Connect with us

Czego szukasz?

FIA WEC

Kolejne ogłoszenia Audi i Porsche dotyczące LMDh

Koncern VAG nie próżnuje w przygotowaniach do debiutu w Hypercarach. Kolejne tygodnie to kolejne ogłoszenia Audi i Porsche w LMDh.

Kolejne ogłoszenia Audi i Porsche w LMDh
Fot. Audi Sport

Za niespełna dwa lata nastąpi debiut koncernu VAG w Hypercarach. Jednakże już teraz następują kolejne ogłoszenia Audi i Porsche w LMDh.

Kolejne ogłoszenia Audi i Porsche w LMDh – kluczowy partner

Przygotowania w koncernie VAG do debiutu w Hypercarach przybierają na sile. Sam debiut obu producentów ma nastąpić dopiero za dwa lata, ale już teraz znamy jednego z ważniejszych partnerów Porsche i Audi. Tym partnerem będzie Multimatic. To jest producent, który skonstruuje podwozie LMP2, na których zgodnie z przepisami będą się opierać konstrukcje LMDh.

Przypomnijmy – każdy producent, który chce rywalizować w Hypercarach w LMDh – musi zbudować samochód oparty o konstrukcję jednego z podwozi LMP2 następnej generacji – Ligiera, Multimatika,  Dallary, lub Oreki. W tym przypadku będą to konstrukcje Audi i Porsche. Jednocześnie nie wyklucza się pojawienia także innych producentów z rodziny Volkswagen AG. Ten temat opisywaliśmy niedawno temu.

ZOBACZ TAKŻE
Kolejni producenci bliżej wejścia do klasy Hypercar

Jakie są kolejne ogłoszenia Audi i Porsche w LMDh, o których warto wiedzieć?

Zaledwie dwa tygodnie temu Porsche ogłosiło, że powracają do współpracy z Team Penske. Obie organizacje połączą siły i wspólnie utworzą program fabryczny, który zakłada wystawianie dwóch Hypercarów Porsche w WEC i IWSC. Dodatkowo Porsche jest też otwarte na programy klienckie w obu wspomnianych seriach.

Należy też wspomnieć, że Porsche dokonało już wyboru konfiguracji silnika, który zastosują w swojej konstrukcji LMDh. Oczywiście dokładna informacja o konfiguracji nie została jeszcze podana do publicznej wiadomości. Porsche także wyraziło chęć przetestowania swojego samochodu jeszcze przed końcem bieżącego roku kalendarzowego.

A jak w Audi?

Audi z kolei planuje rozpocząć testy swojego Hypercara na przełomie 2021 i 2022 roku. Oczywiście sam rok 2022 upłynie Audi pod znakiem intensywnych testów przed debiutem, który nastąpi podczas 2023 Rolex 24 at Daytona. W przypadku Audi nie wiemy jeszcze jaki będzie format programu startów. Tutaj spekuluje się o tym, że będzie to program w pełni oparty o zespoły klienckie. Wśród takich zespołów wymienia się Phoenix Racing, a także WRT.

Co należy wiedzieć o Multimatiku?

Multimatic to prywatne, globalne przedsiębiorstwo. Dostarczają komponenty, systemy i podzespoły dla przemysłu motoryzacyjnego. Baza organizacji znajduje się w Toronto w Kanadzie. Natomiast fabryki Multimatika znajdują się w USA, Azji i Europie. Co ciekawe – to nie będzie pierwsza współpraca Multimatika i Porsche. Obecnie kanadyjska firma dostarcza amortyzatory do Pucharowej wersji Porsche 911 GT3. Natomiast w przeszłości elementy zawieszenia produkcji Multimatika znalazły się w prototypie Porsche 919 Evo. To jest samochód, którym Porsche w 2018 roku ustanowiło nieoficjalny rekord toru Nurburgring.

Natomiast od 2020 roku Multimatic jest odpowiedzialny za program Mazdy DPi w IMSA Sportscar Championship, jednakże po tym roku program Mazdy dobiegnie końca. Multimatic będzie dzięki temu zdolny skoncentrować się na projektowaniu nowego LMP2.

ZOBACZ TAKŻE
Acura jak Audi i Porsche. Potwierdziła program LMDh od 2023 roku

Platforma LMDh – skrót od Le Mans Daytona hybrid – będzie w teorii dopuszczona do rywalizacji w WEC i IWSC w 2022 roku. Natomiast w praktyce ów debiut nastąpi rok później, gdy do tej klasy wejdą pierwsi producenci – wspomniane Audi, Porsche i Acura. Jako, że Audi i Porsche będą korzystać ze wspólnego podwozia to nie wyklucza się współpracy pomiędzy nimi na polu technologicznym.

5/5 (liczba głosów: 1)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama