Nasze profile w mediach społecznościowych

FIA WEC

ARC Bratislava dokonała dużej zmiany przed tegorocznym Le Mans

Słowacki zespół ARC Bratislava, który korzysta z podwozia Ligiera w LMP2 zdecydował się na zmianę przed tegorocznym 24h Le Mans.

Opublikowano

w dniu

ARC Bratislava zmienia podwozie
Fot. Nico Mombaerts / AdrenalMedia / FIA WEC

Doświadczony słowacki zespół – ARC Bratislava – zdecydował się na zmianę podwozia LMP2 z Ligiera JSP217 na Orekę 07. Taką decyzję podjął zespół, który finansuje Miro Konopka.

Jak do tej pory wygląda sezon w wykonaniu zespołu ARC Bratislava?

Słowacki zespół, który od blisko dwudziestu lat rywalizuje w wyścigach długodystansowych w tym roku pojawił się na pełny etat w WEC. Obecna kampania jest dla nich zdecydowanie problematyczna. Zespół wycofał się tuż po starcie tegorocznej rundy 6h Spa. Natomiast 8h Portimao załoga z numerem czterdziestym czwartym ukończyła na ostatnim miejscu w klasie LMP2.

ZOBACZ TAKŻE
24h Le Mans 2021: Kolejne załogi i kibice potwierdzeni

Duża zmiana, która powinna pomóc

ARC Bratislava jako jedyny zespół, który startuje na pełny sezon WEC w klasie LMP2, który korzysta z prototypu Ligiera JSP217. Niestety to podwozie odstaje osiągami względem Oreki 07, która w znacznym stopniu opiera się o konstrukcję Oreki w specyfikacji LMP1. Teraz zespół zdecydował się na zmianę producenta. Miro Konopka przybliżył nieco kulisów tej zmiany.

– Po 8h Portimao zrozumieliśmy, że ukończenie 24h Le Mans może być dla nas trudne z obecnym podwoziem bez wsparcia producenta. Musieliśmy szybko rozwiązać tą sytuację co nam się udało. W Le Mans pojawimy się z Oreką 07 – powiedział.

Ta zmiana oznacza, że w stawce klasy LMP2 w WEC na pełny sezon zostają nam same Oreki. Oczywiście jeszcze na Monzy ARC powinno pojawić się z podwoziem JSP217. Zaś w Le Mans wspomnianego Ligiera będzie reprezentować jedynie Racing Team India Eurasia. Jednakże dwie ostatnie tegoroczne rundy WEC w Japonii i Bahrajnie najprawdopodobniej odbędą z udziałem klasy LMP2 w pełni obstawionej przez Oreki 07.

Obecnie nie wiemy, czy zespół zdołał już przetestować nowe podwozie. Takie testy odbyło chociażby High Class Racing, które przeprowadziło ostatnio całodobowy test, który jest standardowym elementem przygotowań do francuskiego klasyka.

ZOBACZ TAKŻE
Mazda 787B: Ciężka praca w cieniu mitu wielkości

Podwozie to nie jedyna zmiana

Oprócz zmiany podwozia zespół postanowił też, że dokonają zmiany w składzie kierowców. W Le Mans zobaczymy Oliviera Webba, który był kierowcą zespołu ARC Bratislava podczas 8h Portimao. Natomiast do nich dołączy Matej Konopka – syn Miro Konopki.

– W tym roku próbowaliśmy swoich sił z Olivierem Webbem, ale z racji osiągów podwozia to okazało się trudne. Jeśli miałbym jeździć z kimś to nie wnosi budżetu to wolałbym dać szansę czeskiemu, lub słowackiemu kierowcy. Matej Konopka pokazał, że dojrzał jako kierowca. Chciałbym w ten sposób przekazać pałeczkę młodszemu pokoleniu.

Miro Konopka dał też do zrozumienia jak duży wpływ na konkurencyjność zespołu ma aspekt finansowy.

– W motorsporcie konkurencja jest bardzo silna. Liczą się nie tylko pieniądze i umiejętności. Taką sytuację mamy także w Formule 1.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama