Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Nowy Nissan Juke po raz pierwszy na drogach

Nowy Nissan Juke wreszcie pojawił się na drogach w ramach pierwszych jazd testowych. Poprzednia generacja tego modelu miała premierę 10 lat temu. Od tego czasu na całym świecie sprzedano 1,5 miliona tych samochodów.

Nissan Juke 2019
Fot. Nissan / Nissan Juke

Juke stworzył zupełnie nową niszę miejskich sportowo-użytkowych crossoverów i zainspirował innych producentów do powszechnego kopiowania tego pomysłu.

Wzorem poprzednika, nowy Juke zachwyca stylem i przyjemnością z jazdy, a dodatkowo, dzięki pakietowi zaawansowanych technologii, jest najlepiej skomunikowanym Nissanem w historii marki.

Zespół napędowy nowego modelu to bardzo nowoczesna konstrukcja, z kompaktowym, lekkim, elastycznym i oszczędnym turbodoładowanym silnikiem benzynowym. Po raz pierwszy Nissana Juke można również zamówić z siedmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową, która oprócz trybu automatycznego oferuje możliwość zmiany biegów za pomocą manetek przy kierownicy. W połączeniu z zupełnie nowym podwoziem rozwiązania te powodują, że jazda nowym crossoverem Nissana jest przyjemna, komfortowa, oszczędna i wyjątkowo bezpieczna.

Nissan Juke nigdy nie był naśladowcą. To prekursor wyróżniający się wyrazistym charakterem i wyjątkową zwinnością podczas jazdy — powiedział Marco Fioravanti, wiceprezes ds. planowania produktów w Nissan Europe. – Nowy model jest kontynuacją tego wszystkiego, za co ludzie uwielbiają jego poprzednika, uzupełnioną o nową, muskularną stylistykę i udoskonalone właściwości jezdne.

Nowy Nissan Juke został zbudowany na platformie CMF‑B i będzie produkowany w wyróżnionych wieloma nagrodami zakładach w Sunderland w Wielkiej Brytanii. Uruchomienie sprzedaży na europejskich rynkach zaplanowano na koniec listopada.

Atletyczny styl

Nowy Juke wydoroślał, ale nie stracił wyrazistego charakteru swojego poprzednika. Dzięki nowoczesnej stylistyce wnętrza i nadwozia znów wyznacza nowy standard w segmencie miejskich crossoverów. Samochód łączy styl coupé z sylwetką małego SUV‑a. Dzięki temu oferuje najlepsze cechy obu kategorii, doskonale sprawdzając się zarówno w mieście, jak i poza nim.

Najnowszy Juke, mimo że jest całkowicie nową konstrukcją, zachował kultowe cechy poprzednika, w tym między innymi okrągłe przednie światła, po których jest natychmiast rozpoznawalny z przodu. Współczesnym akcentem jest natomiast kształt litery Y wpisany w reflektory, który harmonizuje z typowym dla Nissanów wlotem powietrza z motywem litery V.

19‑calowe koła podkreślają muskularną sylwetkę nowego Nissana Juke. Dach sprawiający wrażenie zawieszonego w powietrzu i ostre przetłoczenia na bocznych panelach dodają prestiżu estetyce nowego modelu.

Gama 15 dwukolorowych zestawień pozwala tak skonfigurować nowego crossovera, by wyróżniał się kontrastującym lub zharmonizowanym połączeniem kolorów nadwozia, dachu i wnętrza.

Nowy Juke zmienił się także w środku, zyskując więcej stylu, przestrzeni, a także wyższą jakość i szereg nowych technologii. Ma przestronniejszą kabinę i większy bagażnik. Ilość miejsca z tyłu wzrosła o 5,8 cm na poziomie kolan oraz o 1,1 cm nad głowami. Bagażnik powiększono o 20%, do 422 litrów.

Zaprojektowane od nowa wnętrze jest bardziej eleganckie, komfortowe i wykończone wysokogatunkowymi materiałami. Nowe, miękkie w dotyku materiały na desce rozdzielczej, drzwiach oraz w dolnej części kabiny dodają prestiżu, a standardowe, jednobryłowe sportowe fotele z oparciem zintegrowanym z zagłówkiem mogą być pokryte opcjonalną tapicerką z tworzywa Alcantara® lub skóry.

Przednie fotele nie tylko świetnie wyglądają i oferują wysoki komfort, ale także mają wbudowany innowacyjny system nagłośnienia Bose Personal Plus, który zapewnia wysoką jakość dźwięku w kabinie. Ustawienia systemu reguluje się na 8‑calowym wyświetlaczu multimedialnym, zapewniającym także łatwy dostęp do usług Nissan Connect.

Indywidualizacja dzięki wersji N-Design

Dla właścicieli, którzy chcieliby nadać swojemu autu wyjątkowo indywidualny styl, przygotowano wersję wyposażenia N‑Design. Jest ona oferowana obok znanych już wersji Visia, Acenta, N‑Connecta i Tekna, i może być łączona z najbogatszymi pakietami personalizacyjnymi.

W ramach personalizacji wnętrza klienci będą mieli do wyboru trzy kombinacje tapicerki foteli oraz wykończenia deski rozdzielczej, drzwi i podłokietnika. Urbanizer opiera się na nowoczesnym, mocnym kontraście czerni i bieli, z elementami wykończeniowymi z syntetycznej skóry w obu tych kolorach; Midnight to finezyjne i eleganckie wnętrze zdominowane przez czarną Alcantarę® i skórę; z kolei The Juke przyciąga wzrok energetycznym kokpitem z elementami z pomarańczowej i czarnej skóry. Wszystkie warianty dodają prestiżu nowemu Nissanowi Juke.

Standardem w wersji N‑Design są imponujące, 19‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu ze szlifem diamentowym, podkreślające muskularny i dynamiczny styl nadwozia.

N‑Design oferuje łącznie 20 kombinacji personalizacji nadwozia i wnętrza.

Energetyzujące doświadczenia za kierownicą

Nowy Juke został zaprojektowany tak, aby trafić w gusta zarówno nowych, jak i dotychczasowych klientów marki. „Od samego początku przy projektowaniu nowego crossovera postawiliśmy na zwinność” — powiedział David Moss, starszy wiceprezes ds. badań i rozwoju w Nissan Europe. „Kierowcy odkryją zalety takiego podejścia natychmiast po chwyceniu za kierownicę”.

Pod wyprofilowaną maską pracuje oszczędny i dynamiczny 3‑cylindrowy silnik benzynowy. Jednostka o pojemności 1 litra jest lekka i kompaktowa, ale dzięki sprężarce charakteryzuje się elastycznością i zapewnia wiele przyjemności z jazdy. Silnik rozwija moc 117 KM i 180 Nm momentu obrotowego (z możliwością chwilowego zwiększenia tej wartości do 200 Nm). Standardem jest sześciobiegowa przekładnia manualna, ale po raz pierwszy samochód można zamówić także z nowym dwusprzęgłowym automatem.

W porównaniu z silnikiem 1,6‑litrowym stosowanym w poprzednim modelu zużycie paliwa spadło do 5,9 l/100 km w wersji ze skrzynią manualną i 6,0 l/100 km w pojazdach z przekładnią DCT. Ograniczono także emisję CO2, która wynosi obecnie 135 g/km (WLTP) z przekładnią manualną i 138 g/km (WLTP) z DCT.

Funkcja „D‑Mode” umożliwia płynne przełączanie się między trybami Standard, Eco i Sport. W każdym z nich charakterystyka samochodu zmienia się stosownie do warunków jazdy i nastroju kierowcy.

Silnik nowego Nissana Juke oferuje optymalną równowagę między osiągami, zużyciem paliwa i kulturą pracy — powiedział David Moss. – Zapewnia on imponujące wartości mocy i momentu obrotowego. To wspaniały przykład na to, że jednostka napędowa o zmniejszonej pojemności może dostarczyć kierowcy wiele przyjemności z jazdy przy niższych kosztach.

Zaawansowane technologie

Nowy Nissan Juke jest wyposażony w mnóstwo zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę, a także opcji multimedialnych, dzięki czemu każda podróż jest bezpieczniejsza, prostsza i przyjemniejsza.

Wśród rozwiązań podnoszących bezpieczeństwo są takie technologie, jak inteligentny system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów, inteligentny tempomat, rozpoznawanie znaków drogowych, inteligentna interwencja przy niezamierzonej zmianie pasa ruchu, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu czy interwencja w przypadku wykrycia pojazdu w martwym polu.

Ostatni z wymienionych systemów debiutuje w gamie japońskiej marki. System ten ostrzega kierowcę o obecności pojazdu niewidocznego w lusterkach i kieruje Nissana Juke z powrotem na dotychczas zajmowany pas ruchu, aby uniknąć kolizji.

Kierowcy nowego crossovera mają też do dyspozycji zaawansowaną technologię ProPILOT, która zmniejsza stres w czasie długich przejazdów oraz jazdy w intensywnym ruchu. System autonomicznie utrzymuje samochód pośrodku pasa ruchu i pilnuje stałej, bezpiecznej odległości od pojazdu poprzedzającego, nawet w wolno posuwającym się korku.

W celu poprawienia widoczności w strefach o kluczowym znaczeniu dla bezpieczeństwa słupki A zostały zwężone bez uszczerbku dla ich sztywności dzięki zastosowaniu lżejszej, ultrawytrzymałej stali. W nocy widoczność poprawiają standardowe reflektory LED o zasięgu zwiększonym o 10 metrów wszerz i 5 wzdłuż – najlepszym w tej klasie pojazdów.

Opcje łączności i system audio

Nissan wie, że klienci wybierający model Juke oczekują samochodu dopasowanego do ich stylu życia, w którym bardzo ważna jest łączność z Internetem. Juke został więc wyposażony w najbardziej zaawansowany system multimedialny, jaki dotychczas montowano w samochodach marki Nissan. Umożliwia on szybkie i wygodne podłączenie smartfona do samochodu, zdalne sterowanie wybranymi funkcjami i monitorowanie samochodu przez aplikację oraz udostępnianie połączenia Wi-Fi pasażerom chcącym pobrać lub wysłać dane*.

Najnowsza wersja systemu multimedialnego NissanConnect obsługuje standardy Apple CarPlay® i Android Auto, co umożliwia korzystanie z aplikacji zainstalowanych w smartfonie na 8‑calowym ekranie dotykowym w kabinie.

Kierowcy mogą korzystać zarówno z nawigacji w telefonie, jak i z map TomTom oraz usługi informacji o ruchu drogowym Live Traffic. Zgodność Nissana Juke z asystentem Google pozwala używać poleceń głosowych, na przykład w celu przesłania współrzędnych celu podróży z urządzenia mobilnego do pokładowej nawigacji.

Osoby podróżujące Nissanem Juke mogą słuchać muzyki przez innowacyjny system nagłośnienia Bose Personal Plus. Osiem potężnych głośników – w tym dwa Bose UltraNearfield wbudowane w zagłówki przednich foteli – pozwalają dosłownie zanurzyć się w otaczającym dźwięku wysokiej jakości.

Sprzedaż nowego Nissana Juke rozpocznie się pod koniec listopada.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama