Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

McLaren 600LT Spider – hardcorowe cabrio [ZDJĘCIA]

Oficjalnie McLaren odsłonił model 600LT w wersji Spider. 16 stycznia świat mógł podziwiać brytyjskie dzieło, które było tematem nr 1 od czasu pokazania teasera. Czy mamy do czynienia z najlepszym sportowym cabrio na świecie? Pora go lepiej poznać.

Fot. McLaren

Nowy McLaren zyskał miano Longtail jako piąty w historii marki. Odstęp czasowy między nim a samochodem, który wygrał klasę GT1 podczas 24h Le Mans w 1997 roku, jest dość spory. Jednocześnie 600LT Spider stał się najnowszym „dodatkiem” dla Sports Series. Nic dziwnego, że postawiono na jeszcze większą agresję w obszarze aerodynamiki.

Specyfikacja – krótka charakterystyka

W 600LT Spider zastosowano podwozie typu Carbon MonoCell, dzięki czemu pojazd nie potrzebuje dodatkowego wzmocnienia, które miałoby zrekompensować brak standardowego twardego dachu. Dlaczego? Przecież każdy „kabriolet” musi je mieć, jednak w przypadku tego supersamochodu monokok jest wykonany z karbonu, co wyklucza taką potrzebę. Dodatkowo zaletą do zaprezentowanej w zeszłym roku wersji coupe jest fakt, że zaoszczędzono kolejne 50 kg. Suma summarum redukcja pozwoliła osiągnąć masę 1297 kg (poniżej 1,3 t). Względem 570S, na którego bazie powstał nowy model, to aż 100 kg mniej.

Oczywiście, jeśli chcemy zaoszczędzić na masie, to nie ma mowy o obecności klimatyzacji i radia – tylko wtedy mamy prawdziwe auto na tor „z krwi i kości”. Dodatkowo w opcji MSO ClubSport są również siedzenia z włókna węglowego (tj. w McLarenie Senna), śruby z tytanu oraz kilka innych zewnętrznych i wewnętrznych komponentów (które w standardzie nie są wykonane z karbonu). Taka „usługa” kosztować będzie przyszłego posiadacza nieco ponad 88 tys. złotych (18 200 funtów).

Osiągi

McLaren 600LT został zaopatrzony w podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 3,8 l z 570S. Jednak inżynierowie w Woking postanowili go jeszcze zmodyfikować, dzięki czemu generuje przeszło 600 KM i 620 Nm momentu obrotowego. Prawdziwa bestia na kołach! Przyspieszenie do pierwszej „setki” zajmuje 2,9 s, a do 200 km/h rozpędzimy się w czasie 8,4 s. Identyczne osiągi będą w odmianie 600LT coupe. Prędkość maksymalna z założonym dachem to niespełna blisko 324 km/h, a z opuszczonym 315 km/h. Różnica nie jest duża, zatem trzeba pochwalić McLarena – wykonali kawał dobrej roboty.

Dach powinno się obsługiwać przy prędkości nie większej jak 40 km/h, co oczywiście jest rozsądne. Zachowano także agresywne wydechy z coupe, więc na pewno przy zdjętym dachu możemy nacieszyć się usportowionym dźwiękiem widlastej „ósemki”. Na oficjalnym profilu McLaren Automotive na Twitterze pochwalono się, że gdy naciśniemy na jeden przycisk, twardy i „ultra-lekki” daszek chowa się i przybliża kierowcy wrażenia, jakie daje 600LT.

Wartość

Cena McLarena 600LT Spider rozpoczyna się od 976 630 zł (201 500 funtów), to o 77 548 zł (16 tys. funtów) więcej niż zapłacilibyśmy za coupe. Jednak wciąż nie przekraczamy miliona złotych, co mogłoby skusić nawet tych, którzy zostaliby szczęśliwymi zwycięzcami w loterii Lotto Plus.

Niektórzy doszukują się u McLarena chęci rzucenia rękawicy Ferrari i ich odmianie „cabrio” 458 Italia. Chodzi oczywiście o Speciale Apertę, która swą prezentację miała już przeszło 4 lata temu. W tym przypadku raczej niekoniecznie marka z Woking chciała zwrócić na siebie uwagę inżynierom z Maranello. Nie od dziś wiadomo, że Brytyjczycy i Włosi przeważnie idą „swoimi ścieżkami”. Jak wam podoba się 600LT Spider? Czyż nie jest hardcorowe? Oceńcie sami, poniżej galeria zdjęć.

Podobał Ci się ten materiał? Polub nas na , aby być z nami na bieżąco!

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama