Polski zespół Inter Europol Competition ogłosił, że Alex Brundle pozostanie z „piekarzami” na najbliższe dwa sezony. Według informacji prasowej drugim kierowcą Inter Europol Competition ma pozostać Jakub Śmiechowski, który w ostatnich miesiącach stopniowo przejmuje stery w zespole. Zespół mówi też, że w najbliższym czasie powinniśmy poznać nazwisko trzeciego kierowcy.
Czy może być jakiś problem z Rengerem Van Der Zande?
Oczywiście nie znamy oficjalnych przyczyn, dla których jeszcze nie znamy planów Holendra. Jednakże należy zauważyć, że van der Zande jest związany kontraktem z fabrycznym Cadillakiem. Amerykański producent przygotowuje się do programu w Hypercarach w FIA WEC i IMSA SportsCar Championship. W obydwu tych seriach pojawią się w 2023 roku z samochodem LMDh budowanym we współpracy z Dallarą. Holenderski kierowca przede wszystkim ma zobowiązania właśnie wobec tej marki, dla której startuje, a w przyszłym roku będzie testował i rozwijał wspomniany samochód. Z tego tytułu nie można też wykluczyć sytuacji, w której Holender będzie zbyt mocno zajęty, aby móc startować na pełny etat w MŚ Endurance.
Alex Brundle: Jestem bardzo szczęśliwy, że zostaję w zespole Inter Europol Competition na kolejne sezony
– Cieszę się z tego, że będę mógł nadal brać udział w ambitnym programie w Mistrzostwach Świata Endurance. Zespół zrobił ogromne postępy w kwestii tempa i osiągów. Możliwość kontynuacji współpracy i pomocy w realizacji ambitnych celów i rozwoju jest ekscytująca – powiedział Brytyjczyk.
Kuba Śmiechowski: Ogromnie się cieszę z decyzji Alexa, który zamierza kontynuować współpracę z nami
– Bardzo dużo nauczyłem się od niego w mijającym roku. Rozumiemy się doskonale i mamy podobne poczucie humoru! – zauważył Polak.
Sascha Fassbender: Jestem bardzo zadowolony, że Alex podpisał kontrakt na kolejne dwa lata i będzie nadal z nami pracował
– Alex jest świetnym kierowcą, który w każdym wyścigu pokazuje swój potencjał i umiejętności. Bardzo się cieszymy, że Alex będzie dzielił kokpit samochodu z Kubą w najbliższych latach w serii WEC – powiedział manager zespołu Inter Europol Competition.
Według spekulacji polski zespół pozostanie za rok w FIA WEC i ELMS. W tej drugiej serii powinniśmy nadal oglądać dwa samochody w klasie LMP3. Dodatkowo zespół w europejskim cyklu może ponownie wystawić samochód w klasie LMP2.