Nasze profile w mediach społecznościowych

IMSA

Oficjalnie: BMW wchodzi do LMDh i wraca do prototypów

Markus Flash, czyli szef dywizji M w BMW ogłosił, że niemiecka marka wchodzi do klasy Hypercar z samochodem LMDh. Ich debiut nastąpi za niecałe w lata.

Opublikowano

w dniu

BMW Wchodzi do LMDh
Fot. BMW Motorsport

BMW Motorsport ogłosiło, że niemiecki producent wejdzie do klasy Hypercar z samochodem LMDh. Oficjalny plan głosi, że ich debiut w tej klasie nastąpi w 2023 roku., dokładniej podczas 61. edycji Rolex 24 at Daytona. BMW zostanie trzecim niemieckim producentem zaangażowanym w LMDh.

BMW to kolejna marka, która dołączy do Hypercarów poprzez LMDh

W ciągu ostatniego półrocza sporo producentów ogłosiło swoje zaangażowanie w platformę LMDh. Najpierw w zeszłym roku to były Porsche i Audi. Zaś w styczniu tego roku takie ogłoszenie wydała Acura. Natomiast wczoraj, a zarazem dzisiaj swoje wejście potwierdza BMW. O spekulacjach związanych z zaangażowaniem producenta z Bawarii mówiło się już w marcu, gdy Michael Krack zdradził, że koncern rozważa takie rozwiązanie.

ZOBACZ TAKŻE
Kolejne ogłoszenia Audi i Porsche dotyczące LMDh

BMW wchodzi do LMDh, ale w której serii?

Oprócz samego ogłoszenia zaangażowania BMW nie wiemy zbyt wiele. Podstawowym pytaniem jest to, w której serii zobaczymy prototypy zwycięzcy 24h Le Mans sprzed ponad dwóch dekad. Tu warto zwrócić uwagę na wypowiedzi Markusa Flascha i Michaela Kracka.

Markus Flasch — dyrektor generalny dywizji M w BMW — zauważył, jak ważny jest to moment dla całej marki.

Wejście BMW do LMDh to spełnienie marzeń o ponownej walce o wygrane w najbardziej legendarnych wyścigach na świecie. BMW ma wiele sukscesów  w prototypach — w tym niezapomniana wygrana w Le Mans w 1999 roku. LMDh dzięki kontroli kosztów pozwoli nam ponownie walczyć o sukcesy, w tym w USA, które jest bardzo ważnym rynkiem dla BMW M — powiedział Niemiec.

Natomiast Michael Krack, czyli szef działu sportowego BMW opowiada o nadziei jaką pokładają w ten projekt. Ale co ciekawe,  Niemiec wspomina o walce o zwycięstwa za oceanem, a nie w Europie

Wyzwanie jakim jest walka o wygrane w Daytonie i na Sebring daje nam ogromną motywację. Przed nami wiele pracy, a oczekiwania są ogromne — wspomniał.

Te wypowiedzi mogą sugerować, że BMW jest bardziej zainteresowane rywalizacją w IMSA WeatherTech Sportscar Championship niż FIA WEC. Tu warto wpsomnieć, że zdaniem Dailysportscar za finansowanie ma odpowiadać amerykański oddział BMW. Jednakże to nie oznacza, że w ogóle nie zobaczymy prototypów tej marki w Europie, bowiem Bawarczyków interesują występy w Le Mans, o którym wspomniał Flasch.

Co jeszcze wiemy?

BMW, ogłaszając swoje wejście do LMDh, dało jedynie do zrozumienia, że na pewno zobaczymy ich samochód podczas Rolex 24 at Daytona 2023. Inne szczegóły takie jak parametry silnika, kierowcy czy nazwa podwozia LMP2, z którego skorzystają nie są jeszcze znane. Choć w przypadku tego ostatniego mówi się, że BMW miałoby skorzystać za podwozia Dallary P217. To wszystko ma się potwierdzić w ciągu najbliższych osiemnastu miesięcy.

Wejście BMW do LMDh zamyka okres spekulacji

ZOBACZ TAKŻE
LMDh w kręgu zainteresowań BMW, postępy w przygotowaniach Porsche

W ostatnich miesiącach krążyły plotki na temat wejścia producenta z Bawarii do Hypercarów z samochodem LMDh. Ważnym momentem była tu marcowa wypowiedź nowego szefa działu sportowego BMW – Michaela Kracka – który dał do zrozumienia, że wspomniana marka rozważy zaangażowanie w topową klasę sportscarów. Wówczas mówiło się też, że to ma być program amerykański, a nie globalny jak u rodzimych konkurentów BMW, czyli Audi i Porsche.

Dodatkowo zespołem, z którym mieli współpracować ma być Rahal Letterman Lannigan. Ta ekipa obecnie odpowiada za program BMW w klasie GTLM w IWSC, gdzie obecnie RLL wystawia parę BMM M8 GTE.

 

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama