Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Formuła 1

„Honda ma najlepszy silnik w F1”. Hakkinen nie ma wątpliwości

Mika Hakkinen był pod wrażeniem osiągów silnika Hondy na otwarcie sezonu 2021. Dwukrotny mistrz świata zwrócił uwagę na osiągi Maxa Verstappena w kwalifikacjach, które do tej pory były domeną Mercedesa. Według niego czeka nas ekscytująca walka, w której dużą rolę odegrają Bottas i Perez. Sama Honda pozostaje jednak ostrożniejsza z wyrokowaniem przebiegu mistrzostw.

poprawa Honda silnik osiągi red bull opinia Hakkinen
Fot. Red Bull Content Pool

Honda zdobyła uznanie Hakkinena

Już podczas przedsezonowych testów zespoły z silnikami Hondy zwróciły na siebie uwagę. Red Bull i AlphaTauri prezentowały konkurencyjne osiągi, podczas gdy Mercedes i ich klient – Aston Martin – mieli duże problemy. Nie chodziło co prawda o stopień niezawodności jednostki napędowej, a bardziej skrzyni biegów. W trakcie GP Bahrajnu problem nie powrócił, ale ze wspomnianej dwójki to Mercedes najlepiej zrozumiał swój bolid. Niestety po porażce z Maxem Verstappenem o 0,4 s w kwalifikacjach nikt nie spodziewał się, że uda im się pokonać Red Bulla. Ostatecznie strategia i dojrzała jazda Lewisa Hamiltona wystarczyły. Mika Hakkinen przestrzegł jednak przed tym, że prawdopodobnie Honda ma na ten rok najlepszy pakiet.

Okrążenie Maxa w sobotę było po prostu idealne. Pokazuje, ile pewności siebie ma w swoim samochodzie, a różnica prawie czterech dziesiątych nad Lewisem była imponująca. Decyzja Hondy o zbudowaniu nowego silnika na ostatni sezon Formuły 1 wymagała wiele odwagi. Wraz z nowym silnikiem często pojawiają się problemy z niezawodnością, ale nie tym razem. Jeśli spojrzysz na kwalifikacje i wyścig Red Bulla i AlphaTauri, Honda ma teraz najlepszy silnik – wspomniał Fin na łamach Unibet.com.

Czeka nas walka Verstappen vs Hamilton. Dużą rolę w niej odegrają Perez i Bottas

Podczas GP Bahrajnu, Mercedes miał dwóch kierowców z przodu i mógł łatwiej rozgrywać zawody od strony strategicznej. Niestety Red Bull miał osamotnionego Maxa Verstappena. Sergio Perez nie przeszedł do Q3 w kwalifikacjach, a tuż przed startem miał problemy techniczne, które dodatkowo utrudniły mu wyścig. Meksykanin na okrążeniu formującym doznał zgaszenia silnika, a gdy udało się go odpalić, zamiast na 11. pole, musiał wznowić walkę z alei serwisowej. Dzięki dobrej jeździe wspiął się na 5. miejsce i dostarczył 10 punktów. W kolejnych wyścigach jego rola powinna być znacznie większa.

– [Perez i Bottas – przyp. red.] będą odgrywać bardzo ważną rolę w tych mistrzostwach. Obaj mają konkurencyjny samochód, więc są kluczowi w walce o tytuł konstruktorów. Dlatego podium i najszybsze okrążenie były tak ważne dla Bottasa, podczas gdy Sergio wykonał świetną robotę, nadal zajmując piąte miejsce od startu z boksów – podsumował Hakkinen.

ZOBACZ TAKŻE
Silniki Hondy pod inną nazwą w F1. Podobnie było już z Porsche czy BMW

Zdanie byłego mistrza podziela autor „Mechanika”

Marc Priestley podzielił się swoimi odczuciami co do inauguracji sezonu 2021 na swoim kanale YouTube. Według niego Mercedes może mieć wkrótce problem w postaci Sergio Pereza. Jeśli Checo w wyścigach zbliży się do poziomu Maxa Verstappena, wówczas Valtteri Bottas może im nie wystarczać. Mało tego, stajnia z Brackley może pożałować braku zaangażowania Geoerge’a Russella, który sprawdził się w GP Sakhiru 2020.

Mercedes zawsze miał tę przewagę, że mieli dwa najszybsze samochody na starcie. Jeśli tak się nie stanie z powodu Red Bulla i jeśli Perez jest na tym samym poziomie co Verstappen, to Mercedesowi będzie przykro. Faktem jest, że nie mają drugiego kierowcy, który byłby tak szybki jak kierowcy z przodu. Można to osiągnąć, gdybyście wybrali Russella. Problem polega na tym, że Russell jest niezwykle ambitny i ma marzenia wykraczające poza „osiągnięcia” Lewis. Chce być kolejną legendą brytyjskiego sportu motorowego. Więc też nie lubi, gdy się go powstrzymuje. Jeśli dostaniesz ten wspólny pojedynek o mistrzostwo [Bottasa i Hamiltona – przyp. red.], to znowu będziesz miał problemy w Mercedesie, które mieliśmy również z Lewisem i Alonso. Tego prawdopodobnie Mercedes unika – powiedział były mechanik McLarena.

ZOBACZ TAKŻE
Honda nie zawiesi programu juniorskiego. Chcą wprowadzić kolejne talenty

Co na to wszystko Honda?

Szef działu silnikowego Hondy nie ukrywał, że pierwsze efekty pracy jego ludzi są w większości pozytywne. Japoński inżynier podkreślił także, że wciąż jest sporo do poprawy. Zwłaszcza zaniepokoiły go problemy Sergio Pereza. Kłopoty wystąpiły też po 3. treningu w bolidzie Pierre’a Gasly’ego, który był zmuszony skorzystać z nowej elektroniki sterującej i baterii. Każda okazja do przeciwdziałania awariom jest na wagę złota, ponieważ w ciągu 23 wyścigów można użyć tylko 3 układy napędowe.

Szkoda, że ​​przegapiliśmy zwycięstwo, ale z drugiej strony byliśmy w stanie walczyć o nie od początku do końca. Myślę, że odnieśliśmy dobry występ. Porównując moc z zeszłorocznym Mercedesem, można powiedzieć, że w tym roku jest lepiej. [Adrian – przyp. red.] Newey był bardzo zadowolony z naszego wkładu w rozwój podwozia samochodu. Chcę pomyśleć o różnych charakterystykach każdego wyścigu i odpowiednio dostosować silnik. Wciąż wyzwaniem jest móc używać tylko trzech silników w 23 wyścigach – podkreślił Toyoharu Tanabe.

Niestety, Sergio doznał wyłączenia elektrycznego na okrążeniu formującym i teraz zbadamy podwozie i stronę PU, aby dowiedzieć się dokładnie, co się stało. Był w stanie ponownie uruchomić samochód, a następnie pojechał bardzo mocnym wyścigiem, jadąc z pit lane skończył na piątym miejscu. […] Przeanalizujemy teraz dokładnie wszystkie dane, aby zobaczyć, gdzie możemy poprawić, a także przyjrzeć się problemom z niezawodnością, których doświadczyliśmy podczas weekendu – dodał szef Honda Racing F1.

W Scuderii AlphaTauri Honda, Yuki miał bardzo dobry debiut w F1, z kilkoma wyprzedzeniami, które dały punktowane miejsce. Pierre nigdy nie był w stanie dojść do siebie po incydencie z pierwszego okrążenia, co oznaczało, że musiał zjechać z boiska do nowego przedniego skrzydła. Jednak on i jego kolega z zespołu byli szybcy przez cały weekend i mamy nadzieję, że poradzą sobie dobrze w następnej rundzie w Imola, co jest ich domowym GP – podsumował Tanabe.

5/5 (liczba głosów: 4)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama