Connect with us

Czego szukasz?

Motorsport

Nico Hulkenberg najszybszy na zakończenie I tury testów, Alfa Romeo z największym przebiegiem

Nico Hulkenberg dość niespodziewanie wykręcił najlepszy czas pierwszej tury przedsezonowych testów w Barcelonie – 1:17:393. Renault szukało dziś osiągów na krótkich przejazdach, o czym świadczą jeszcze mały przebieg oraz trzeci czas Daniela Ricciardo. Drugi czas należał do Alexandra Albona z Toro Rosso. Tym razem program wielu zespołów był bardziej zróżnicowany…

Nico Hulkenberg IV dzień Barcelona 2019y
Fot. Renault F1 Team

Zespół Renault ewidentnie przyspieszył w porównaniu do wcześniejszego etapu testów. Dzisiaj łącznie przejechali zaledwie 58 okrążeń. Widać było, że kierowcy starają się załapać dobre czucie samochodu oraz spędzają dużo czasu w garażu na dobranie ustawień. Zapewne odczucia Hulkenberga i Ricciardo powinny być lepsze, choć i tak w ostatnich dniach na nic nie narzekali. Agresywnie do IV dnia podszedł również Mercedes, który wyposażył Lewisa Hamiltona i Valtteriego Bottasa w supermiękką mieszankę. Ostatecznie sytuacja w tabeli ułożyła się tak, że pierwsza czwórka wykonała najszybsze kółko na supersoftach – pierwsza trójka na C5 (najmiękkszych), a Hamilton na C4.

Za nimi z nie tak dużą stratą zameldował się Charles Leclerc – 0,6 s za liderem. Jednak kierowca Ferrari jeździł głównie na miękkiej mieszance (C3). Takiego wyboru dokonali też Giovinazzi, Grosjean, Magnussen, Gasly i Russell. Jedynie Lance Stroll z Racing Point i Robert Kubica z Williamsa najlepszy przejazd ustanowili na twardej mieszance – C2. Wyraźne zejście poniżej 1 minuty i 19 sekund było normą – wyjątek stanowili kierowcy Williamsa i Racing Point, choć w ich przypadku uwagę trzeba zwrócić na całkowicie odmienny program ze względu na małą ilość kilometrów z poprzednich dni.

Najbardziej pracowitym kierowcą był Antonio Giovinazzi z Alfy Romeo. Włoch przejechał aż 154 okrążenia i takiej pracy jak on jeden nie wykonała nawet dwójka z Mercedesa i Haasa  – Hamilton/Bottas czy Grosjean/Magnussen. Dużo kilometrów pokonali jeszcze: Pierre Gasly z Red Bulla (146), Charles Leclerc z Ferrari (138) i Alexander Albon (136)  i Lando Norris z McLarena (132). W przypadku pozostałych zawodników, to do granicy 100 okrążeń brakowało dość dużo. Najciekawsza część przedsezonowych testów jeszcze przed nami, bowiem w przyszłym tygodniu ekipy będą już intensywnie dopracowywać swoje maszyny pod kątem Grand Prix, sprawdzone zostaną ewentualnie drobne modyfikacje aerodynamiczne.

Walkę z czasem wciąż będzie prowadził Williams. Robert Kubica po zakończeniu porannej sesji powiedział, że jedynie miał 12 okrążeń, aby coś poczuć. Pozostała część skupiała się wokół jazdy z sensorami (kratkami) w celu gromadzenia danych do analizy – kierowca w trakcie takich przejazdów nie jest w stanie poznać potencjału bolidu. Nadzieja pozostała w dwóch dniach, które zostały polskiemu kierowcy w kolejnym tygodniu. Dziś licznik zatrzymał się na 48 okrążeniach. George Russell dość długo nie wyjeżdżał z garażu w trakcie popołudniowej sesji, dopiero 2,5 godziny przed końcem wykonał 4 kółka instalacyjne, a na kolejnym przejeździe jeszcze trochę dołożył. Jednak to było niewiele – tylko 17 okr. Łącznie Williams „nabił” tylko 65 kółek. Mniej kilometrów pokonał dzisiaj jedynie zespół Renault – tylko, że oni nie muszą nic nadrabiać.

Racing Point przed przybyciem Williamsa miało najmniejsze przebiegi. Dziś Stroll wśród kierowców z największą liczbą okrążeń byłby szósty, a zespołowo byliby na ósmym miejscu (przed Williamsem i Renault). Wciąż nie wiadomo, dlaczego jeżdżą tak mało, na Twitterze zespół nie podaje informacji o potencjalnych problemach technicznych itp.

Jeśli chcielibyście wiedzieć więcej szczegółów dotyczących udziału Roberta Kubicy w porannej części zajęć w Barcelonie, to koniecznie musicie zajrzeć do naszego popołudniowego podsumowania: Kubica w końcu za sterami FW42. Przyglądamy się porannej sesji czwartkowych testów.

Zestawienie przebiegu ze względu na zespoły

ZespółLiczba okrążeń
Alfa Romeo Racing154
Aston Martin Red Bull Racing146
Scuderia Ferrari138
Scuderia Toro Rosso136
McLaren132
Rich Energy Haas F1130
Mercedes AMG Petronas Motorsport115
SportPesa Racing Point72
ROKiT Williams Racing65
Renault58

Zestawienie przebiegu ze względu na producentów jednostek napędowych

ProducentLiczba okrążeń
Ferrari422
Honda282
Mercedes252
Renault190

Wyniki IV dnia I tury testów

Fot. Pirelli Motorsport

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama