Czego szukasz?

FIA WEC

Toyota i Porsche na czele w połowie 6h Bahrajnu. Polacy z przygodami

Po trzech z sześciu godzin nadeszła pora na aktualizację tego co dzieje się w Bahrajnie, a jest co podsumowywać po trzech godzinach!

Toyota jednak chyba blefowała

Przed wyścigiem nie byliśmy pewni tego jak będzie wyglądać układ sił w klasie Hypercar. Toyoty przystępowały do rywalizacji z samochodem, który jest cięższy od Alpine o 114kg. Wydawało się, że to mocno zaszkodzi Japończykom. Jednakże tak się nie dzieje. Ósemka i siódemka – w takiej kolejności – komfortowo odskakują obecnie od francuskiej ekipy. Nawet różnica w masie nieszczególnie pomaga Alpine w tej rundzie FIA WEC.

ZOBACZ TAKŻE
Czym LMP2 Pro-Am różni się od zwykłego LMP2? Wyjaśniamy

Dzieje się w LMP2 – Polacy z różnymi przygodami

Przede wszystkim świetnie ruszył Giedo Van Der Garde w Racing Team Nederland – Holender ruszył z szóstego pola w klasie i szybko przebił się na prowadzenie w klasie. Z czasem jednak ta załoga zaczęła tracić, ale i tak należy pochwalić ich pierwszy stint. Inter Europol Competition cały czas walczy o podium, a w pewnym momencie Alex Brundle nawet prowadził. Polski zespół może walczyć dziś o podium, które będzie kluczowe w kontekście punktacji LMP2. Obecnie jadą niedaleko WRT, które ruszyło dziś z końca stawki klasy.

Natomiast kto stracił skoro kilka ekip awansowało? Tu należy wspomnieć o United Autosports, ale przede wszystkim o JOTA, której obydwie załogi startowały z pierwszego i trzeciego pola. Natomiast na półmetku rywalizacji znajdują się poza pierwszą trójką. Natomiast z przygodami jedzie High Class Racing. Anders Fjordbach delikatnie uszkodził swój samochód, który później przejął Robert Kubica. Polak odzyskał kilka pozycji i po trzeciej godzinie rywalizacji oddał samochód w ręce Dennisa Andersena.

ZOBACZ TAKŻE
WRT, Inter Europol, Penske? Kto pojedzie w LMP2 w WEC w 2022 roku?

W GTE Pro zgodnie z oczekiwaniami – ciekawiej jest w GTE Am

W klasie Pro nadal Porsche korzysta ze swojej przewagi nad Ferrari. Natomiast w GTE Am najlepiej spisują się Astony Martiny –  North West przed TF Sport. Wcześnie z rywalizacji o czołowe pozycje odpadło Ferrari Iron Lynx po uszkodzeniu wału napędowego po pół godziny od startu. Interesująco jest na dalszych pozycjach, gdzie walczą ze sobą samochody Ferrari i Porsche.

ZOBACZ TAKŻE
Wyścig 6H Bahrajnu 2021 w FIA WEC | Relacja Live

W pierwszej połowie wyścigu mieliśmy dwie neutralizacje – jedna na uprzatnięcie szczątek z tylnej szyby Astona Martina D’Station i druga na zebranie opony, którą zgubił Juan Pablo Montoya.

5/5 (liczba głosów: 2)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Reklama
Reklama