Connect with us

Formuła 1

Bottas i Hamilton poza zasięgiem w treningach do GP 70-lecia | Analiza

Valtteri Bottas i Lewis Hamilton nie mieli sobie równych w piątkowych sesjach treningowych przed GP 70-lecia. Drugi weekend na torze Silverstone rozpoczęliśmy od dominacji Mercedesa. Za nimi dość duży ścisk, na czele grup pościgowych znajdowali się Max Verstappen i Daniel Ricciardo. Co nas może czekać w trakcie weekendu? Przeanalizujemy to sobie…

Opublikowano

w dniu

Układ sił po treningach: Szykuje się pojedynek Hamilton vs Bottas?

Na ten moment trudno oszukiwać się, że Mercedes jest na obiekcie Silverstone do złapania. Na pojedynczym okrążeniu mają sporą przewagę, która może się jeszcze powiększyć. Warto zaznaczyć, że najlepszy rezultat Lewisa Hamiltona w drugim treningu był uzyskany na pośredniej mieszance. Valtteri Bottas mimo świetnej postawie w pierwszym treningu nie był w stanie złapać zespołowego partnera na szybszej, miękkiej mieszance ogumienia. Także na długich stintach wyglądali bardzo dobrze, wręcz odstawiali innych średnio o 0,6 s na kółku.

Niestety Ci, którzy pokładali nadzieje w zmianie mieszanek opon Pirelli na bardziej miękkie niż tydzień temu, mogli się rozczarować. Taki scenariusz spotęgował problemy z ogumieniem na tym torze i wydaje się, że możemy zobaczyć walkę o przetrwanie. Póki co Red Bull znów ma konkurencyjnego Maxa Verstappena, który zawsze daje kibicom nadzieję na zmiany. Jednak na pewno stajnię z Milton Keynes może forma Renault i Racing Point. Daniel Ricciardo był bardzo szybki w drugiej sesji treningowej, ale swój czas ustanowił później od byłego kolegi z Red Bulla. Mimo to tempo Australijczyka i jego francuskiego kolegi z ekipy na twardej mieszance wyróżniało się. 

ZOBACZ TAKŻE
Gdzie jest Adrian Newey? Były kierowca F1 stracił cierpliwość do Red Bulla

Jakby nie patrzeć protest nie za bardzo wpłynął na formę Racing Point. Stajnia z Silverstone dostała karę odjęcia 15 punktów w klasyfikacji konstruktorów oraz 400 tys. dolarów grzywny za nielegalne kanały chłodzenia hamulców, które stosowali. Śledztwo FIA potwierdziło, że Renault miało rację oskarżają konkurentów o stosowanie komponentów kupionych od Mercedesa zamiast samodzielnego wykonania ich. Zespół został zobowiązany do modyfikacji, a to ich nie zwolniło. Lance Stroll i Nico Hulkenberg prezentowali się jeszcze lepiej niż tydzień temu, a najlepsze rezultaty ustanowili na pośrednich oponach. Obok nich tylko Hamilton, Russell i Latifi zdecydowali się na taki ruch.

Nie liczmy na cuda?

Niezbyt dobrze wypadała Scuderia Ferrari. Włosi pozytywnie zaskakiwali w zeszłym tygodniu. Tym razem mieli więcej kłopotów z degradacją opon i czeka ich długa analiza. Tempo wygląda w porządku, zwłaszcza u Charlesa Leclerca. Sebastian Vettel także pojeździł więcej niż przed tygodniem, ale zakończył piątek na poboczu z powodu usterki – m.in. wycieku oleju. W grupie walczących ekipa z Maranello musi oglądać się na McLarena i AlphaTauri.

Znów było to trudne popołudnie dla Haasa, Alfy Romeo Racing Orlen i Williamsa. Tempo tych pierwszych na pojedynczym okrążeniu wydaje się być w normie, ale już przy dużym obciążeniu paliwem zaczynają się schody. Za to Alfa Romeo ma kłopoty z samochodami. Brakuje im stabilności, a nie pomaga też szwankujący układ napędowy. Na sam koniec II treningu bolid musiał Antonio Giovinazzi. Znacznie stabilniej jest w Williamsie, który prezentował się dobrze. Nawet na tyle, aby w sprzyjających okolicznościach móc je wykorzystać.

ZOBACZ TAKŻE
Vettel blisko Astona Martina? Na Silverstone przyjeżdżał z szefem zespołu

Tempo wyścigowe: Specjalista Bottas?

Tak jak wspominałem wyżej. Najszybsze były Mercedesy. Tym razem to Valtteri Bottas był mocny na długich przejazdach, często o ok. 0,2 s szybszy od sześciokrotnego czempiona. Fin nie będzie miał jednak łatwo. Lewis Hamilton nie odpuszczał, dlatego trudno myśleć o odrabianiu strat po GP Wielkiej Brytanii. Wciąż można liczyć, że wydarzyć się może absolutnie wszystko. Przewaga obu Czarnych Strzał nad pozostałymi wynosiła około 0,6-0,7 s. Potem dość dobrze prezentowały się Red Bulle, Renault i Racing Point. Nieco odstawały McLaren i Ferrari, których czasy były nieregularne – zarówno na miękkich i pośrednich oponach. Najwolniejsi tracili średnio 1,4 s do liderów.

Na pewno walka za plecami stajni z Brackley zapowiada się nieźle. Wciąż można jednak liczyć na poprawę sytuacji w sobotę. Na pewno trudno porównywać obecne rezultaty przez inną charakterystykę opon. Tydzień przed na twardszych mieszankach zawodnicy było o blisko 1,2 sekundy wolniejsi niż teraz.

ZOBACZ TAKŻE
Kalendarz F1 2020 - wszystko, co powinieneś wiedzieć

Występ Roberta Kubicy

Czas na słów kilka o naszym rodaku. Robert Kubica zasiadł za sterami Alfy Romeo C39 należącej do Antonio Giovinazziego. Udało mu się przejechać 22 okrążenia na miękkich kompletach opon. Zwycięzca GP Kanady 2008 ustanowił 19. rezultat. Jego celem było zebranie danych, które mogą przydać się do poprowadzenia rozwoju bolidu. Kolejna wizyta w kokpicie ułatwi też Polakowi pracę w symulatorze w Hinwil. Na stratę rzędu 0,3 s do Kimiego Raikkonena nie za bardzo powinno się patrzeć ze względu na różne programy w trakcie pierwszej sesji treningowej.

Co przed nami?

Już jutro, 8 sierpnia, o godz. 12:00 odbędzie się trzecia sesja treningowa. Następnie o godz. 15:00 czasu polskiego czekają nas kwalifikacje do GP 70-lecia. Faworytami czasówki są Lewis Hamilton i Valtteri Bottas. Za to na niespodziankę może liczyć Nico Hulkenberg, który znów zastępuje Sergio Pereza w Racing Point. Niemiec może mieć nadzieję na dobry wynik, po tym co zaprezentował w piątkowych treningach. W dodatku mistrz GP2 z 2009 roku jest o wiele lepiej przygotowany niż tydzień temu.

Pełny harmonogram weekendu wyścigowego znajdziecie tutaj.

Grand Prix 70-lecia ma uczcić 70. rocznicę rozegrania pierwszych oficjalnych zawodów Formuły 1 na torze Silverstone w 1950 roku. Oby szykowała nam się prawdziwa uczta! Czy Bottas utrze nosa Hamiltonowi w historycznym wyścigu?

Wyniki I treningu

wyniki FP1 GP 70-lecia F1

Wyniki II treningu

wyniki FP2 GP 70-lecia F1

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama