IRG Formula 2019: Zapowiedź GP Włoch - motohigh.pl
Nasze social media

Motorsport

IRG Formula 2019: Zapowiedź GP Włoch

Z lekkim poślizgiem (wynikającym z naprzemiennego kalendarza naszych serii wyścigowych) udajemy się do magicznej włoskiej krainy pizzy i wyścigów gdzie w okolicach Mediolanu na terenie zielonego parku znajduje się legendarny tor Monza. “La pista magica” – włoska świątynia prędkości wybudowana została w 1922 roku nieopodal Mediolanu, pierwotnie liczyła ok. 10 km i miał także część owalną, którą wycofano z użytku w latach 60-tych XX wieku. Aktualnie nitka toru Autodromo Nazionale di Monza składa się z 11 zakrętów i mierzy dokładnie 5793 m długości.

Opublikowano

w dniu

Okrążenie toru zaczynamy wyjściem z długiego zakrętu/nawrotu Curva Parabolica, po czym wjeżdżamy na prostą startu – mety by na końcu uzyskać maksymalną prędkość ponad 350 km/h. Ogromne przeciążenia przy dohamowaniu przed pierwszą szykaną Variante del Rettifilio mogą sprawić problemy niejednemu kierowcy. Na ciasnym wyjściu wciskamy szybko gaz i po szybkim łuku Curva Biassono lub też Curva Grande mkniemy do szykany Variante della Roggia. Redukcja, szybka zmiana kursu i jesteśmy już w drugim sektorze, gdzie czekają na nas dwa prawe “wolne” zakręty Lesmo.

Trudności może sprawić drugi zakręt Lesmo 2 z nierównością przy wierzchołku. Kolejny raz rozpędzam się na długiej prostej z szybkim łukiem Curva del Serraglio, aktywujemy system DRS i dojeżdżamy do trzeciego sektora z sławną szybką kombinacją zakrętów lewo-prawo-lewo znaną jako Variante Ascari. Po kolejnej prostej znów wpadamy w Parabolice i zaczynamy walkę o czas na kolejnym okrążeniu.

W sumie przez prawie 80 % długości okrążenia toru jedziemy z całkowicie otwartą przepustnicą. Podzespoły bolidów dostaną mocno w kość: zawieszenie co raz podskakuje na wysokich tarkach szykan a silnik i hamulce potrafią paść na ostatniej prostej wyścigu. Niskie skrzydła konieczne dla uzyskania wysokich prędkości mogą okazać się problemem w szykanach i na dohamowaniach – nie łatwo więc będzie znaleźć idealny kompromis.

Kluczowy zakręt – T11 Parabolica:

Auta dojeżdżają do prawego łuku z prędkościami przekraczającymi 320 km/h a zawodnicy starają się wstrzelić w zakręt na raz aby jak najwcześniej znowu otworzyć gaz wyjeżdżając na najdłuższą prostą startu – mety.

Przed wyścigiem na Monzy powróćmy jeszcze do wydarzeń na Spa, bo tam działo się również ciekawie. Niczym z filmu „Znikający Punkt” Daniel Stepkowski okazał się nieuchwytny dla rywali i pewnie wygrał cały wyscig, jednak ciekawa rywalizacja rozegrała się między zawodnikami o kolejne pozycje na podium. Powtórkę transmisji można zobaczyć pod tym linkiem: https://youtu.be/yIHn5dtgB3E?t=2097

W klasyfikacji generalnej (pod nieobecność Sebastiana Kosmali i Adriana Kota) na prowadzeniu umacnia się popularny Stepek, a Pawła Mrówkę już tylko punkt dzieli od pozycji na podium. Zespołowo na prowadzeniu jeszcze utrzymuje się osłabione PRT F1 jednak coraz bardziej goni ich Infinity Racing Team a na trzecim miejscu umacnia się Friendly F1 Team. Pełna klasyfikacja generalna IRG Formula 2019: https://irg-world.pl/standings/28

Po krótkiej reminescencji ostatniego wyścigu z zielonych Ardenów znów wracam w okolice Mediolanu by z lekkim przesunięciem rozegrać wyścig o GP Włoch. Nie wiemy jak dla was, ale dla nas sezon bez Monzy po prostu byłby niekompletny. To wyjątkowy tor uwielbiany zarówno przez kierowców jak i kibiców (rdzenni włoscy Tifosi czasami potrafią nieźle zaleźć za skórę rywalom, jeśli wyścig układa się nie po ich myśli). Mamy nadzieję, że wszyscy nasi zawodnicy zdążą przygotować kompromisowy pakiet na Monze i życząc szczęścia w niedzielnych zawodach, jeszcze raz zachęcamy do wzmożonych treningów na ligowych serwerach (ponoć pogoda w ten weekend może nieźle zaskoczyć, zatem warto sprawdzić pakiet również na mokrą nawierzchnię). Aktualną listę najszybszych okrążeni można sprawdzić tutaj: https://irg-world.pl/hots/28

La Pista Magica, to nie są pusty slogan, to wciąż żywa legenda magicznej Monzy, która teraz czeka na bohaterów naszej ligi.

Kibiców jak zwykle zapraszamy w najbliższą niedzielę o godz. 21:00 na relację na żywo, na kanale MotogamesTv, która dzięki usłudze Restream będzie również dostępna do obejrzenia na naszych nowych kanałach:

IRG Twitch

IRG Mixer

IRG DLive

Partnerami medialnymi imprezy są: MotoHigh.pl, SpeedZonePL, MotogamesTv.

GP w liczbach:

  • Tor: Autodromo Nazionale di Monza
  • Długość pętli: 5793 m
  • Dystans wyścigu: FL + 53 okrążeń [IRG-world: FL + 45]
  • Liczba zakrętów: 11 (4 w lewo, 7 w prawo)
  • Liczba dohamowań: 6 (3 mocne)
  • Dystans z PP do T1: 380 m
  • Najdłuższa prosta: 1,120 km
  • Różnica poziomów: 12,80 m
  • Długość alei serwisowej: 419 m
  • Przejazd prze pit-lane: ok. 19 s
  • Prędkość maksymalna: ok. 355 km/h
  • Średnia prędkość: ok. 255 km/h
  • Pełny gaz: ok. 77% okrążenia
  • Kluczowy zakręt: T11 (Parabolica)
  • Największe przeciążenie: 3,8 G
  • Siła docisku: niska
  • Przyczepność: wzdłużna
  • Zużycie opon: średnie
  • Zużycie hamulców: wysokie
  • Zużycie silnika: wysokie
  • Zużycie paliwa: ok. 2,08 kg/okr (śr. w sezonie 1,86 kg/okr)
  • Wpływ obciążenia paliwem: ok. 0,27 s/10 kg (śr. w sezonie 0,28 s/10 kg)
  • Poziom chłodzenia: niski
  • Przewidywana liczba pit-stopów: 1 / 2
  • Zmiany biegów: śr. 48/okr

Plan weekendu / Race Weekend:

Sunday – UTC+1 time of the schedule (21:00 in Warsaw, Berlin)

  • 20:00 Practice session
  • 21:00 Qualify 1 (15 minutes)
  • 21:15 Qualify 2 (10 minutes)
  • 21:30 Warmup (5 minutes)
  • 21:35 Official race (56 Laps) + FL
  • 23:00 Weekend finish

Pre race limit: 50 laps on server

Server name:

IRG_Formula#1 (open 24/7)

IRG_Formula#2 (open 24/7)

How to join: http://irg-world.com/for-new-ones

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama