Connect with us

Rekord sprzedaży zelektryfikowanych aut marki Kia

W pierwszym kwartale 2020 roku sprzedaż nowych samochodów hybrydowych i elektrycznych Kia Motors w Europie była rekordowo wysoka. W tym okresie wzrósł również udział marki Kia w europejskim rynku i osiągnął najwyższy wynik w historii. Znacznie zwiększył się także udział koncernu w rynku nowych aut w Polsce.

Opublikowano

w dniu

Kia e-Niro wysoka sprzedaż w Europie 2020
Fot. Kia

Według danych opublikowanych przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA)* sprzedaż nowych aut marki Kia w Europie w pierwszym kwartale 2020 roku nieznacznie spadła (do 113.026 egzemplarzy). Oznacza to spadek o 14,5% w porównaniu z wynikiem z  pierwszego kwartału 2019 r., w którym Kia Motors Europe odnotowała najlepszą w historii sprzedaż w ciągu kwartału (132.174 sztuki). Zwłaszcza świetnym wynikiem mogą pochwalić się zelektryfikowane modele. Ich wysoka sprzedaż jest bardzo pozytywnym sygnałem.

Spadek sprzedaży samochodów marki Kia w Europie jest jednak znacznie mniejszy niż całego rynku motoryzacyjnego, który w krajach UE, EFTA i Wielkiej Brytanii wyniósł aż 26,3%. Dzięki temu w pierwszych trzech miesiącach 2020 r. udział marki Kia w rynku wzrósł do najwyższego w historii i wynosi 3,7% (z 3,2% w pierwszym kwartale 2019 r.).

Z 5,27% do 6,08% zwiększył się udział Kia Motors w rejestracjach nowych samochodów osobowych w Polsce. O ile cały rynek skurczył się o blisko 1/4, o tyle marka Kia straciła tylko nieco ponad 11%. To zdecydowanie najniższy spadek w gronie pierwszych 5 marek w tym zestawieniu.

Jest się czym chwalić…

Mimo trudnego początku roku, sprzedaż w Europie nowych zelektryfikowanych modeli marki Kia wzrosła o 20,8%, do 21 340 egzemplarzy. Zelektryfikowane modele stanowią już blisko jedną piątą sprzedaży nowych samochodów koreańskiego producenta w Europie (18,9% w pierwszym kwartale 2020 r.). W pierwszych trzech miesiącach 2019 roku ich udział w sprzedaży wynosił 13,4%.

Pierwsze trzy miesiące 2020 roku – ze względu na pandemię koronawirusa i podjęte środki ochrony zdrowia w wielu europejskich krajach. Stanowiły wyzwanie dla całej branży. W tym trudnym czasie zaobserwowaliśmy rosnący popyt na samochody hybrydowe i elektryczne marki Kia. Każdy model sprzedawany w Europie, który ma zelektryfikowaną odmianę odnotował wzrost sprzedaży w tym kwartale. Pojawienie się nowych hybrydowych modeli typu plug-in, większa dostępność aut elektrycznych. Jak i poszerzona rodzina modeli Ceed również przełożyły się na wzrost sprzedaży – powiedział Emilio Herrera, Dyrektor Operacyjny Kia Motors Europe.

W pierwszym kwartale 2020 r. auta elektryczne marki Kia – e-Niro i e-Soul – stanowiły aż 32% sprzedaży pojazdów zelektryfikowanych. To o 10% więcej niż w 2019 r. Modele hybrydowe typu plug-in, w tym nowe XCeed i Ceed kombi, również zyskały na popularności. Teraz stanowią  one 30% sprzedaży zelektryfikowanych modeli.

Kolejne sukcesy producenta

Kia e-Soul zdobyła niedawno tytuł w kategorii “World Urban Car” w konkursie World Car of the Year 2020. Bez wątpienia, to wyróżnienie wzbudzi zainteresowanie całą gamą zelektryzowanych samochodów marki Kia. W tym samym konkursie, Kia Telluride zdobyła tytuł Światowego Samochodu Roku 2020. Auto jest sprzedawane zarówno na rynkach Ameryki Północnej, jak i w kilku innych krajach.

Ceed – rodzina modeli marki Kia, która cieszy się największym popytem – także odnotowała wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale tego roku. Sprzedaż modeli Ceed, Ceed kombi, ProCeed i XCeed wzrosła w pierwszym kwartale o 18,8%, do 29.664 egzemplarzy. W Europie wszystkie modele z rodziny Ceed cieszą się dużą popularnością. Znaczący wzrost sprzedaży wynika z pojawienia się nowego członka rodziny – modelu XCeed, który debiutował w drugiej połowie 2019 r. A także nowych wersji z napędem hybrydowym typu plug-in, które w sprzedaży pojawiły się na początku 2020 roku.

Listę pięciu najlepiej sprzedających się modeli marki Kia w Europie, po rodzinie modeli Ceed, uzupełniają Sportage (23.011 egzemplarzy), Niro (16.010 sztuk), Stonic (15.115 samochodów) i Picanto (13.639 aut). Niewykluczone, że koreańska marka odnotuje dobry wynik sprzedaży w Polsce dzięki otwarciu wirtualnego salonu samochodowego.

  • W pierwszym kwartale tego roku udział Kia Motors w europejskim rynku wzrósł do 3,7%
  • Udział marki Kia w rynku aut osobowych w Polsce po 3 miesiącach 2020 r. wzrósł do 6,08%
  • Sprzedaż samochodów zelektryfikowanych marki Kia w Europie wzrosła o 20,8%, pomimo kurczącego się rynku nowych samochodów
  • Zelektryfikowane auta stanowią teraz prawie jedną piątą sprzedaży Kia Motors Europe
  • Porównując z pierwszym kwartałem ubiegłego roku, o 18,8% wzrosła sprzedaż modeli z rodziny Ceed

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama