Nasze profile w mediach społecznościowych

FIA WEC

Nico Müller pierwszym oficjalnym kierowcą Audi w LMDh

Kierowca ogłosił, że przedłużył swoją relację z Audi i wystartuje z nimi w Le Mans w 2023 roku w samochodzie LMDh.

Opublikowano

w dniu

Nico Mueller w LMDh z Audi
Fot. Nico Mueller / Twitter

Niespodziewane, albo i spodziewane ogłoszenie

Obydwa te określenia tutaj pasują. Dlaczego? Otóż producent z Ingolstadt – jak wielu innych – preferuje ogłaszać „grupowo” swoich fabrycznych kierowców. Tak zwykle miało miejsce przy programie LMP1 w WEC czy w DTM przed „erą GT3”. Dodatkowo zwykle takie informacje zwykle poznajemy w okolicach świąt Bożego Narodzenia czy nawet w dalszym okresie zimowym. Choć w tym przypadku to nawet nie Audi, a bardziej sam kierowca jako pierwszy upublicznił tę wiadomość.

ZOBACZ TAKŻE
Alpine potwierdziło budowę własnego Hypercara. Znamy rok debiutu

Naturalny talent, naturalny kandydat

Jednocześnie mogliśmy się też tego spodziewać i tutaj powodów jest więcej. Po pierwsze ta informacja pojawiła się w dniu finału sezonu DTM, które przez lata było jedną z najważniejszych serii w portfolio Audi. W takim momencie również zdarza się, że kierowcy ogłaszają swoją przyszłość i w przypadku 29-latka jest to przedłużenie współpracy. Po drugie Nico Müller jest od lat jednym z ważniejszych kierowców niemieckiego producenta. Szwajcar od lat startuje dla Audi w różnych seriach sportscarów. Tutaj głównie należy wspomnieć o DTM, w którym wygrał dziesięć wyścigów. Dodatkowo w latach 2019 – 2020, gdy obowiązywały przepisy Class One Müller dwukrotnie wywalczył wicemistrzostwo serii. Niestety w ten sezon był dla niego trudniejszy, ponieważ zdobył zaledwie jedno podium. Warto też wspomnieć, że dwukrotny wicemistrz DTM ma też na koncie starty w Formule E czy w WRX.

ZOBACZ TAKŻE
Iron Lynx i Prema wchodzą do WEC w LMP2. Okazja dla Ilotta?

Jak może wyglądać jego program startów w najbliższym sezonie?

Skoro Audi (oraz Porsche) dopiero przygotowuje samochód LMDh razem z Multimatic to nie można wykluczyć, że Müller może także uczestniczyć w ich programie testowym. To może oznaczać, że jego program wyścigowy może być skromniejszy niż w ostatnich latach. W tym roku Szwajcar łączył starty w DTM z rywalizacją dla Dragon Racing w Formule E. Nie można wykluczyć sytuacji, w której Nico Müller będzie startował tylko w DTM. Inną opcją mogłyby być starty w pełnym cyklu FIA WEC czy ELMS dla na przykład WRT. Belgijski zespół ma w najbliższych miesiącach ogłosić współpracę z Audi i to mogłaby być dobra ekipa do przygotowania całego pakietu przed sezonem 2023. Innym zespołem, dla którego mógłby startować ten kierowca może być Phoenix Racing, które przymierza się do prywatnego programu w Hypercarach z samochodem LMDh.

ZOBACZ TAKŻE
Wyścig, którego nie było. WEC 6 Hours of Fuji 2013

Oficjalne ogłoszenie pierwszego kierowcy oznacza, że do obsadzenia pozostaje jeszcze pięć miejsc w fabrycznym programie Audi w klasie Hypercar. Jednakże oprócz tego w sezonie 2023 na starcie powinny pojawić się jeszcze nawet dwie prywatne maszyny. Do tego jeszcze Porsche także nie podało nazwisk swoich kierowców.

5/5 (liczba głosów: 2)
Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama