Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

Nowa Honda Civic zaprezentowana. Bardziej nowoczesna, mniej krzykliwa

Japoński bestseller doczekał się już 11. wcielenia. Nowa Honda Civic stała się nowocześniejsza a zarazem bardziej ją “ugrzeczniono” w porównaniu do poprzedniczek… Co nie znaczy, że prezentuje się źle.

Opublikowano

w dniu

Nowa Honda Civic
Fot. honda.com / Honda Civic XI Concept

Na początek warto wspomnieć o nietypowej formie prezentacji auta. Otóż nowa Honda Civic zadebiutowała w serwisie Twitch, czyli… internetowej platformie gamingowej skupiającej ponad 17 milionów użytkowników dziennie. Wniosek nasuwa się sam – auto kierowane jest główne do osób młodych, zanurzonych w cyfrowej rewolucji.

Nowa Honda Civic – to już 11. generacja filaru japońskiej marki

Zresztą patrząc na wnętrze japońskiego kompaktu, miejsce prezentacji przestaje dziwić. Otóż jedenasta generacja Hondy Civic jest jednocześnie pierwszą z w pełni cyfrowym zestawem wskaźników czy umieszczonym na szczycie deski rozdzielczej wolnostojącym dotykowym wyświetlaczem multimediów o średnicy 9 cali (więcej o 2 cale niż dotychczas). Obecnie podobny układ kokpitu ma większość kluczowych konkurentów w segmencie, np. Volkswagen Golf czy Ford Focus. Ogólnie zarys kokpitu nowego Civika wyróżnia minimalizm a liczbę przycisków znacząco zredukowano. Widać też inspirację Hondą e.

Nowa Honda Civic

Pod względem wizualnym nowa Honda Civic przypomina trochę amerykańską wersję Hondy Accord. Na początek pokazano Civica w wersji sedan, gdyż to właśnia ta wersja w USA od lat cieszy się sporym zainteresowaniem. W porównaniu do agresywnej X generacji nowy Civic stał się bardziej “ugrzeczniony”, co nie znaczy, że brzydki. Można przypuszczać, że hatchback zyska więcej “pazura”.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Honda Civic 4d FL 1.5 VTEC CVT – różnica charakterów

Mniej “pazura”, więcej “digitali”

Chociaż jest to tylko prototyp, to praktycznie nie odbiega on od wersji seryjnej. Samochód oparto na tej samej platformie co X wcielenie. Podobna jest nawet linia boczna nowego sedana. Jednak bardziej stonowany design wskazuje, że krzykliwość poprzedniego Civika nie wszystkim przypadła do gustu. Ciekawym akcentem są LED-owe reflektory z umieszczonymi w ich górnej części LED-owymi paskami do jazdy dziennej. Podobny wzór znajdziemy w tylnych lampach. Trzeba jednak przyznać, że nowa Honda Civic wygląda dosyć masywnie.

Nowa Honda Civic

Na uwagę zasługuje także przedni pas z bardziej wyrazistą atrapą chłodnicy. Charakterystyczny słupek C przywodzi z kolei na myśl modele Cadillaca. Klapę bagażnika wieńczy subtelny spoiler. Poza tym ciężko tu wskazać jakieś bardziej wyraziste akcenty. 

Civic polubi się z hybrydami

Pod maską Civica znajdą się zapewne hybrydowe układy napędowe, oparte na czterocylindrowych silnikach benzynowych. Być może będzie to 1.5-litrowa konstrucja z nowego Jazza o mocy 109 KM (jako bazowy wariant) oraz 2-litrowy układ z hybrydowego CR-V o mocy 184 KM. Podejrzewmy, że nie zabraknie też turbodoładowanych jednostek wyposażonych w układ mild hybrid. W końcu Europa robi się coraz mniej przyjazna silnikom spalinowym.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Honda Jazz 1,5 i-MMD Hybrid 109 KM. Nowy lider segmentu B?

Nowa Honda Civic będzie produkowana w Ameryce Północnej – sedany w fabryce w kanadyjskim Alliston a hatchbacki w Greensburgu w USA. Rynkowy debiut seryjnej wersji zaplanowano na pierwszy kwartał 2021 roku. Wtedy też poznamy więcej szczegółów na temat japońskiego kompaktu.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama