Nasze profile w mediach społecznościowych

GT

Przedsmak ELMS | Zapowiedź 1000 km Paul Ricard 2021

Po deszczowym otwarciu sezonu GT WC Europe Endurance na Monzy, przenosimy się na południe Francji. Oto zapowiedź 1000 km Paul Ricard 2021.

Opublikowano

w dniu

Zapowiedź 1000km Paul Ricard 2021
Fot. SRO / Patrick Hecq Photography

Trzecia runda GT World Challenge Europe to tym razem runda Endurance Cup. Zostajemy we Francji, w której na początku maja odbyła się runda sprinterska. Teraz kolej na rundę Endurance, która nosi 1000 km Paul Ricard. Jednakże ta runda nie ma nałożonego z góry dystansu. Jest to runda sześciogodzinna, która 1000 km ma jedynie w nazwie. W ciągu tych sześciu godzin zawodnicy mogą przejechać nawet większy dystans, jeśli po drodze nie zdarzy się zbyt wiele neutralizacji.

Zapowiedź 1000 km Paul Ricard 2021: Sam tor raczej nie taki nudny jak się wydaje

Oczywiście wielu osobom tor Paul Ricard nie kojarzy się najbardziej ekscytująco, przynajmniej w Formule 1. Ale należy pamiętać, że wyścigi Endurance – w tym GT WC i ELMS – nie korzystają z szykany na prostej Mistral. To oznacza, że między zakrętami 7 i 8 można się pokusić o manewr z wykorzystaniem strugi powietrza jak na Monzy lub na Spa. Długość jednego okrążenia to 5791 metrów. Charakterystycznym elementem toru są bardzo szerokie pobocza i małe zmiany wysokości.

Z identycznej konfiguracji skorzysta za tydzień seria ELMS, która rozegra wyścig czterogodzinny, a nie sześciogodzinny.

Zapowiedź 1000km Paul Ricard 2021: Polski akcent wśród 47 załóg

Na pełny sezon mamy zgłoszonych czterdzieści załóg. Natomiast podczas pierwszej rundy Endurance Cup na Monzy wystartowały czterdzieści cztery samochody. Na Paul Ricard stawka wzbogaci się nam o trzy dodatkowe zgłoszenia.

Do standardowej czterdziestki czwórki dołączy nam między innymi polsko – niemieckie JP Motorsport z Mclarenem 720 S GT3. Skład to Karol Basz, Patryk Krupiński i Chistian Klien, który razem z JP Motorsport pojawi się w kilku rundach DTM. Ta załoga jest zgłoszona do klasy Pro.

Inną dodatkową załogą, która zobaczymy we Francji jest #83 Iron Lynx, ale jest to skład w pełni damski. W WEC i ELMS damska załoga startuje pod szyldem Iron Dames. Jednakże w tym przypadku zdecydowano się na użycie nazwy głównego zespołu. Tu w samochodzie obok Katherine Legge zobaczymy Doriane Pin i Sarah Bovy.

Trzecim dodatkowym autem na Paul Ricard bezie #24 Car Collection Audi w klasie Silver Cup.

Co ciekawe Grasser Racing Lamborghini wystartuje na Paul Ricard, ale w klasie Pro-Am, a nie Silver Cup jak na Monzy. Natomiast w załodze #69 Ram Racing Callum MacLeod ustąpi miejsca Fabianowi Schillerowi. Z kolei GPX Martini Porsche musi zmodyfikować swoje malowanie tak, aby dostosować się do obowiązującego zakazu relamowania alkoholu

Pełna lista jest dostępna tutaj.

Zapowiedź 1000 km Paul Ricard 2021: Sytuacja w punktacji

W łącznych mistrzostwach GT World Challenge Europe wśród kierowców prowadzi Raffaele Marciello, który ma 33 i pół punktu dzięki podium na Monzy w Endurance Cup i podium w drugim sprincie na Magny Cours. Cztery punkty mniej ma duet Dries Vanthoor i Charles Weerts. Oni nie zdobyli punktów na Monzy, ale odbili to sobie kilka tygodni później na Magny Cours – tam wspomniany duet zdominował pierwszy sprint, a w drugim zajęli drugie miejsce po zaciętej końcówce.

Dalej mamy Ricardo Fellera i Alexa Fontanę – kolejno 27 i 26.5 punktu. Razem w załodze Emil Frey Lamborghini zdobyli podium na Monzy, a potem podczas pierwszej rundy Sprint Cup obaj dołożyli po podium, ale w różnych załogach z czego wynika różnica pół punktu. Czołową piątkę klasyfikacji kierowców uzupełnia trójka zwycięzców z rundy Endurance Cup na Monzy – Klaus Bachler, Christian Engelhart i Matteo Cairoli. Tuż za pierwszą piątka znajdują się zmiennicy Marciello z Endurance Cup – Gounon i Juncadella – którzy w Sprint Cup rywalizują w innych załogach.

Wśród zespołów to wygląda znacznie prościej

Prowadzi WRT dzięki wspomnianej wygranej i drugiemu miejscu w sprintach na Magny Cours. Do tego dochdzi dziesięć punktów za ósme miejsce załogi #31 na Monzy. Belgowie mają 39 i pół punktu. Natomiast 37 oczek ma AKKA Mercedes, która zdobyła podium na Monzy i dołożyła kolejne podczas weekendu Sprint Cup. Czołową trójkę uzupełnia Emil Frey Lamborghini, które zdobyło podium i na Monzy i w obydwu wyścigach na Magny Cours. Prawdopodobnie byłoby i zwycięstwo, gdyby we Włoszech nie przytrafiły się problemy z oponami.

ZOBACZ TAKŻE
Dominacja niemieckich producentów na Magny-Cours | Analiza GT WC

Gdzie i kiedy można obejrzeć kwalifikacje i wyścig?

Tradycyjnie transmisja jest za darmo na YouTube na kanale GT World. Kwalifikacje wystartują w sobotę o 10:45 i można je obejrzeć tutaj.

Z kolei sam wyścig wystartuje również w sobotę o 18:00 i potrwa sześć godzin, czyli zakończy się w niedzielę o północy. Tu znajduje się link do transmisji samego wyścigu.

Seriami towarzyszącymi będą na między innymi Formula Regional European Championship Alpine i europejska edycja Lamborghini Supertrofeo.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama