Connect with us

Czego szukasz?

MotoGP

Trzeba poprawić bezpieczeństwo – zmiany w Moto2 i Moto3

Po czarnej serii śmiertelnych wypadków promotorzy MotoGP razem z FIM ogłosili swoje pomysły na zwiększenie bezpieczeństwa w niższych klasach.

zmiany w zakresie bezpieczeństwa w moto2 i moto3 w przyszłym roku
Fot. MotoGP.com

Trwa czarna seria

Oczywiście motocyklowa gałąź motorsportu jest szalenie niebezpieczna i co roku na torach giną zawodnicy motocyklowi. Jednakże w tym roku zdarzyło się kilka szczególnie niebezpiecznych wypadków w klasach juniorskich. Tam najczęściej jedną z przyczyn było potrącenie zawodnika. Po śmierci Jasona Dupasquiera, Hugo Milana oraz Deana Berty Vinalesa FIM razem z Dorną opracował rozwiązania, które mogą zapobiec takim sytuacjom w przyszłości. Zmiany te mają dotyczyć klasy Moto2 i Moto3 i przedstawiono je w piątek podczas GP Emilii-Romanii.

ZOBACZ TAKŻE
Darryn Binder i ważny sponsor dołączyli do RNF w MotoGP

Mniej zawodników w stawce i zwiększony limit wieku

Od 2015 roku w Moto3 mogą startować zawodnicy w wieku piętnastu lat pod warunkiem, że zdobyli tytuł juniorskiego mistrza świata Moto3 w roku ubiegłym. W pozostałych przypadkach należało mieć ukończone szesnaście lat. W tym wieku można także było już startować w Moto2. Od 2023 roku w tych dwóch klasach będzie można startować po osiągnięciu pełnoletności. Jeśli chodzi o puchary typu Asia Talent Cup oraz serie na poziomie „pre-Moto3” to obecnie wystarczy jedenaście lat. Od 2022 roku w Red Bull Rookies Cup będzie można startować dopiero po skończeniu czternastu lat. Zaś w roku następnym minimalny wiek wzrośnie o kolejny rok. Natomiast w juniorskich mistrzostwach świata Moto3 będzie to piętnaście lat. Dodatkowo stawka zostanie ograniczona do trzydziestu dwóch zawodników. Tyle samo wyniesie limit zawodników w stawce World Supersport 300, gdzie z kolei minimalny wiek wzrośnie z piętnastu do szesnastu lat.

ZOBACZ TAKŻE
Chyba już tu byliśmy? | Zapowiedź GP Emilii-Romanii MotoGP 2021

W takiej sytuacji niektórzy obecni zawodnicy mogą mieć problemy ze spełnieniem wspomnianych limitów. Tutaj FIM potwierdza, że obecni zawodnicy danych klas nie zostaną objęci wspomnianymi limitami.

Zmiany także w ekwipunku zawodników

Od 2018 r. zawodnicy klasy królewskiej mają obowiązek rywalizacji z zastosowaniem ochraniacza klatki piersiowej pod kombinezonem. Dodatkowo ich same kombinezony muszą być wyposażone w poduszki powietrzne, które muszą być aktywne w trakcie jazdy. Natomiast w przyszłym roku taki obowiązek pojawi się także w klasach Moto2 i Moto3. Dodatkowo ma się też poprawić sposób komunikacji pomiędzy zawodnikiem a zespołem oraz dyrekcją wyścigu. Jeszcze nie znamy szczegółów, ale taki system wprowadzą do użytku także puchary Red Bulla oraz Hondy.

ZOBACZ TAKŻE
Kiedy Fabio Quartararo może zapewnić sobie tytuł w MotoGP?

Oczywiście to prawdopodobnie nie koniec zmian. FIM oraz promotorzy mistrzostw będą nadal współpracować przy opracowywaniu kolejnych rozwiązań, które mogłyby zapobiec kolejnym śmiertelnym wypadkom.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama