Stabilna sprzedaż Mazdy w Europie - motohigh.pl
Nasze social media

Biznes

Stabilna sprzedaż Mazdy w Europie

Mazda Motor Corporation ogłosiła wyniki finansowe i sprzedażowe za I półrocze roku fiskalnego, raportując globalną sprzedaż 731 000 pojazdów w okresie od 1 kwietnia do 30 września 2019 r.

Opublikowano

w dniu

Mazda CX-3 (2018)
źródło inf./fot.: Mazda

Rynek europejski (liczony z wyłączeniem Rosji) wzrósł o 2% w ciągu 6 miesięcy, notując sprzedaż na poziomie 121 000 pojazdów. Niemcy, które są największym dla Mazdy rynkiem w Europie, wniosły do tego wyniku aż 34 000 sztuk sprzedanych samochodów (+3%), podczas gdy sprzedaż w Wielkiej Brytanii wzrosła o 9% do 20 000 sztuk rok do roku, na przekór trendowi na tym rynku.

Na rynku rodzimym dla Mazdy, w Japonii sprzedano 98 000 pojazdów. Ameryka Północna odnotowała natomiast sprzedaż 202 000 sztuk.

Wyniki sprzedaży japońskiej marki w I połowie roku fiskalnego przyniosły przychody w wysokości 1 706,6 mld jenów (14,1 mld euro), co dało zysk operacyjny w wysokości 25,8 mld jenów (213,2 mln euro) oraz zysk netto w wysokości 16,6 mld jenów (137,1 mln euro).

Z uwagi na dynamikę zmian kursów walutowych i jednorazowe koszty jakości związane z prowadzeniem sporów sądowych dotyczących wspomagania kierownicy, całoroczna prognoza wyników finansowych Mazdy za rok obrotowy kończący się 31 marca 2020 r. została skorygowana, a globalny cel sprzedaży wynosi obecnie 1,55 mln sztuk (spadek o 8%) przy zysku operacyjnym w wysokości 60 mld jenów (504 mln euro) oraz zysku netto w wysokości 43 mld jenów (361 mln euro).

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama