Nowy Abarth 695 70° Anniversario królem Dni Abartha 2019
Nasze social media

Samochody

Nowy Abarth 695 70° Anniversario królem Dni Abartha 2019

Nowa seria specjalna Abarth 695 70° Anniversario wyprodukowana w limitowanej edycji 1949 egzemplarzy, została zaprezentowana podczas Dni Abartha 2019, największego zlotu fanów samochodów z logo Skorpiona w Europie.

Opublikowano

w dniu

Abarth 695 70th Anniversary
Fot. Abarth / Informacja prasowa

Dziś w Mediolanie została zaprezentowana nowa seria specjalna Abarth 695 70° Anniversario, powstała z okazji 70. rocznicy powstania marki Abarth & C. i składająca hołd pomysłowości jej założyciela Carlo Abartha (1908-1979), który jako pierwszy zrozumiał potencjał tuningu i modernizacji technicznej samochodów ze standardowej produkcji.

Nowa, limitowana edycja, wyprodukowana w zaledwie 1949 egzemplarzach i symbolizująca rok powstania firmy, jest najważniejszym z hołdów zaprezentowanych podczas tegorocznych obchodów. Teraz przyszła kolej na ekskluzywnego 695 70° Anniversario, który ma rozbudzić marzenia w sercach tysięcy miłośników włoskiej marki.

I właśnie tym miłośnikom, nowa limitowana edycja została zaprezentowana podczas Dni Abartha 2019, największego europejskiego zlotu fanów Abartha, które będą odbywać się w futurystycznym MIND (Milan Innovation District) do 6 października. Szykuje się więc duża niespodzianka dla uczestników, którzy zgromadzili się w nowym Parku nauki, wiedzy i innowacji, aby świętować 70 lat legendy motoryzacji.

Nowy Abarth 695 70° Anniversario jest wyposażony w nowy, zaprojektowany w celu poprawy aerodynamiki samochodu regulowany spojler, który jest rezultatem pracy inżynierów Abartha w tunelu aerodynamicznym FCA w Orbassano (Turyn). Zwiększa on przyczepność na szybkich, mieszanych trasach oraz stabilność przy dużych prędkościach, czyli – jednym słowem – zwiększa osiągi samochodu. Nowy spojler z regulowaną wysokością jest zatem hołdem dla koncepcji osiągów Założyciela, która wykroczyła daleko poza dążenie do czystej mocy, maksymalnej prędkości i przyspieszenia.

Carlo Abarth dążył do uzyskania kompleksowych osiągów i skoncentrował się na poszukiwaniu i rozwoju innowacyjnych rozwiązań technicznych. Właśnie dzięki tym ciągłym badaniom stał się sławny,  jako jeden z pionierów i wizjonerów w dziedzinie tuningu.

Nowy Abarth 695 70° Anniversario

Przeznaczony zarówno dla kolekcjonerów, jak i miłośników osiągów i bezkompromisowego sportowego charakteru, Abarth 695 70° Anniversario, zachwyca nowym spojlerem tylnym, który nawiązuje do świata wyścigów i legendarnej historii racingu marki z logo Skorpiona. Spojler jest regulowany ręcznie, podobnie jak w wyścigach, w których mechanicy w boksach technicznych dostosowują kąt spoilera, aby umożliwić kierowcy ustawienie zachowania samochodu zgodnie z torem i stylem jazdy.

W Abarcie 695 70° Anniversario regulowany spojler można ustawić w 12 pozycjach z nachyleniem od 0° do 60°. W pozycji maksymalnego nachylenia (60°), przy prędkości 200 km/h, spojler zwiększa obciążenie aerodynamiczne nawet do 42 kg. Zapewnia to doskonałą dynamikę pojazdu i bardziej stabilne zachowanie przy dużych prędkościach, szczególnie na szybkich trasach o mieszanej przyczepności.

Praktycznym przykładem jest legendarny tor Vallelunga, na którym regulowany spojler pozwala kierowcy zredukować korygowanie prowadzenia o prawie 40%. Aby osiągnąć taki poziom techniczny, nowy Abarth 695 70° Anniversario został przetestowany w pełnowymiarowym tunelu aerodynamicznym zlokalizowanym w Orbassano, na południe od Turynu, gdzie FCA testuje swoje samochody.

Zbudowany w latach 70. i stale modernizowany w celu wdrożenia najnowszych technologii ośrodek, jest jednym z nielicznych w Europie i jedynym we Włoszech, umożliwiającym testy w rzeczywistej skali i przy dużych prędkościach powietrza (do 210 km/h). Celem było zoptymalizowanie aerodynamiki każdego produkowanego modelu poprzez symulację ruchu samochodu w stosunku do wiatru dokładnie tak, jak to się dzieje w prawdziwym świecie. Właśnie w tym centrum doskonałości opracowano i przetestowano regulowany spojler Abartha 695 70° Anniversario we wszystkich możliwych konfiguracjach oraz w różnych ustawieniach pojazdu, prędkości i kąta odchylenia.

Wygląd nowego Abarth 695 70° Anniversario został dodatkowo wzbogacony o serię kultowych elementów z przeszłości i teraźniejszości, jak aktywny układ wydechowy Record Monza zapewniający niepowtarzalny dźwięk, nowy, zielony kolor lakieru Monza 1958 (hołd dla koloru pierwszej 500 Abarth, która w tamtym roku ustanowiła sześć międzynarodowych rekordów w Monzie), wiele detali w szarości Campovolo, w tym regulowany spojler, body kit, osłona przednia i tylna oraz obudowy lusterek.

Tego samego koloru jest naklejka ze Skorpionem na pokrywie silnika oraz naklejka w szachownicę na dachu, które podkreślają sportowy wygląd auta. W standardzie montowane są również 17-calowe felgi aluminiowe SuperSport i słynne czerwone zaciski Brembo. Mocny układ hamulcowy posiada z przodu czerwone, aluminiowe zaciski Brembo z czterema tłoczkami oraz tarcze samowentylujące 305 mm z przodu i 240 mm z tyłu.

Ten sam sportowy charakter można znaleźć we wnętrzu samochodu, gdzie na pierwszy plan wysuwają się ekskluzywne fotele Sabelt Tricolore opracowane specjalnie na potrzeby tej edycji specjalnej. Do chwalebnej, wyścigowej przeszłości marki nawiązuje również logo na nadwoziu, które wykorzystuje staromodną czcionkę oraz wzór skorpiona w stylu vintage, który jest niewątpliwym hołdem dla dziedzictwa jednej z najbardziej znanych na świecie włoskich marek.
We wnętrzu samochodu znajduje się również numerowana tabliczka dla każdego z 1949 egzemplarzy, które zostaną wyprodukowane, dzięki czemu każdy egzemplarz 695 70° Anniversario będzie autentycznym kolekcjonerskim przedmiotem.

Nowy 695 70° Anniversario jest wyposażona w najmocniejszą jednostkę napędową z gamy: 1,4-litrowy turbodoładowany silnik, który zapewnia moc 180 KM i moment obrotowy równy 250 Nm przy 3000 obr./min. oraz maksymalną prędkość 225 km/h (ze spojlerem ustawionym w pozycji 0°) i przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,7 sekundy. Krótko mówiąc, 695 70° Anniversario to idealne połączenie osiągów silnika i aerodynamiki.

Zwracając się do Klientów o sportowych upodobaniach nie można było zapomnieć o łączności ze światem: Apple CarPlay i Google Android AutoTM* z systemem Uconnect TM HD z 7-calowym ekranem są montowane w standardzie wraz z nawigacją i radiem cyfrowym DAB. System informacyjno-rozrywkowy ma ekran o wysokiej rozdzielczości oraz zintegrowaną aplikację Abarth Telemetry do pomiaru osiągów. Wreszcie, dopełnieniem standardowego wyposażenia są: automatyczna klimatyzacja, światła do jazdy dziennej  LED, światła przeciwmglowe LED i specjalne dywaniki.

*Android Auto, Google Play i Google Maps to zastrzeżone znaki towarowe Google LLC.
Apple CarPlay to zastrzeżony znak towarowy Apple Inc.

Tuning wpisany w DNA Carlo Abartha

Carlo Abarth urodził się w Wiedniu 15 listopada 1908 roku i odniósł niemal bezprecedensowy sukces w świecie motosportu, dzięki absolutnemu poświęceniu silnikom oraz naprawdę niesamowitemu talentowi, pasji i zamiłowaniu do innowacji. Hulajnoga, rower, motocykl czy wózek boczny: każdy pojazd był dobry dla młodego mężczyzny, ważne było, aby móc go zdemontować, naprawić lub poprawić jego osiągi. W wieku 11 lat Carlo Abarth owinął skórzany pasek wokół kół swojej hulajnogi, aby zmniejszyć tarcie o asfalt i wygrać ze starszymi dziećmi podczas osiedlowych zawodów.

Dziewięć lat później odniósł pierwsze sukcesy za kierowcą Thun: od tamtej pory jego motoryzacyjna pasja wytyczała drogę ku przyszłości. Pasji towarzyszyła przyjemność czerpana z jazdy, upojenie się szybkością i dążenie do rywalizacji a także, jak wkrótce się okazało, wrodzony talent inżynieryjny. W 1930 roku wyprodukował on bowiem swój pierwszy spersonalizowany motocykl marki Abarth.

Niestety, poważny wypadek podczas wyścigu w Linz zmusił Carla do porzucenia jazdy na motocyklu, ale nie pozbawił go chęci do przekraczania swoich granic. Nadal ścigał się na motocyklu z wózkiem bocznym, za kierownicą którego zasłynął dzięki takim wyczynom, jak wyścig z pociągiem Orient Express (oczywiście wygranym przez Abartha) w 1934 roku na liczącej 1370 km trasie z Wiednia do Ostendy. Był to nowy początek dla Carla Abartha. W 1945 r. przeprowadził się do Merano i został obywatelem włoskim.

Następnie, po krótkim epizodzie w Cisitalia, 31 marca 1949 roku Carlo Abarth wraz z Guido Scagliarini stworzył firmę Abarth & C. Pierwszym wyprodukowanym pojazdem był 204 A Roadster oparty na Fiacie 1100, który wszedł do historii 10 kwietnia 1950 r., kiedy Tazio Nuvolari wygrał za jego kierownicą swój ostatni wyścig, Palermo-Monte Pellegrino. Od tej pory, historia marki spod znaku Skorpiona stale wzbogacała się o nowe rekordy sportowe i przemysłowe, rewolucyjne zestawy tuningowe i legendarne wyścigi. 

Przykład? W 1962 roku Carlo Abarth zdecydował, że Abarthy 1000 będą ściągały się z otwartą tylną klapą, aby ułatwić chłodzenia silnika, ale szybko zdał sobie sprawę z wpływu, jaki zmiana ta ma na aerodynamikę pojazdu. Dlatego też, w 1966 roku opracował prawdziwy spoiler z wykonany żywicy, stając się jednym z pierwszych, którzy wyposażyli samochody wyścigowe w spoiler, wykorzystując jego właściwości aerodynamiczne. Temu właśnie wynalazkowi składa hołd nowy Abarth 695 70° Anniversario.

Ekscytujące wideo z kampanii podkreślającej ponadczasowego ducha Carlo Abartha

Premierze nowego Abartha 695 70° Anniversario towarzyszy kampania komunikacyjna stworzona przez agencję kreatywną Independent Ideas. Pasjonujący film reklamowy świętuje 70. rocznicę powstania marki, opowiadając o życiu jej założyciela, usłanym poświęceniem, adrenaliną i szybkością, a także o jego ponadczasowym duchu, nadal obecnym w modelach z bieżącej produkcji. Reklama opiera się na szybkiej sekwencji obrazów ilustrujących trzy słynne wyczyny Carlo Abartha, powiązane z trzema nowymi funkcjami wprowadzonymi w tym roku przez markę ze znakiem Skorpiona.

Na początku widzimy małego, lecz już genialnego Carla, który w 1918 roku tak zmodyfikował koła swojego skutera, aby wygrać swoje pierwsze wyścigi na ulicach Wiednia. To samo poszukiwanie jak najlepszych osiągów odnajdujemy w nowym niezwykłym modelu 595 Pista, wyposażonym w nowy układ wydechowy Record Monza z aktywnym zaworem i tylne zawieszenie Koni z technologią FSD, która poprawia osiągi jazdy, zapewniając lepsze trzymanie się drogi, prowadzenie oraz stabilność.

Obraz się zmienia, a widzowie przenoszą się do 1934 roku, kiedy to ambitny młody człowiek znalazł się na pierwszych stronach gazet, ponieważ na motocyklu z wózkiem bocznym rzucił wyzwanie pociągowi Orient Express na liczącej 1370 km trasie z Wiednia do Ostendy. I wygrał, potwierdzając kolejny raz swoją determinację w dążeniu do celu.  Równolegle na filmie, możemy zobaczyć emocjonującą jazdę za kierownicą  Abartha 595 esseesse, nowej edycji specjalnej, która stawia czoła najtrudniejszym wyzwaniom z tym samym podejściem, które stosował założyciel marki i którego korzenie tkwią głęboko w jej historii.

Nazwa “esseesse” nawiązuje do słynnych zestawów tuningowych „esseesse” Carla Abartha z lat 60. Opracowane w celu zwiększenia osiągów samochodów z seryjnej produkcji, zrobiły ogromną furorę, rozsławiając jego imię. Kolejny skok w czasie przenosi  widza do fabryki Abartha. Jest rok 1962 i Abarthy 1000 zwyciężają w przeróżnych zawodach, przekraczając linię mety ze słynną już otwartą pokrywą tylną, która rozpraszając ciepło silnika, ma jednocześnie korzystny wpływ na aerodynamikę pojazdu. I tak, w 1966 r. powstaje jeden z pierwszych tylnych spojlerów wyścigowych. Scena zmienia się ponownie i widzimy zrywnego i agresywnego Abartha 695 70° Anniversario z podniesionym spojlerem tylnym: to najnowszy hołd dla dziedzictwa Skorpiona i jego niepowtarzalnej osobowości, która sprawia, że samochód marki Abarth jest natychmiast rozpoznawalny na codziennych drogach.

Film wyreżyserowany przez Alessio Fava dla firmy produkcyjnej Haibun, zamyka nowe hasło reklamowe Let’s play forever, które w tym jubileuszowym roku podkreśla ponadczasowego, sportowego ducha marki.

Seria inicjatyw w hołdzie z okazji 70. urodzin marki ze znakiem Skorpiona

Nowy Abarth 695 70° Anniversario wieńczy długą listę przedsięwzięć, jeśli chodzi o produkty promocyjne i produkty na licencji, stworzone, by oddać hołd tak ważnej rocznicy i zwiększyć widoczność marki ze znakiem Skopiona również poza światem motoryzacji. Dzięki współpracy z wiodącymi partnerami, opracowano liczne  ekskluzywne produkty, które będą dostępne w sprzedaży podczas Abarth Days 2019, potwierdzając, że pasja do samochodów Abartha to styl życia, który wyróżnia każdy dzień.

Jednym z najnowszych produktów jubileuszowych jest seria znaczków z oficjalnym logo „70o Anniversario” opracowana przez Państwowe Biuro Filatelistyczne i Numizmatyczne w San Marino. Największe triumfy sportowe zainspirowały specjalny chronograf Breil wyprodukowany w limitowanej edycji 800 sztuk, wykonany w całości z tytanu i pełen odniesień do świata wyścigów, takich jak wstęga Abarth i kultowy emblemat Skorpiona.

Również nowa kolekcja odzieży i akcesoriów Abarth jest inspirowana światem sportów motorowych. Styl wyścigowy czerpie inspirację z kilku kluczowych elementów, jak słynny układ wydechowy Record Monza lub bieżnik opony. Na wszystkich produktach znajdują się emblemat Skorpiona i logo „70° Anniversario”. Osiągi  i historia to elementy, które wyróżniają także nową capsule collection „Record” stworzoną przez markę Iuter dla uczczenia sukcesów bolidu Fiat Abarth 1000 Pininfarina Record.

W szczególności, na ubraniach Record Hoodie i Record Tee znajduje się napis „12 hours of life without thinking about the past and the future” oraz „203,656 km/h” dla upamiętnienia rekordu prędkości ustanowionego w latach 60. na torze w Monzy. Na bluzie Monoposto i koszulce Monoposto znajduje się nadruk ze zdjęciem samochodu, a z tyłu napis Abarth i karta z danymi  technicznymi samochodu i zdobytymi rekordami.

Do najbardziej ekskluzywnych produktów lifestylowych należą domowy system audio Ixoost Kubo – Abarth 695 z wbudowanym systemem BluetoothTM, który może łączyć się ze wszystkimi urządzeniami wykorzystującymi tę samą technologię, oraz z jedyną w swoim rodzaju repliką wydechu Record Monza pełniącą funkcję bass reflex. Owocem historycznej współpracy z Compania Ducale są rowery Abarth, które ucieleśniają odwieczne poszukiwanie osiągów będące zawsze kluczowym czynnikiem DNA Abartha i zadziwiają kolorami i symbolami Abartha, które zajęły szczególne miejsce w zbiorowej wyobraźni.

Długą listę jubileuszowych produktów uzupełniają cenne grafiki Editalia, firmy należącej do Gruppo Istituto Poligrafico e Zecca dello Stato (Mennicy Włoskiej) upamiętniające najważniejsze modele w historii Abartha.

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama