Nasze profile w mediach społecznościowych

IMSA

IMSA wydała BoP przed rundą WeatherTech na Sebring

IMSA wydała wytyczne dotyczące Balance of Performance przed nadchodzącą rundą mistrzostw WeatherTech na torze Sebring. Zmiany głównie dotyczą aut DPi, GTLM i GTD.

Opublikowano

w dniu

WTR IWSC 2021 BoP
Fot. Wayne Taylor Racing / Twitter

IMSA na tydzień przed drugą rundą mistrzostw WeatherTech Sportscar Championship wydała wytyczne w zakresie Balance of Performance dla wszystkich klas. Zważywszy na wyjątkową charakterystykę toru w Daytonie, BoP wydane na rundę na Sebring będzie stanowić podstawę BoP na resztę sezonu. To oznacza, że wytyczne Balance of Performance na 12h Sebring są tworzone od zera i na ich podstawie będą dokonywane późniejsze zmiany w trakcie sezonu 2021.

Bez wyraźnych zmian w BoP dla klas DPi i LMP2

W klasie DPi jedyne istotne zmiany w wytycznych względem Daytony dotyczą Cadillaca. Model DPi-V.R odciążono z 950kg do 945kg masy minimalnej. Dodatkowo zyskał on litr większy bak, który może pomóc w delikatnym wydłużeniu przejazdów podczas wyścigu. W LMP2 obniżono minimalny kąt tylnego skrzydła w Orece 07. Jednakże wspomniana zmiana nie ma dużego znaczenia, ponieważ wszystkie pięć samochodów, które pojawią się w tej klasie w Sebring korzystają ze wspomnianej Oreki 07. Warto wspomnieć, że United Autosports dołączy do czterech aut, które startują w LMP2 na pełny sezon. Ekipa, której współwłaścicielem jest Zak Brown ma zamiar wystartować w kilku rundach Endurance w tym sezonie.

ZOBACZ TAKŻE
Balance of Performance: Szatan czy zbawca świata sportscarów?

Dieta w GTLM

W klasie GTLM jest nieco więcej zmian względem Daytony, szczególnie w zakresie wagi. Każdy trzech producentów otrzymał zmianę masy minimalnej. BMW M8 odciążono z 1250 kg na 1230 kg. Natomiast dociążono Corvette C8.R z 1270 kg na 1280 kg, a Porsche 911 z 1275 kg na 1305 kg. Dodatkowo Porsche 911 zwiększono restryktor powietrza względem zeszłorocznej edycji 12h Sebring z 31.5 mm, na 32.2 mm. Zaś BMW M8 względem poprzedniej edycji wyścigu na Sebring otrzymało mniejsze dozwolone ciśnienie doładowania

… i w GTD

Tutaj zmiany w BoP również odnoszą się do poprzedniej edycji 12h Sebring. Najważniejsze z nich to dociążenie BMW M6, Lexusa RC F i Mercedesa AMG  – po 20kg i Acury NSX o 10kg. Z drugiej strony Acura NSX i BMW M6 otrzymały nieco większe maksymalne ciśnienie doładowania.

Tegoroczna edycja 12h Sebring odbędzie się w następny weekend. Poprzedzi ją zapowiedź weekendu i występujących w nim załóg, która powinna pojawić się na koniec bieżącego tygodnia.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama