Nasze social media

Testy samochodów

[TEST] Honda Civic 5D 1.5 VTEC CVT (182 KM) Hatchback – spokojny Japończyk!

Nie tak dawno po raz kolejny przyszło nam testować Hondę Civic. Wcześniej, w zeszłym roku, mieliśmy do czynienia ze słabszym przedliftowym hatchbackiem z silnikiem 1.0 VTEC Turbo (126 KM) oraz poliftowym sedanem z mocniejszym 1.5 VTEC Turbo (182 KM). Tym razem jeździliśmy najnowszym i mocnym wcieleniem hatchbacka (jeszcze nie Type R) w wersji Sport Plus z automatyczną przekładnią CVT. Jak sobie radził? Przekonajmy się!

Opublikowano

w dniu

Honda Civic 5D Hatchback przód
Fot. Zieliński Photo

Ogólne wrażenia

Przed rozpoczęciem testu zastanawiałem się głównie nad tym, jak w samochodzie spisze się CVT. Wcześniej miałem okazję jeździć głównie Hondami z manualną 6-biegową skrzynią biegów i byłem zadowolony z jej pracy. Jeśli chodzi o bezstopniową przekładnię, to miałem z nią styczność jedynie w Mitsubishi ASX. Wówczas byłem nawet miło zaskoczony. Zaś w przypadku Civica miałem w pamięci wrażenia Pawła, który testował parę miesięcy wcześniej nowego sedana. I właściwie Honda Civic 5D w hatchbacku pozwoliła mi się z nim w większości zgodzić.

Honda Civic tył 5D 1.5 VTEC

Fot. Zieliński Photo

Chociaż o dziwo samo podróżowanie tym autem dostarczyło mi więcej frajdy. Owszem, czasami brakowało mi sportowego charakteru, ale do spokojnej i płynnej jazdy nie potrzebowałem niczego więcej. Honda Civic 5D z 1.5 VTEC Turbo pokonała nieco ponad 2500 km. Chciałem sprawdzić komfort jazdy na dłuższych dystansach, aby spróbować przekonać się do niej. Miałem z tyłu głowy myśl: manual byłby idealny. Zwłaszcza jak przypomnę sobie jazdę choćby HR-V’em Sport z tą samą jednostką napędową. Mimo wszystko, pierwsza styczność z CVT była ciekawym doświadczeniem.

Spalanie

Podczas testu osiągnęliśmy średnią spalania na poziomie 8,4 l/100 km. Wynik nie wydaje się nadzwyczajny, ale nadmienić wypadałoby, że jeździliśmy niemalże po każdym rodzaju dróg. W cyklu mieszanym należało się spodziewać wyników w granicach 9 litrów, w miejskim nieco poniżej 10 l, a w autostradowym ok. 7,4 litra. Jeśli spojrzelibyśmy na dane producenta, to zauważyć można pewne dysproporcje. Zazwyczaj jest tak w przypadku wyników z trasy czy cyklu mieszanego, a różnica utrzymuje się w granicach 1,3-1,7 l/100 km.

Cena

Testowana przez nas Honda Civic 5D Sport Plus była warta blisko 124 tys. złotych. Jednak, jeśli uwzględnilibyśmy rabat (wersje z 2019 r.) w wysokości nawet 10 000 zł, to od razu robi się przyjemnie. Ogromnym plusem Hondy jest fakt, że wiele elementów jest dostępnych już w wyposażeniu standardowym. Dlatego nie mamy dopłat za m.in. klimatyzację dwustrefową czy kamerę cofania. Jedyne, co wymagało dopłaty w naszym przypadku to lakier Sonic Grey Pearl (2 500 zł). Chętni mogliby jeszcze dobrać skórzaną tapicerkę w odcieniach brązu, czerni i czerwieni za nieco ponad 6 tys. zł.

Honda Civic bok 1

Fot. Zieliński Photo

Czy możemy zejść z ceny? Oczywiście, że TAK! Do wyboru w konfiguratorze mamy aż sześć tańszych wariantów. Jednak warto nadmienić, że część z nich opiera się o wykorzystanie benzynowej jednostki 1.0 lub wysokoprężnej 1.6 i-DTEC. Najtańsza “S” rozpoczyna się od 74 400 zł. Najdroższa Prestige (wyższa od naszej) to już minimum 119 tysięcy. Jeśli chodzi o 1.5 VTEC Turbo z CVT to mamy tylko Sport Plus i wspomniane Prestige.

Honda Civic Hatchback 5D 1.5 VTEC Turbo 182 KM
  • Wygląd zewnętrzny
  • Wnętrze
  • Przyjemność z jazdy
  • Multimedia
  • Jakość materiałów
  • Zawieszenie
  • Silnik
  • Spalanie
  • Cena w stosunku do jakości
4.4

Podsumowanie

Kolejne spotkanie z Hondą Civic wypadło pozytywnie. Drobne zmiany kosmetyczne 5D w zestawieniu z 4D  można ocenić zdecydowanie na plus. Komfort jazdy był na dobrym poziomie, choć czasem we znaki dawały się ograniczenia, za które odpowiadała skrzynia CVT. Raczej sam byłbym za o około 5 tysięcy tańszą wersją z manualną przekładnią. Jednak zdecydowanie wartość nowego Civica wciąż jest dobra i może skusić wielu klientów szukających ładnego i praktycznego hatchbacka w klasie średniej.

Galeria

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama