Connect with us

Czego szukasz?

ELMS i AsLMS

Zapowiedź 4H Portimao w ELMS 2021 z trzema Polakami

W rozstrzygającej sezon 2021 rundzie na Portimao na starcie zobaczymy czterdzieści jeden załóg w trzech klasach.

Fot. ©JEP

Bez zmian w LMP2, ale tam jeszcze nie wszystko rozstrzygnięte

W topowej klasie prototypowej europejskiego czempionatu pojawi się czternaście pojazdów. Oczywiście wszystkie z nich to Oreca 07 z silnikiem Gibsona, więc bez zmian jeśli chodzi o producentów. W głównej klasyfikacji załóg i kierowców tytuł już przypieczętowało WRT razem z Yifei Ye, Louisem Deletrazem oraz Robertem Kubicą. Jednakże do rozstrzygnięcia pozostaje jeszcze podklasa Pro-Am. Tam prowadzi G-Drive #25, w którym o puchar powalczą Rui Andrade, John Falb i Gustavo Menezes. Jednakże praktycznie ich tytuł jest niemalże pewny, ponieważ ta załoga ma 24 punkty przewagi nad #37 Cool Racing. Natomiast w trakcie jednego weekendu można zdobyć ich 26. Warto jeszcze wspomnieć o zaproszeniach do przyszłorocznej edycji 24h Le Mans. WRT wywalczyło jedno za zdobycie mistrzostwa w LMP2. Jednakże w tej klasie wicemistrzostwo również gwarantuje możliwość startu w największym wyścigu samochodowym na świecie.

ZOBACZ TAKŻE
Znamy kalendarz AsLMS na 2022 rok. Czyżby skusił on ekipy ELMS?

Mateusz Kaprzyk nie będzie jedynym Polakiem w Inter Europol Competition

Nie, to nie jest clickbait rodem z popularnych portali internetowych. Patryk Krupiński dołączy do załogi #14 i pojedzie razem z Mateuszem Kaprzykiem i Nicolasem Pino debiutując w ELMS i w prototypach. Kim jest Patryk Krupiński? Jest to polski kierowca typu „gentleman driver”. To znaczy, że na co dzień prowadzi swój biznes, a w weekendy startuje w wyścigach samochodów GT, w tym przypadku w należącym do niego zespole JP Motorsport. Z kolei ten zespół możecie znać z serii DTM, w której rywalizował dla nich Christian Klien oraz z serii GT World Challenge Europe. Wyścigi obydwu serii relacjonujemy na bieżąco dla was na łamach portalu MotoHigh.

Pasini znika

Dość niespodziewanie nie zobaczymy w trakcie tego weekendu byłego zawodnika MotoGP i Moto2. Włoch na przestrzeni sezonu 2021 startował zarówno w załodze #13 jak i #14, gdzie zwrócił uwagę kibiców swoją sprawną adaptacją do wyścigów samochodowych po latach spędzonych w wyścigach motocyklowych. We wspomnianej #13 pojadą Adam Eteki, Martin Hippe i Ugo de Wilde. Tu warto zauważyć, że w ciągu sezonu 2021 przez obydwie załogi zespołu Inter Europol Competition przewinęło się piętnastu kierowców co może być jednym z efektów obecnej sytuacji na świecie.

ZOBACZ TAKŻE
Transmisja 4h Barcelona ELMS 2023 - gdzie oglądać live? [stream]

Mamy też walkę o tytuł, która może zakończyć pewną epokę

Cool Racing prowadzi pięcioma punktami nad DKR Engineering co przy obecnym systemie punktowym może oznaczać, że „zwycięzca bierze wszystko”. Jednakże tu chcę zwrócić uwagę na jedną rzecz. Jeśli DKR zdobędzie tytuł to zakończy pięcioletnią dominację Ligiera w klasie LMP3 w ELMS. Gdyby holenderska ekipa wywalczyła mistrzostwo korzystać z samochodu Duqueine to mogłaby tym samym udowodnić innym zespołom, że ten pojazd jest równie konkurencyjny co JSP320.

Audi ma kolejnego nieoficjalnego reprezentanta w tej klasie

Mowa tu o zespole Sainteloc, który zaliczy debiut w prototypach w trakcie weekendu w Portimao. Francuską ekipę mogą kojarzyć fani rajdów, z których wywodzi się ta organizacja. Jednakże w ostatnich latach pojawili się oni także w wyścigach endurance – dokładniej we wspomnianym GT World Challenge Europe. Tam wystawiają parę Audi R8 LMS GT3. To nie jest jedyny zespół powiązany z niemieckim producentem, który w ostatnim czasie zainteresował się prototypami. Tu oczywiście warto wspomnieć o WRT, ale oprócz tego jest też Phoenix Racing, które wystawia kilka samochodów w klasie LMP3 w ramach mistrzostw Michelin Le Mans Cup, które towarzyszą ELMS. Jakie są ich powiązania z Audi? Chociażby wieloletni status ekipy fabrycznej marki z Ingolstadt w DTM.

ZOBACZ TAKŻE
ACO pokazało kalendarz ELMS na sezon 2022. Są powroty

Ferrari i reszta, czyli GTE

Na pełny sezon startuje tam dziewięć samochodów, ale na finał sezonu do stawki GTE dołączy dziesiąty pojazd, oczywiście marki Ferrari. Dokładniej to będzie #61 AF Corse, w którym zobaczymy Franka Dezonteuxa, Pierre Raguesa i tegorocznego zwycięzcę 24h Spa – Come Ledogara.

Walka o tytuł trwa mimo, że przewaga liderów wygląda jak w DTM

#80 Iron Lynx ma 20 oraz 24 punkty przewagi nad #58 AF Corse i Spirit of Race. Jednakże wspomniane niemieckie mistrzostwa już pokazały, że nawet taka przewaga nie daje pewności sukcesu przed finałem. Wyścig 4h Portimao odbędzie się w niedzielę 24 października i wystartuje o 14:00. Kwalifikacje odbędą się w sobotę 23 października po godzinie 15:00.

Lista startowa przed 4h Portimao 2021 w formie graficznej

Fot. European Le Mans Series

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama