Całkowicie nowa platforma Hondy e - motohigh.pl
Nasze social media

Samochody

Całkowicie nowa platforma Hondy e

Nowe miejskie auto elektryczne – Honda e – jest pierwszym modelem marki, zbudowanym na zaprojektowanej od podstaw platformie, gwarantującej doskonałą dynamiką, typową dla samochodów marki Honda.

Opublikowano

w dniu

Fot. Honda / Informacja prasowa
  • Podwozie zapewnia zwrotność typową dla samochodów miejskich nowej generacji
  • Układ napędowy Hondy e zaprojektowany z myślą o maksymalnej sprawności i funkcjonalności
  • Wydajne baterie umożliwiają szybkie ładowanie
  • Stylistyka nadwozia wyróżnia elektryczny pojazd stworzony do roli codziennego środka lokomocji

Platforma Hondy e została opracowana z myślą o zapewnieniu satysfakcjonujących wrażeń z jazdy miejskiej. Bateria trakcyjna jest umieszczona centralnie między osiami pod podłogą, dzięki czemu osiągnięto rozkład masy 50:50 i nisko położony środek ciężkości, a w efekcie optymalny rozkład masy i stabilność podczas jazdy. Elektryczna jednostka napędowa generująca wysoki moment obrotowy przekazuje napęd na tylne koła, co poprawia precyzję prowadzenia nawet podczas dynamicznego przyspieszania.

Dzięki nowej platformie osiągnięto połączenie komfortu i zwrotności. Niezależne zawieszenie z przodu i z tyłu gwarantuje stabilność w każdych warunkach, płynność jazdy i kontrolę nad pojazdem. Aluminiowe elementy zawieszenia zmniejszają masę pojazdu, wpływając na podniesienie sprawności energetycznej i osiągów.

Kompaktowe rozmiary i krótkie zwisy Hondy e zapewniają jej zwrotność, jaką będą reprezentowały małe samochody przyszłości, łatwe w manewrowaniu w obszarach zurbanizowanych i dostarczające właścicielom przyjemności z jazdy

Dzięki niezawodnemu akumulatorowi litowo-jonowemu o dużej pojemności 35,5 kWh, który można ładować za pomocą złącza Typu 2 (DC) lub szybkiej ładowarki prądu zmiennego (AC) CCS2, obsługa auta jest łatwa i pozwala na elastyczne korzystanie z różnych źródeł ładowania. Przy zasięgu ponad 200 km i możliwości szybkiego ładowania, do 80% pojemności baterii w 30 minut, zaawansowany układ napędowy sprawdza się podczas codziennych dojazdów do pracy.

Złącze ładowania, zaprojektowane z naciskiem na prostotę i funkcjonalność, jest zintegrowane z maską i zaopatrzone w widoczne przez przezroczystą pokrywę oświetlenie LED informujące o stanie naładowania. Lokalizacja złącza ułatwia obsługę zarówno z przodu, jak i z obu stron samochodu. Na podwójnych ekranach dotykowych w kabinie wyświetlany jest aktualny poziom naładowania akumulatora, a graficzny schemat pokazuje przepływ mocy oraz proces ładowania rekuperacyjnego.

Aby nie ograniczać przestrzeni pasażerskiej, zastosowano zwarty i lekki system chłodzenia akumulatora trakcyjnego wodą, który utrzymuje jego optymalną temperaturę i zwiększa wydajność oraz utrzymuje odpowiednią pojemność.

Wprowadzenie nowego miejskiego samochodu elektrycznego jest ważnym krokiem w realizacji zobowiązania Hondy, zakładającego że do roku 2025 całość gamy sprzedawanych w Europie pojazdów będzie wyposażona w napędy zelektryfikowane. Pierwszy akumulatorowy samochód elektryczny Hondy, przeznaczony na rynek europejski, pokazany jako prototyp podczas Geneva Motor Show 2019, zadebiutuje w tym roku jako model seryjny. 

Honda otrzymała już ponad 31 000 zgłoszeń zainteresowania zakupem od potencjalnych klientów z całej Europy.