System bocznych kamer w standardowym wyposażeniu Hondy e
Nasze social media

Samochody

System bocznych kamer w standardowym wyposażeniu Hondy e

Honda potwierdziła, że system kamer zastępujący lusterka boczne, znany z prototypowej wersji nowego miejskiego pojazdu elektrycznego Honda e, będzie elementem wyposażenia standardowego w modelu seryjnym.

Opublikowano

w dniu

Fot. Honda | Informacja prasowa
  • System kamer zastępujący lusterka boczne zapewnia korzyści w zakresie bezpieczeństwa, aerodynamiki oraz stylizacji
  • Obrazy z kamer są wyświetlane w kabinie na ergonomicznych wewnętrznych ekranach
  • Na wybranych rynkach europejskich rozpoczęły się rezerwacje pierwszeństwa zakupu modelu Honda e

Rozwiązanie to, zastosowane po raz pierwszy w segmencie samochodów kompaktowych, wnosi nową jakość w zakresie stylizacji, bezpieczeństwa, aerodynamiki i podkreśla wyjątkowość modelu Hondy.

System zastępuje konwencjonalne lusterka boczne niewielkimi kamerami, przekazującymi obraz na żywo do dwóch sześciocalowych ekranów wewnątrz pojazdu. Ekrany umiejscowione zostały na przeciwległych końcach deski rozdzielczej, aby zapewnić kierowcy jak najlepszą ergonomię i naturalną kontrolę stref za autem.

System nowoczesnych kamer wpływa na futurystyczną, czystą i prostą sylwetkę samochodu. Jest uzupełnieniem wtopionych całkowicie w powierzchnię szyb słupków A i chowanych w drzwiach klamek, które znajdą się również w modelu seryjnym Honda e. W przeciwieństwie do konwencjonalnych lusterek bocznych, kamery nie wystają poza obrys szerokości samochodu, który w najdalszych punktach stanowią nadkola.

W rezultacie lepsza jest nie tylko widoczność, ale także aerodynamika, ponieważ zastosowanie kompaktowych kamer pozwoliło zmniejszyć opory powietrza o około 90% w porównaniu do konwencjonalnych lusterek bocznych. Poprawia to wskaźniki aerodynamiczne całego pojazdu o około 3,8%, co przekłada się na niższe zapotrzebowanie na energię i dłuższy zasięg na jednym ładowaniu. Ponadto, kamery wpływają na zmniejszenie szumu wiatru, który jest zwykle generowany przez lusterka boczne przy wyższych prędkościach.

Obudowy kamer ukształtowano tak, aby na soczewki pokryte powłoką hydrofobową nie spływała woda i aby zapobiec gromadzeniu się wilgoci.

System zastępujący lusterka boczne, dzięki szerokim możliwościom uzyskania optymalnych ustawień pola widzenia, poprawia też kwestię bezpieczeństwa. Kierowca może w ustawieniach pojazdu wybierać pomiędzy „widokiem standardowym” i „szerokokątnym”, rozszerzając pole widzenia dalej niż w przypadku konwencjonalnych lusterek bocznych i zmniejszając martwe pola o około 10% w widoku normalnym i około 50% w widoku szerokokątnym. Kolejnym plusem są zwiększone kąty widzenia kamer i wskazówki dotyczące cofania widoczne na ekranach, gdy wybrany jest bieg wsteczny.

W zależności od warunków oświetlenia w kabinie, automatycznie regulowany jest poziom jasności wyświetlaczy wewnętrznych. System kamer bocznych to efekt szeroko zakrojonych prac rozwojowych i testów, których celem było wypracowanie odpowiednio wysokich parametrów widoczności w złych warunkach pogodowych, przy słabym oświetleniu i w nocy, a także wyeliminowanie efektów oślepienia przez jadących z tyłu. Dzięki temu, kierowcy uzyskali – w każdych warunkach – lepszy przegląd i kontrolę obiektów znajdujących się wokół auta, niż oferowane przez konwencjonalne lusterka boczne.

Nowy kompaktowy samochód elektryczny Hondy jest milowym krokiem pod względem zastosowanych rozwiązań technicznych i stylizacji. Honda e wpisuje się w strategię marki zakładającą, że do 2025 r. pełna gama modeli sprzedawanych w Europie będzie wyposażona w zelektryfikowane układy napędowe. Model będzie oferował konkurencyjny zasięg – do 200 km oraz funkcję „szybkiego ładowania”, zapewniającą 80% pojemności baterii w zaledwie 30 minut

Przestronne, nowoczesne wnętrze, przypominające komfortowy salon, pozwala pasażerom korzystać ze stałej komunikacji ze światem, dzięki intuicyjnemu, w pełni konfigurowalnemu, podwójnemu wyświetlaczowi dotykowemu. Zaawansowany elektryczny układ napędowy – jak w autach sportowych – przekazujący moc na tylne koła oraz wysokowydajny akumulator, oferują przyjemność z dynamicznej jazdy.

Wersja produkcyjna bazująca na modelu Hondy e Prototype zostanie pokazana pod koniec tego roku.