Piero Ferrari: Trudno mi się identyfikować ze współczesną F1 - motohigh.pl
Nasze social media

Formuła 1

Piero Ferrari: Trudno mi się identyfikować ze współczesną F1

Piero Ferrari wyraził nadzieję, że stajnia z Maranello zawsze będzie ścigała się na szczycie sportów motorowych. Włoch jednocześnie przyznał, że miał trudności ze zrozumieniem dzisiejszej F1.

Opublikowano

w dniu

Piero Ferrari Museo
Fot. Scuderia Ferrari / Piero Ferrari

Trudno wyobrazić sobie świat F1 bez samochodów Scuderii Ferrari na starcie. W końcu włoska marka zbudowała swój sukces głównie w oparciu o starty w wyścigach Grand Prix.

Piero Ferrari, który pozostaje 10-procentowym udziałowcem spółki notowanej na giełdzie, uważa, że jego ojciec z pewnością skrzywiłby się widząc F1 w nowoczesnej formie. 74-latek przyznał także, że on sam wielokrotnie czuł się trochę zagubiony w dzisiejszym skomplikowanym świecie królowej sportów motorowych.

Dziś wydaje się, że wszystko jest zakazane w Formule 1, testowanie w sezonie, rozwój silnika, itd. Czasami trudno mi się identyfikować ze współczesną Formułą 1. Mój ojciec nie polubiłby letniej przerwy. Byłby szczęśliwy, gdyby mógł przetestować coś 15 sierpnia. Jesteśmy w Formule 1 od pierwszego sezonu i ważne jest, abyśmy pozostali tutaj, pełni pasji i ambicji– powiedział syn Enzo Ferrariego w programie radiowym RAI Extratime.

– Chciałbym, aby Ferrari mogło zachować swoją duszę na zawsze. Z jednej strony budujemy nasze piękne samochody sportowe, a z drugiej odnosimy swoje zwycięstwa w Formule 1. Tego zawsze chciał mój ojciec i wszyscy dzisiaj żyjemy tym snem – dodał.

Ferrari odniósł się także do niedawnego starcia Sebastiana Vettela i Charlesa Leclerca podczas Grand Prix Brazylii, podkreślając kluczową potrzebę bezbłędnego działania zespołu na wszystkich poziomach. – Aby wygrać, musisz mieć samochód na torze gotowy w 100 procentach od pierwszego do ostatniego okrążenia oraz kierowcę, który nie popełnia błędów i wie, jak wykorzystać 100% możliwości maszyny – powiedział wiceprzewodniczący marki Ferrari.

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama