Nasze profile w mediach społecznościowych

FIA WEC

ByKolles zapowiada testy swojego Hypercara w tym roku

Według najnowszych wypowiedzi Hypercar rumuńsko-niemieckiego zespołu powinien pojawić się na torze w ciągu najbliższych miesięcy.

Opublikowano

w dniu

Le Mans 2020 wiadomości
Fot. ByKolles Racing

Gdy kilka lat temu ogłoszono przepisy LMH i klasę Hypercar, ByKolles był jednym z pierwszych zespołów, który zdecydował się za zbudowanie takiego samochodu. Jednakże pod koniec zeszłego roku słuch o projekcie zaginął i od tego czasu zespół wypuścił jedynie rendery planowanego prototypu. W ostatnich tygodniach dziennikarze zaczęli spekulować, że zarówno projekt jak j zespół mogą znajdować się w stanie upadłości.

Niczym feniks z popiołów

Jednakże okazuje się, że prace nad samochodem nadal trwają, a konstrukcja LMH jest już w trakcie budowy i montażu. Nie ujawniono żadnych zdjęć, ale o takim stanie rzeczy zapewnia szef zespołu, doktor Colin Kolles.

– Chcemy rozpocząć testy w ciągu najbliższych dwóch miesięcy. Obecnie samochód jest w fazie budowy. Ostatnim razem, gdy go widziałem to monokok i silnik już były ze sobą połączone. Zawieszenie i skrzynia biegów były już przymocowane do monokoku. Natomiast w samochodzie już znajdowała się wiązka elektryczna – powiedział.

ZOBACZ TAKŻE
Gordon Spice: Sportscarowy kolos z przypadku | Legendy motorsportu

Rumun wyjaśnił także dlaczego zespół zdecydował się ominąć bieżący sezon WEC. Przyczyną miały być nie tylko prace rozwojowe. 

– Pierwotnie samochód miał być na torze już w lutym, ale to nie miało sensu (pod kątem planowanego debiutu w sezonie 2022). Dlatego zdecydowaliśmy się nie spieszyć tak jak to robiliśmy w przeszłości. A szczerze mówiąc to jest bardzo ważne, aby mieć dobry samochód, by móc pokonać Toyotę i innych. To jest zupełnie nowy samochód, niczego nie przenosiliśmy z poprzedniej maszyny. Jakość tej konstrukcji musi być wysoka. W LMP1 problemem było to, że stale się spieszyliśmy. Regulacje Hypercar dają nam nieco swobody – dodał.

Były szef zespołu Force India wspomniał także o planie startu w tegorocznej edycji 24h Le Mans.

– Chcieliśmy wystartować w samym Le Mans, ale ACO zmieniło przepisy i nie mogliśmy wystartować w pojedynczym wyścigu. Dlatego też zdecydowaliśmy się na pominięcie tego roku. Chcemy rozpocząć testy jak najszybciej się da, aby móc ja najpóźniej homologować samochód i przeprowadzić jakieś prace rozwojowe przed tym – zdradził.

ZOBACZ TAKŻE
Co dalej z programem Alpine w klasie Hypercar w WEC?

Jedna rzecz się nie zmieni

Niemiecki zespół mimo wprowadzenia nowego samochodu nie zdecydował się na zmianę dostawcy silnika. Nadal to będzie Gibson GL458 V8, czyli jednostka spalinowa o pojemności 4.5 litra. Jednakże zdaniem Kollesa uległa ona kilku modyfikacjom.

– Silnik jest nieco inny. Różni się chociażby elektroniką. Do tego prawdopodobnie zmieniła się krzywa mocy i momentu obrotowego tak, aby zgadzały się z „okienkiem osiągów” – zauważył.

Przy okazji powrócił temat drugiego samochodu. Jednakże tutaj szef zespołu dał do zrozumienia, że wiele będzie zależało od funduszy.

– Celem są dwa samochody, ale trzeba mieć je jak sfinansować. Nie mogę powiedzieć czy tak się stanie czy nie. Pracujemy nad tym – zdradził.

ZOBACZ TAKŻE
Iron Lynx i Prema wchodzą do WEC w LMP2. Okazja dla Ilotta?

Warto przypomnieć, że ten zespół już wystawiał dwa samochody w FIA WEC. Miało to miejsce w sezonie 2013, ale w klasie LMP2. Wówczas zespół nosił nazwę Lotus. Sportscar365 donosi także, że cały zespół miałby startować pod nową nazwą. Szczegóły możemy poznać w najbliższych miesiącach. Oczywiście nie wiemy też czy finalnie samochód ekipy ByKolles pojawi się na starcie jakiejkolwiek rundy WEC w sezonie 2022. Na ostateczne potwierdzenie tej informacji trzeba jeszcze poczekać. Natomiast warto wspomnieć, że zespół ma kierowców, którzy mają pracować przy testach nowej maszyny. Są to Esteban Guerieri i Tom Dilmann.

Oceń nasz artykuł!

The requested resource was not found on this server.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama