Nasze profile w mediach społecznościowych

Formuła 1

Mercedes i Red Bull na podobnym poziomie? Każdy broni się przed presją

Mercedes i Red Bull podzieliły się zwycięstwami w kwalifikacjach i wyścigach na początku sezonu 2021. Nic dziwnego, że są oni głównymi faworytami. Mimo że drobne zmiany regulaminowe miały najbardziej uderzyć w obecnych mistrzów świata, a to miało dać dużą przewagę Czerwonym Bykom, ale ostatecznie GP Emilii-Romanii pokazało ich zbliżony poziom. Czyżby był to rok bez dominacji jednego zespołu?

Opublikowano

w dniu

Mercedes i Red Bull walka f1 2021 Imola f1 w viaplay
Fot. Red Bull Content Pool

Duże problemy Mercedesa w trakcie testów oraz przewaga szybkości po stronie Red Bulla w Bahrajnie mogły nieco zaburzyć obraz. Gdy przed wyścigiem na torze Imola pole position wywalczył Lewis Hamilton sporo mówiło się, że zawdzięcza to błędom duetu z Milton Keynes. W wyścigu Brytyjczyk stracił prowadzenie na rzecz Maxa Verstappena, ale w pewnym momencie zaczął jechać szybciej. Finalnie 7-krotny MŚ przypłacił to błędem na 31. okrążeniu, ale podczas comebacku na podium z 9. lokaty po restarcie jego tempo było nawet nieco lepsze od lidera. Mercedes i Red Bull wzajemnie zaczęli wywierać na siebie presję poza torem, wskazując tych drugich jako szybszych.

Kierownictwo Mercedesa chwali Hamiltona

Szef zespołu oraz główny inżynier ds. osiągów Mercedesa byli pod wrażeniem tempa Lewisa Hamiltona. Poniekąd jego błąd w GP Emilii-Romanii uznają za dowód tego, że Brytyjczyk na limicie ściga Maxa Verstappena z Red Bulla. Sam bolid W12 jest konkurencyjny, ale jeszcze nie tak jakby wszyscy sobie tego życzyli.

Nadal mamy lukę w tym samochodzie. Mieliśmy bardzo dobry samochód, zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Więc zaczynamy rozumieć. Jednak według naszych danych nadal nie mamy samochodu i jednostki napędowej, które mogłyby się równać z Red Bull-Honda. Incydent na pierwszym zakręcie kosztował nas dwie dziesiąte i prawie piętnaście procent docisku. Problem polega na tym, że jesteśmy tak blisko tempa Maxa, że ​​[kilka dziesiątych – przyp. red.] decyduje o tym, czy możemy nadążyć, czy też być nieco z tyłu – powiedział Wolff na łamach Sky Germany.

Dla Lewisa był to bardzo wyścig dwóch połówek. Wczesna część wyscigu została zdefiniowana przez uszkodzenie przedniego skrzydła po kontakcie z Maxem. Poprawiło się to nieznacznie, gdy płat na dole całkowicie się odczepił, ale nadal mieliśmy sporo obciążenia i równowagi zaginionych. Przejście na suche było w porządku, rozgrzewka była wyzwaniem. I myślę, że pod tym względem wyglądamy gorzej niż nasi konkurenci, ale ponieważ nie mieliśmy czasu. Zmienić skrzydła, zawsze trudno było umieścić Maxa pod presją. Zawieszony wyścig dał nam szansę na naprawę bolidu i podczas ostatniego przejazdu widzieliśmy, do czego jest zdolny. To był wielki powrót Lewisa i imponujące najszybsze okrążenie – podsumował Andrew Shovlin.

ZOBACZ TAKŻE
Klasyfikacja konstruktorów F1 2021 - sprawdź, jak wygląda

Mercedes i Red Bull nie potrafią określić, kto jest najszybszy

Główni dowodzący w Red Bull Racing dostrzegli duży potencjał Mercedesa na torze Imola. Jednakże nikt nie zamierza panikować, ponieważ w każdym weekendzie GP panować będą inne warunki. Jedne będą odpowiadały im, drugie rywalom. Chociaż ich celem jest znalezienie odpowiedniego kompromisu. W dodatku warto mieć na uwadze, że w połowie sezonu 2021 niemal wszyscy skupią się na bolidzie 2022. Utrudnieniem dla czołowych ekip jest też obecny limit budżetowy i ograniczenia rozwojowe, które utrudniają znalezienia przyczyn mniejszych lub większych problemów. I to nie mówiąc o ich naprawie, dlatego w pewnym momencie pozostanie im do walki, to co mają.

Lewis był nadal bardzo szybki, co było widoczne szczególnie pod koniec wyścigu, kiedy wydawało się, że mają bardzo niską degradację opon. Myślę, że może mieli szybszy samochód niż my dzisiaj, ale wspaniale jest odnieść to pierwsze zwycięstwo w sezonie. Teraz musimy budować siłę na tym rozmachu przez pozostałą część sezonu. Będziemy musieli zrobić jakiś sposób, aby utrzymać Mercedesa pod presją – powiedział Christian Horner na łamach Sky Sports.

Myślę, że Mercedes miał szybszy samochód na Imoli, to znaczy na dystansie wyścigu. Na jednym okrążeniu byliśmy szybsi. Ale myślę, że jest to głównie związane z niższymi temperaturami. A zarządzanie oponami podwozia Mercedesa jest w tej chwili trochę lepsze. Celem jest oczywiście zostanie mistrzem świata w 2021 roku. Potrzebujemy tej euforii, ale także pasji i entuzjazmu. Z drugiej strony pozostało jeszcze 19 wyścigów [na papierze pozostało 20 wyścigów – przyp. red.] i musimy dać z siebie wszystko. Problem pojawi się przed przerwą letnią, kiedy całe zasoby zostaną przeznaczona na rozwój samochodu z 2022 roku. Chodzi jednak o to, że jeśli oboje będziemy tak blisko, nie sądzę, aby Mercedes ani my – a na pewno nie – powstrzymamy dalszy rozwój = powiedział Helmut Marko dla ServusTV.

Co na to Honda?

Dla Hondy to ostatni rok w Formule 1. Japoński producent chciałby pożegnać się ze sportem w wielkim stylu. Przed sezonem 2021 zrobili wszystko, aby pomóc Red Bullowi stworzyć zwycięski pakiet. Obecnie niektórzy uważają ich silnik jako ten lepszy od Mercedesa. Samuraje jednak po GP Emilii-Romanii nie ukrywali, że jest za wcześnie na takie oceny. W dodatku sami spodziewają się zażartej walki z Lewisem Hamiltonem. Masashi Yamamoto czuł dumę z sukcesu Maxa Verstappena, ale doskonale zdał sobie sprawę, że w kolejnych GP łatwo nie będzie.

Zwycięstwo na początku sezonu jest bardzo ważne, dlatego bardzo się cieszę, że Verstappen wygrał już drugi wyścig sezonu. Byłem mile zaskoczony, gdy usłyszałem nazwę Red Bull Racing Honda na podium. Były to trudne warunki z powodu nagłego deszczu przed wyścigiem. Verstappen spisał się jednak świetnie w deszczu, w wyścigu, w którym nasze samochody również dobrze walczyły. Hamilton wygrał pierwsze okrążenie, z Verstappenem na dwóch, ale teraz było odwrotnie. Ta walka będzie trwała jeszcze przez jakiś czas, ale przy szybkości, jaką pokazał dziś Hamilton, jest jasne, że nie będzie to łatwa walka – powiedział szef Honda Racing japońskiemu serwisowi as-web.jp.

ZOBACZ TAKŻE
Caesars Palace, czyli GP Las Vegas na parkingu luksusowego hotelu

Mercedes i Red Bull. Niezawodność zaważy na losach mistrzostwa

Mercedes i Red Bull uzbroiły się w nowe jednostki napędowe przed sezonem 2021. Po kilku problemach Czernych Strzał w trakcie testów, głównie ze skrzynią biegów, Honda zdawała się nie mieć dużych trudności. Jednakże już na początku kampanii los się nieco odwrócił, bowiem to Japończycy doświadczyli problemów. W Bahrajnie Sergio Perez omal nie ruszył do wyścigu przez wyłączenie silnika, a w trakcie zawodów Max Verstappen miał kłopoty z mechanizmem różnicowym. Na torze Imola Holender stracił czas w II treningu przez awarię pół osi. Red Bull zdał sobie sprawę, że o ile w wyścigu nic im poważnie nie zagroziło, tak trzeba nadal pracować nad niezawodnością. Przy limicie podzespołów układu napędowego trzeba uważać na wszystko, ponieważ może to zaważyć na losach mistrzostwa.

Myślę, że to pięta achillesowa dla wszystkich zespołów, kiedy zawsze przekraczasz granicę. Oczywiście zawsze się denerwujesz niezawodnością, ale wolałbym, żeby działo się to w piątek, a nie w niedzielę. Ciągle starasz się polerować i rozwijać swój samochód, gdzie tylko możesz. Czasami jest bardzo subtelny, w niektórych rasach jest nieco bardziej niż w innych – powiedział szef Red Bull Racing.

W zeszłym roku Mercedes przeszedł na emeryturę tylko raz. Za to Red Bull odpadł sześć razy, z czego Verstappen pięciokrotnie, co było przyczyną braku rozdzielenia kierowców niemieckiej ekipy w “generalce”. O tym, jak będzie w 2021 roku przyjdzie nam się przekonać. Świat nie kończy się też na Maxie Verstappenie i Lewisie Hamiltonie, ponieważ do klasyfikacji konstruktorów wiano wnoszą Sergio Perez i Valtteri Bottas. Mercedes i Red Bull będą chciały zmaksymalizować potencjał, więc nie będą mogli mieć za dużo wpadek u drugich kierowców. To także może być ciekawe. Obecnie dzieli ich tylko 7 punktów!

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama