

Hyundai zmodernizował gamę jednostek napędowych, aby zoptymalizować zużycie paliwa oraz spełniać nowe normy emisji spalin Euro 6D-Temp. Model i40 jest teraz dostępny z nowo opracowanym silnikiem Diesla Smartstream o pojemności 1,6 litra z dwoma poziomami mocy. Podstawowa wersja silnika oferuje 115 KM i 280 Nm momentu obrotowego i połączona jest z 6-biegową manualną skrzynią biegów (6MT) (zużycie paliwa w cyklu NEDC: 4,3 – 4,6 l / 100 km, emisje CO2 w cyklu NEDC: 113 – 120 g / km). Mocniejsza wersja osiąga moc 136 KM i moment obrotowy 320 Nm, dostępna jest z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT) (zużycie paliwa w cyklu NEDC: 4,3 – 4,7 l / 100 km, emisja CO2: 112 – 123 g / km) lub 6MT (zużycie paliwa w cyklu NEDC: 4,3 – 4,6 l / 100 km; emisja CO2: 114 – 122 g / km). Układy napędowe w technologii Smartstream mają zwiększoną wydajność i zmniejszone rzeczywiste zużycie paliwa.

Hyundai i40 jest dostępny również z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra, który łączony jest z 6-biegową manualną skrzynią biegów (6MT) (zużycie paliwa w cyklu NEDC: 6,2 – 6,7 l / 100 km, emisja CO2: 142 – 153 g / km). Wszystkie jednostki napędowe i40 spełniają normę emisji EURO 6d-temp.

 

 Silniki Diesla

Silnik Benzynowy

Silnik

1.6 CRDI (115 PS)

1.6 CRDI (136 KM)

1.6 GDI (135 KM)

Skrzynia biegów

6MT

6MT

7DCT

6MT

Emisja CO2 (g/km) w cyklu NEDC

113 – 120

114 – 122

112 – 123

142 – 153

Zużycie paliwa w cyklu miejskim (l/ 100 km) NEDC

5.0 – 5.1

4.9 – 5.2

4.7 – 5.2

7.6 – 8.0

Zużycie paliwa w cyklu pozamiejskim (l/ 100 km) NEDC

3.8 – 4.2

4.0 – 4.3

4.0 – 4.4

5.4 – 5.9

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (l/ 100 km) NEDC

4.3 – 4.6

4.3 – 4.6

4.3 – 4.7 

6.2 – 6.7

Kontynuuj czytanie

Samochody

Nowy Ford Fiesta ST-Line Red Edition i Black Edition

Ford rozszerzył bogatą linię modelową całkowicie nowej Fiesty o dwie odważne nowe wersje, wyróżniające się kontrastującą kolorystyką: Fiesta ST-Line Red Edition oraz Black Edition

Paweł Bartocha

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: Ford
  • Nowe Fordy Fiesta ST-Line Red Edition oraz Black Edition pozwalają klientom wyróżnić się z tłumu dzięki matowym czarnym pasom; kontrastowo pomalowanym lusterkom, detalom obręczy kół i wyjątkowo dużemu spojlerowi
  •  
  • Oparte na sportowym modelu Fiesta ST-Line, który stanowi jedną piątą sprzedaży Fiesty w tym roku, nowe wersje Red i Black Edition otrzymały akcenty kolorystyczne we wnętrzu z czerwonymi detalami tapicerki siedzeń, kierownicy i innych elementów
  •  
  • 140-konny silnik EcoBoost o pojemności 1 litra i sportowe zawieszenie zapewniają pełną radości jazdę. Zaawansowane rozwiązania techniczne obejmują dostępną w nowych modelach łączność SYNC 3 i asystenta utrzymywania na pasie ruchu

Oparte na sportowym wariancie Fiesty ST-Line, na który przypada prawie jedna piąta sprzedaży Fiesty w 2018 roku, nowe wersje Fiesty ST-Line Red Edition i Black Edition mają charakterystyczne detale nadwozia oraz wnętrza, które pozwalają wyróżnić się kierowcom z tłumu i bardziej podkreślają dynamiczną stylizację, inspirowaną stylistyką Ford Performance.

Dostępne w wersjach trzy- i pięciodrzwiowych, Fiesty ST-Line Red Edition i Black Edition są napędzane przez benzynowe silniki Ford EcoBoost o mocy 140 KM, posiadają też sportowe zawieszenie kół, co zapewnia dynamiczną, emocjonującą i pełną radości jazdę.

„Przykuwający uwagę styl nowych wersji Fiesty ST-Line Red Edition i Black Edition podkreśla dynamiczny charakter Fiesty i pozwala zabłysnąć osobowości kierowcy.” – podkreśla Amko Leenarts, dyrektor ds. projektowania, Ford of Europe. „Dobrze wyposażone wersje naszych samochodów, w tym modele ST-Line, stanowiły 70 procent sprzedaży osobowych Fordów w Europie w sierpniu 2018 roku, a my zauważamy coraz wyraźniej, że nasi klienci chcą powiedzieć otoczeniu coś o sobie za pomocą samochodów, którymi jeżdżą.”

Ford wprowadził do oferty wersję ST-Line w 2016 roku z przeznaczeniem dla klientów, którzy aspirują do sportowego wizerunku modeli Ford Performance, ale nie potrzebują wyjątkowych osiągów dostarczanych przez wzmocnione przez Ford Performance silniki i podwozia.

Dwie charyzmatyczne wersje

Nowa Fiesta ST-Line Red Edition otrzymała wykończenie zewnętrzne Race Red z matowymi czarnymi pasami obramowanymi czarnymi krawędziami o wysokim połysku, biegnącymi od dachu, przez maskę silnika, aż do dolnej listwy przedniego spoilera. Fiesta ST-Line Black Edition otrzymała zewnętrzne wykończenie w kolorze Shadow Black, a matowe czarne pasy są podkreślone czerwonymi krawędziami o wysokim połysku.

Obydwa przyciągające uwagę modele otrzymały duży tylny spojler malowany w kolorze nadwozia, charakterystyczne czarne 17-calowe obręcze kół z czerwonymi obramowaniami i czarne obudowy lusterek, przecięte poziomymi czerwonymi liniami.

We wnętrzu konsekwentnie także królują kolorystyczne kontrasty. Czerwone akcenty znalazły się na sportowych, częściowo skórzanych sportowych fotelach, na podłokietnikach drzwi, na ramkach nawiewów powietrza i na listwie ozdobnej po stronie pasażera. Czerwone szwy dodają klasy obszytej skórą, spłaszczonej u dołu kierownicy, ozdabiają też mieszek dźwigni zmiany biegów, dźwignię i mieszek hamulca ręcznego, dywaniki podłogowe i poszycie boczne drzwi.

W samochodach dostępny jest też system łączności i rozrywki SYNC 3 kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto™, który umożliwia kierowcom Fiesty ST-Line Red Edition i Black Edition sterowanie audio, nawigacją oraz smartfonami za pomocą poleceń głosowych i 8-calowego kolorowego ekranu dotykowego.

SYNC 3 jest również kompatybilny z formatami plików audio zapewniającymi dużą wierność zapisu dźwięku, a dostępny system B&O Play o mocy 675 W zapewnia najwyższą jakość dźwięku w całym wnętrzu z dziesięciu głośników, w tym subwoofera zamontowanego w bagażniku i centralnego głośnika średniotonowego znajdującego się pod górną osłoną deski rozdzielczej.

Komfort, wygoda i funkcje bezpieczeństwa dostępne w standardzie obejmują automatyczne halogenowe reflektory projekcyjne, światła do jazdy dziennej LED, tylne światła częściowo LED; przednie światła przeciwmgielne ze statycznym doświetlaniem zakrętów, system utrzymywania samochodu na pasie ruchu, ogranicznik prędkości i asystenta ruszania na wzniesieniu.

Kolejne dostępne zaawansowane technologie wspomagające kierowcę obejmują system zapobiegający kolizjom z funkcją wykrywania pieszych, system rozpoznawania znaków drogowych, adaptacyjny tempomat i system informacji o obiektach w martwym polu lusterek.

Mocny i oszczędny, wielokrotnie nagradzany, 1-litrowy silnik EcoBoost o mocy 140 KM i sześciostopniowa ręczna skrzynia biegów o niskim współczynniku tarcia zapewniają zużycie paliwa od 5.1l/100 km i emisję CO2 od 116 g/km.

Nowe wersje Forda Fiesty ST-Line Red Edition i Black Edition mogą być zamawiane już teraz na wybranych rynkach europejskich, również w Polsce

Ford oferuje także opcje indywidualizacji, w tym kontrastowe kolory dachu i obudów lusterek zewnętrznych w ramach oferty modelu Fiesta, z wersjami takimi jak stylowa Fiesta Titanium, ekskluzywna Fiesta Vignale, crossover Fiesta Active i opracowana przez Ford Performance zupełnie nowa Fiesta ST.

Kontynuuj czytanie

Samochody

SEAT Arona TGI: pierwszy na świecie SUV z instalacją CNG

SEAT powiększa gamę samochodów napędzanych sprężonym gazem ziemnym. Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu zadebiutowała Arona TGI – pierwszy na świecie SUV z instalacją CNG.

Paweł Bartocha

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: Seat

Arona TGI to czwarty model, obok Leona, Ibizy i Mii, który korzysta z czystszego i tańszego paliwa. Jego premiera to kolejny krok na drodze SEAT-a do wypełniania swojego zobowiązania: zwiększenie wykorzystywania sprężonego gazu jako alternatywnego napędu, obniżającego emisję dwutlenku węgla i tlenków azotu do atmosfery. Model, zaprojektowany w fabryce w Martorell, będzie w niej również produkowany. Arona, wykorzystując najnowszą technologię, udowadnia, że zmniejszenie wpływu na środowisko nie musi oznaczać obniżenia przyjemności z jazdy.

– SEAT wzmacnia udział pojazdów z instalacją CNG w swojej gamie  jako alternatywy zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju – mówi Luca de Meo, prezes SEAT-a. – Technologia umożliwia wykorzystanie wysokiej jakości biometanu pochodzącego z odnawialnych źródeł energii, pozwalającego myśleć o wykorzystaniu CNG jako alternatywnego rozwiązania dla niskoemisyjnej mobilności w długoterminowej perspektywie – dodaje.

Pod maską

Nowy SEAT Arona napędzany jest trzycylindrowym, 12-zaworowym, 1.0-litrowym silnikiem TGI o mocy 90 KM, obrotach między 4500 a 5800 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 160 Nm przy 1900-3500 obr./min. Samochód w standardowej wersji będzie wyposażony w sześciobiegową manualną skrzynię biegów, pomagającą zwiększyć jego wydajność i właściwości jezdne. Maksymalna prędkość nowej Arony to 172 km/h, a dzięki przyspieszeniu do 100 km/h w 12,8 sekundy jej kierowca doceni nie tylko zalety związane z ochroną środowiska, ale także dynamiką pojazdu. 

Arona napędzana CNG ma te same zawory co jednostka TSI o pojemności 1.0, ale łączy komponenty, które pozwalają na pracę na sprężonym gazie ziemnym. Aronę wyposażono w trzy zbiorniki CNG umieszczone pod specjalną tylną szybą podłogową, wlot napełniania obok otworu wlewu paliwa, rury instalacji gazowej ze stali nierdzewnej, czujniki ciśnienia gazu i elektroniczny regulator ciśnienia, który skutecznie kontroluje dystrybucję gazu do silnika TGI.

We wnętrzu silnika o pojemności 1.0 litra wykorzystano tłoki pokryte chromem i niklem, które zaprojektowano tak, aby pracowały w jednostce napędzanej CNG, wzmocnione zawory i gniazda zaworowe, a dysze na zaworach ssących i wydechowych zostały specjalnie spłaszczone, aby zwiększyć ich wytrzymałość. Lżejsza turbosprężarka zapewnia szybszą reakcję silnika, przekładającą się na płynniejszą jazdę.

Jednym z wyzwań związanych z wykorzystaniem gazu ziemnego jest jazda podczas chłodniejszej pory roku. System automatycznie uruchamia napęd benzynowy jeżeli temperatura spadnie poniżej ­–10°C. Następnie automat ogrzewa instalację gazową i dopiero po uzyskaniu odpowiedniej temperatury załącza CNG.

Arona TGI wykorzystuje benzynę jedynie jako paliwo alternatywne, gdy zbiorniki CNG są puste, chociaż przy trzech zbiornikach ilość gazu powinna być wystarczająca dla większości kierowców. Zbiornik ma pojemność 14,3 kg, co daje zasięg 400 km w trybie CNG, a dzięki automatycznemu przełączaniu na benzynę zostaje on wydłużony o dodatkowe 160 km.

Nawet gdy zbiornik gazu jest pusty, system płynnie, wręcz niezauważalnie dla kierowcy, przełącza się na wykorzystanie benzyny – jedynym sygnałem zmiany jest podświetlony wskaźnik na desce rozdzielczej.

Wszechstronny SUV

SEAT Arona z silnikiem TGI pozostaje praktycznym SUV-em dostępnym w czerech wersjach wyposażenia: Reference, Style, Xcellence i FR, dzięki którym klienci mogą wybrać wariant najbardziej adekwatny do ich potrzeb. Arona niezmiennie zwraca uwagę swoim ekspresyjnym stylem, gabarytami i gotowością na podróżowanie po miejskiej dżungli. Klienci będą mogli wybrać jej kombinację kolorystyczną spośród 68 możliwości. SEAT Arona TGI przy długości 4138 mm jest dłuższy od Ibizy o 79 mm i o 99 mm wyższy, zachowując większy prześwit i wyższą pozycję za kierownicą. Pomimo zbiorników gazu zachowuje imponującą pojemność bagażnika – 282 litry.

Arona TGI, wraz z Leonem, Ibizą i Mii, dadzą SEAT-owi jedną z najbardziej wszechstronnych linii pojazdów CNG na rynku, które nie tylko redukują emisję zanieczyszczeń, wpływ na środowisko i koszty eksploatacji, ale jednocześnie łączą zaawansowane technologie i wspaniałą dynamikę jazdy ze stylowym designem.

Nowy model w wersji TGI na razie dostępny będzie na rynkach zagranicznych. Polski debiut nie został jeszcze zaplanowany.

Kontynuuj czytanie
Reklama

Facebook

Reklama
Reklama

Popularne