Nasze profile w mediach społecznościowych

GT

Czy BMW M4 GT3 zadebiutuje na Nordschleife? Szef projektu zabrał głos

Szef BMW Motorsport opowiada o przygotowaniach nowego modelu M4 GT3 i wyraża chęć testu w warunkach wyścigowch w tym roku.

Opublikowano

w dniu

BMW planuje testowe starty z M4 GT3 w tym roku
Fot. bmw-motorsport.com

BMW – które pracuje nad modelem M4 GT3 – planuje przetestować swój samochód w warunkach wyścigowych przed debiutem w 2022  roku. Prawdopodobnie stanie się to podczas jednej z późniejszych rund mistrzostw NLS, w których mieliśmy w miniony weekend zobaczyć Kubę Giermaziaka i Roberta Kubicę.

ZOBACZ TAKŻE
Robert Kubica wystartuje w kolejnej serii. Pojedzie Porsche Caymanem

Przygotowania M4 GT3 zbliżają się do ostatniej prostej

Mike Krack w rozmowie z serwisem sportscar365.com wyjawił nieco szczegółów na temat przygotowań BMW M4 GT3: “Samochód jest na końcowym etapie prac rozwojowych. W najbliższych miesiącach przejdziemy do produkcji zamówionych egzemplarzy. To bardzo dobry samochód.”

Nowy szef BMW Motorsport opowiedział też trochę na temat testów: Zawsze testujemy równolegle z obecnym samochodem, czyli M6 GT3. To bardzo ważne, aby mieć punkt odniesienia i móc porównać pewne rzeczy. Oczywiście nadal zdarzają się usterki. Ale po to są testy.

Ważnym krokiem milowym w przygotowaniach był trzydziestogodzinny test na Almerii w Hiszpanii. Wówczas BMW Motorsport mogło sprawdzić najbardziej wymagający obszar samochodu – niezawodność. Dodatkowo nowe M4 GT3 ma mieć już zaliczone ponad 12000km testowych.

Debiut M4 GT3 możliwy w tym roku?

BMW Motorsport ma celować w wyścigowy debiut M4 GT3 podczas czerwcowej rundy NLS. Powód jest dość prozaiczny: Nurburgring jest dla nas ważny, ponieważ chcemy poznać opony. A jedyną opcja, aby je poznać jest start w NLS, ponieważ wynajęcie Nordschleife do testów na kilka dni jest niemożliwe. Ważne jest też poznanie zachowania samochodu poza optymalną linią wyścigową i start na Nordschleife jest dobrym miejscem na taki test.

Nurburgring to nie wszystko

Oprócz startu na Nordschleife planowany jest też start w jednej rundzie GT World Challenge Europe. Możliwe, że również na Nurburgring: Musimy odbyć przynajmniej jeden wyścig w serii SRO. W innym wypadku możemy mieć problemy z BoP na Bathurst. Celujemy w jedną rundę GT World Challenge, ale nie wiemy jeszcze którą, może również Nurburgring. Zależy nam, aby w 2022 roku pojawić się w Bathurst. Dlatego musimy w tym roku zaliczyć choćby jeden start w serii SRO.

Szef BMW Motorsport wspomniał także, że nowy samochód wzbudza większe zainteresowanie wśród zespołów klienckich niż M6 GT3. Dostawy samochodów do ekip klienckich rozpoczną się na jesieni: Nasi klienci są bardzo zainteresowani naszym nowym samochodem. Uważam, że sporą część tego zainteresowania zawdzięczamy temu, że M4 będzie pierwszym samochodem zbudowanym stricte pod nowe przepisy GT3. Dodatkowo jest też dość spore zainteresowanie od klientów, którzy są obecnie związani z innymi markami.

ZOBACZ TAKŻE
BMW szykuje program GTD Pro. Prace nad M4 GT3 wrą

Krack: Mieliśmy szczęście

Mamy szczęście, że cykl homologacyjny modelu M6 GT3 dobiega końca tuż przed wejściem w życie nowych przepisów. Gdyby FIA zdecydowałaby o opóźnieniu przepisów na 2023 rok to bylibyśmy w kłopotliwej sytuacji.

Szef BMW Motorsport zwraca także uwagę na inne – nietypowe – wyzwanie, z którym BMW musi się zmierzyć: Nigdy nie mieliśmy Supersamochodu, na którym moglibyśmy oprzeć samochód klasy GT3. Zawsze musimy opierać się na samochodach, które wymagają wielu modyfikacji. Jest to skomplikowane wyzwanie, ale jesteśmy do niego przyzwyczajeni. Poza tym, w naszym wypadku takie podejście działa.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama