[TEST] Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI 160 KM - kombi z pazurem! - motohigh.pl
Nasze social media

Testy samochodów

[TEST] Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI 160 KM – kombi z pazurem!

Odkąd pojawiły się pierwsze rendery wersji SW modelu 508 od Peugeota byłem bardzo “podjarany”. Rzadko widzi się, aby kombi mogło wyglądać tak dobrze nawet na tle świetnego liftbacka. Dostałem możliwość przetestowania najrozsądniejszej specyfikacji z silnikiem wysokoprężnym 2.0 HDI o mocy 160 KM z automatyczną 8-stopniową skrzynią biegów. Właściwie ciężko było mi się o coś przyczepić, może poza… ceną. Dlaczego? Odpowiedź poznacie w teście!

Opublikowano

w dniu

Fot. Adrian Drozdek / Peugeot 508 SW (2019)

Muszę przyznać, że po teście Peugeota 508 SW wciąż towarzyszą mi pozytywne emocje. Być może dlatego, że drugi raz po teście Superba poczułem, że mam do dyspozycji świetnie spasowane auto. I nawet mimo braku kilku udogodnień, do których przywykłem podczas testów innych modeli, nie mogłem pozbyć się wrażenia, że najchętniej zamieszkałbym w tym aucie. Serio… we francuskim aucie aż tak może być dobrze? Jasne, że tak. Koncern PSA słynie zresztą z tego, że na projekt wnętrza i poziom ergonomii kierowcy w ich przypadku nie możemy narzekać.

Peugeot 508 SW (2019) / Fot. Adrian Drozdek

Może dlatego, że tak bardzo kręci mnie motorsport i za każdym razem chciałbym siedzieć w nisko usytuowanym  i dobrze wyprofilowanym fotelu, mając przed sobą małą kierownicę, a na ekranach jedynie najpotrzebniejsze informacje. Brak zapamiętywania ustawień fotela, ograniczona elektronika i obecność zwykłych pokręteł aż tak mocno mi nie przeszkadzała. Choć oczywiście w dość drogim aucie klasy pół-premium oczekiwałoby się udogodnień takich jak np. u przedstawicieli grupy VAG.

O prowadzeniu…

Jak na kombi, którego waga oscyluje w granicach 1600 kg i ma  napęd tylko na przednią oś, pojazd prowadził się całkiem przyjemnie. Układ kierowniczy bardzo przypadł mi do gustu, reakcja na gaz oraz szybkość działania 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów były w porządku. Silnik dawał radę, ponieważ wciąż ma dość przyzwoitą pojemność 2,0 l. Przy ostrzejszej jeździe i próbie w ostrych łukach potrafiła wkraść się chwilowa niepewność, bo tył nie podążał tak pewnie, jak można by tego oczekiwać. Jednak raczej na co dzień nikt z nas nie pokonuje na sportowo zakrętów zjazdowych mając do dyspozycji kombi, bardziej chcieliśmy sprawdzić z ciekawości, co się stanie, ponieważ w przypadku Superba i Ateki byliśmy mile zaskoczeni wysokim poziomem przyczepności. 

Peugeot 508 SW (2019) / Fot. Adrian Drozdek

Za to w Peugeocie zdecydowanie czuło się zmianę trybów pracy silnika: Eco, Normal i Sport. W żadnym z przypadków podczas dłuższej jazdy nie było czuć zmęczenia silnika. Często mieliśmy już w przypadku innych samochodów, że długa jazda w trybie Eco wiązała się potem z tzw. “przedmuchaniem rur”, aby pojazd odzyskał wigoru. Zaś przy Sporcie odczuwalna była często potrzeba wybrania łagodniejszej opcji, ale w 508 tak nie było i faktycznie musimy przyznać, że udoskonalenie znanego motoru 2.0 HDI było dobrym pomysłem. O silniku w superlatywach pisaliśmy także tutaj.

W trakcie testu nawet przez moment nie przechodziło mi przez myśl, że przecież mogłem mieć do dyspozycji mocniejszego diesla o mocy 180 KM, czyli o 20 więcej. Być może czułbym różnicę, ale nie byłaby to jakaś przepaść.

Specyfikacja – opcje dodatkowe

  • Opłata za lakier metalizowany – 2 700 zł
  • Tapicerka półskórzana Allure – bez dopłaty
  • Alarm: superzamek + 2 piloty zdalnego sterowania – 1 600 zł
  • Bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika + system bezkluczykowego dostępu i uruchomienia auta ADML – 4 000 zł
  • Bezprzewodowe ładowanie smartfona w standardzie Qi – 400 zł
  • Siatka zabezpieczająca przestrzeń pasażerską – 1 000 zł
  • Szyby tylne boczne i tylna przyciemniane – 600 zł
  • Pakiet manualny AGR dla foteli przednich + podgrzewane przednie fotele – 3 200 zł
  • Tuner cyfrowy DAB (Digital Audio Broadcasting) – 800 zł
  • Pakiet City 1: czujniki parkowania z przodu, Visiopark 1 – 1 300 zł
  • Reflektory przednie Peugeot Full LED Technology – 5 000 zł
  • Felgi aluminiowe 18″ dwukolorowe diamentowane HIRONE + koło zapasowe dojazdowe – 2 600 zł
  • Pakiet Drive Assist Plus: ETSR + ABSD + DAA3 + HBA + LPA + ACC Stop&Go – 3 600 zł

Łączna suma za dodatkowe udogodnienia z powyższej rozpiski wynosi 26 800 zł. Na pewno plusem jest fakt, że rezygnacja z pakietu nie wiąże się z rezygnacją z np. sytemu multimedialnego wraz z nawigacją czy klimatyzacją dwustrefową, z czym nadal mamy do czynienia u niektórych producentów.

Spalanie

W przypadku przyszłego posiadacza Peugeota 508 SW w dieslu niemieckie Autobahny nie będą zmartwieniem. Naprawdę przy dość agresywnej i dynamicznej jeździe ciężko przekroczyć granicę 8 litrów. Nam po pokonaniu tym samochodem przeszło 2500 km komputer pokładowy pokazał 7,6 l/100 km. Gdy jeździliśmy dość spokojnie i nie wkradał się pośpiech to spokojnie wyniki nawet poniżej 6 litrów były osiągalne. Warto też pochwalić fakt, że w trakcie jeżdżenia cały dzień po mieście udało się osiągać zbliżone wartości, jakie podaje producent (5,5 l/100 km) – nam udawało się zatrzymać przy 5,7-5,8 litra.

Peugeot 508 SW (2019) / Fot. Adrian Drozdek

Ładne kombi ze sportowym zacięciem i takie wyniki spalania kuszą do jeżdżenia nim znacznie więcej. Pojemność baku wynosi zaledwie 55 l, ale zapewniam was – stacje paliw będziecie odwiedzali bardzo rzadko. Na jednym zbiorniku spokojnie pokonacie ponad 1000 km, choć zbliżenie się do wyniku blisko 1500 km w cyklu mieszanym (tak podaje Peugeot) należałoby już do nieco trudniejszych wyzwań.

Dziwna wada

Peugeot 508 SW (2019) / Fot. Adrian Drozdek

O systemie multimedialnym w autach z grupy PSA pisaliśmy już kilkukrotnie w naszych poprzednich testach. Na pewno plusem jest fakt, że nawigacja łączy się z siecią, dzięki czemu jest w stanie reagować na niespodziewane zdarzenia na drodze i znaleźć nam alternatywna trasę. O dziwo byliśmy negatywnie zaskoczeni, że nie mogliśmy korzystać z funkcji Bluetooth i słuchać muzyki, gdy nasz iPhone był podłączony do portu USB.

Za to nieco rozczarowała nas jakość obrazu z kamery cofania, ponieważ pozostawiała sporo do życzenia pod względem nasycenia barw, kontrastu czy ostrości. Jakby tego było mało, gdy z tyłu naszego przejazdu przechodzili przechodnie, czasem mieliśmy efekt a’la slow-motion – na pewno wypadałoby to poprawić.

Ile ta przyjemność kosztuje?

Koszt testowanej przez nas wersji Peugeota 508 SW wynosi 181 700 zł. Jednak, gdybyśmy odjęli opcje dodatkowe, to cena uszczupla się do poziomu niespełna 155 tys. złotych. Na pewno trzeba otwarcie przyznać, że propozycja Renault w postaci Talismana Grandtour ze 150-konnym dieslem w klasie średniej wydaje się rozsądniejszym wyborem. W obu przypadkach jazda sprawia przyjemność, ale tak po uwzględnieniu automatycznej przekładni i wygody w 508 SW oraz obecności i-Cocpitu, wiadomo już skąd większa suma.

Wybór należy do Was, jeśli macie rodzinę, to z tyłu nieco więcej przestrzeni otrzymacie w Renault Talismanie. Bagażnik ma porównywalną pojemność, bo 530 l (znacznie więcej mamy w Superbie), ale po złożeniu foteli mamy do dyspozycji aż 1780 litrów.

Galeria

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama