Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Formuła 1

Szef Astona Martina o słabszej formie. „Straciliśmy na zmianie przepisów”

Otmar Szafnauer nie owijał w bawełnę po nieudanym dla jego ekipy GP Bahrajnu. Szef Astona Martina nie ukrywał, że tegoroczne zmiany regulaminowe osłabiły stajnię z Silverstone. Mimo to, podkreślił, że nikt nie zamierza się poddać, a zestaw ulepszeń może im pomóc zanotować awans w układzie sił.

szef Astona Martina opinia problemy zespolu bahrajn 2021
Fot. Aston Martin Cognizant F1 Team / Zespół Astona rozczarował w 2021 roku

Szef Astona Martina zna przyczynę porażki

Przypomnijmy, że w zeszłym roku ten sam zespół pod nazwą Racing Point był czwarty w klasyfikacji generalnej konstruktorów. Niewiele zabrakło im do trzeciej lokaty, którą przegrali z McLarenem w ostatniej rundzie. Wydawało się, że po rebrandingu uda im się zanotować kolejną poprawę osiągów, ale tak się nie stało. Zmiany w obszarze podłogi i dyfuzora najbardziej dotknęły bolidy stworzone na bazie koncepcji low-rake, czyli tej z niskim pochyleniem samochodu ze zmniejszonym prześwitem tyłu. W wyniku zmian swoje problemy ma Mercedes, jednakże oni byli w stanie wygrać inauguracyjną rundę sezonu 2021. Nic dziwnego, że szef Astona Martina uwierzył, że da się znaleźć rozwiązanie.

ZOBACZ TAKŻE
Red Bull najlepiej wykorzystał zmiany przepisów. Eksperci F1 są zgodni

Na ten moment można wykluczyć scenariusz, w którym to ekipa decyduje się iść w ślady Red Bulla. Z racji ograniczonych prac rozwojowych i utrzymaniem zaktualizowanych podwozi z 2020 roku takie rozwiązanie wchodzi w grę. High-rake, czyli koncepcja Red Bulla z wysokim pochyleniem samochodu ze zwiększonym prześwitem tyłu wymagałaby sporo modyfikacji. A na to, w obliczu prac na rewolucyjnym bolidem na 2022 rok, nie można sobie pozwolić. Na szczęście 56-latek uspokoił fanów i zapowiedział większe poprawki, które ograniczą ich straty do zespołów tj. McLaren.

Myślę, że straciliśmy ze zmianą przepisów. Wygląda na to, że rywale z low-rake stracili około sekundę na okrążeniu w porównaniu do tych z high-rake. Jeśli spojrzysz w górę i w dół stawki, porównaj nas z Mercedesem, myślę, że jesteśmy jedną dziesiątą bliżej. Ale kiedy porównasz nas z rywalami z high-rake, zyskali siedem, osiem dziesiątych lub nawet sekundę na okrążeniu – powiedział Otmar Szafnauer.

AMR21 nie jest tak słabe jak je malują?

Bolid AMR21 może pochwalić się zdobyciem jednego punktu w GP Bahrajnu. Lance Stroll awansował do Q3 w kwalifikacjach, sięgając po 10. pole, które utrzymał w wyścigu. Na pewno apetyty były większe, ponieważ przez dłuższy czas Kanadyjczyk razem z Fernando Alonso z Alpine jechali blisko bolidów McLarena i Ferrari. Niestety obaj zaczęli tracić na ich tle tempo. W końcówce Strolla dopadł też Tsunoda z AlphaTauri. Sebastian Vettel zaliczył trudny wyścig po starcie z ostatniego pola i skończył piętnasty. Bez poprawek, które rozwiążą częśc problemów Astona Martina zatem się nie obejdzie.

ZOBACZ TAKŻE
GP Bahrajnu: Hamilton zwycięski w bitwie z Verstappenem | Analiza

Nie zrezygnowaliśmy z tego roku i mamy rzeczy w tunelu i CFD, więc wkrótce zaczniemy wprowadzać je na tor. Jest to więc kwestia odzyskania deficytu, który został nam narzucony przez FIA poprzez zmianę przepisów w oparciu o bezpieczeństwo. Myślę, że niegrzeczne przebudzenie nastąpiło w kwalifikacjach. Po przeanalizowaniu danych zdaliśmy sobie sprawę, że zmiany w przepisach znacznie bardziej utrudniły życie samochodom z low-rake. Spodziewaliśmy się więc trudnego wyścigu. W zeszłym roku konkurenci z low-rake wskazywali, że [zmiany – przyp. red.] będą miały większy wpływ niż na tych z high-rake i mieliśmy rację – zakończył.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama