Nowy Mercedes-Benz Klasy B - motohigh.pl
Nasze social media

Samochody

Nowy Mercedes-Benz Klasy B

Awangardowe wnętrze Klasy B zapewnia unikalne poczucie przestrzeni,a jednocześnie zwraca uwagę charakterystycznym wzornictwem tablicy rozdzielczej. Jednym z jej wyróżników jest korpus z „wycięciami” na miejsca kierowcy i pasażera. Intuicyjny interfejs użytkownika adaptacyjnego systemu multimedialnego MBUX to prawdziwy przełom – wyróżnia się efektowną grafiką, sterowaniem głosowym reagującym na komendę „Hej, Mercedes”, standardowym ekranem dotykowymi funkcjami takimi jak rozszerzona rzeczywistość. Najnowocześniejsze systemy wspomagające z rozwiązaniami z Klasy S sprawiają, żew dziedzinie bezpieczeństwa Klasa B należy do liderów swojego segmentu. Ponadto jej kabina oferuje teraz więcej przestrzeni, a silniki są efektywniejsze i bardziej przyjazne środowisku. W nowej generacji modelu debiutuje ośmiostopniowa przekładnia dwusprzęgłowa. Sprzedaż najnowszej Klasy B ruszy 3 grudnia 2018 r., a jej dostawy mają rozpocząć się w lutym 2019 r.

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: Mercedes
Poprzednia1 z 4

„Bardziej praktyczna niż dotąd, bardziej szykowna niż kiedykolwiek” – tak Britta Seeger, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialna za marketingi sprzedaż w Mercedes-Benz Cars, charakteryzuje nową Klasę B. „W naszym portfolio aut kompaktowych to idealny samochód dla całej rodziny. A MBUX – nowy system Mercedes Benz User Experience – sprawia, że Klasa B zapewnia klientom zupełnie nowe doświadczenie i oferuje funkcje zarezerwowane wcześniej dla samochodów luksusowych”.

Jako najnowszy reprezentant nowej generacji kompaktowych modeli Mercedes-Benz, Klasa B pisze kolejny mocny rozdział w historii sukcesu dynamicznych Sports Tourerów Mercedesa” – mówi Gorden Wagener, szef designu Daimler AG. „Ze swoim emocjonującym, a przy tym purystycznym wzornictwem nowa Klasa B harmonijnie wtapia się w język projektowania zmysłowej przejrzystości”.

Klasa B ma wizualnie wyróżniać się w świecie minivanów – takie zadanie wyznaczyli sobie styliści Mercedes-Benz. Ich zamierzenie zyskało akceptacjęi zostało zrealizowane. Długi rozstaw osi (2729 mm) z krótkimi nawisami, subtelnie opadająca linia dachu i większe obręcze o średnicy od 16 do 19 cali tworzą dynamiczny zarys nadwozia Sports Tourera. Sportową aparycję Klasy B podkreślają stosunkowo przysadzisty, progresywny przedni pas wrazz płynnym przejściem pokrywy silnika w słupek A oraz muskularne przetłoczenia po bokach.

To samo dotyczy smukłych przednich lamp, które nawet w bazowym wydaniu z reflektorami H7 i LED-owymi światłami do jazdy dziennej mają wysokiej jakości, starannie zaprojektowane moduły. Egzemplarze z reflektorami LED (wszystkie rodzaje) zwracają uwagę światłami dziennymi w typowym dla Mercedesa kształcie. Szczególnie sportowy wygląd mają opcjonalne reflektory MULTIBEAM LED z elektronicznie sterowaną diodową matrycą, która błyskawicznie dostosowuje oświetlenie drogi do aktualnych warunków ruchu. To element z modeli klasy luksusowej, który zadebiutował w segmencie aut kompaktowych w nowej Klasie A – a teraz łączy efektowne wzornictwoz podwyższonym poziomem bezpieczeństwa w najnowszej Klasie B.

Z tyłu optyczną szerokość samochodu akcentują dwuczęściowe lampy, umieszczone w zderzaku światła odblaskowe i charakterystyczna czarna nakładka w kształcie dyfuzora, z chromowaną listwą, w dolnej części zderzaka. Duży spojler dachowy w połączeniu z lakierowanymi na czarno, wykończonymi na wysoki połysk spojlerami po bokach tylnej szyby poprawiają efektywność aerodynamiczną pojazdu, a przy okazji dodatkowo podkreślają jego dynamiczny design.

Współczynnik oporu powietrza Cd nowej Klasy B wynosi od 0,24 (poprzednik: 0,25) w górę. Z uwagi na mniejszą powierzchnię czołową niżej poprowadzona linia dachu dodatkowo przyczynia się do uzyskania najlepszego w segmencie przepływu powietrza. Ponadto, dzięki przeprowadzeniu licznych drobiazgowych zabiegów, inżynierowie do spraw aerodynamiki ograniczyli poziom szumów wiatru w kabinie. Korzyści: bezstresowa jazda i możliwość prowadzenia swobodnej rozmowy z podróżującymi nawet przy prędkościach autostradowych.

Udoskonalona geometria siedzeń i niżej poprowadzona dolna linia szyb owocują jeszcze większym wrażeniem przestronności niż w poprzedniku. Kierowca siedzi o 90 mm wyżej niż w Klasie A, toteż może się cieszyć wyjątkowo dobrą widocznością we wszystkich kierunkach – również dzięki zoptymalizowanym dzielonym przednim słupkom, które w mniejszym stopniu ograniczają pole widzenia.

Design wnętrza: rewolucja, wydanie drugie

Wnętrze Klasy B jest równie awangardowe, co powszechnie ceniona, rewolucyjna architektura kokpitu nowej Klasy A – a jednocześnie ma swój własny charakter: podczas gdy deska rozdzielcza w siostrzanym modelu dzieli się na dwie osobne sekcje – dolną i górną, w Klasie B tworzy jeden wspólny korpus z „wycięciami” na miejsca kierowcy i pasażera z przodu. Kierowca ma przed sobą wolnostojący moduł wyświetlaczy, oferowany w trzech wersjach:z dwoma ekranami o przekątnej 7”, z jednym ekranem o przekątnej 7” i drugim 10,25” lub – w odmianie z panoramicznym kokpitem – z dwoma ekranamio przekątnej 10,25”. Na życzenie dostępny jest wyświetlacz przezierny (head-up).

Otwory wentylacyjne utrzymane w „turbinowej” stylizacji charakteryzują się wysokiej próby wykończeniem, a ich kształt czerpie inspiracje ze świata awiacji. W linii wyposażenia Style oprawa otworów zyskuje kolorową iluminację, nadającą wrażenie łuny świetlnej. Konsola środkowa z panelem dotykowym ma czarne, lśniące wykończenie, przywodzące na myśl Klasę E. Nastrojowe oświetlenie w 64 odcieniach oraz 10 „światów” kolorystycznych – wyposażenie unikalne w tym segmencie – pozwala nadawać kabinie indywidualny nastrój.

Fotele oferują bardziej płaską, a zatem wygodniejszą pozycję siedzącą oraz większy zakres regulacji – w tym większą maksymalną przestrzeń nad głową. Więcej miejsca jest także na szerokość: przy 1456 mm (+33 mm) szerokość kabiny na wysokości łokci z przodu plasuje się teraz na poziomie aut klasy średniej.

Kinetyka fotela ENERGIZING: wspiera zmiany pozycji

Z podgrzewaniem i wentylacją siedzeń oraz wielokonturowymi fotelamiz funkcją masażu nowa Klasa B oferuje dodatki, które wcześniej były dostępne jedynie w znacznie wyższych segmentach rynku. A tym samym może zapewniać jeszcze wyższy poziom komfortu siedzenia.

Nowa kinetyka fotela ENERGIZING zapewnia ulgę plecom kierowcyi pasażera z przodu – poprzez regularne dokonywanie drobnych korekt kąta nachylenia siedziska i opacia wspomaga korzystne z ortopedycznego punktu widzenia zmiany pozycji siedzącej. Ta innowacyjna funkcja dostępna jest dla przednich siedzeń w połączeniu z elektryczną regulacją z funkcją pamięci.

Zmiana konfiguracji tylnych siedzeń i zoptymalizowana przestrzeń bagażowa

Wnętrze Klasy B zostało ulepszone w wielu aspektach: zmiany w architekturze tunelu środkowego pozwalają na łatwiejsze zajmowanie środkowego miejscaz tyłu. Tylne oparcia są standardowo składane i dzielone w proporcji 40:20:40. Zależnie od wersji, od połowy 2019 r., kanapa zyska możliwość przesuwania (regulacji wzdłużnej) w zakresie 14 cm oraz bardziej pionowego ustawienia oparcia. W rezultacie pojemność bagażnika będzie można zwiększyć z 455 do 705 l. I chociaż sama objętość nie różni się od tej w poprzedniku, za sprawą szeregu ulepszeń bagażnik jest bardziej użyteczny i ustawny. Po złożeniu tylnych oparć jego pojemność (liczona do dachu) wynosi do 1540 l. Co istotne, dzięki regulowanej podłodze powstaje wtedy płaska powierzchnia. Składane oparcie przedniego prawego fotela (opcja, spodziewana dostępność w połowie 2019 r.) pozwala na przewóz wyjątkowo długich przedmiotów.

Na życzenie dostępna jest tylna klapa EASY-PACK z możliwością wygodnego, automatycznego otwierania i zamykania przyciskiem, a nawet bezdotykowo, ruchem stopy pod zderzakiem – w połączeniu z opcjonalną funkcją HANDS-FREE ACCESS.

MBUX – Mercedes-Benz User Experience: unikalne doświadczenie użytkownika

Poprzednia1 z 4