Connect with us

Volkswagen i Ford rozpoczęły współpracę w trzech dziedzinach

Volkswagen i Ford podpisały umowy dotyczące globalnej współpracy w dziedzinie lekkich samochodów dostawczych, elektryfikacji oraz jazdy autonomicznej. Zamiar współpracy firmy ogłosiły już w zeszłym roku.

Opublikowano

w dniu

Volkswagen i Ford współpraca 2020
Współpraca na linii Volkswagen-Ford | Informacja prasowa

Volkswagen AG i Ford Motor Company podpisały kolejne umowy w ramach globalnej współpracy. Dzięki nowym projektom produkty obydwu firm mają być jeszcze lepiej dopasowane do potrzeb klientów w Europie i w innych regionach świata. Partnerzy wykorzystają swoje doświadczenia w produkcji pick-upów średniej wielkości oraz samochodów użytkowych i elektrycznych.

Obydwie firmy zamierzają między innymi oferować w krótszym czasie swoim klientom nowe technologie. Jak i zapewnić im większy wybór modeli. Mając na uwadze wzrost światowego popytu na pojazdy użytkowe oraz na wydajne auta elektryczne partnerzy chcą zwiększyć liczbę produkowanych samochodów.

Cele porozumienia

  • produkcję skonstruowanego przez Forda średniej wielkości pick-upa. Miałby on pojawić się pod nazwą Amarok w 2022 roku miałby pojawić się w ofercie marki Volkswagen Samochody Dostawcze.
  • począwszy od przyszłego roku wzmocnienie sprzedaż samochodów dostawczych obydwu przedsiębiorstw. Środkiem do tego celu będzie miejskie auto użytkowe na bazie najnowszego Caddy. Zostanie ono opracowane i będzie produkowane przez markę Volkswagen Samochody Dostawcze. Kolejnym projektem będzie późniejsze opracowanie przez Forda auta użytkowego do przewozu ładunków o masie jednej tony na potrzeby obydwu partnerów.
  • wsparcie strategii obydwu firm w zakresie samochodów elektrycznych. Między innymi poprzez opracowanie przez Forda na bazie platformy MEB dostarczonej przez Volkswagena elektrycznego auta. Takie ma już być od 2023 roku ma być sprzedawane na europejskim rynku.

W ramach trzech wspólnych projektów dotyczących samochodów dostawczych ma zostać opracowanych i wyprodukowanych łącznie 8 milionów pojazdów.

W obliczu pandemii Covid-19 i jej skutków dla światowej gospodarki podejmowanie skutecznej współpracy między silnymi przedsiębiorstwami ma szczególne znaczenie. Taka współpraca znacznie zmniejszy koszty opracowania nowych modeli. A także umożliwi globalne upowszechnienie pojazdów elektrycznych i dostawczych oraz wzmocni pozycję obydwu firm.  – powiedział prezes zarządu Grupy Volkswagen, dr Herbert Diess.

Nasze porozumienie pojawia się w czasie, gdy rośnie fascynacja coraz inteligentniejszymi samochodami komunikującymi się z coraz bardziej cyfrowym otoczeniem – stwierdził dyrektor generalny Forda, Jim Hackett. – Współpraca stwarza ogromne szanse na powstanie innowacyjnych rozwiązań odpowiadających na globalne potrzeby z zakresu mobilności. Przynosi ona też duże korzyści naszym klientom – jednocześnie firmy muszą zdecydować, jak zamierzają inwestować swoje pieniądze. 

Nowa strategia umocni ich na rynku aut użytkowych i pick-upów

Zarówno Ford, jak i Volkswagen dysponują bardzo dobrze sprzedającymi się na świecie pojazdami użytkowymi i pick-upami. Należą do nich tak popularne modele jak Fordy Transit i Ranger. Dodać należy także modele tj. Transporter, Crafter, Caddy i Amarok marki Volkswagen Samochody Dostawcze.

Samochody użytkowe mają dzisiaj dla Forda zasadnicze znaczenie, to dziedzina, którą zamierzamy nadal dynamicznie rozwijać. Współpraca z Volkswagenem w zakresie platform konstrukcyjnych da obydwu firmom znaczące korzyści finansowe. Zarówno podczas ich opracowywania, jak i wykorzystania fabryk i urządzeń – powiedział Jim Farley, Chief Operating Officer w firmie Ford.

Niezależnie od tego, w ciągu dwóch najbliższych lat Ford zamierza poszerzyć swoją ofertę o wersje Transita i modelu F-150 zasilanych energią elektryczną z akumulatorów. Będą one przeznaczone dla klientów przywiązujących coraz większe znaczenie do bezemisyjnej eksploatacji. Tak samo jak efektywnej łączności samochodu ze światem zewnętrznym, jego umiejętności przetwarzania danych oraz wykorzystania technologii sztucznej inteligencji – dodał.

Współpraca z Fordem jest elementem naszej strategii GRIP 2025+ oraz częścią dokonujących się właśnie przemian marki Volkswagen Samochody Dostawcze – stwierdził Thomas Sedran, Prezes Zarządu marki.

Długoterminowa współpraca z Fordem wzmocni naszą znakomitą pozycję w dziedzinie lekkich pojazdów użytkowych. Zwłaszcza na najważniejszych rynkach europejskich, i jest dowodem na to, że krok po kroku z sukcesem realizujemy nasz plan.

Wykorzystanie w Europie przez Forda platformy MEB opracowanej przez Volkswagena jest ponadto ważnym elementem w strategii Volkswagena. Tej dotyczącej samochodów elektrycznych i wzmacnia wysiłki obydwu firm w realizacji celów zawartych w Paryskim Porozumieniu Klimatycznym z 2015 roku. Volkswagen i Ford zamierzają skorzystać z jeszcze innych możliwości współpracy w zakresie aut elektrycznych.

Dalsze plany

Od 2023 roku przez kolejne lata Ford planuje sprzedaż ponad 600.000 egzemplarzy elektrycznych samochodów skonstruowanych na platformie MEB. Nowy model ma mieć obszerne wnętrze i wszelkie zalety samochodu elektrycznego. Forda zaprojektuje i opracuje go w zakładzie w Kolonii-Merkenich. Tym samym Ford poszerzy swoją ofertę samochodów z elektrycznym napędem, nowe auto dołączy do elektrycznego Mustanga Mach-E. A ten już ma debiut w 2021 roku.  

ZOBACZ TAKŻE
Mustang Mach-E oficjalnie: elektryczny crossover Forda z zasięgiem do 600 km

Ponadto obydwaj producenci niezależnie od siebie będą w przyszłości wykorzystywać w swoich efektywnych, autonomicznych pojazdach system Self-Driving (SDS) firmy Argo AI. W zeszłym tygodniu Volkswagen zrealizował zapowiedzianą wcześniej inwestycję w to przedsiębiorstwo. W Argo AI, mającej swoją siedzibę w Pittsburghu, Ford posiada udziały własnościowe.

Decyzja Volkswagena i Forda o tym, aby niezależnie od siebie zainwestować w firmę Argo AI pokazuje jak globalna współpraca może sprzyjać rozwojowi. Zwłaszcza, że ich opracowanie najnowocześniejszych technologii wymaga wiele czasu i zasobów. SDS od Argo AI to dzisiaj pierwszy system jazdy autonomicznej, który ma być wykorzystywany komercyjnie w Europie i w USA.

Platforma przygotowana przez Argo AI zyska jak dotąd najszersze zastosowanie geograficzne spośród wszystkich dostępnych technologii autonomicznej jazdy. To ważny czynnik umożliwiający opłacalny finansowo i skuteczny rozwój tego rodzaju systemów.

W ramach współpracy Volkswagena i Forda nie planuje się wzajemnego objęcia udziałów, firmy nadal pozostaną w stosunku do siebie konkurentami. 

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama