Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

IMSA SportsCar

Co z Corvette w IMSA po sezonie 2021? Możliwe rozwiązania

Corvette Racing i IMSA pracują nad rozwiązaniami, które umożliwią amerykańskiemu producentowi rywalizować w IMSA w klasie GTD Pro.

Co dalej z Corvete Racing w IMSa?
Fot. Twitter/Corvette Racing

W sezonie 2022 w mistrzostwach IMSA WeatherTech Sportscar Championship zadebiutuje klasa GTD Pro oparta o platformę GT3 i zastąpi klasę GTLM. To oznacza, że Corvette Racing może zniknąć po tym sezonie ze stawki amerykańskich mistrzostw w sezonie 2022, ponieważ amerykański producent nie posiada samochodu klasy GT3. Niedawno temu nowa szefowa działu sportowego koncernu GM – Laura Klauser – powiedziała na łamach sportscar365.com, że Corvette Racing nie zdąży z przygotowaniem C8.R w specyfikacji GT3 na sezon 2022. Amerykanka nie potwierdziła też, czy amerykański producent zbuduje takowy samochód na kolejny rok.

Szansa dla Corvette Racing na horyzoncie

Z kolei zdaniem Marshalla Pruetta z Racer.com istnieje możliwość dopuszczenia Corvetty w specyfikacji GTE do klasy GTD Pro. Byłoby to warunkowe dopuszczenie na sezony 2022 i 2023. Natomiast, w razie nieotrzymania takiego pozwolenia rozważany jest udział w pełnym sezonie FIA WEC w sezonie 2022.

ZOBACZ TAKŻE
WEC na Portimao bez Glickenhausa | Nowa lista

W razie dopuszczenia C8.R do rywalizacji w klasie GTD Pro w sezonie 2022 i 2023 Corvette będzie musiało wziąć udział w zimowych testach na Daytona International Speedway. Są to testy, które IMSA organizuje co roku i są one obowiązkowe dla dla każdego producenta, który chce wystawić swój samochód w amerykańskich mistrzostwach. Celem testu jest ustalenie przybliżonych osiągów każdego auta, aby zebrać potrzebne dane do ustalania BoP w następnym sezonie. Natomiast dodatkową okazją do testu może być czerwcowa runda mistrzostw WeatherTech w Detroit. Tam w klasie GTLM zobaczymy jedynie Corvetty co oznacza, że dla klasy GTLM to będzie runda niepunktowana. To zrodziło spekulacje ma temat możliwości przetestowania systemu, który miałby wyrównać osiągi Corvetty C8.R względem samochodów GT3.

Do wspomnianego pomysłu odniósł się Marshall Pruett – ceniony amerykański dziennikarz, który zajmuje się wyścigami Endurance. Poddał on powyższy pomysł pod wątpliwość w swojej audycji. Zdaniem Pruetta głównym problemem mają być względy marketingowe. Wyścig odbędzie się w Detroit, w którym znajduje się siedziba Chevroleta, który ma mieć dużą prezencję podczas tej rundy. Bowiem oprócz dwóch samochodów w klasie GTLM Chevrolet jest również dostawcą samochodu bezpieczeństwa, a także sponsorem tytularnym całej rundy. 

“Corvette jest dla nas istotnym partnerem…”

Pruett rozmawiał także na ten temat z Johnem Dooanem – szefem IMSA. Amerykanin powiedział, że Corvette i inni pozostali producenci są dla nas ważnymi partnerami. I chcemy zrobić wszystko, aby pozostali z nami. Obecnie pracujemy z Corvette Racing nad rozwiązaniem, które pozwoliłoby im rywalizować w GTD Pro. Oczywiście rozmawiamy na ten temat także z innymi producentami, którzy mogą mieć pewne obiekcje w tym temacie.

Ważna decyzja

John Doonan zaznacza też, że ostateczna decyzja  odnośnie budowy samochodu GT3 należy do samego producenta: Nie chcemy podejmować pochopnych działań. Dodatkowo inni producenci również biorą udział w pracach nad optymalnym rozwiązaniem. Na ten moment żaden z producentów nie zgłasza szczególnych obiekcji odnośnie proponowanych rozwiązań.

Utrzymanie Corvette Racing w stawce WeatherTech Sportscar Championship jest bardzo ważnym zadaniem IMSA. Jest to jeden z najpopularniejszych zespołów w amerykańskich mistrzostwach. Corvette jako zespół fabryczny jest obecny w amerykańskich wyścigach GT nieprzerwanie od dwudziestu lat. W przyszłym roku wspomniane mistrzostwa zorganizują jubileuszową siedemdziesiątą edycję wyścigu 12h of Sebring. Ewentualny brak samochodów Corvette na starcie tego wyścigu byłby negatywną rzeczą dla mistrzostw.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama