Ofensywa produktowa Forda: nowy Ford Focus, Mustang BULLITT i atrakcyjny cenowo nowy Ford Ka+ Actvie debiutują w Polsce - motohigh.pl
Nasze social media

Samochody

Ofensywa produktowa Forda: nowy Ford Focus, Mustang BULLITT i atrakcyjny cenowo nowy Ford Ka+ Actvie debiutują w Polsce

Ford zdecydował się na nowe otwarcie i mocną ofensywę modelową na polskim rynku motoryzacyjnym. Zaawansowany technicznie Ford Focus nowej generacji, spektakularny Mustang BULLITT i nowy Ford Ka+ w atrakcyjnej wersji Active są już dostępne na polskim rynku

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: Ford
  • Ford jako lider europejskiego rynku samochodów użytkowych wzmacnia ofertę w Polsce o nowe modele Custom, Courier i Connect.

  • Ofensywa produktowa uzupełniona zmianami personalnymi. Adam Kołodziejczyk po 18 latach sukcesów na stanowisku Prezesa i Dyrektora Zarządzającego Ford Polska odchodzi na emeryturę
  • Bogusław Głód zostaje nowym Prezesem i Dyrektorem Zarządzającym Ford Polska
  • Dariusz Lech obejmuje stanowisko Dyrektora Sprzedaży Ford Polska
  • Rafał Krajewski zostaje mianowany Dyrektorem Serwisu i Części Zamiennych Ford Polska

Fanów amerykańskiej motoryzacji i jednego z najbardziej epickich pościgów samochodowych w historii kina oraz charyzmy Steve’a McQueena ucieszy wiadomość o rynkowej premierze modelu Mustang BULLITT. To niesamowite auto napędza pięciolitrowy silnik V8 o mocy 460 KM. Klienci mogą też składać zamówienia na nowego Forda Ka+, którego linia została wzbogacona o inspirowaną crossoverami wersję Active z podniesionym prześwitem, wzmocnionym optycznie nadwoziem i zaawansowanymi systemami wsparcia kierowcy. Przedsiębiorców z pewnością zainteresują premiery Forda w segmencie samochodów użytkowych. Na polskim rynku debiutują nowe modele Custom, Courier i Connect.

Ofensywę produktową uzupełniają zmiany personalne w Ford Polska. Adam Kołodziejczyk, dotychczasowy Prezes i Dyrektor Zarządzający Ford Polska po blisko 18 latach pracy i sprzedaniu niemal pół miliona samochodów marki Ford zdecydował o przejściu na emeryturę.

„Uważam się za człowieka w pełni spełnionego zawodowo. Przez wszystkie lata mojej zawodowej kariery miałem możliwość realizowania swojej pasji, bo tym byla moja praca  w sektorze motoryzacji. Jednak nie udałoby się mnie tyle osiągnąć gdyby nie ludzie z którymi przyszło mi pracować przez te wszystkie lata. Pozostawiam Forda w Polsce w rękach wspaniałych, doświadczonych i profesjonalnych ludzi, ludzi skazanych na  sukces.” – powiedział

Adam Kołodziejczyk przez wielu uważany jest za jednoosobową instytucję polskiego sektora motoryzacyjnego. Na koncie ma spektakularne sukcesy rynkowe. Po objęciu sterów w styczniu 2001 roku przyczynił się do zbudowania potęgi marki Ford nad Wisłą. Sprawił, że w pierwszej dekadzie nowego tysiąclecia kierowana przez niego firma zwiększyła udział w rynku nowych aut w Polsce z 3 proc. do 8 proc. Za co w 2011 został wyróżniony przez redakcję magazynu „Auto Świat” prestiżową „Złotą Kierownicą”. Dziś ten wynik utrzymuje się na wysokim poziomie 6-7 proc., dzięki czemu Ford stanowi ścisłą czołówkę polskiego rynku samochodowego i wzór dla konkurencji. W centrali Forda mówi się nawet, że historia marki w Polsce podzielona jest na “czasy przed Kołodziejczykiem” i “na czas Kołodziejczyka”. 

Kołodziejczyk był też założycielem i prezesem Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, który aktualnie jest największą polską organizacją pracodawców branży motoryzacyjnej, zrzeszającą obecnie 40 firm. W 2015 roku odebrał laury dla najlepszego importera w Polsce od 25 lat, jednak nagroda dotyczyła nie tylko jednej marki. Został doceniony za współtworzenie podstaw rynku dilerskiego, za budowę i rozwój zagranicznych marek motoryzacyjnych w komunistycznym kraju, w którym nikt nie wierzył w sukces oraz za pomoc marce Ford w wyjściu z kryzysu i utrzymaniu firmy w wysokiej kondycji. 

Prywatnie, Adam Kołodziejczyk uprawia kitesurfing i jeździ na nartach, regularnie wygrywa turnieje golfowe oraz poświęca mnóstwo czasu swojej rodzinie.

Nowy Prezes Ford Polska

Bogusław Głód, dotychczasowy Dyrektor Zarządzający marki Ford w Szwecji, został nowym Prezesem i Dyrektorem Zarządzającym Ford Polska. Na nowym stanowisku będzie odpowiadał za całokształt działań sprzedażowych na polskim rynku. 

„Z przyjemnością obejmuję stanowisko Prezesa i Dyrektora Zarządzającego firmy Ford Polska. To wielki zaszczyt kierować oddziałem koncernu, który już w tym roku według wskaźników sprzedaży zostanie szóstym najważniejszym rynkiem Forda w Europie. Jestem przekonany, że wysokiej klasy zespół pracowników, jak również paleta nowych i odnowionych samochodów osobowych oraz dostawczych, a także rozwinięta sieć autoryzowanych dilerów naszej marki pomogą we wzmocnieniu pozycji Forda w Polsce, jak i w Europie. Jestem też gotów na wszelkie wyzwania, jakie będą stawiać przed nami dynamicznie zmieniające się potrzeby klientów. A nowe usługi dotyczące mobilności, w tym nowe zaawansowane samochody elektryczne, które niebawem pojawią się na rynku pozwalają śmiało patrzeć w przyszłość.

Przypomnę tylko, że pierwszym z zaplanowanej szerokiej gamy tego typu modeli będzie w pełni elektryczny SUV inspirowanym Mustangiem, a pojawi się w 2020 roku i zapewni zasięg do 482 km na jednym ładowaniu. Przyszłość Forda jest bardzo elektryzująca.”– mówi Bogusław Głód, Prezes i Dyrektor Zarządzającym Ford Polska.

Bogusław Głód z branżą motoryzacyjną związany jest od 1990 roku, zdobywając doświadczenie na różnych stanowiskach. Karierę w Ford Polska rozpoczął w 2001 roku, jako Dyrektor Działu Serwisu i Części Zamiennych. Pracował też na stanowisku Dyrektora ds. Sprzedaży i Marketingu. W 2013 roku pełnił ważną rolę w opracowaniu strategii rozwoju sieci dilerskiej Forda w Europie. W 2014 roku został mianowany na Dyrektora Zarządzającego Ford Motor Company AB w Szwecji, dzięki czemu został pierwszym Polakiem zajmującym tego typu stanowisko w strukturach organizacyjnych Ford of Europe poza granicami naszego kraju.

Bogusław Głód ukończył wydział Mechaniki Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej oraz studia ekonomiczne w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Rodzina jest dla niego bardzo ważną częścią życia, a w wolnym czasie poświęca się swoim licznym sportowym pasjom.

Nowy Dyrektor Sprzedaży Ford Polska

Dariusz Lech, dotychczasowy Dyrektor Serwisu i Części Zamiennych Ford Polska, został dyrektorem sprzedaży Ford Polska. W ramach swoich nowych obowiązków będzie odpowiedzialny za dystrybucję i sprzedaż samochodów osobowych oraz dostawczych, a także nadzór nad siecią Autoryzowanych Dilerów marki Ford w Polsce.

Dariusz Lech od ponad 20 lat jest związany z Ford Polska. W 1994 r. rozpoczął pracę na stanowisku Specjalisty ds. Homologacji, a następnie kontynuował karierę, jako Kierownik Strefowy Działu Sprzedaży i Części Zamiennych, Kierownik Strefowy Działu Floty, a następnie Kierownik Strefowy Działu Sprzedaży. W latach 2001-2003 był oddelegowany do pracy w Centrali Forda w Kolonii w charakterze Koordynatora Regionalnego FCSD (Ford Customer Service Divsion). Od 2005 r. z sukcesem zarządzał Działem Serwisu i Części Zamiennych.

Nowy Dyrektor Serwisu i Części Zamiennych Ford Polska

Rafał Krajewski, który do niedawna pełnił funkcję Aftersales Retail Channel Manager’a marki Ford w regionie obejmującym Bliski Wschód oraz Afrykę (MEA), obejmie stanowisko Dyrektora Serwisu i Części Zamiennych Ford Polska. Na nowym stanowisku będzie on odpowiedzialny za całość działań marki Ford związanej z obsługą posprzedażną.

Rafał Krajewski ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w pracy w Ford Polska. Swoją karierę rozpoczął w 1997 r. na stanowisku Specjalisty ds. Jakości Części oraz Ochrony Znaku Towarowego, a następnie pełnił funkcję Kierownika Strefowego Działu Sprzedaży i Części Zamiennych oraz Kierownika ds. Rozwoju Produktu i Sprzedaży Hurtowej Części Zamiennych. W marcu 2010 r. został oddelegowany do Rumunii, gdzie z sukcesem współtworzył biuro regionalne Forda, w tym od podstaw stworzył dział Sprzedaży Serwisu i Części Zamiennych. Kolejnym etapem w karierze była nominacja na stanowisko Dyrektora Sprzedaży Forda w Rumunii. W 2015 roku po zakończonym z sukcesem oddelegowaniu otrzymał propozycję pracy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich w Dubaju na stanowisku Ford Middle East and Africa – Aftersales Retail Channel Manager.

Samochody

Nissan Qashqai N-Motion: najlepszy kompaktowy crossover w nowej, ekskluzywnej stylizacji

Nowa, zmodyfikowana stylistycznie wersja trafiła właśnie do sprzedaży. Dodatkowe wyposażenie obejmuje srebrne nakładki na zderzaki, relingi dachowe, nakładki na lusterka oraz specjalne, 19-calowe felgi ze stopu metali lekkich. Ekskluzywność tej wersji podkreślają pomarańczowe boczki foteli i utrzymane w tej samej tonacji przeszycia wewnątrz kabiny. Nowy system NissanConnect zwiększa integrację pomiędzy kierowcą a pojazdem

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: Nissan

Nissan Qashqai N-Motion, specjalna wersja bestsellerowego crossovera Nissana, trafiła właśnie do sprzedaży.

Nowe, ekskluzywne elementy stylizacyjne – zarówno nadwozia jak i wnętrza pojazdu –  umacniają pozycję modelu Qashqai jako najlepszego kompaktowego crossovera, który teraz zyskuje jeszcze korzystniejszy stosunek wartości do ceny.

Qashqai N-Motion, oparty na najczęściej wybieranej wersji wyposażenia N-Connecta, oferuje dodatkowe elementy wyposażenia, które podnoszą jego atrakcyjność dla klientów zainteresowanych zakupem samochodu z segmentu crossoverów.

Z zewnątrz są to srebrne nakładki na przednim i tylnym zderzaku, srebrne nakładki na lusterka boczne, a także relingi dachowe w tym samym kolorze. Do tego dochodzą reflektory Full LED z funkcją doświetlania zakrętów. Uzupełnieniem nowoczesnej stylistyki są specjalne 19‑calowe felgi Ibiscus ze stopu metali lekkich.

Wnętrze modelu Qashqai N-Motion zyskało ekskluzywny wygląd za sprawą na nowo zaprojektowanych foteli przednich. Pomarańczowym wstawkom na boczkach foteli towarzyszą dopasowane kolorystycznieprzeszycia. Takimi samymi szwami ozdobiono wyściełanie tunelu środkowego, z obu stron obudowy dźwigni zmiany biegów. Identyczną stylistykę zyskała tapicerka przednich drzwi oraz górna część schowka pomiędzy przednimi fotelami. Ten sam motyw kolorystyczny znalazł się także na dywanikach.

Do standardowego wyposażenia samochodu należy nowy, zaawansowany system multimedialny NissanConnect. Jako rozwiązanie opracowane zgodnie z koncepcją Nissan Intelligent Mobility, zapewnia on płynną i intuicyjną integrację kierowcy z pojazdem, poprawiającą wrażenia z jazdy. System oferuje między innymi takie funkcje jak: rozpoznawanie mowy, jednozdaniowe polecenia wyszukiwania adresu, lokalizację pojazdu oraz bezprzewodową aktualizację map i oprogramowania. W standardzie są również interfejsy Apple CarPlay i Android Auto oraz usługi TomTom Premium Traffic.

W wyposażeniu dostępnym za dopłatą oferowany jest pakiet zimowy, czyli podgrzewane przednie fotele oraz podgrzewana przednia szyba.

Ceny modelu Qashqai w limitowanej wersji N-Motion rozpoczynają się od 110 890 zł za egzemplarze wyposażone w nowy benzynowy silnik m 1.3 o mocy 140 KM.

Nissan Qashqai N-Motion jest dostępny ze wszystkimi zespołami napędowymi oferowanymi w tym modelu, poza wersjami z napędem 4WD.

Kontynuuj czytanie

Samochody

Szybsze i mocniejsze niż kiedykolwiek dotąd: nowe MINI John Cooper Works GP

Brytyjska marka premium zapowiada nową wersję ekstremalnie sportowego małego samochodu, która ukaże się w 2020 roku – 4-cylindrowy silnik turbo o mocy ponad 220 kW (300 KM) oraz rozwiązania z motorsportu spod znaku John Cooper Works zapowiadają zupełnie nowy wymiar osiągów i frajdy z jazdy.

Opublikowano

w dniu

źródło inf./fot.: BMW

Skrót GP w połączeniu z MINI regularnie wzbudza zainteresowanie entuzjastów szybkiej jazdy i fanów brytyjskiej marki premium. W tym kontekście zawsze pojawia się też nazwa John Cooper Works więc zapowiedź tego wyjątkowego modelu budzi ekscytację. To zrozumiałe: w przyszłym roku nowe MINI John Cooper Works GP ruszy na podbój dróg na całym świecie – oraz serc i umysłów odbiorców ceniących sobie nieprzeciętne osiągi. Nowa edycja topowego modelu jest napędzana 4-cylindrowym silnikiem o mocy ponad 220 kW (300 KM), wyposażonym w technologię MINI TwinPower Turbo i jest zdecydowanie najszybszym i najmocniejszym MINI, jakie zostało dopuszczone do ruchu drogowego. Równie szybko trzeba będzie się na nie decydować: nowe MINI John Cooper Works GP wyprodukowane zostanie w limitowanej edycji liczącej zaledwie 3000 egzemplarzy.

Każdy, kto będzie miał szansę zająć miejsce w jednym z tych ekskluzywnych, niezwykle atletycznych samochodów, może liczyć na niesamowitą frajdę z jazdy i bezkompromisowy wyścigowy klimat. Tak brzmiała obietnica złożona na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie we wrześniu 2017 r., kiedy po raz pierwszy zaprezentowano MINI John Cooper Works GP Concept o mocnym, emocjonującym wyglądzie. Duże zderzaki, charakterystyczny spojler dachowy i szerokie zastosowanie lekkich materiałów nie pozostawiały wątpliwości co do sportowych ambicji tego modelu studyjnego.

Przygotowanie seryjnej produkcji nowego MINI John Cooper Works GP wchodzi obecnie w decydującą fazę – na tor wyścigowy, gdzie w ciągu najbliższych kilku miesięcy mają być przeprowadzone testy całego pojazdu. Bazujące na tradycjach John Cooper Works zawieszenie opracowane specjalnie dla tego modelu będzie precyzyjnie dostosowane do bardzo wysokiej mocy nowego silnika. Rygorystycznie zdefiniowane właściwości aerodynamiczne i zoptymalizowana masa idą w parze z technologią napędu i zawieszenia, tworząc optymalny pakiet zapewniający fenomenalne osiągi.

Odpowiednie zastosowanie technologii i fachowej wiedzy z motorsportu stanowi podstawę do bicia nowych rekordów w walce z czasem. Punktem odniesienia jest tu topowy model ostatniej generacji MINI. Czas okrążenia na Pętli Północnej Nürburgring osiągnięty przez poprzednika nowego MINI John Cooper Works GP wynosił 8:23 – to lepszy wynik niż w przypadku wielu samochodów sportowych z wyższych segmentów. W rękach projektanta Formuły 1 Johna Coopera klasyczne Mini stało się małą, ale szybką maszyną wyścigową, która regularnie pokonywała mocnych zawodników w ich własnej dyscyplinie, co pokazały choćby trzy zwycięstwa w rajdzie Monte Carlo.

Nowe MINI John Cooper Works GP bazujące na zasadzie wykorzystania sportowych genów MINI w celu stworzenia doskonałej maszyny wyścigowej jest doskonałym przykładem realizacji tej koncepcji. Jego poprzednik został wyprodukowany w limitowanej edycji 2000 egzemplarzy, podobnie jak MINI Cooper S z zestawem John Cooper Works GP Kit, które pojawiło się w 2006 roku. Oba modele są teraz bardzo pożądanymi przedmiotami kolekcjonerskimi. Miłośnicy marek MINI i John Cooper Works z niecierpliwością czekają już na nowy model.

“Najszybsze MINI w historii naszej marki – mające już 60 lat – jest wyrazem czystej wyścigowej pasji”, mówi Thomas Giuliani, wiceprezes ds. produktów i premier. „Jesteśmy świadomi ogromnej fascynacji, jaką budzi MINI John Cooper Works GP, nie tylko z euforycznych reakcji na model studyjny, ale również z dotychczasowych doświadczeń: każdy z jego poprzedników został całkowicie wyprzedany jeszcze przed oficjalnym wprowadzeniem na rynek.”

Kontynuuj czytanie

Samochody

Nowy Opel Corsa z rewolucyjną technologią oświetlenia

W tym roku na rynku zadebiutuje szósta generacja Opla Corsy. Od premiery pierwszej generacji w 1982 roku sprzedano już ponad 13,5 miliona egzemplarzy tego modelu. Następna generacja wprowadzi rewolucyjną technologię oświetlenia do segmentu małych samochodów: obsypane nagrodami matrycowe reflektory IntelliLux LED.

Opublikowano

w dniu

źródło inf./fot.: Opel

Nowo opracowana Corsa po raz pierwszy będzie wyposażona w adaptacyjne, nieoślepiające, w pełni diodowe reflektory, cenione przez ekspertów i klientów od czasu ich zaoferowana w obecnym Oplu Astrze (Europejskim Samochodzie Roku 2016). Po wprowadzeniu w klasie kompaktowej, reflektory matrycowe (spotykane zazwyczaj tylko w droższych samochodach klasy premium) pojawią się po raz pierwszy także w bardzo popularnym masowym segmencie B — największym w Europie. To kolejny przykład demokratyzacji technologii przez Opla — emocjonującą i przystępną niemiecką markę.

„W tym roku obchodzimy 120‑lecie produkcji pojazdów — od 120 lat firma oferuje liczne innowacje dla każdego” — powiedział dyrektor generalny firmy Opel, Michael Lohscheller. „Zawsze staraliśmy się, aby najlepsze technologie były dostępne dla wszystkich. To jest nasza misja i motywacja, które realizujemy zwłaszcza w odniesieniu do tak popularnego modelu, jak Opel Corsa. Dlatego następną generację naszego bestsellera wyposażymy w najlepszą technologię oświetlenia: reflektory matrycowe IntelliLux LED”.

Klienci i eksperci z uznaniem wypowiadają się o reflektorach matrycowych IntelliLux LED we flagowym Oplu Insignii oraz kompaktowej Astrze. W Europie 20 procent nabywców Astry i 60 procent klientów wybierających Insignię decyduje się na ten innowacyjny system. Tym samym na europejskim rynku sprzedawanych jest około 90 000 samochodów marki Opel wyposażonych w matrycowe oświetlenie. Nieoślepiające reflektory automatycznie i przez cały czas dostosowują wiązkę światła do sytuacji w ruchu drogowym i warunków otoczenia. Fragment wiązki światła padającej na pojazdy nadjeżdżające z przeciwka lub poprzedzające jest po prostu wygaszany, a cała reszta obszaru w zasięgu reflektorów pozostaje oświetlona. Efekt oślepiania jest ograniczony do minimum, a kierowcy mają zapewnioną optymalną widoczność — wkrótce będzie to możliwe także w przypadku użytkowników Opla Corsy nowej generacji.

Elektryzujący: nowy Opel Corsa będzie prawdziwym samochodem elektrycznym dla mas

Już w pierwszej połowie 2019 roku Opel rozpocznie przyjmowanie zamówień na dwa zelektryfikowane modele: nową Corsę z zasilaniem akumulatorowym oraz sportowo-użytkowego Grandlanda X z napędem hybrydowym i funkcją ładowania ze źródła zewnętrznego. „Opel się elektryfikuje!” — powiedział Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy. „Taką deklarację ogłosiliśmy w listopadzie 2017 roku przy okazji prezentacji naszego strategicznego planu PACE!, a teraz ją realizujemy”.

W szczególności nowa Corsa przysporzy dodatkowej popularności marce Opel w bieżącym roku. Bestseller, którego pierwsza generacja debiutowała na rynku 37 lat temu, po raz pierwszy będzie dostępny także w wersji elektrycznej. Michael Lohscheller obiecuje konkurencyjną cenę: „Nowa Corsa sprawi, że elektryczna motoryzacja stanie się dostępna dla wielu klientów — to będzie prawdziwy samochód elektryczny dla mas”.

Kontynuuj czytanie

Samochody

Nowe BMW X3 M i nowe BMW X4 M

BMW M GmbH rozszerza ofertę modeli nastawionych na fenomenalne osiągi o nowe propozycje w średniej klasie pojazdów SAV (Sports Activity Vehicle) i SAC (Sports Activity Coupé). BMW X3 i BMW X4 M wyznaczają standardy dynamiki, zwinności i precyzji w swoich klasach.

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: BMW

Nowoczesny 6-cylindrowy silnik rzędowy o bezkonkurencyjnych osiągach.

Najmocniejszy 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy w historii BMW jest prawdziwą fabryką mocy, która gwarantuje spektakularne osiągi. Nowa, wysokoobrotowa jednostka napędowa w technologii M TwinPower Turbo generuje maksymalną moc 353 kW (480 KM) przy pojemności 3,0 litra i momencie obrotowym 600 Nm. W wersji z dwoma turbosprężarkami opracowanej specjalnie do BMW X3 M Competition i BMW X4 M Competition osiągi zwiększono o dodatkowe 22 kW (30 KM) do 375 kW (510 KM).

Optymalny rozdział mocy: M xDrive, aktywny mechanizm różnicowy M. 

Nowoczesny silnik o znakomitych osiągach idealnie współgra z 8-stopniową skrzynią biegów M Steptronic z układem Drivelogic. Sprawne przenoszenie wytwarzanej mocy na drogę zapewnia system napędu na cztery koła M xDrive, który zadebiutował w BMW M5. System przekazuje większość momentu obrotowego na tylną oś oraz zapewnia właścicielom BMW X3 M i BMW X4 M dwa tryby jazdy z napędem na cztery koła. Centralne sterowanie interakcją między M xDrive a aktywnym mechanizmem różnicowym M na osi tylnej umożliwia układowi napędowemu na cztery koła rozdzielanie mocy silnika na poszczególne koła w taki sposób, aby osiągnąć optymalną przyczepność, zwinność i stabilność kierunkową. BMW X3 M i BMW X4 M przyspieszają od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, natomiast warianty Competition osiągają 100 km/h na prędkościomierzu ze startu zatrzymanego w zaledwie 4,1 sekundy.

 

The all-new BMW X4 M Competition (02/2019).

Unikatowa dla M technologia układu jezdnego zapewnia niedoścignioną dynamikę.

Połączenie energii i precyzji, z której słyną samochody BMW M, opiera się na specyficznych dla modelu elementach wzmacniających nadwozie oraz wyrafinowanej technologii układu jezdnego, precyzyjnie dostrojonej pod kątem wykorzystania mocy silnika. Dzięki trzem ustawieniom, które można wybierać poprzez naciśnięcie przycisku, elektronicznie sterowane amortyzatory zawieszenia M zapewniają nie tylko doskonały komfort codziennej jazdy, ale także bezpośredni kontakt z drogą przy minimalizacji ruchów kół i karoserii. Kinematyka i elastokinematyka układu jezdnego M – obejmującego dwuprzegubową oś przednią z kolumnami amortyzującymi oraz pięciowahaczową oś tylną – gwarantują precyzyjne położenie kół i stabilność kierunkową. Uzupełnieniem technologii układu jezdnego, który został zaprojektowany pod kątem precyzyjnych właściwości jezdnych, jest charakterystyczny dla M układ kierowniczy (obejmujący układ M Servotronic i zmienne przełożenie) i mocne hamulce kompozytowe M. Oprócz tego w standardowej specyfikacji znalazły się także 20-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich.

Podobnie jak w przypadku układów sterowania amortyzatorami i trybów M xDrive naciśnięciem przycisku można także regulować charakterystykę i konfigurację sterowania silnikiem i przekładnią. Układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) pozwala na kontrolowany poślizg kół w trybie M Dynamic. Opcję można również wyłączyć. Za pośrednictwem menu iDrive możliwy jest wybór treści, jakie mają być pokazywane na opcjonalnym wyświetlaczu HeadUp. Kierowca może zapisać dwie opcje konfiguracyjne powyższych parametrów według własnych preferencji w menu iDrive oraz włączać je w razie potrzeby, korzystając z dwóch przycisków M na kierownicy.

The all-new BMW X3 M Competition (02/2019).

Sztandarowe dla M zewnętrzne i wewnętrzne elementy stylistyczne.

Specjalne elementy stylistyczne M optymalizują dostarczanie powietrza chłodzącego w BMW X3 M, BMW X4 M i Competition, a także aerodynamikę tych modeli. We wnętrzu samochodów sportowy klimat łączy się z luksusem dzięki elektrycznie regulowanym fotelom sportowym, tapicerce ze skóry Vernasca, unikatowemu dla M kokpitowi, skórzanej kierownicy M oraz drążkowi dźwigni zmiany biegów M.

Jeszcze bardziej ekskluzywne akcenty zastosowano we wnętrzu BMW X3 M Competition i BMW X4 M Competition: błyszczące, czarne obramowanie atrapy chłodnicy BMW w kształcie nerki, a także wykończenia lusterek zewnętrznych i skrzeli M oraz spojlera tylnego SAC. W skład wyposażenia standardowego wchodzą także 21-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich w kolorze polerowanej czerni oraz układ wydechowy M Sport. Efektowny klimat wnętrza tworzą z kolei fotele sportowe M z tapicerką i dodatkowymi wykończeniami ze skóry Merino, unikatowe dla modelu listwy progowe oraz tabliczka z nazwą modelu w konsoli środkowej. W ramach wyposażenia opcjonalnego do modeli Competition zaprojektowano specjalne dwukolorowe wzory tapicerki z aplikacjami z alcantary.

Dodatkową indywidualizację zapewnia opcjonalny pakiet karbonowych elementów zewnętrznych M Carbon z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknami węglowymi (karbonu) (dostępny najprawdopodobniej od sierpnia 2019 roku), zawierający wykończenia przednich wlotów powietrza, lotki umieszczone w pasie przednim, dyfuzor tylny i obudowy lusterek zewnętrznych. W modelach BMW X4 M i BMW X4 M Competition przewidziano dodatkowo spojler tylny wykonany z karbonu.

The all-new BMW X3 M Competition (02/2019).

W ramach wyposażenia standardowego w modelach BMW X3 M, BMW X4 M i Competition oferowane są reflektory diodowe, system głośników hi-fi oraz pakiet nawigacyjny ConnectedDrive z systemem nawigacyjnym Professional. Więcej możliwości indywidualizacji gwarantuje wyposażenie dodatkowe BMW X3 i BMW X4, w skład którego wchodzą najnowocześniejsze systemy wspomagające kierowcę i usługi cyfrowe objęte pakietami BMW Connected i BMW ConnectedDrive.

Kontynuuj czytanie

Facebook

Reklama
Reklama

Popularne