"Cicha buda" - pomysł Forda na przeżycie zabawy sylwestrowej przez psy
Nasze social media

Inne

“Cicha buda” – pomysł Forda na przeżycie zabawy sylwestrowej przez psy

Zabawa sylwestrowa. Radosne i uśmiechnięte twarze ludzi odliczających ostatnie sekundy do północy, a niebo rozświetlone licznymi fajerwerkami. Jednak hałas towarzyszący temu wydarzeniu może być niezwykle bolesny dla zwierząt i niepokojący dla ich właścicieli.

Opublikowano

w dniu

źródło inf./fot.: Ford

Szacuje się, że 45 procent psów w Wielkiej Brytanii wykazuje oznaki strachu, gdy słyszy wybuchy fajerwerków, czym martwią się ich właściciele i pozostali domownicy.

Jednym z lepszych rozwiązań może być buda tłumiąca hałas, która wykorzystuje technologię podobną do tej stosowanej w samochodach i słuchawkach. Dzięki niej możliwe jest zapewnienie ochrony wrażliwego słuchu psów i sprawienie, że właściciele nie będą musieli ukrywać swoich zwierząt w przeróżnych zakamarkach domu.

W momencie gdy mikrofony wewnątrz prototypowej budy wykryją hałas fajerwerków, wbudowany system audio zaczyna emitować przeciwstawne częstotliwości, które w efekcie całkowicie eliminują hałas, a przynajmniej znacznie go redukują. Buda wykonana jest w głównej mierze z korka o dużej gęstości, czyli idealnego materiału do izolacji akustycznej. Efekt? Mniej stresu dla Twojego czworonożnego przyjaciela. Na razie to tylko koncepcja, która ma potencjał, aby znacznie przyczynić się do poprawy zdrowia i samopoczucia zarówno psa, jak i jego właściciela.

„Dla wielu zwierząt wybuchające fajerwerki to źródło olbrzymiego stresu. W porównaniu do ludzi psy słyszą rzeczy, które znajdują się cztery razy dalej i w znacznie szerszym zakresie częstotliwości. Przygotowanie się na pokaz fajerwerków odpowiednio wcześniej jest kluczowe, a częścią tego zadania jest znalezienie takiego miejsca, w domu, gdzie zwierzę jest bezpieczne i szczęśliwe.” – przyznaje Graeme Hall, pseudonim „The Dogfather”, jeden z najlepszych brytyjskich trenerów psów, który pomógł już 5 000 psów i ich właścicielom w rozwiązaniu problemów behawioralnych zwierząt.

Inspiracją dla samego pomysłu była technologia redukcji hałasu, którą firma Ford wprowadziła do modelu Edge SUV, a która sprawia, że podróż samochodem jest zdecydowanie cichsza. Gdy mikrofony wykryją wysoki poziom hałasu dobiegający z silnika lub skrzyni biegów, system audio pojazdu zaczyna emitować przeciwstawne fale dźwiękowe.

„Zastanawialiśmy się, w jaki sposób technologie, które stosujemy w naszych samochodach, mogą być wykorzystane do pomocy w innych sytuacjach. Czy dzięki zastosowaniu naszego systemu aktywnej redukcji hałasu (Active Noise Control) psom nie byłoby łatwiej przetrwać wybuchy fajerwerków? Mamy jeszcze kilka pomysłów na to, w jaki sposób wiedza specjalistyczna firmy Ford mogłaby ulepszyć i usprawnić nasze codzienne życie.” – przyznaje Lyn West, Brand Content Manager, Marketing Communications, Ford of Europe.

Buda redukująca hałas, będąca na razie tylko prototypem, to pierwsza z serii inicjatyw podejmowanych przez firmę Ford, nazywanych Interwencjami, w ramach których wiedza specjalistyczna związana z rynkiem motoryzacyjnym pozwala rozwiązywać problemy życia codziennego.

Inne

Przygotuj się do jazdy samochodem elektrycznym – aplikacja EQ Ready

Aby przekonać się, czy samochód elektryczny odpowiada potrzebom danego kierowcy, nie trzeba już prowadzić złożonych obliczeń ani notatek. EQ Ready – nowa aplikacja Mercedes-Benz na smartfony – pozwala w intuicyjny sposób sprawdzić, czy dotychczasowy sposób eksploatacji naszego auta „pasuje” do możliwości pojazdów elektrycznych. Wystarczy pobrać ją na smartfon i uruchomić – reszta dzieje się praktycznie sama.

Opublikowano

w dniu

źródło inf./fot.: Daimler

EQ Ready pozwala monitorować codzienne przejazdy samochodem i sprawdzić, czy przy danym trybie eksploatacji jej użytkownik mógłby swobodnie korzystać z auta elektrycznego. W tym celu aplikacja symuluje jazdę na napędzie elektrycznym w oparciu o aktualne zwyczaje użytkownika i uwzględnia przy tym dostępność stacji ładowania.

Jak to działa? Aplikacja analizuje w tle pokonywane trasy i liczbę kilometrów, zachowania w zakresie hamowania i przyspieszania oraz zmiany w wysokości terenu. Na tej podstawie oblicza teoretycznie wymagany zasięg i zużycie energii – a ponieważ bierze pod uwagę nawet temperaturę otoczenia, dostarcza wyniki bardzo bliskie rzeczywistym. Warunek jest tylko jeden: im więcej zarejestrowanych przejazdów, tym dokładniejsze wskazania.

W ten sposób EQ Ready może odpowiedzieć na pytanie, czy zasięg „wirtualnego” samochodu elektrycznego odpowiada potrzebom użytkownika i jak często musiałby on ładować akumulator. Aplikacja pozwala przy tym sporządzać symulacje dla różnych modeli aut: nie tylko dla elektrycznego SUV-a Mercedesa EQC, oraz smarta EQ ale również dla hybrydowych wersji Klasy E lub Klasy S. Może więc podpowiedzieć, czy w danym przypadku lepszy będzie pojazd całkowicie elektryczny, czy może z hybrydowym napędem plug-in.

Dodatkowo EQ Ready oferuje szereg innych przydatnych funkcji, m.in. wyświetla mapę punktów ładowania i pozwala analizować pokonanie wskazanej trasy pod kątem możliwości samochodu elektrycznego, czy nanieść własne punkty ładowania.

Aplikacja działa w dowolnym samochodzie i jest całkowicie bezpłatna. Można ją pobrać ze sklepów: Google Store (na urządzenia z systemem Android) oraz App Store (na urządzenia z systemem iOS).

Kontynuuj czytanie

Inne

Nowa kampania reklamowa marki Citroën na 100-lecie

W 2019 roku Citroën świętuje stulecie istnienia – 100 lat odwagi, innowacyjności, sportowych osiągnięć i kultowych reklam. Po pierwszej części kampanii reklamowej marki z marca 2018 roku Citroën powraca z nową wersją filmu zrealizowanego we współpracy z agencją Traction.

Opublikowano

w dniu

źródło inf.: Citroen

Druga edycja przedstawia autostopowicza w wielu wyjątkowych sytuacjach, m.in.:
• Citroën DS i Jacques Séguéla – sławny twórca reklam, wygodnie usadowiony w Citroënie DS Pallas z lat 60-tych ubiegłego wieku. To architekt kampanii reklamowych Citroëna z lat 80-tych: „Chevrons Sauvages” (Dzikie szewrony), AX na Chińskim Murze, Visa GTi na lotniskowcu Clémenceau, CX z Grace Jones itd. i twórca „reklamy spektaklowej”, takiej jaką wyobrażał sobie André Citroën w jego czasach.
• Xsara Picasso – podczas podróży, w kabinie pierwszego kompaktowego vana marki, bohater spotyka dziecko zaskakująco podobne do siebie.
• Citroën Xsara WRC i Sébastien Loeb – nasz bohater wsiada wraz Sébastienem Loebem do samochodu, który w 2004 roku pozwolił mu po raz pierwszy zdobyć tytuł mistrza świata WRC. Wraz ze swoim pilotem Danielem Eleną zapewnił marce osiem tytułów mistrza świata w kategorii konstruktorów i zdobył dziewięć tytułów mistrza świata w kategorii kierowców. To osiągnięcie na zawsze zapisało się w sercach miłośników tego sportu.
• Nowy SUV Citroën C5 Aircross – dalsza część filmu odbywa się z udziałem grupy amatorów adrenaliny i przygód, którzy podróżują najnowszym modelem marki.

Całość można obejrzeć poniżej:

Kontynuuj czytanie

Inne

Nowe fotele Forda z ciekawym certyfikatem

Bóle pleców są jedną z głównych przyczyn fizycznego dyskomfortu na świecie i stanem, który według szacunków ekspertów dotknie połowę wszystkich Europejczyków w pewnym momencie ich życia. U kierowców i pasażerów z bólami pleców podróżowanie samochodem może powodować znaczący dyskomfort. By zapewnić ulgę osobom cierpiącym na bóle pleców w czasie podróży, nowy Ford Focus oferuje kierowcy i pasażerowi z przodu fotele, które można regulować w 18 pozycjach, celem uzyskania maksymalnego podparcia i komfortu.

Opublikowano

w dniu

źródło inf.: Ford

Pozwoliło to zdobyć certyfikat wiodącej organizacji ochrony kręgosłupa Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) – Kampanii na rzecz zdrowszych pleców.

Focus jest pierwszym samochodem Forda, który uzyskał wyróżnienie niezależnego komitetu badawczego AGR, składającego się z ekspertów z różnych obszarów nauk medycznych. Aby otrzymać taką aprobatę, fotel musi być w stanie dostosować się do osoby siedzącej, zamiast zmuszać człowieka do dostosowania swojej pozycji do fotela.

„Siedzenie w niewłaściwej pozycji może spowodować, że kierowca będzie przygarbiony, przez co wywiera nacisk na dolną część kręgosłupa. Naszym celem było skonstruowanie regulowanego w 18 kierunkach fotela, który można dostosować do każdej postury, umożliwiając kierowcom o wszystkich kształtach i rozmiarach łatwe osiągnięcie optymalnej pozycji siedzącej, co pozwoli na komfortowe podróżowanie, szczególnie na większe odległości. – mówi Glen Goold, inżynier prowadzący projektu Forda Focusa.

Europejczycy jeżdżą swoimi pojazdami codziennie średnio przez około godzinę, nie licząc czasu spędzonego w korkach lub na szukaniu miejsca parkingowego. Badanie ankietowe w Wielkiej Brytanii wykazało, że 75 procent kierowców ma problemy z plecami z powodu niewłaściwej pozycji siedzącej, co może również prowadzić do bólu karku, napięcia mięśni i ograniczonego krążenia krwi, powodując szybsze zmęczenie kierowcy.

Inżynierowie Forda opracowali całkowicie nowy fotel dla Focusa, aby uzyskać aprobatę AGR, co wynika z filozofii skoncentrowania działań na użytkowniku produktu, stawiającej klienta w sercu projektu. Odpowiedzieli tym samym na prośby właścicieli Focusa o zapewnienie dodatkowego miejsca na nogi i lepszego wsparcia w rejonie lędźwi. 18-pozycyjna regulacja foteli Forda Focusa obejmuje wysokość siedziska, jego długość i pochylenie, a także wsparcie pleców, szyi i ud. Czteropozycyjna regulacja podparcia lędźwiowego jest sterowana elektronicznie przełącznikiem umieszczonym na boku fotela.

Aby dodać czteropozycyjną regulację podparcia lędźwiowego, czteropozycyjną regulację zagłówka i przedłużenie podparcia ud – co nie było oferowane w poprzedniej generacji Focusa – dla opracowania optymalnego projektu eksperci Forda przeprowadzili testy na zamkniętym torze z mężczyznami i kobietami o różnym wzroście, masie ciała i posturze. Testy wytrzymałościowe obejmowały 150 tysięcy kilometrów jazdy w realnych warunkach drogowych, a także próby wykonywane za pomocą symulatora “Robutt”, które pozwalają zbadać skutki 10-letniego używania fotela w ciągu trzech dni, symulując wsiadanie, wysiadanie i usadzanie się w fotelu 7500 razy.

Aby zapewnić jak najpłynniejszą jazdę, Focus otrzymał też funkcję wykrywania dziur w jezdni, która zmniejsza wstrząsy przy przejeżdżaniu przez takie dziury. Pasażerowie tylnych siedzeń zyskali 5 dodatkowych centymetrów miejsca na kolana i o 6 centymetrów szersze tylne siedzenie na wysokości barków w porównaniu z Focusem poprzedniej generacji.

„Ergonomia foteli samochodowych ma ogromne znaczenie, zwłaszcza w przypadku kierowców spędzających dużo czasu w samochodzie. Cieszymy się, że Ford dołącza do walki z bólami pleców, oferując komfortowe fotele szerszemu gronu klientów.” – powiedział Detlef Detjen, dyrektor zarządzający Aktion Gesunder Rücken e.V.

Kontynuuj czytanie

Inne

Uwaga na dziury!

Czym może skończyć się dla kierowcy wpadnięcie w dziurę i jak jeździć po uszkodzonej nawierzchni? Na te pytania odpowiadają trenerzy Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.

Opublikowano

w dniu

Fot. Renault / Informacja prasowa

Powoli nadchodzi wiosna i w wielu miastach trwa naprawianie nawierzchni uszkodzonej m.in. pod wpływem zimowych temperatur oraz działania soli drogowej. 

W Polsce w okresie zimowym często występują wahania temperatur w okolicach zera, co zwiększa ryzyko powstawania ubytków w nawierzchni dróg. Dlatego pod koniec lutego i w marcu, gdy na ulicach nie ma już śniegu, podczas jazdy samochodem łatwo natknąć się na dziury. Wjechanie w nie może skończyć się uszkodzeniem kół, zawieszenia czy układu kierowniczego. Jak tego uniknąć?

Jeśli już zauważymy ubytek w jezdni, to najlepiej go ominąć, o ile nie będzie się to wiązało z gwałtowanym manewrem, który naraziłby nas lub innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo – mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.

A co w przypadku, gdy nie możemy ominąć dziury?

Przede wszystkim dojeżdżając do wyrwy w nawierzchni, trzeba maksymalnie zwolnić, ale tuż przed samą dziurą zdjąć nogę z hamulca. Takie postępowanie pozwala na odciążenie przodu samochodu. Kiedy podczas hamowania przednie amortyzatory są ugięte, nie spełniają swojego zadania. Wtedy energia uderzenia przenosi się na zawieszenie i koła samochodu – tłumaczą trenerzy Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault. Warto również wcisnąć sprzęgło, by ochronić przed energią uderzenia silnik oraz skrzynię biegów.

Ważne jest także, by nie wjeżdżać w dziurę ze skręconymi kołami. Jazda na wyprostowanych kołach zapewni mniejsze przeciążenie układu kierowniczego samochodu. Oprócz tego w przypadku, gdy wyrwa jest bardzo duża, najlepiej najechać na nią każdym kołem po kolei, a nie kołami jednej osi jednocześnie.

Jak postąpić w sytuacji, gdy dziura znajduje się na zakręcie lub łuku? Powinniśmy starać się najechać na ubytek w nawierzchni kołem od wewnętrznej strony zakrętu, tzn. jeśli skręcamy w lewo – wjeżdżamy lewym kołem. Obciążenie kół od strony zewnętrznej jest znacznie większe, dlatego dużo gorzej zniosą one nierówności – mówią trenerzy Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.

Kontynuuj czytanie

Facebook

Reklama
Reklama

Popularne