Abonament mobilności od Vooom – nowy rodzaj benefitu dla pracowników
Nasze social media

Inne

Abonament mobilności od Vooom – nowy rodzaj benefitu dla pracowników

Powszechnie systemy motywacyjne nie uwzględniają potrzeb pracowników związanych z dojazdem do pracy. Abonament mobilności oferowany przez Vooom w dobie rekordowo niskiego bezrobocia to nowe narzędzie w walce o utrzymanie i zdobycie pracowników.

Opublikowano

w dniu

inf. prasowa

Szerokiemu gronu użytkowników Vooom jest znany jako aplikacja, która na jednej mapie zbiera wszystkie środki komunikacji – usługi współdzielone i transport publiczny – oraz pozwala szybko i sprawnie przemieszczać się po mieście pojazdami różnych operatorów. Od debiutu w kwietniu br. aplikację pobrano już ponad 13 tys. razy.

W maju Vooom wprowadza nową funkcjonalność dla klientów biznesowych umożliwiającą wykupienie benefitu pracowniczego w trzech prostych krokach: rejestracja kont na platformie Vooom, wpłata abonamentu i udzielenie dostępu pracownikom. Zaletą tego rozwiązania jest jego elastyczność – to użytkownik sam decyduje czy wyda przedpłacone środki na auto na minuty, elektryczny skuter, hulajnogę czy rower miejski bez względu na operatora danej usługi. Docelowo za pomocą pakietu pracowniczego na przejazdy będzie można też opłacić bilet komunikacji miejskiej. Pracodawca przy rejestracji ponosi jednorazową opłatę za aktywację usługi i jego pracownicy już mogą ruszać w miasto.

Abonament mobilności Vooom to totalna rewolucja w myśleniu o benefitach pozapłacowych. Oprócz dofinansowania tak prozaicznej czynności, jaką jest codzienny dojazd do miejsca zatrudnienia, pracownik otrzymuje bardzo wygodny środek transportu do użytku prywatnego. Nie musi martwić się jego garażowaniem, serwisem czy ubezpieczeniem, a jeśli mu się znudzi lub zmienią się jego potrzeby, w każdej chwili może wymienić auto na skuter, elektryczną hulajnogę lub rower. Dodatkowe funkcjonalności aplikacji, które zostaną uruchomione niebawem jak np. możliwość rejestrowania śladu węglowego zwiększają jego atrakcyjność dzięki elementowi grywalizacji, a jednocześnie uczą zachowań proekologicznych – mówi prezes Vooom Włodzimierz Łoziński.

Zgodnie z danymi z raportu Pracuj.pl „Benefity– czyli co motywuje pracowników?” dofinansowania dojazdów do pracy oczekuje 20% pracowników, ale jedynie 7% pracodawców oferuje taki benefit. – Wynosząca aż 13 punktów procentowych luka w oczekiwaniach zatrudnionych a faktycznie oferowanych benefitach to efekt m.in. dotychczasowego braku ciekawej oferty w tym zakresie. Abonament przejazdowy Vooom jest skonstruowany podobnie jak karta pracownicza popularnych sieci siłowni i działa na terenie całego miasta, a więc wszędzie tam, gdzie dostępne są współdzielone środki transportu – podkreśla Łoziński.

Według raportu Pracuj.pl aż 69% zatrudnionych otrzymuje dziś w swojej firmie przynajmniej jeden benefit pracowniczy. W pierwszej trójce najpopularniejszych motywatorów znajdują się od lat opieka medyczna (43%), karta sportowa (39%) oraz dofinansowanie do szkoleń (25%). W grupie osób od 18 do 29 roku życia aż 43% deklaruje zapotrzebowanie na bonusy pozapłacowe.

Niska stopa bezrobocia, która na koniec marca br. wyniosła zaledwie 5,9%, sprawia, że firmy coraz więcej uwagi poświęcają personalizacji swojej oferty zgodnie z realnym zapotrzebowaniem i oczekiwaniami pracowników. Wysiłek włożony w doskonalenie systemów motywacyjnych zdecydowanie się opłaca. Badania pokazują, że nawet niewielkie zwiększenie atrakcyjności benefitów zapewnia wzrost zaangażowania pracowników aż o 12%, a dla prawie 40% osób wdrożenie lepszego pakietu korzyści może być kluczowym argumentem, aby nie zmienić pracy.

Jednym z najbardziej pożądanych świadczeń dodatkowych jest służbowy samochód do użytku także prywatnego (ponad 20% wskazań). Identycznym zainteresowaniem według badań Pracuj.pl cieszy się dofinansowanie codziennych dojazdów do pracy, to potencjał tego rozwiązania nie został jeszcze w pełni odkryty przez pracodawców mimo dużo niższych kosztów. Udostępnienie pracownikowi auta to dla firmy miesięczny koszt rzędu 2000 zł. W tej sytuacji prawie kilkudziesięciokrotnie niższy wydatek za abonament Vooom na usługi transportowe stanowi ciekawą alternatywę kosztową dla firm.

Zaangażowanie pracodawcy w działania na rzecz społeczności lokalnej lub środowiska znacząco wpływają na jego wizerunek i wspierają działania employer branding. Pracodawcy mogą realnie wpływać na to jak ich pracownicy dojeżdżają do pracy poprzez  pakiety mobilności, a jednocześnie realnie zmieniać miasta poprzez redukcję korków i smogu. Aż 62% osób w badaniu „Barometr CSR” przyznało, że taka informacja wpływa pozytywnie na jej stosunek do organizacji, a aż 55% osób ma ochotę podjąć w niej pracę. Abonament na przejazdy łączy więc przyjemne z pożytecznym, a równocześnie jest obiecującym narzędziem wspierającym politykę HR.

Współdzielenie środków transportu to bardzo pozytywny trend, który wpisuje się w budowę społecznie odpowiedzialnego biznesu przez pracodawców. Daje dużo swobody użytkownikom, zdejmuje z ich barków wiele obowiązków, oraz korzystnie wpływa na środowisko naturalne, m. in. dzięki zmniejszeniu emisji szkodliwych substancji zanieczyszczających powietrze w miastach”. Dzięki Vooom dojazd do pracy staje się nie tylko prostszy i bardziej intuicyjny ale także mniej uciążliwy dla środowiska. Mocno kibicuje takim rozwiązaniom i dlatego zainwestowałem w platformę Vooom – mówi Michał Kiciński, współtwórca CD Projekt.

O Vooom

Vooom to aplikacja mobilna, która ułatwia szybkie i sprawne poruszanie się po mieście. Wszystkie samochody, skutery, hulajnogi, rowery, transport publiczny – na jednej mapie. Aplikacja jest dostępna na urządzenia Android oraz iOS.

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama