Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Formuła 1

Allison ostrzegł rywali. Mercedes wciąż rozwija system DAS

Dyrektor techniczny Mercedesa przyznał, że jego zespół inżynierów wciąż udoskonala system DAS. James Allison nie ukrywał, że na przeszkodzie nie stoi fakt, że rozwiązanie zostało zdelegalizowane od 2021 roku.

James Allison Mercedes AMG F1 o DAS
Fot. Mercedes AMG Petronas Motorsport

Niewiele brakowało, aby stajnia z Brackley wciąż się ukrywała ze swoim wynalazkiem. Dopiero analizy nagrań z kamer umieszczonych na W11 na torze Catalunya dowiodły, że jej kierowcy wykonują dodatkowe czynności przy kierownicy. Chodziło o przyciągnie i odpychanie na prostych, co miało służyć zmianie regulacji kąta zbieżności przednich kół. Zabieg ma pomóc kontrolować temperaturę opon czy też zwiększać prędkości na prostych dzięki mniejszym oporom. W trakcie przedsezonowych testów Allison miał sporo zapytań od mediów dot. rewolucyjnego rozwiązania.

FIA wprowadziła sporo ograniczeń, które mają przynieść za sobą mniejsze wydatki. Dlatego system DAS nie pojawi się w kolejnym sezonie. Jest w sezonie 2020 wolno go używać, a opracowany ma go tylko jeden zespół. Rywale już wielokrotnie protestowali. Red Bull złożył protest w Austrii, ale sędziowie nie widzieli naruszenia ze strony Czarnych Strzał.

ZOBACZ TAKŻE
Allison: Hamilton wciąż jeździ jak jeden z najmłodszych

System DAS ma ogromny potencjał. Allison nie porzuca koncepcji

Wydawało się, że w związku z zakazaniem stosowania rozwiązania od 2021 roku, niemiecki zespół nie będzie wydawał pieniędzy na dalszy jego rozwój. James Allison zaskoczył jednak wszystkich doniesieniami o kontynuacji rozwoju, jakoby system DAS nie był zamkniętym rozdziałem.

Myślę, że dla nas jest to wciąż bardzo nowy system. Dokładnie to, w jaki sposób, gdzie i kiedy mamy z tego najwięcej okazji, do pewnego stopnia nadal jest dla nas podróżą odkrywczą. Sposób, w jaki ją rozwijamy, jest dla nas otwarty w trakcie sezonu. Więc to nie zamknięty rozdział. Mamy nadzieję, że wyciągniemy z niego więcej, jeśli szybko nauczymy się go w nadchodzących wyścigach – powiedział dyrektor techniczny Mercedesa.

Rywale spróbują rzucić Mercedesowi wyzwanie?

ZOBACZ TAKŻE
System DAS w Red Bullu lepszy od tego w Mercedesie?

Możliwe, że stajnia z Brackley widzi kolejną lukę w przepisach. Czyżby dlatego Red Bull miał stworzyć własną koncepcję ich wynalazku? Niewykluczone, że tak. Właśnie dlatego protestowali, aby uzyskać od sędziów kolejne uzasadnienia na legalność systemu DAS.

Wszystko musi zasłużyć na swoje miejsce w samochodzie. Oczywiście to sprytny, genialny system. Obecne zasady są tak złożone, że wystarczy zrozumieć, do której części przepisów pasuje – powiedział Christian Horner.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama