Nasze profile w mediach społecznościowych

GT

GPX Racing dokonuje ważnych zmian przed sezonem 2021

Bliskowschodni zespół GPX Racing ogłosił skład kierowców na nadchodzący sezon w Fanatec GT World Challenge Europe. Podał także kilka ważnych informacji na temat funkcjonowania zespołu w najbliższym roku.

Opublikowano

w dniu

GPX Racing 2021
Fot. Twitter/GPX Racing

GPX Racing to zespół, który pochodzi z Dubaju i obecnie bardzo dynamicznie się rozwija. Dwa lata temu wygrał 24h Spa, a w zeszłym roku zdobył wicemistrzostwo w GT World Challenge Europe Endurance. Do tego należy też dodać sukcesy w Azji. W styczniu bieżącego roku zwyciężył w wyścigu 24h Dubai, a w lutym zabrakło mu dwóch punktów do tytułu mistrzowskiego w klasie GT w AsLMS.

Nowy rozdział dla GPX

Mimo drugiego miejsca w klasie szefowie GPX otrzymali automatyczne zaproszenie do startu w 24h Le Mans, które jednak odrzucili. Przyczyną odrzucenia wspomnianego są zmiany organizacyjne w zespole. GPX rozpoczyna współpracę z ART Grand Prix. To organizacja, którą kibice wyścigowi doskonale znają z GP2/F2 i F3, a także z wspierania programu SMP w LMP1. W każdej z tych kategorii odnieśli pewne sukcesy. Polscy kibice mogą pamiętać ART Grand Prix z DTM – w zeszłym roku obsługiwali zespół Orlen Teamu,  który został stworzony na późnym etapie przygotowań do sezonu 2020.

ZOBACZ TAKŻE
Lista startowa 24h Le Mans 2021: Jest komplet, ale brak rezerw

Emocjonalne pożegnanie

Początek współpracy z ART oznacza koniec współpracy z Monlau Competition, które odpowiadało za wsparcie techniczne w pierwszych latach istnienia zespołu. Szef zespołu – Pierre-Brice Mena – wyraził wdzięczność wspomnianej organizacji.

„Przede wszystkim pragnę podziękować Monlau Competition, z którym współpracowaliśmy w pierwszych latach naszego istnienia. Mamy wiele wspólnych wspomnień. Powinniśmy także pamiętać, że Monlau to także organizacja, która zajmuje się także treningiem i rozwojem inżynierów w wyścigach samochodowych i motocyklowych. Wykonali dla nas fantastyczną pracę. Wiele się rozwinęliśmy przez wspólne pięć lat współpracy. Jest nam smutno z powodu zakończenia naszej wspólnej drogi. Decyzja o związaniu się z ART Grand Prix jest ważna dla naszej przyszłości. Możliwość skorzystania z ich doświadczenia jest dla nas bezcenna. Pozwoli nam także na rozwój i da nam możliwość zaangażowania się w nowe wyzwania związane z wyścigami Endurance. Niezmiennie naszym celem na ten rok jest wygrywanie” – powiedział.

Prototypy LMDh opcją na przyszłość?

Warto też powiedzieć, że Graham Goodwin – uznany dziennikarz wyścigów Endurance – wspomina, że jest szansa na pojawienie się GPX w LMDh. Należy jednak traktować tę informację z dystansem. Z kolei Marshall Pruett donosi, że Multimatic będzie wspierał Porsche i Audi w rozwoju prototypów LMDh obu marek. Ta informacja również nie jest oficjalna. Na chwilę obecną Porsche nie potwierdziło bowiem żadnych szczegółów odnośnie zapowiedzianego programu w tej platformie. 

Gdzie zobaczymy GPX w tym roku?

Trzonem tegorocznego programu zespołu GPX będą starty w Fanatec GT World Challenge Europe, gdzie pojawiali się w ostatnich dwóch latach w wybranych rundach. Wśród tego znajdą się także rundy Endurance. Natomiast jeśli chodzi o kierowców, to w tym roku zespół otrzymał trójkę z najwyższej fabrycznej półki. Są to Mathieu Jaminet, Matt Campbell i Earl Bamber. Dodatkowo zespół rozważa także udział w GT World Cup w Makau.

Mówi się także o pozyskaniu nowego sponsora, który może pełnić rolę sponsora tytularnego. Prawdopodobnie zostanie on ogłoszony w kwietniu przed startem sezonu 2021 w Fanatec GT World Challenge Europe Endurance Powered by AWS.

5/5 (liczba głosów: 2)
Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama