Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

Škoda Superb – 85 lat prestiżu

Dokładnie 85 lat temu Škoda po raz pierwszy zaprezentowała model Superb. Nazwa auta od początku miała podkreślać najwyższą jakość i klasę. Produkcja pierwszej generacji Škody Superb trwała aż do 1949 roku. W 2001 roku wprowadzono nowoczesną wersję prestiżowego modelu. Dziś trzecia generacja flagowej limuzyny odnosi kolejne sukcesy.

Opublikowano

w dniu

Škoda Superb III FL (2020)
Fot. Škoda | Informacja prasowa

W lipcu zaprezentowano odświeżoną wersję auta, która zachwyca zastosowaniem innowacyjnych technologii i eleganckim wnętrzem. Na początku 2020 roku zadebiutuje Škoda Superb iV, pierwszy samochód w historii marki z napędem hybrydowym typu plug-in.

Nazwa “Superb” pochodzi od łacińskiego słowa “superbus”, które oznacza „wspaniały” i symbolizuje najwyższą klasę. Po raz pierwszy została zaprezentowana 22 października 1934 roku, aby podkreślić charakter nowego sedana Š 640. W styczniu 1935 roku wprowadzono pierwszą wersję modelu o wymiarach 5,5 m długości, 1,70 m szerokości i 1,66 m wysokości w kolorze czerwonym.

Seryjna produkcja Škody Superb rozpoczęła się w marcu 1935 roku. Topowy model wyposażono w sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra i mocy 40,5 kW (55KM). Oprócz standardowego wyposażenia, jako opcja dostępne było radio samochodowe i półki z drewna różanego umiejscowione za przednimi fotelami.

Niemal każdego roku firma wprowadzała kolejne innowacje do flagowego modelu: mocniejsze silniki i nowoczesne elementy wyposażenia. Po wyprodukowaniu około 600 pojazdów z zaworami SV, Škoda wprowadziła w 1938 r. wersję Superb OHV z sześciocylindrowym silnikiem rzędowym o mocy 59 kW (80 KM) i pojemności skokowej 3 137 cm3. Na krótko przed wstrzymaniem produkcji w 1940 r., spowodowanej wybuchem wojny, wyprodukowano niewielką serię Superb 4000 z silnikami V8. W 1946 r., przed wieloletnią przerwą w produkcji modelu, Škoda ponownie wprowadziła zmodernizowaną wersję z sześciocylindrowymi silnikami.

W 2001 roku Škoda Superb powróciła do oferty marki. Po wyprodukowaniu 135 068 pojazdów w 2008 roku, Škoda wprowadziła drugą generację flagowego modelu. Do momentu wyprodukowania trzeciej generacji modelu Superb w 2015 roku, z linii produkcyjnej w fabryce w Kvasinach zjechało 404 756 egzemplarzy pojazdu w wersji sedan i 217 734 w wersji combi.

W 2019 roku Škoda zaprezentowała odświeżoną wersję flagowej limuzyny, która zachwyca zastosowaniem najnowszych rozwiązań technologicznych z obszaru bezpieczeństwa i komfortu, eleganckim designem i wyrafinowanym wnętrzem. Po raz pierwszy w seryjnym modelu marki zastosowano reflektory Full LED Matrix oraz aktywny tempomat ADAPTIVE CRUISE CONTROL najnowszej generacji, z wyprzedzeniem wykrywający ograniczenia prędkości oraz zakręty na drogach i dostosowujący do nich prędkość auta. Dynamiczny i elegancki design został wzbogacony m.in. o jeszcze bardziej wyrazisty front i ozdobną listwę pomiędzy tylnymi światłami LED. Długość zmodernizowanej wersji zwiększyła się do 4869 mm w wersji hatchback oraz do 4862 mm w wersji Combi.

Na początku 2020 roku w ofercie Škody pojawi się pierwszy w historii marki model z napędem hybrydowym typu plug-in: Superb iV. Auto wyposażone w silnik benzynowy 1.4 TSI i silnik elektryczny zapewni łączną moc 160 kW (218 KM). W samochodzie wykorzystano akumulator litowo-jonowy o pojemności 13 kWh, co pozwoli na pokonanie do 56 km przy zasilaniu wyłącznie energią elektryczną. W połączeniu z silnikiem benzynowym nowy Superb iV może przejechać do 930 km. Škoda Superb iV będzie dostępna dla wersji wyposażenia Ambition i Style, a także dla wersji Sportline i Laurin&Klement.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama