Volkswagen Group Polska umacnia się na pozycji lidera sprzedaży nowych samochodów w Polsce - motohigh.pl
Nasze social media

Biznes

Volkswagen Group Polska umacnia się na pozycji lidera sprzedaży nowych samochodów w Polsce

Po wrześniowych wynikach rejestracji samochodów Volkswagen Group Polska utrzymuje pozycję lidera rynku samochodów nowych w Polsce. W ciągu dziewięciu miesięcy tego roku VGP odnotowała wzrost udziału w rynku do 29 procent

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: Volkswagen

 Jest to wzrost o 1,3 procenta w stosunku do wyniku w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wrześniowe wyniki rejestracji nowych samochodów w Polsce potwierdziły przewidywania ekspertów. Znaczący spadek całej branży w tym miesiącu jest związany z wejściem w życie nowej procedury homologacji WLTP.

Mimo zmniejszonych dostaw do klientów we wrześniu, Grupa może uznać pierwsze dziewięć miesięcy 2018 roku za udane. W tym okresie zarejestrowano 117.201 samochodów marek koncernu Volkswagen w Polsce (wzrost o 18,7 procenta). Również udział w rynku pozostaje na satysfakcjonującym poziomie, wynoszącym 29 procent (wzrost o 1,3 procenta rok do roku). 

„Wprowadzenie nowej normy homologacji samochodów WLTP wpłynęło na sprzedaż samochodów wszystkich producentów praktycznie w całej Europie” – tłumaczy Dr Wolf-Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska. „Nadchodzące miesiące będą okresem ciężkiej pracy dla nas. Mimo to wierzę, że ten rok zakończymy kolejnym sukcesem i rekordową liczbą dostaw w Polsce”. 

Jak cała branża w Europie, Volkswagen Group Polska odczuwa wprowadzenie nowej procedury homologacji samochodów WLTP. Po bardzo dobrych wynikach w lipcu i w sierpniu spółka odnotowała spowolnienie we wrześniu. We wspomnianym miesiącu zarejestrowano 6.940 samochodów osobowych pochodzących od importera. To o 3.326 samochodów mniej niż we wrześniu 2017 roku (spadek o 32,4 procenta). 

Spadek liczby rejestracji odnotowały wszystkie marki osobowe wchodzące w skład Volkswagen Group Polska. 11-procentowym wzrostem może za to pochwalić się Volkswagen Samochody Użytkowe. 

Z 29-cio procentowym udziałem w rynku Volkswagen Group Polska pozostaje niekwestionowanym liderem rynku nowych samochodów w Polsce. Niemal co trzecie auto opuszczające polskie salony należy do jednej z marek wchodzących w skład koncernu Volkswagen. 

 

Biznes

Volkswagen oraz Ford podejmują globalną współpracę

Volkswagen AG i Ford Motor Company poinformowały o pierwszych oficjalnych uzgodnieniach będących elementem szerokiego porozumienia o współpracy. Jego celem jest zwiększenie konkurencyjności obydwu przedsiębiorstw i stworzenie jeszcze atrakcyjniejszej oferty dla klientów w czasach gwałtownych przemian w przemyśle samochodowym.

Opublikowano

w dniu

źródło inf.: VW

Prezesi Zarządów obydwu firm – dr Herbert Diess (koncern Volkswagen) i Jim Hackett (Ford) – potwierdzili, że pierwszym przedsięwzięciem w ramach współpracy będzie opracowanie modeli dostawczych oraz pick-upów średniej wielkości przeznaczonych od 2022 roku na globalny rynek. Sojusz stwarza warunki do uzyskania korzyści wynikających z szerokiego zakresu produkcji oraz zapewnia jej większą efektywność. Porozumienie pozwala ponadto na podjęcie wspólnych inwestycji w zakresie konstrukcji nowych modeli o niepowtarzalnych cechach i wykorzystujących najnowsze technologie.

Przedsiębiorstwa liczą, że dzięki współpracy w zakresie produkcji aut dostawczych i pick-upów będą uzyskiwać od 2023 roku wyższe roczne wyniki operacyjne liczone przed opodatkowaniem.

Volkswagen i Ford podpisały list intencyjny (Memorandum of Understanding) pozwalający określić potencjalne możliwości współpracy w zakresie pojazdów autonomicznych, usług mobilnych i samochodów elektrycznych. Obie firmy rozpoczęły już działania w tym zakresie. Ponadto Volkswagen i Ford są otwarte na podjęcie w przyszłości prac nad innymi rodzajami samochodów. Nad szczegółami tego rodzaju przedsięwzięć w najbliższych miesiącach będą pracować zespoły ekspertów.

„Z biegiem czasu współpraca obydwu przedsiębiorstw umożliwi stworzenie dodatkowej wartości i pozwoli sprostać zarówno potrzebom klientów, jak i oczekiwaniom społeczeństwa” – oświadczył Prezes Zarządu Forda, Jim Hackett. „Współpraca przyczyni się nie tylko do znacznego wzrostu efektywności i stworzy obydwu firmom jeszcze lepsze warunki do stawienia czoła przyszłym wyzwaniom, ale pozwoli również na współkształtowanie nowej ery w motoryzacji” – kontynuował Hackett.

Prezes koncernu Volkswagen, Herbert Diess dodał – „Volkswagen i Ford wykorzystają swoje zasoby, innowacyjność i uzupełniające się pozycje na rynku, aby jeszcze lepiej niż dotąd odpowiedzieć na zapotrzebowanie milionów klientów na całym świecie. Dla Volkswagena ten sojusz jest ważnym krokiem do zwiększenia konkurencyjności”.

Współpracą będzie kierować zespół składający się z osób zarządzających obydwoma przedsiębiorstwami; na jego czele staną Prezesi Zarządów – Hackett i Diess. Nie przewidziano związków kapitałowych pomiędzy koncernami.

Współpraca w zakresie aut dostawczych i pick-upów

Zarówno Ford, jak i Volkswagen mają na całym świecie bardzo dobrą pozycję w zakresie lekkich pojazdów dostawczych i oferują tak znane modele, jak Transit i Ranger (Ford) oraz Transporter, Caddy i Amarok (Volkswagen). Łącznie w 2018 przedsiębiorstwa te sprzedały na świecie 1,2 miliona lekkich aut dostawczych. Zawarte porozumienie umożliwiłoby największą w branży motoryzacyjnej – pod względem liczby – współpracę w dziedzinie tego rodzaju samochodów.

Oczekuje się, że w ciągu najbliższych pięciu lat światowy popyt na średniej wielkości pick-upy i auta dostawcze będzie wzrastał. Sojusz Volkswagena i Forda umożliwi podzielenie kosztów produkcji, pozwoli na optymalne wykorzystanie możliwości produkcyjnych obydwu koncernów, zwiększy atrakcyjność samochodów oraz umożliwi realizację celów oszczędnościowych – a przy tym pozwoli zachować niepowtarzalne cechy produktów obydwu marek.

W ramach współpracy Ford opracuje i będzie produkował na potrzeby dwóch przedsiębiorstw średniej wielkości pick-upy, które pojawią się na rynku prawdopodobnie w 2022 roku. Poza tym Ford przewiduje opracowanie i produkcję na rynek europejski większych aut dostawczych. Volkswagen przygotuje dla obydwu partnerów miejskiego vana.

Kontynuuj czytanie

Biznes

Suzuki dalej ze wsparciem polskiej piłki ręcznej

W drugie stulecie działalności Związek Piłki Ręcznej w Polsce wkracza ze sprawdzonym partnerem – Suzuki Motor Poland. Japońska marka motoryzacyjna i ZPRP podpisują nową umowę współpracy. Prezes Piotr Dulnik nagrodzony za zasługi dla rozwoju piłki ręcznej w Polsce.

Opublikowano

w dniu

źródło inf.: Suzuki / fot.: ZPRP

Związek Piłki Ręcznej w Polsce i Suzuki Motor Poland przypieczętowały dalszą współpracę. Japoński producent samochodów, motocykli i silników zaburtowych przez kolejny rok będzie „Oficjalnym Sponsorem ZPRP”, „Oficjalnym Sponsorem Reprezentacji Polski kobiet i mężczyzn”, a także „Oficjalnym Sponsorem Superligi Kobiet” oraz Pucharu Polski kobiet i mężczyzn.

Prezes Suzuki Motor Poland, Piotr Dulnik: – „Zamierzamy nadal wspierać reprezentację Polski w piłce ręcznej. Mecze naszej kadry gromadzą miliony widzów przed telewizorami. Piłka ręczna to jedna z dyscyplin sportowych, która jest popularna w naszym kraju i jednocześnie pozytywnie kojarzy się z Suzuki. Pracujemy nad tym konsekwentnie i obserwujemy wzrost świadomości naszej marki w kontekście zaangażowania w tę dyscyplinę.”

Prezes ZPRP Andrzej Kraśnicki nawiązał do otwierających wzajemną współpracę Mistrzostw Europy mężczyzn rozgrywanych w Polsce w 2016 roku, uznawanych za najlepiej zorganizowane EHF EURO w historii dyscypliny, a także do turnieju finałowego Mistrzostw Świata kobiet do lat 18, który przy wsparciu Suzuki odbył się w dniach 7-19 sierpnia 2018 w Kielcach i został doceniony jako ogromny sukces organizacyjny przez samego Prezydenta IHF. „Wierzę, że polskie szczypiornistki i szczypiorniści osiągną wyniki, dzięki którym zarówno marka Suzuki, jak i dyscyplina, którą z dumą reprezentujemy, wzmocnią się w obliczu emocji towarzyszących rozgrywkom sportowym na najwyższym poziomie.” – podsumował Prezes Andrzej Kraśnicki.

W ramach podpisanej umowy marka Suzuki będzie obecna na strojach meczowych i reprezentacyjnych szczypiornistów, a także będzie towarzyszyć zawodnikom i kibicom podczas meczów i transmisji telewizyjnych. ZPRP otrzymuje wsparcie finansowe oraz pulę kilkunastu wszechstronnych crossoverów Suzuki SX4 S-CROSS, które będą wykorzystywane w celach szkoleniowych.

Japońska marka wspiera polskich szczypiornistów już od 2015 roku. Jest również „Oficjalnym Partnerem Superligi” i „Oficjalnym Dostawcą Samochodów do Superligi” od momentu jej powstania. Dla podkreślenia zaangażowania Suzuki w promocję i wzmacnianie tej dyscypliny sportowej Związek Piłki Ręcznej w Polsce uhonorował Prezesa Piotra Dulnika statuetką za zasługi dla rozwoju piłki ręcznej w Polsce.

Kontynuuj czytanie

Biznes

Volkswagen Group Polska wraz z ENGIE Technika Instalacyjna rozwijają elektromobilność

Volkswagen Group Polska podpisała umowę z ENGIE Technika Instalacyjna. Obie spółki są żywo zainteresowane rozwojem elektromobilności w Polsce.

Opublikowano

w dniu

źródło inf./fot.: VW

Umowa jest kolejnym krokiem w przygotowaniu sieci dealerskiej do sprzedaży oraz obsługi samochodów elektrycznych przyszłości. Pierwszy etap współpracy obejmuje audyt energetyczny uwzględniający m.in. możliwość wykorzystania zielonej energii.

„Grupa Volkswagen z pełnym przekonaniem podejmuje kolejne kroki w kierunku przejścia na pełną zeroemisyjność. Dotyczy to zarówno produkowany przez nas samochodów, jak i samych procesów produkcyjnych – tłumaczy Dr Wolf-Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska. – Mamy pełną świadomość, iż każdy z nas realnie wpływa na otaczający nas świat. Roadmap E przyjęta przez Grupę Volkswagen w pełni określa naszą determinację w zakresie elektromobilności.

Potwierdzeniem tej strategii jest niedawne podpisanie przez Volkswagen Group Polska nowych umów z polskimi dealerami. Ważnym ich elementem jest wprowadzenie rozwiązań wspierających sprzedaż oraz obsługę samochodów elektrycznych.

Jednym z wymogów nowych umów dealerskich jest wyposażenie salonów dealerskich w odpowiednią infrastrukturę dla rozwiązań elektromobilnych. W tym celu Volkswagen Group Polska podjęła decyzję o rozpoczęciu współpracy z ENGIE Technika Instalacyjna.

„Zarówno ENGIE jak i Grupa Volkswagen to światowe, wiodące w swoich branżach firmy, które oferują rozwiązania na rynku eMobility. Spółka ENGIE Technika Instalacyjna odpowiedzialna będzie za audyt możliwości podłączenia stacji ładowania dla aut elektrycznych w sieci dealerskiej Volkswagen Group Polska” – informuje Janusz Grądzki, Dyrektor Departamentu Nowych Technologii ENGIE.

Współpraca między Volkswagen Group Polska a ENGIE Poland podzielona zostanie na 4 etapy. ENGIE wraz z VGP określi standardy instalacji ładowarek dla aut elektrycznych oraz wskaże, w jaki sposób je zrealizować. Następnie zaproponowane zostaną rozwiązania prawne (m.in. zawarcie stosownych umów z dostawcą energii). Jako że obie firmy przykładają wielką wagę do wprowadzania na rynek innowacji w swoich rozwiązaniach, planowane jest sprawdzenie, czy możliwe jest wdrożenie instalacji fotowoltaicznych w punktach Volkswagen Group Polska. Ostatnim etapem będzie zaplanowanie przez ENGIE lokalizacji dla opisywanej infrastruktury.

„Cieszy nas, że Volkswagen Group Polska dołącza do grona naszych Partnerów. Instalacje fotowoltaiczne montowane w punktach dealerskich i serwisowych VGP to nie tylko przejaw innowacyjnego podejścia do rozbudowy infrastruktury, ale ważny krok w stronę ekologicznego transportu” – mówi Maciej Kopański, Prezes Zarządu ENGIE Technika Instalacyjna.

„Mając ponad 300 punktów dealerskich i serwisowych wyposażonych w stacje ładowania staniemy się istotnym elementem krajowej infrastruktury ładowania samochodów elektrycznym w Polsce – zaznacza Dr Specht. – Takie holistyczne podejście do elektromobilności pozwoli nam zaoferować polskim konsumentom najlepsze produkty i rozwiązania odpowiadające ich potrzebom.

Kontynuuj czytanie

Biznes

Porsche podsumowuje kolejny udany rok w Polsce

Porsche konsekwentnie wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku: w 2018 r. w naszym kraju zarejestrowano 1672 nowe samochody sportowe producenta z Zuffenhausen. Blisko co piąty z nich należał do grupy dwudrzwiowych aut sportowych z rodziny 718 oraz 911.

Opublikowano

w dniu

źródło inf.: Porsche

W okresie od stycznia do grudnia 2018 r. na polskim rynku zarejestrowano 1672 nowe samochody sportowe marki Porsche. Tym samym producent kolejny rok z rzędu zwiększył swój wolumen: w porównaniu z wynikami zanotowanymi w 2017 r. liczba zarejestrowanych samochodów wzrosła o około 25%.

Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że niemal co piąty z pojazdów Porsche nowo zarejestrowanych w Polsce w 2018 r. należał do grupy dwudrzwiowych samochodów sportowych z linii 718 oraz 911 (łącznie 285 sztuk). 718 Cayman i Boxster znalazły 108 nabywców (+72%), a ikona Porsche – model 911 – dostarczono w liczbie 177 egzemplarzy (+29%). Tymczasem w Porsche Centrach trwa już odliczanie do przybycia pierwszych egzemplarzy nowego 911 (typ 992).

Co istotne, w 2018 r. wszystkie modele Porsche cieszyły się nie mniejszym zainteresowaniem polskich klientów niż w 2017. Najchętniej wybierany Macan znalazł 665 nabywców (+3%). Ten sportowy SUV debiutuje właśnie w najnowszej odsłonie, która poza jeszcze bardziej dynamicznym charakterem – w tym na nowo zestrojonym podwoziem z mieszanymi rozmiarami ogumienia – wyróżnia się innowacyjnymi rozwiązaniami z zakresu łączności.

Wysoki popyt notują również modele Cayenne i Panamera. W obu przypadkach rosnący udział w sprzedaży mają hybrydowe odmiany plug-in, które łączą sportowe osiągi z niezrównaną efektywnością. W 2018 r. na zakup Porsche Cayenne w Polsce zdecydowało się 426 klientów (+84%; po części to efekt „odbicia” sprzedaży po zmianach generacyjnych), a Porsche Panamera wybrało 296 nabywców (+15%).

„To dla nas naprawdę udany rok, choć o dobry wynik wcale nie było łatwo – wyzwaniem było m.in. wprowadzenie nowego cyklu pomiarowego WLTP i filtrów cząstek stałych dla silników benzynowych w Europie. Szczególnie cieszy mnie sukces naszego legendarnego modelu – Porsche 911. To świadczy o tym, że Polsce jest dużo prawdziwych entuzjastów motoryzacji, którzy rozumieją, czym jest doświadczenie Porsche i czerpią przyjemność z pokonywania każdego kilometra drogi. A tym, którzy dopiero do tego się przymierzają, będzie teraz łatwiej – właśnie powstały kolejne dwa salony sprzedaży – Porsche Centrum Kraków oraz Porsche Centrum Łódź. To jeszcze jeden dowód na rozwój naszej marki w Polsce” – komentuje Wojciech Grzegorski, dyrektor marki Porsche w Polsce.

rejestracje nowych aut na polskim rynku20172018Różnica
Macan645665+3,1%
Cayenne231426+84,4%
Panamera258296+14,7%
911137177+29,2%
71863108+71,4%
Cayman10-100%
RAZEM13351672+25,2%

Kontynuuj czytanie
Reklama

Facebook

Reklama
Reklama

Popularne