Czego szukasz?

FIA WEC

WRT i Ferrari jedną ręką na tytułach w połowie 8H Bahrajnu 2021

W 8h Bahrajnu już doszło do kilku sytuacji, które mogą przesądzić o tytułach w poszczególnych klasach. Oto podsumowanie zmagań po 4 z 8 godzin.

Start 8h Bahrajnu 2021
Fot. FIA World Endurance Championship / Twitter

Alpine dobrze zaczęło, ale pechowo skończyło

Francuska załoga dobrze wystartowała i przejęła prowadzenie w klasie Hypercar. Jednakże po siedmiu okrążeniach Toyoty wrzuciły kolejny bieg i odzyskały dwie pierwsze pozycje. Obecnie prowadzi ósemka z Nakajimą, Buemim i Hartleyem za kierownicą. Zaś Alpine po drodze napotkało na awarię skrzyni biegów. To utrudniło zadanie francuskiej załodze, która traci teraz cztery okrążenia do Toyot. Obecnie Kobayashi, Conway i Lopez są praktycznie pewni tytułu mistrzów świata kierowców.

ZOBACZ TAKŻE
Wyścig 8H Bahrajnu 2021 w FIA WEC – Relacja Live

W LMP2 nadal wszystko idzie po myśli WRT

Ferdynand Habsburg odrobił straty z kwalifikacji i na półmetku WRT walczy o zwycięstwo. Natomiast ponownie doskonałym startem i pierwszą godziną popisał się Giedo van der Garde. Obecnie ta załoga walczy o ósme miejsce przeciwko High Class Racing i Robertowi Kubicy. Natomiast o podium walczą obydwie załogi JOTA, które po drodze zaliczyły kilka mniejszych przygód. Mimo że podwójne podium to byłby dobry wynik to nie wystarczy on do zdobycia tytułu w LMP2. #28, która jedzie druga musi pokonać WRT, aby wywalczyć mistrzostwo

W GTE Pro jak w kalejdoskopie

W tej klasie sytuacja stale się zmienia. Raz na czele jest Porsche, a innym razem Ferrari. Po czterech i pół godziny możemy powiedzieć, że Włosi jadą po dublet. Oczywiście tu jeszcze wszystko może się zdarzyć. Ta klasa jest niesamowicie zbita. W tym momencie liczy się każda decyzja i każda sekunda.

ZOBACZ TAKŻE
Niezbędnik AsLMS: Wszystko, co warto wiedzieć przed sezonem 2022

Podobnie jest w GTE Am

Tam jednakże walka o tytuł idzie bardziej po myśli AF Corse. Alessio Rovera, Francois Perrodo i Nicklas Nielsen jadą na drugim miejscu za Cetilarem, ale przy pechu TF Sportu to im wystarczy drugie miejsce w wyścigu. Po czterech godzinach TF Sport musiał zameldować się w alei serwisowej po kolizji z jednym z rywali. Samochód Astona Martina ma uszkodzone zawieszenie i prawdopodobnie już nie zdoła zagrozić AF Corse. Natomiast przed końcem piątej godziny pojawiłą nam się kolejna neutralizacja. Przyczyną są szczątki Kessel Racing Ferrari zalegające na torze po kolizji z Astonem North West.

Wyniki po czterech godzinach z podziałem na klasy znajdują się tutaj.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama