Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

Nowy Volkswagen Polo – niby lifting, a zmian sporo. Wygląda dojrzalej

Niemiecki producent odświeżył swojego miejskiego bestsellera. Nowy Volkswagen Polo otrzymał garść nie tylko kosmetycznych poprawek, w efekcie których upodobnił się do najnowszego Golfa VIII i prezentuje się dojrzalej od dotychczasowej wersji.

Opublikowano

w dniu

Nowy Volkswagen Polo
Fot. volkswagen / Volkswagen Polo FL

Wedlug pierwotnych planów nowy Volkswagen Polo miał zadebiutować dopiero jutro, jednak najwidoczniej ludzie z Wolfsburga zmienili zdanie. Zmian jest znacznie więcej niż zdążył nas do tego przyzwyczaić niemiecki producent w przypadku liftingów swoich modeli. Poprawki dotyczą nie tylko spraw wizualnych, ale także wyposażenia.

Nowy Volkswagen Polo –  mniejsza wersja Golfa VIII

Samochód poznamy po nowym pasie przednim ze zmodyfikowanymi kloszami reflektorów z łączącymi je paskiem świetlnym, biegnącym przez dolną część atrapy chłodnicy. Przednie reflektory wyposażono standardowo w diody LED. W wyższych wersjach wyposażenia na liście opcji znajdą się nawet – po raz pierwszy w tym modelu – matrycowe światła LED. Nowy Volkswagen Polo otrzymał też odświeżony pas tylny z szerszymi lampami przypominającymi najnowszego Golfa. Podobnie jak w bliźniaczym Seacie Ibizie (którego też poddano kilka dni temu modernizacji), nazwa modelu została umieszczona na środku klapy bagażnika. Model R-Line otrzymał natomiast fałszywe końcówki układu wydechowego. Bazowe wersjeo otrzymają 15-calowe felgi, zaś bogatsze 16-calowe.

Volkswagen Polo FL

Szereg zmian spotkał także kabinę miejskiego hatchbacka. Volkswagen odświeżył system infotainment, który otrzymał odświeżone grafiki i większy rozmiar ekranu – 9,2 cala zamiast 8. Wprowadzono też nowy panel klimatyzacji, podobny do tego z odświeżonego Tiguana czy Arteona. Nowy Volkswagen Polo standardowo otrzymał zestaw wirtualnych zegarów z wyświetlaczem o przekątnej od 8 do 10,25 cala w zależności od wybranego wariantu wyposażenia. Pojawiła się też nowa, bardziej masywna kierownica ze srebrnymi wykończeniami.

Volkswagen Polo FL

Bogatsze wyposażenie i nowocześniejsze wnętrze

Gama jednostek napędowych obejmuje dobrze znanego litrowego benzyniaka R3, który występuje w trzech wariantach mocy. Wolnossąca odmiana rozwija 80 KM oraz 93 Nm, zaś turbodoładowane wersje oferują 95 oraz 110 KM. Turbodoładowane jednostki są dostępne z siedmiobiegową przekładnią DSG (w najmocniejszym wariancie jest ona standardem). Zgodnie z przypuszczeniami w gamie nie ma turbodiesla. Jest za to 1-litrowa jednostka TGI o mocy 90 KM i maksymalnym momencie obrotowym 160 Nm, zasilana sprężonym gazem ziemnym (CNG). Ma ona na celu zapewnienie wydajności podobnej do diesla, przy jednoczesnym znacznym obniżeniu emisji. W późniejszym czasie do oferty trafi prawdopodobnie silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM.

ZOBACZ TAKŻE
Nowy Seat Ibiza i Arona. Zmiany większe niż się spodziewaliśmy

Więcej szczegółów poznamy zapewne jutro, kiedy to odbędzie się premiera zmodernizowanego Polo. Wtedy też zaktualizujemy publikację o kolejne informacje dotyczące pojazdu.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama