IRG Formula 2019: Zapowiedź GP USA - motohigh.pl
Nasze social media

Motorsport

IRG Formula 2019: Zapowiedź GP USA

Seria IRG Formula 2019 nie zwalnia tempa – jeszcze nie opadł kurz po “niezłym Meksyku” na torze braci Rodriguez a już trzeba szykować się do następnego wyścigu. Kolejna runda pod znakiem IRG rozegrana zostanie w najbliższą niedzielę na obiekcie Circuit of the Americas położonym nieopodal miasta Austin.

Opublikowano

w dniu

IRG GP USA 2019
Fot. IRG-World

Obiekt powstał całkiem nie dawno – w 2012 roku na starcie stanęły tu po raz pierwszy bolidy F1. Debiut zebrał w większości dobre opinie. W zaledwie kilka lat tor COTA stał się jednym z ulubionych obiektów wśród kibiców jak i kierowców – nie przypadkowo, bo wiele sekcji przypomina zakręty z innych “kultowych” wręcz miejsc.

Od linii startu kierowcy wspinają się do pierwszego zakrętu po ponad 11% podjeździe – najwyższego punktu na torze z wierzchołkiem ustawionym na szczycie 30 metrowego wzgórza (w sumie różnice poziomów na tym torze sięgają 44 metrów). Po minięciu 90-cio stopniowego lewego zakrętu zawodnicy zjeżdżają w dól i z pełną prędkością wpadają w serię szybkich zakrętów wzorowanych na kompleksie Maggotts-Becketts-Chapel rodem z Silverstone.

Następnie przejażdżając przez ślepy zakręt nr 10, kierowcy dojeżdżają do nawrotu nr 11 po którym następuje ponad kilometrowa prosta ze strefą DRS – najlepsze miejsce do wyprzedzenia przeciwnika. Koniec długiej zwiastuje początek ostatniej, najbardziej technicznej cześć toru z serią wolnych zakrętów na wzór sekcji stadionowej z Hockenheim, po której napotykają  odwrócony zakręty nr 8 z toru Istanbul Park. Para dwóch lewych zakrętów nr 19 i 20 kieruje z powrotem zawodników na prostą S/M. 

Pętla jest szybka i wymagająca, ślepe zakręty nieraz pochylone odwrotnie do kierunku skrętu podnoszą skale trudności ale dają kierowcom radość z jazdy swoją płynnością. Kilka silnych dohamowań i długa strefa DRS pomaga przy wyprzedzaniu rywali.

Kluczowe miejsca na torze:

– “ślepy” zakręt nr 10 – kierowcy przejeżdzają go zazwyczaj na pełnej szybkości często zaliczając szerokie wyjazdy (co może zakończyc się anulowaniem czasu).
– techniczna kombinacja zakrętów 13 – 15 – wymaga dobrej przyczepności mechanicznej i trakcji. Na zużytych oponach lub ze źle zbalansowanym autem można tutaj stracjić dużo czasu. 

Do zakończenia sezonu IRG Formula 2019 pozostały już tylko 3 wyścigi licząc oczywiście ten na teksańskiej ziemii. Daniel Stepkowski w poprzednim GP Meksyku wskoczył na najwyższe obroty i umocnił sie na pozycji lidera serii, za plecami ma samych doborowych kierowców, ale tylko Sebastian Kosmala może zagrozić mu w walce o tytuł mistrza sezonu. Trzecie miejsce przypadnie prawdopodobnie Pawłowi Mrówce bo nie ma on szans dogonić duetu Daniel & Sebastian. Za nim spora przerwa i nieobecny ostatnio Adrian Kot. Kris Kaczmarkiewicz i brato mogą powalczyć jedynie o pierwsze miejsce “za podium”. 

Smaczku tej rywalizacji może dodać fakt, że reprezentują oni dwa zespoły, które mogą powalczyć o najniższy stopień w klasyfikacji zespołowej. Friendly F1 Team i Sweet Force będą liczyć każdy punkt w tej rywalizacji. Po zamieszaniu na starcie w Meksyku dadik nie zdołał wesprzeć Infinity Racing Team w rywalizacji o pozycje lidera klasyfikacji zespołów, PRT F1 z przewagą 53 punktów wygląda na poważnego kandydata zwycięzstwa tej klasyfikacji.

To najbliższe wyścigi zadecydują o kolejności zawodników czy zespołów, będzie zatem ciekawie i kibice mogą liczyć na ekscytująca końcówkę sezonu. Zaczynając od najbliższej niedzieli znowu po wyścigu w realnej serii F1 zapraszamy na transmisję z naszego klimatyzowanego studia IRG Tv.

O godz. 22:00 rozpoczniemy relację na żywo, na kanale MotogamesTv, która dzięki usłudze Restream będzie również dostępna do obejrzenia na naszych nowych kanałach:

– IRG Twitch

– IRG Mixer

– IRG DLive

Partnerami medialnymi imprezy są : MotoHighPLSpeedZonePLMotogamesTvPol Express.

UWAGA : Z uwagi na rozgrywane w realnej F1 GP o 20:10 nasze kwalifikacje rozpoczynamy o 22:00

Zachęcamy wszystkich do odwiedzania naszych społecznościówek, np. FB gdzie zawsze możecie podzielić się komentarzem i zostawić lajka, co nie zajmie Wam dużo czasu, a dla nas będzie wyrazem Waszego wsparcia dla naszej działalności.

GP w liczbach:
Tor: Circuit of The Americas
Długość pętli: 5513 m
Dystans wyścigu: FL + 56 okrążeń [IRG-world: FL + 48]
Liczba zakrętów: 20 (11 w lewo, 9 w prawo)
Liczba dohamowań: 6 (3 mocne)
Najdłuższa prosta: 1,089 km
Najwyższy punk na torze: T1
Różnica poziomów: 30,9 / 44 m
Długość alei serwisowej: 413 m (śr. w sezonie 367 m)
Czas spędzony w pit-lane: 23,446 s (2018 r.)
Prędkość maksymalna: ~ 330 km/h
Średnia prędkość: ~ 195 km/h
Pełny gaz: ok. 62% okrążenia (śr. w sezonie ok. 64%)
Największe przeciążenie: 4,6 G
Poziom docisku: średni
Zużycie opon: wysokie
Zużycie hamulców: wysokie
Poziom chłodzenia: średni
Zużycie paliwa: ~ 1,96 kg/okr (śr. w sezonie 1,86 kg/okr)
Wpływ obciążenia paliwem: ~ 0,24 s/10 kg (śr. w sezonie 0,28 s/10 kg)
Przewidywana liczba pit-stopów:  1 / 2
Zmiany biegów: śr. 58/okr
Liczba wyprzedzeń: 27 (2018 r.)
Prawdopodobieństwo opadów: 42,9%
Prawdopodobieństwo VSC: 71%
Liczba okr. za SC: 29 

Plan weekendu / Race Weekend: 
Sunday – UTC+1 time of the schedule (22:00 in Warsaw, Berlin)
21:00 Practice session
22:00 Qualify 1 (15 minutes)
22:15 Qualify 2 (10 minutes)
22:30 Warmup (5 minutes)
22:35 Official race (56 Laps) + FL
24:00 Weekend finish

Pre race limit: 50 laps on server

Server name:
IRG_Formula#1 (open 24/7)
IRG_Formula#2 (open 24/7)

How to join: http://irg-world.com/for-new-ones

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama